Yliopistoon Englantiin

LondonloveLa

Hei! Olen lukion toisella luokalla ja nyt on ruvennut jatko-opiskelu mietityttämään, olen tällä hetkellä vaihdossa Yhdysvalloissa Floridassa mutta palaan ensi vuonna oman ikäluokkani kanssa kolmannelle. Tietääkö kukaan miten käytännössä hakeminen Englannin yliopistoihin tapahtuu? kieli eikä raha ole ongelma olen valmis ( vanhempani ovat) valmiita laittamaan opiskeluuni niin paljon raha kuin tarvitsee ja olen asunut yli puolet elämästäni Yhdysvalloissa. Entä miten asuminen yms ?

2

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekijfoefe
    • Londoni

      ISO:n tietopaketti ja foorumi kannattaa hyodyntaa. Hyvia linkkeja!

      Pikaisesti sen verran etta Englannin puolella opiskelu hyvassa yliopistossa maksaa sen £9000 per vuosi (Skoteissa toistaiseksi on suomalaisille ilmaista - SAAS maksaa lukukausi maksut). Yliopiston maine (toisin sanoen ranking listan sijoitus) merkkaa paljon joten seuraa myos listoja (eri rankingeissa sama yliopisto voi olla eri sijoilla, mutta suurin piirtein ne eivat paljon eroa). Tsiikaa esim. Timesin listat. Myos vaatimukset top 10 yliopistoihin ovat kovat eli L rivi kirjoituksista.

      Yliopistoihin haetaan UCASin kautta http://www.ucas.ac.uk/ mista loytyy myos informaatiota yliopistoista yms. Hakea kannattaa ennen tammikuuta seuraavan syksyn alkuun. Hakemukseen tulee liittaa personal statement.

      Asuminen tietty maksaa Lontoossa, muualla halvempaa. Tietty kimppakampassa ja kampuksella asuminen kannattaa.

      ISOn palstalla vastataan kylla kaikkiin kysymyksiin joten sinne vain jos on muuta askarruttavaa asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe