Tieteellinen jatko-opiskelu

Kummaa porukkaa

Mikä ihme siinä on, etteivät abit ja ylioppilaat näytä ymmärtävän, että tämän palstan otsikko tarkoittaa yliopistollisia jatko-opintoja eli lisensiaatin tai tohtorin tutkintoa.

En enää yhtään ihmettele, etteivät monet menesty pääsykokeissa, jos vastaustarkkuus sielläkin on samaa luokkaa. Näin neuvo on, että lukekaa ensin otsikko tai kysymys, miettikää sitten, mitä se tarkoittaa. Tämän jälkeen vasta kynä savuamaan tai näppäimistö laulamaan.

4

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apurahatutkija

      Tämä "ongelma" nousee jatkuvasti esiin tällä palstalla. Voisikohan asiaa jotenkin selventää otsikoinnissa? Lukiossa monesti tosiaan puhutaan jatko-opinnoista, joten on aika inhimillistä, että abit ohjautuvat tänne.

      Jos otsikko olisi esim. "Tohtorikoulutus", niin vaarana toki voi olla, että lääkikseen pyrkivät löytävät palstan. :D

      • Teekkarirenttu

        Kylhän tohon vois laittaa otsikoks "lisensiaatti- ja tohtoriopinnot". Mutta ei mullakaan ollu 18-vuotiaana hajua siitä, mitä tolla oikeasti tarkoitetaan.

        Lisäks pakkaa sekoittaa vielä se, että lääkiksessä perustutkintohan on lisensiaatti. Joten ei ihme, että jutut menee sekaisin.


      • En ole katkera, mutt
        Teekkarirenttu kirjoitti:

        Kylhän tohon vois laittaa otsikoks "lisensiaatti- ja tohtoriopinnot". Mutta ei mullakaan ollu 18-vuotiaana hajua siitä, mitä tolla oikeasti tarkoitetaan.

        Lisäks pakkaa sekoittaa vielä se, että lääkiksessä perustutkintohan on lisensiaatti. Joten ei ihme, että jutut menee sekaisin.

        Ja kansa kutsuu vielä "tohtoreiksi".


    • Tohtorikoulutettava

      Ei viitsittäisi puristaa mailasta niin kovasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe