mitä töitä kuuluu hallinto-oikeuden sihteerin tehtäviin ? onko valtiolle vaikea päästä töihin, entä palkkaus ?
valtio työnantajana
6
2201
Vastaukset
- isoveli valvoo
Suhteilla mennään yleensä. Palkka ok, mutta riippuen paikasta, työilmapiiri voi olla todella syvältä. Kukaan ei tervehdi uutta ihmistä ja kohdellaan kuin ilmaa. Lojaali täytyy olla ja tottua hitaaseen, byrokraattiseen ja vanhanaikaiseen toimintamalliin. Ketään ei saa arvostella, varsinkaan esimiehiä. Valtion virkamiehiä kytätään ja stalkataan.
- Hakenuttosissaan
Olen hakenut useita valtion työpaikkoja heidän nettihakunsa kautta. Mihinkään hakemukseen ei ole vastattu, saati ilmoitettu, ketkä on valittu, saati miksi ei pääse edes haastatteluun tai miksi ei valita. Outoa hommaa..., monikin työ kiinnostaisi, mutta jos on pätevä eikä edes mitään vastata, niin miksi?
- näin menee
No, nehän paikat menee suhteilla omille lapsille, tuttavan tuttaville ja kamujen kamuille. Jotkut menee tiskin alta te-keskuksen kautta.
- oma kokemus
Ei valtiolle ole erityisen vaikea päästä töihin. Haastatttelu- ja valintajärjestelnät ovat selkeät, pätevä pääsee töihin oli suhteita tai ei.
- Valtiolainen
Itse olen pitänyt valtion hommista enemmän kuin yksityisen puolen töistä. Ja meillä ainakin työporukka on ollut todella mahtava. Ymmärrän kyllä että virkoihin on hankala päästä, sillä kaikki työpaikat on pakko kuljettaa julkisen haun kautta, vaikka talon sisältä on jo osaava tekijä tiedossa. Itse sain jalan oven väliin opintoihin kuuluvan työharjoittelun kautta.
Plussat:
- alemmilla toimihenkilöillä (sihteereillä), palkka kohtuullinen
- hyvät työsuhde-edut
- pääsääntöisesti hyvät toimitilat ja ohjelmistot
- mielenkiintoiset työtehtävät
- etenemismahdollisuudet: mitä kauemmin olet ollut töissä, sitä helpompi on edetä
Miinukset:
- työturvallisuus
- ehdoton salassapitovelvollisuus
- osa työtehtävistä melko rutiininomaisia, ei variointia, ei työtehtävien kiertoa
- tietyt virat vaativat tietyn (yliopisto)tutkinnon- ei voi luottaa ei
Miinuksiin voisi laskea taustaselvitykset lähes kaikesta (mukaan lukien milloin lähdet töihin, milloin viet roskat, tuletko ajoissa vai myöhään töihin, kenen kanssa puhut, mitä ostat kaupasta, sähköpostien urkkiminen, poliittiset mielipiteet jne jne) ja valtiollinen vakoilu sekä vakoilijoiden soluttautuminen virkamiehiksi. Kehenkään ei voi luottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391