Pyydän vastausta!

neito

Miksi pidätte kutsumianne vieraita niin tyhminä, ettette halua antaa heidän itse päättää minkä lahjan he teille tuovat, vaan kirjoitatte haluavanne rahaa?
Kyllä jokanen joka juhliin lähtee älyää tuoda sen kallisarvoisen setelin juhliinne jos muuta ei keksi!
Miksi siitä on MUISTUTETTAVA kutsukortissa???

10

1410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaso

      haloo!!! siis kyse ei ole siitä että kukaan (toivottavasti ainkaan) pitää vieraitaan tyhminä, ja yleensä lahjalista on tarkoitettu auttamaan häävieraita eikä sitä tarvitse noudattaa jos itsellä parempi lahjaidea on. Kyse nyt vaan on siitä että sinun mielestäsi upeaakin upeampi pussilakanasetti voi hääparin mielestä olla rumaakin rumempi ´tai niitä voi olla kaapissa jo useampia... Ja sitten vasta tuleekin noloja tilanteita kun häälahjaksi saatu vaasi tai taulu tai mikä tahansa ei olekaan olohuoneen seinää/hyllyä koristamassa lahjan antajan tullessa vierailulle vaan kyseinen esine on jo aikoja matkannut kirpparille.. Ja mitä tuohon rahastukseen tulee; yksiäkään häitä ei varmasti makseta häälahjoilla! Ja kai vierailla omatkin aivot on, jos ei halua lahjaa tuoda niin sitten on tuomatta, mutta tuskin kannattaa odottaa sitten lahjoja omissakaan pippaloissa..

      • MauritZ

        tyttöystävä oli ollut pari viikkoa sitten häissä, joitten kutsukortissa oli ollut pitkä sepustus siitä, miksi ei kannata ostaa leivänpaahtimia eikä muutakaan tavaraa, vaan antaa selvää rahaa.
        Tyttö vei itse kaksi leivänpaahdinta lahjaksi. Hän huomasi myös, että joku oli myös tuonut kaksi sauvasekoittajaa ja kaksi samanlaista kahvipannua...

        Vieraiden lukumäärästä hän pääteli että melkein kaikki olivat tuoneet, morsiusparin rahanpuutteesta huolimatta tavaralahjan. Ja vieläpä piruuttaan valmiiksi kaksi...


      • MauritZ

        EI järjestetä lahjojen vuoksi...


      • kaaso
        MauritZ kirjoitti:

        EI järjestetä lahjojen vuoksi...

        ..väittikään? tulipa vain mieleen että monesti juuri nuo ihmiset jotka lahjalistoista ym. valittavat juuri niitä jotka itse myöhemmin arvostelevat saamiaan lahjoja tai tilille karttuneen summan vähyyttä.. Minun häihini ei tarvitse tuoda lahjaa; mitään ei vaadita mutta kutsujakaan ei kyllä 'narisijoille' tipu; kihlajaisissakin kun yksi täti otti nokkiinsa kun kysyi mitä me haluaisimme ja minä vastasin tietenkin vääri: ei mitään tai jos haluaa jotain antaa niin sohvaa varten yritämme säästää.. Olisi kuulemma kuulunut aina jokaisen kihlaparin suvussamme saada 'ne' ruusukuvioiset pussilakanat ja höyhenpeitteet, harmi vaan että sulhanen on allerginen ja täti sai niellä kiukkunsa ;)


      • kaaso
        kaaso kirjoitti:

        ..väittikään? tulipa vain mieleen että monesti juuri nuo ihmiset jotka lahjalistoista ym. valittavat juuri niitä jotka itse myöhemmin arvostelevat saamiaan lahjoja tai tilille karttuneen summan vähyyttä.. Minun häihini ei tarvitse tuoda lahjaa; mitään ei vaadita mutta kutsujakaan ei kyllä 'narisijoille' tipu; kihlajaisissakin kun yksi täti otti nokkiinsa kun kysyi mitä me haluaisimme ja minä vastasin tietenkin vääri: ei mitään tai jos haluaa jotain antaa niin sohvaa varten yritämme säästää.. Olisi kuulemma kuulunut aina jokaisen kihlaparin suvussamme saada 'ne' ruusukuvioiset pussilakanat ja höyhenpeitteet, harmi vaan että sulhanen on allerginen ja täti sai niellä kiukkunsa ;)

        allerginen höyhenille, ei tädille. Tai mistäs sen tietää; tunnun minä ainakin olevan ;)


    • ellukka

      Ihan vaan sen takia, että meidän kämpässä ei ole mitään, mitä sinne tarvittaisiin. Ei lakanoita, ei astioita, ei koriste-esineitä, ei tauluja, ei hopeahaarukoita, ei valokuvakehyksiä, eikä muutakaan, mitä luulet meidän tarvitsevan. Yksinkertaisesti älä tuo mitään, koska emme sitä halua. Mutta jos nyt kuitenkin haluat meitä jotenkin muistaa, laita se 10 euroa tilille, jotka voimme käyttää sen tavitsemamme plasmanäyttöisen kannettavan tietokoneen hankintaan.

      • MauritZ

        jos lähetän teille onníttelukortin, jossa pyydän laittamaan minun kestitsemisestäni säästyvät lantit itse tilillenne?


      • Jeps
        MauritZ kirjoitti:

        jos lähetän teille onníttelukortin, jossa pyydän laittamaan minun kestitsemisestäni säästyvät lantit itse tilillenne?

        Eipähän tarvitse ihmetellä vieraita joiden mielestä häiden tärkein asia oli lahjan hankkiminen.


      • Jenna
        MauritZ kirjoitti:

        jos lähetän teille onníttelukortin, jossa pyydän laittamaan minun kestitsemisestäni säästyvät lantit itse tilillenne?

        ..tiedänhän sitten, ketkä haluavat juhlia kanssani avioliiton ensimmäistä päivää.

        Kyse on rakkauden juhlasta, eikä se lahja-asia ole olennaisin, mutta sinä tunnut siitä sellaisen tekevän. Älä pelkää, tuollaisella asenteella sinulla tuskin on useita ystäviä, joten ei tarvitse hääkutsujakaan odottaa


      • menna
        Jenna kirjoitti:

        ..tiedänhän sitten, ketkä haluavat juhlia kanssani avioliiton ensimmäistä päivää.

        Kyse on rakkauden juhlasta, eikä se lahja-asia ole olennaisin, mutta sinä tunnut siitä sellaisen tekevän. Älä pelkää, tuollaisella asenteella sinulla tuskin on useita ystäviä, joten ei tarvitse hääkutsujakaan odottaa

        että se hänen tapauksessaan ei ole tappio. Kaikilla ei ole hinkua juhlia rahastusjuhlissa.
        Pian vain käy niin, ettei hääparilla ole vieraita liian suureellisten lahjatoiveiden takia...Onko se sitten parempi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe