Elikkäs jarrusatulasta meni kierteet.
En saa ilmausruuvia kiinni.
Miten saan korjattua, vai saanko mitenkään? Pitääkö uusi jarrusatula hommata?
Kierteet on menneet pari kolme miliä avan sieläksi, ja ruuvi pyörii tyhjää.
Jos sais kierteille sen ruuvin, niin se pysyis, mutta en saa.
Kiitos avusta :)
Nyt apua! Kierteet mennyt ilmausruuvin kohalta!
10
5153
Vastaukset
- Autann!
Laita se ruuvi siihen paikalleen ja tee siihen ympärille juottamalla "sinetti", joka on taas helppo sulattaa sulaksi ja pyyhkiä pois tieltä kun se pitää ilmata seuraavan kerran :)
- Apuaa!
Siis en saa ilmausruuvia kiinni. Siinähän se ongelma onkin. Kyllä se varmaan pitää tiiviisti sen ruuvin siinä kiinni :)
- Autann!
No onkos siinä sitten mitään ongelmaa jos se pysyy siinä? :-D
- Apuaa!
En saa ilmausruuvia kierteille. Siinä on se ongelma, ei se pysy siinnä.
Pitää varmaan jollain kierteiden korjaushommellilla korjata.- Autann!
Kannattaa sitten viedä ihan ammattilaiselle, se voi tehä siihen uudet kierteet. Ei ole sille iso homma eikä paljoa maksa.
- ammattimies 8)
jenkatappia kehiin!
- Olisko apua tästä
Kierretapilla voit koettaa tehdä kierteitä uusiksi, siis ihan samalla kierteellä ja tarkastat ilmausruuvin kierteet, että ne ovat kunnolliset. Tämän jälkeen ilmausruuvi todennäköisesti menee kierteilleen ja varovasti kiristäen pysyykin paikoillaan, eikä vuoda.
Toinen vaihtoehto on, että lyhentää ilmausruuvia varovasti sorvaamalla, että se ottaa jäljellä oleviin kierteisiin.
Kolmas vaihtoehto, jos jarrusatulan kierteet ovat menneet pahasti rikki, tehdä kokonaan uudet isommat kierteet ja hankkia isompi ilmausruuvi (ensin tietty hankkia se isompi ilmausruuvi, jonka mukaan tehdään uudet isommat kierteet), ilmausruuvin voi myös koettaa tehdä esim. tavallisesta pultista (joka on se äärimmäinen vaihtoehto).
Joillakin korjaamoilla on myös hyvät valikoimat jarrujen osia tarvikkeina, eli erilaisia ilmausruuvejakin löytyy, kuin myös irtokierteitäkin. Irtokierteisiin on omat työkalut, siis porat ja kierretapit, sekä välineet kierteiden asennukseen. Irtokierre alumiiniseen jarrusatulaan on tosi hyvä juttu, koska kierre on kovaa terästä, niin ei korkkaa ihan heti ja kestää hyvin.
Netistä löytyy vähän googlettamalla jarruihin kyllä osia ja myös ilmausruuvejakin, tuolla mm. löytyy http://www.mopo-osa.com/kauppa/index.php?cPath=832_944_1072- Apuaa!
Tuo kierretappi ois ehkä paras vaihtoehto ja sitä olenkin miettinyt. Tosiaankin kunnossa olevia kierteitä siinä on. Alku vaan on mennyt rikki pari milliä, niin ettei ilmausruuvi lähde jenguille. Ilmausruuvin kierteet ei ole pahasti menneet.
Voiko ilmausruuvin juureen laittaa jotain tiivistettä, ettei se valskaisi? Siihenhän tulee se muovinen tiiviste vielä. Kiitos teille!
- Apuaa!
Sitä vielä kysyn, että jos tekee isommat kierteet ja laittaa saman kokoisen pultin paikalleen, niin eikö sen pitäisi toimia? Ilmaushan onnistuu niin, että ottaa pultin pois, painaa varovasti jarrupoljinta ja kun ilmat tulee pois niin laittaa ruiskulla varovasti ilmojen "tilalle" jarrunestettä. Sitten varovasti jarrupolvin alas, niin ettei se hörppäse ilmaa sisään ja pultti kiinni? Ainakin luulis että niin toimis :)
- Voisi toimia
Toimii periaatteessa, jos vaan saa sen pultin niin pitävästi paikalleen, että ei vuoda jarrunestettä ulos, eikä päästä ilmaa ja saat ilmat pois. Pultin päähän vain samanlainen kartio, kuin alkuperäisessä ilmausruuvissakin, niin pitää. Tiivistystä voi myös yrittää putkiteipillä, jolloin sen pultin saa joskus auki, liima ei välttämättä sovellu, voi olla kiinni lujasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784