olen menossa opiskelemaan lähihoitajaksi. millaista ja mitä töitä lähihoitaja voi tehdä? voiko se työskennellä kotihoidon puolella? en halua mihinkään raskaaseen työpaikkaan laitoksiin enkä vuorotyöhön. onko päivätyötä niille kuinka paljon tarjolla ylipäätään kunta-alalla? te-toimiston kautta opinto kestäisi n. 1½-2v.
tai mitä muuta työtä kunta-alalla olisi päivätyönä? onko kokemuksia? kertokaa, ja olen pirkanmaalla/kangasalalla. onko täällä töitä?
lähihoitajan työnkuva
5
494
Vastaukset
- Mieti oikeasti!!
Lähihoitajan työ on parhaassa tapauksessa näitä kaikkea. Olet siivooja, tiskaaja, syöttäjä, juottaja, pyykinpesijä, roskienviejä, saunanpesijaä, potilaanpesijä, suihkuttaja ja kaikkea muuta kuin itse hoitotyö.
Kaiken tämän lisäksi vielä fyys. raskaat potilaat ja erittäin pienillä henkilöstöresursseilla hoidettavana.
Ainakin yksityinen puoli on keksinyt jättää, jopa laitoshuoltjat pois, koska heillä on niin näppäriä lähihoitajia, jotka tekevät sen kaiken ja pienellä palkalla.
Kun katselet esimerkiksi Moli;in sivustoja ja henkilöstöjen jatkuvaa hakua niin ymmärrät yskän. Myös kotihoito hakee jatkuvasti henkilöstöä ja missähän on todelliinen syy moiseen.
Mieti mutakin aloja on ja palkkauskin parempi!- kyyhky-66
niinpä,eipä tuo työ kovin kevyttä ainakaan ole... eikä muutenkaan varmasti sieltä paremmasta päästä...mutta tuntuu kun täällä kyselee jostakin työstä,kaikissa tietenkin on parhaat ja ne huonot puolensa. onko kunta-alalla mitään mukavaa työtä? entä ruokapalvelutyö? onko sekin pas....aa
- gfhkfk
Vai että kotihoidossa kevyttä....elä unta näe. Juoppoja, mielisairaita, narkkareita, dementikkoja, agressiivisia ynm. Ja ahtaat pesuhuoneet missä yrität pestä j paskottaa lihavia asiakkaita. Ja papparaiset yrittävät kouria minkä ehtivät sinun huolehtiessa heistä. En lähtis siihen kelkkaan. Ruokapalvelu jossain laitoksessa on aina parempi vaihtoehto.
- 5+3
Jos haluat päivävuoron ja olla viikonloput poissa niin erikoistu lapsiin ja nuoriin.
Riippuen päiväkodista ja henkilökunnasta ja lapsista niin työ voi olla ok.
Palkkaus on kyllä surkea kun ottaa huomioon koulutuksen keston. - Onnea opintoihin
Näinhän sitä tehdään alaa houkuttelevaksi... Minusta kaikissa lähihoitajan töissä voi kokea tekemisensä mielekkääksi. Työ on motivoivaa juuri auttamisen takia ja koulutus antaa hyvin suuntaa mihin soveltuu. Mieli voi muuttua koulutuksen aikana. Tiedän kotihoidossa viihtyneitä ja sieltä aloittaneita. Vanhustehuoltolaitoksissakin on isoja eroja. Itse olen viihtynyt parhaiten sairaalassa, jossa on motivoituneita työntekijöitä ja menen itse hyvin iloisesti joka aamu töihin. Onnea opintoihisi. Tulet näkemään paljon ja moni asia tulee muuttumaan mielessäsi. Tärkeintä on, että seuraat haaveitasi. Ja kyllä se opiskeluaika on tosi kivaa aikaa. Sain sieltä paljon ystäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708