Miksi pidätte kutsumianne vieraita niin tyhminä, ettette halua antaa heidän itse päättää minkä lahjan he teille tuovat, vaan kirjoitatte haluavanne rahaa?
Kyllä jokanen joka juhliin lähtee älyää tuoda sen kallisarvoisen setelin juhliinne jos muuta ei keksi!
Miksi siitä on MUISTUTETTAVA kutsukortissa???
Pyydän vastausta!
10
1455
Vastaukset
- kaaso
haloo!!! siis kyse ei ole siitä että kukaan (toivottavasti ainkaan) pitää vieraitaan tyhminä, ja yleensä lahjalista on tarkoitettu auttamaan häävieraita eikä sitä tarvitse noudattaa jos itsellä parempi lahjaidea on. Kyse nyt vaan on siitä että sinun mielestäsi upeaakin upeampi pussilakanasetti voi hääparin mielestä olla rumaakin rumempi ´tai niitä voi olla kaapissa jo useampia... Ja sitten vasta tuleekin noloja tilanteita kun häälahjaksi saatu vaasi tai taulu tai mikä tahansa ei olekaan olohuoneen seinää/hyllyä koristamassa lahjan antajan tullessa vierailulle vaan kyseinen esine on jo aikoja matkannut kirpparille.. Ja mitä tuohon rahastukseen tulee; yksiäkään häitä ei varmasti makseta häälahjoilla! Ja kai vierailla omatkin aivot on, jos ei halua lahjaa tuoda niin sitten on tuomatta, mutta tuskin kannattaa odottaa sitten lahjoja omissakaan pippaloissa..
- MauritZ
tyttöystävä oli ollut pari viikkoa sitten häissä, joitten kutsukortissa oli ollut pitkä sepustus siitä, miksi ei kannata ostaa leivänpaahtimia eikä muutakaan tavaraa, vaan antaa selvää rahaa.
Tyttö vei itse kaksi leivänpaahdinta lahjaksi. Hän huomasi myös, että joku oli myös tuonut kaksi sauvasekoittajaa ja kaksi samanlaista kahvipannua...
Vieraiden lukumäärästä hän pääteli että melkein kaikki olivat tuoneet, morsiusparin rahanpuutteesta huolimatta tavaralahjan. Ja vieläpä piruuttaan valmiiksi kaksi... - MauritZ
EI järjestetä lahjojen vuoksi...
- kaaso
MauritZ kirjoitti:
EI järjestetä lahjojen vuoksi...
..väittikään? tulipa vain mieleen että monesti juuri nuo ihmiset jotka lahjalistoista ym. valittavat juuri niitä jotka itse myöhemmin arvostelevat saamiaan lahjoja tai tilille karttuneen summan vähyyttä.. Minun häihini ei tarvitse tuoda lahjaa; mitään ei vaadita mutta kutsujakaan ei kyllä 'narisijoille' tipu; kihlajaisissakin kun yksi täti otti nokkiinsa kun kysyi mitä me haluaisimme ja minä vastasin tietenkin vääri: ei mitään tai jos haluaa jotain antaa niin sohvaa varten yritämme säästää.. Olisi kuulemma kuulunut aina jokaisen kihlaparin suvussamme saada 'ne' ruusukuvioiset pussilakanat ja höyhenpeitteet, harmi vaan että sulhanen on allerginen ja täti sai niellä kiukkunsa ;)
- kaaso
kaaso kirjoitti:
..väittikään? tulipa vain mieleen että monesti juuri nuo ihmiset jotka lahjalistoista ym. valittavat juuri niitä jotka itse myöhemmin arvostelevat saamiaan lahjoja tai tilille karttuneen summan vähyyttä.. Minun häihini ei tarvitse tuoda lahjaa; mitään ei vaadita mutta kutsujakaan ei kyllä 'narisijoille' tipu; kihlajaisissakin kun yksi täti otti nokkiinsa kun kysyi mitä me haluaisimme ja minä vastasin tietenkin vääri: ei mitään tai jos haluaa jotain antaa niin sohvaa varten yritämme säästää.. Olisi kuulemma kuulunut aina jokaisen kihlaparin suvussamme saada 'ne' ruusukuvioiset pussilakanat ja höyhenpeitteet, harmi vaan että sulhanen on allerginen ja täti sai niellä kiukkunsa ;)
allerginen höyhenille, ei tädille. Tai mistäs sen tietää; tunnun minä ainakin olevan ;)
- ellukka
Ihan vaan sen takia, että meidän kämpässä ei ole mitään, mitä sinne tarvittaisiin. Ei lakanoita, ei astioita, ei koriste-esineitä, ei tauluja, ei hopeahaarukoita, ei valokuvakehyksiä, eikä muutakaan, mitä luulet meidän tarvitsevan. Yksinkertaisesti älä tuo mitään, koska emme sitä halua. Mutta jos nyt kuitenkin haluat meitä jotenkin muistaa, laita se 10 euroa tilille, jotka voimme käyttää sen tavitsemamme plasmanäyttöisen kannettavan tietokoneen hankintaan.
- MauritZ
jos lähetän teille onníttelukortin, jossa pyydän laittamaan minun kestitsemisestäni säästyvät lantit itse tilillenne?
- Jeps
MauritZ kirjoitti:
jos lähetän teille onníttelukortin, jossa pyydän laittamaan minun kestitsemisestäni säästyvät lantit itse tilillenne?
Eipähän tarvitse ihmetellä vieraita joiden mielestä häiden tärkein asia oli lahjan hankkiminen.
- Jenna
MauritZ kirjoitti:
..tiedänhän sitten, ketkä haluavat juhlia kanssani avioliiton ensimmäistä päivää.
Kyse on rakkauden juhlasta, eikä se lahja-asia ole olennaisin, mutta sinä tunnut siitä sellaisen tekevän. Älä pelkää, tuollaisella asenteella sinulla tuskin on useita ystäviä, joten ei tarvitse hääkutsujakaan odottaa - menna
Jenna kirjoitti:
..tiedänhän sitten, ketkä haluavat juhlia kanssani avioliiton ensimmäistä päivää.
Kyse on rakkauden juhlasta, eikä se lahja-asia ole olennaisin, mutta sinä tunnut siitä sellaisen tekevän. Älä pelkää, tuollaisella asenteella sinulla tuskin on useita ystäviä, joten ei tarvitse hääkutsujakaan odottaaettä se hänen tapauksessaan ei ole tappio. Kaikilla ei ole hinkua juhlia rahastusjuhlissa.
Pian vain käy niin, ettei hääparilla ole vieraita liian suureellisten lahjatoiveiden takia...Onko se sitten parempi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279