Tervehdys!
Olin tuossa porukoiden luona komppaamassa vinttiä, ja löysin vanhan 53-vuoden ford pienoismallin laatikosta osineen päivineen. Autoa oli joku vuosia sitten hieman jo joitakin osia laittanut kiinni, mutta sen verran on keskeneräinen että tekemistä siinä olisi. Elikkäs,ku tuosta nyt sen verran innostuin että jos pienoimalleja alkaisi tekemään, niin olisiko tällaiselle 22-vuotiaalle muusikonplantulle jotakin vinkkejä?Esim.millaista liimaa kannattaisi käyttää, miten noita pienoismalleja maalataan,millaisilla vehkeillä yms. Olisin kiitollinen avusta ja mahdollisista neuvoista. Jos se tästä vaikka pikkuhiljaa ottaisi tuulta alleen. =)
Vinkkejä aloittelijalle
7
2242
Vastaukset
- Chevy
Terve!
Ala rakentaa vaan, taidot kasvaa tehdessä ja oivaltaessa!
Liimana jokin askarteluliikkeestä saatava pienoismalliliima, jossa teräsputkikärki(voi kuumentaa auki jos kuivuu umpeen). Esim. Fallerin Super Expert on hyvä.
Viilaa kaikki valujäysteet (jotka jää näkyviin) vaikka kynsiviilalla (muusikolla varmaan on, kokemuksen mukaan :) )
Maalaus Enamel-maaleilla. Esim Revell tai Humbrol. Ainakin Prismoissa ja Citymarketeissa on hyvä valikoima maaleja ja pieniä (000 00 0 1 2 3) koon siveltimiä. Kynäruisku tulee myöhemmin ja ihan tavallisilla spraymaaleilla voi maalata isommat pinnat. Varaa Piltti-purkki puolilleen mineraalitärpättiä siveltiemien pesuun ja pyykkipoikia puristimeksi liimauksen ajaksi!
Hommaa pinsetit ja suurennuslasi.
Ja töihin!!!
Varo: tähän jää koukkuun.....- kokenut
tähän hyvinki voi jäädä koukkuun!
- Population 1
kokenut kirjoitti:
tähän hyvinki voi jäädä koukkuun!
Olen ollut suuri Spawn-sarjakuvan fani vuodesta 96 lähtien, ja tuli mieleen, että mahtaakohan kyseisestä sarjakuvasta olla sellaisia figuureja joita voisi itse maalailla?Onko kellään kokemusta?Ja koska vasta muutamia tunteja sitten alkoi pienoismallien innostus, niin voisi samalla kysyä että minkä hintaista hommaa tuo pienoismallien väsäily ja maalailu on?Mitä esim maksaa joku koottava lentokone, tai laiva tms?
- Chevy
Population 1 kirjoitti:
Olen ollut suuri Spawn-sarjakuvan fani vuodesta 96 lähtien, ja tuli mieleen, että mahtaakohan kyseisestä sarjakuvasta olla sellaisia figuureja joita voisi itse maalailla?Onko kellään kokemusta?Ja koska vasta muutamia tunteja sitten alkoi pienoismallien innostus, niin voisi samalla kysyä että minkä hintaista hommaa tuo pienoismallien väsäily ja maalailu on?Mitä esim maksaa joku koottava lentokone, tai laiva tms?
Halvimmat lentokone- ja laivamallit saa hintaan 4.90€ ja siitä ylöspäin muutamaan sataseen saakka. Autot alkaa tuosta 20€ etc...
Maalit on alkaen 1.50€ /purkki.
Halvin paikka hommata noita on eBay.co.uk
Suomesta kannattaa esimerkkihintoja kattella vaikka www.tietonikkari.fi - Population 1
Chevy kirjoitti:
Halvimmat lentokone- ja laivamallit saa hintaan 4.90€ ja siitä ylöspäin muutamaan sataseen saakka. Autot alkaa tuosta 20€ etc...
Maalit on alkaen 1.50€ /purkki.
Halvin paikka hommata noita on eBay.co.uk
Suomesta kannattaa esimerkkihintoja kattella vaikka www.tietonikkari.fiJos tilaa eBay:sta, niin eikö se tule kalliimmaksi kun siihen tulee kaikki rahtikulut mukaan? Just tilasin jenkeistä levyn ja julisteen, ni kuljetukset maksaa joku $35. Että eikö suomessa ole mitään paikkaa netissä mistä voisi tilailla pienemmillä kuljetusmaksuilla? Ja tietääkö kukaan onko Porissa tai porin lähistöllä jotain pienoismalleihin erikoistunutta kauppaa?Mitä muuten Chevy ja kummpanit väsäilee?Autoja,figuureja,sotakalustoa tms? Itse ajattelin todella aloittaa tuosta 53´vuoden Fordista.
- Chevy63
Population 1 kirjoitti:
Jos tilaa eBay:sta, niin eikö se tule kalliimmaksi kun siihen tulee kaikki rahtikulut mukaan? Just tilasin jenkeistä levyn ja julisteen, ni kuljetukset maksaa joku $35. Että eikö suomessa ole mitään paikkaa netissä mistä voisi tilailla pienemmillä kuljetusmaksuilla? Ja tietääkö kukaan onko Porissa tai porin lähistöllä jotain pienoismalleihin erikoistunutta kauppaa?Mitä muuten Chevy ja kummpanit väsäilee?Autoja,figuureja,sotakalustoa tms? Itse ajattelin todella aloittaa tuosta 53´vuoden Fordista.
Huom! nimimerkki muuttui, mutta sama hemmo :)
(Joku toinen on ominut tuon Chevyn...)
Niitä malleja kannattaa tilailla englannin eBaysta, ei ameriikan. Esim 1:25 autot maksaa suomessa 20-30€ ja tuolta tilattuna olen löytänyt täällä harvinaisia malleja hintaan 13-20€ postikuluineen. Postikulut vaihtelee toimittajan mukaan ja ne kannattaa etukäteen varmistaa. Jos autolle tulee hintaa 8€ ja postikulut 7€ niin paketti on kotona hintaan 15€ ja sillä sitä ei suomenmyyjiltä saa vaikka tinkisi ;)
Suomessa postikulut ovat olleen luokkaa 10€ ja luottokortilla 7€, joten itse ainakin jatkossa tilailen vain tuolta saarivaltakunnasta :)
Jenkeistä tulee hintaa ihan eri tavalla... ja pahimmillaan tullit ja alvit päälle, mitä ei EU-alueelta tule.
- Kooma
...sivusto joka varmaan kiinnostaa: www.ipmsfinland.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648