Oletteko olleet CONCORDEN kyydissä?

santraa

mä olen lentäny pari kertaa tuolla maailman lentoteollisuuden johtotähdellä ja voin sanoo et en unohda ikinä!! varsinki se on jääny mieleen kun lennettiin new yorkiin ja enne laskeutumista näin world trade centerin tornit kaukana horisontissa concorden ikkunasta.. jumalauta et oli hienoa! nyt ei oo enää wtc:tä eikä concordeja, eikä maailma enää tunnu entiseltään ilman niitä! onneks pääsin käymään wtc:n näköalatasanteel pari vuotta ennen syyskuun 11. sitäkään ei kyl koskaan unohda...

9

1751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haamu

Olin silloin kun se räjähti kappaleiksi. Matkalaukun löytäminen tuotti vaikeuksia. Oli myös unohtumaton kokemus

• Jore

Tapanani oli aikoinaan käydä Nycissä shoppaamassa uusia vaatteita. Lensin aina Concordella. Ongelmana tietysti oli tuo vaihto Lontoossa, joka ei koskaan ole mukavaa - Heathrow'n kenttähän on yksi sekamelska. Lensin Concordella yhteensä ehkä noin 10 kertaa meno-paluun.

;)

Onkohan tuo alkuperäinen koskaan lentänyt edes 757:lla?

• Huokaus

> Onkohan tuo alkuperäinen koskaan lentänyt edes 757:lla?

Jos jollakulla taso riittää matkusteluun Concorde-luokassa, niin hän lienee sitten myös riittävän tasokas ollakseen kehuskelematta tuollaislla kokemuksilla tällaisilla pienten ihmisten keskustelupalstoilla. Oikea Concorde-väki tuskin edes koskaan eksyy näille Suomi24- sivuille!

• Antsa
        Huokaus kirjoitti:

> Onkohan tuo alkuperäinen koskaan lentänyt edes 757:lla?

Jos jollakulla taso riittää matkusteluun Concorde-luokassa, niin hän lienee sitten myös riittävän tasokas ollakseen kehuskelematta tuollaislla kokemuksilla tällaisilla pienten ihmisten keskustelupalstoilla. Oikea Concorde-väki tuskin edes koskaan eksyy näille Suomi24- sivuille!

Enpä osaa sanoa aloittajan taikka vastaajan kokemuksista tai kokemattomuudesta. Kuitenkin Concorden kyydissä olen ollut muutaman kerran ja silti eksyn aina aika ajoittain myös Suomi24-sivuille. Miksi se olisi mahdotonta?

• Jore
        Antsa kirjoitti:

Enpä osaa sanoa aloittajan taikka vastaajan kokemuksista tai kokemattomuudesta. Kuitenkin Concorden kyydissä olen ollut muutaman kerran ja silti eksyn aina aika ajoittain myös Suomi24-sivuille. Miksi se olisi mahdotonta?

Sanoisin, että kirjoitusasu antaa hyvää vinkkiä todennäköisyydestä, jolla kirjoittaja on ollut Concorden kyydissä. Lippu oli niin kallis, ettei sellaisia rahoja voida katsoa monella olleen. Antsan kirjoitustyyli voisi puoltaa hänen Concorde-matkaansa. Tosin nimimerkki on kovin nuorekas, joka taas vähentää todennäköisyyttä. ;)

Mielekkäämpää täällä olisi keskustella vaikkapa siitä, kuka on ollut 747:n matkassa. Silloin alkaisi realistisia kokemuksia löytymään. Harmi vain, että 747 ei kokemuksena juuri eroa muista isoista koneista, eikä Concorde-tyyppisiä säväreitä siten voida vertailla.

• Antsa
        Jore kirjoitti:

Sanoisin, että kirjoitusasu antaa hyvää vinkkiä todennäköisyydestä, jolla kirjoittaja on ollut Concorden kyydissä. Lippu oli niin kallis, ettei sellaisia rahoja voida katsoa monella olleen. Antsan kirjoitustyyli voisi puoltaa hänen Concorde-matkaansa. Tosin nimimerkki on kovin nuorekas, joka taas vähentää todennäköisyyttä. ;)

Mielekkäämpää täällä olisi keskustella vaikkapa siitä, kuka on ollut 747:n matkassa. Silloin alkaisi realistisia kokemuksia löytymään. Harmi vain, että 747 ei kokemuksena juuri eroa muista isoista koneista, eikä Concorde-tyyppisiä säväreitä siten voida vertailla.

Tottapa totisesti turiset tuosta kirjoitusasun ja Concordekyydin yhteneväisyydestä. En minäkään niitä Concorde-lippujani maksanut omasta pussistani vaan kyllä ne kumpikin kerta olivat työnantajan vaatimia pikalähtöjä.

Antsa taas tulee nimestä Antti, joka ei ole niinkään nuorekas. Meitä on jo Linnan Tuntemattomassa... Lapsilleni kiitos tuosta nimimerkiksi muuntamisesta ;)

Ei varmaan ole 747:n kyydissäkään olleita palstalla kovin paljoa. Itsekin täytyy tunnustaa että vain turisti- ja business-luokat on kokeiltu näissä koneissa. Firstiin en ole koskaan päässyt, vaikka ilmaista upgradea olen monesti kokeillutkin. Nuo kaksi luokkaa on koettu kuitenkin BA:lla, Luffella, Thailla ja Singaporella 747:ssa. Olis se ihan kiva kokeilla Firstikin joskus jossain...

Kuitenkin Concorden tarjoamat sävärit verrattuna noihin "isoihin ja laiskoihin" ovat aivan erilaisia. Tahtoisi vielä lisää... Vaan taitaa aika ajaa Antsasta ohi.

• mekaanikko

Pari kertaa on tullut oltua, ihan töitten puolesta. Oli kiire päästä NYC:iin, kun siellä oli eräässä koneessa vika päällä ja täytyi viedä osia sinne ja korjata.
      Nopeasti piti päästä perille, sillä graundaus maksaa melkosen paljon tunnilta.

• Edsel

Mä kävin katsomassa Ground Zeroa 2 vuotta sitten. Oli aikamoinen kokemus sekin kun muisteli edellistä kertaa kun tuli katseltua maailmaa sieltä WTC:n kattotasanteelta. Väkisinkin tuli tippa silmään.

• santraa

mä olin porukoitten kans concorden kyydissä! faijan piti mennä tapaamaan jotain tuttui Nykkiin ja mä pääsin mukaan. enkä mä koskana sanonu et olisin itte maksanu lentoni sillä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2313
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      1365
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      60
      1348
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1309
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe