milloin normaalia ruokaa vauvalle

namnamnammommy

Millon ootte ruennu antamaan lapselle samas ruokaa kun ite syötte? Suolaa ei vissiin saa käyttää vielä 1-vuotiaille.. Mutta miten muut mausteet, paprika, pippurit?

9

2410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nininn

Esikoinen alkoi syödä samaa ruokaa vasta joskus 2-vuotiaana, siihen asti tein omat ruoat. Kuopus alkoi syödä samaa 1-vuoden paikkeilla, heti kun alkoi tavallinen ruoka mennä alas. Suolaa saa antaa 1-vuotiaalle, tosin ihan hyvin voi noin pienelle ottaa ruoan ennen suolan lisäämistäkin. Mausteita saa antaa jo vauvoillekin, ei tietenkään liian tulista, mutta normaalisti voi maustaa.

• rohkeasti vaan

Kyllä 1-vuotiaalle saa antaa suolaa. Suomessa ollaan ihan hysteerisiä tuon suolan suhteen, vähäsuolainen ruokavalio riittää 1-vuotiaalla eikä se lapsi siihenkään kuole jos sitä ennen maistaa silloin tällöin jotain, missä on suolaa. Muita mausteita olen itse käyttänyt vauvan ruoissa jo monta kuukautta (vauva vajaan vuoden), eli currya, paprikaa, pippuria, erilaisia kuivattuja yrttejä jne.

• lkedhfö

Meillä alkoi osittain samat ruuat menemään jo 5-6kk iässä, siis otin lapsen ruuan ennen kerman yms vastaavien lisäämistä. Nyt muksu on reippas 1v ja syö täysin samaa mitä muutkin tässä perheessä.

• namnamnamnammommy

Onpa hyvä tietää että voi vähän käyttää suolaa. Teemme monesti uuniruokia johon laitetaan lihaliemikuutio tai kasvisliemikuutio.. Ja niissähän on suolaa. Miten valmismarinaadit, esim hunaja marinoitu broileri. Ootteko antanu yks veelle?

• ök<hkvh
        namnamnamnammommy kirjoitti:

Onpa hyvä tietää että voi vähän käyttää suolaa. Teemme monesti uuniruokia johon laitetaan lihaliemikuutio tai kasvisliemikuutio.. Ja niissähän on suolaa. Miten valmismarinaadit, esim hunaja marinoitu broileri. Ootteko antanu yks veelle?

Meillä ei ole käytetty valmismarinadeja enkä kyllä ole tainnut liha- tai kasviskuutioitakaan käyttää lapsen aikana.. Tässä onkin se syy miksi meillä on annettu samaa ruokaa, suolaa kun ei ole lisätty ennen lastakaan ruokiin niin ei ole tarvinnut miettiä. Mutta kyllä 1v saa jo pieniä määriä suolaa saada ruuassa, eli en hätäilisi jos jossain ruuassa liemikuutio onkin laitettuna..

• Nirsoilija
        ök<hkvh kirjoitti:

Meillä ei ole käytetty valmismarinadeja enkä kyllä ole tainnut liha- tai kasviskuutioitakaan käyttää lapsen aikana.. Tässä onkin se syy miksi meillä on annettu samaa ruokaa, suolaa kun ei ole lisätty ennen lastakaan ruokiin niin ei ole tarvinnut miettiä. Mutta kyllä 1v saa jo pieniä määriä suolaa saada ruuassa, eli en hätäilisi jos jossain ruuassa liemikuutio onkin laitettuna..

Itsellä on n 1 vuotias lapsi ja en saa häntä millään syömään muuta kuin niitä kaupan purkkiruokia.. Menee siis kaupan 8kk ja 1 vuotiaan ruoat hyvin alas ja onhan niissäkin jo rakennetta.. Mieheni kanssa ei viikolla oikein tehdä itsellemmekään ruokaa,mutta ollaan yritetty lapselle tehdä mutta ei vaan kelpaa:(.
        Tänäänkin koitin ihan muussia ja jauhelihaa, mutta ei toivoakaan että söisi.
        Vinkkejä??

• öigzkj
        Nirsoilija kirjoitti:

Itsellä on n 1 vuotias lapsi ja en saa häntä millään syömään muuta kuin niitä kaupan purkkiruokia.. Menee siis kaupan 8kk ja 1 vuotiaan ruoat hyvin alas ja onhan niissäkin jo rakennetta.. Mieheni kanssa ei viikolla oikein tehdä itsellemmekään ruokaa,mutta ollaan yritetty lapselle tehdä mutta ei vaan kelpaa:(.
        Vinkkejä??

En tiedä auttaako mutta jos laittaa vähän vastiketta/rmaitoa joukkoon?? Meillä laitettiin alkuun vastiketta että suostu edes maistamaan soseita.. Tosin en yhtään osaa sanoa auttaisko se enää lähemmäs 1v:n kanssa mutta tuli vaan mieleen.

Ja onhan kaupan ruuissa eri maku kuin kotitekoisissa joten se ne on lapselle uusia makuja, eli pienillä määrillä kokeilemaan :) Toivotaan että lapsi alkaa syömään teidän valitsemianne ruokia!

• kokeile?
        Nirsoilija kirjoitti:

Vinkkejä??

Kokeilepa laittaa puolet kaupan sosetta ja puolet kotiruokaa. Tai vaikka alkuun enemmänkin kaupan purkista ja vain vähän kotiruokaa. Pikkuhiljaa sitten muutat suhdetta niin päin, että kotiruokaa onkin enemmän.

• ...........
        Nirsoilija kirjoitti:

Vinkkejä??

Kannattaa kokeilla sormiruokailua. Mä tein lihapullia ja tyttö syö itse niitä käsin. Muussia syötän lusikalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe