Vihille ilman stressiä?

Hääyö

Haluatteko juhlalliset ja tunnelmalliset kirkkohäät vähällä vaivalla? Hääyössä se on mahdollista. Riittää kun tulette paikalle ja sanotte ”tahdon”, seurakunta järjestää kaiken muun ja tarjoaa vielä mainiot kakkukahvit juhlan kunniaksi.

Tämän vuoden ensimmäinen Hääyö Tampereella järjestetään helatorstain aattona 8. toukokuuta Finlaysonin kirkossa. Toinen Hääyö on joulukuussa 11.12.13.

Ilmoittautuminen toukokuun Hääyöhön alkoi 2.4. ja päättyy 30.4. Hääyöhön voi ilmoittautua arkisin kello 9–11 ja 13–15 soittamalla numeroon 040 804 8151.

Kirkollinen vihkiminen edellyttää, että molemmat ovat Suomen ev.lut. kirkon rippikoulun käyneitä jäseniä. Jos toinen vihittävistä kuuluu muuhun kristilliseen uskontokuntaan, ottakaa yhteys esteiden tutkintaan p. (03) 219 0228. Vihkiparin pitää suorittaa avioliiton esteiden tutkinta omassa kotiseurakunnassa vähintään viikkoa ennen Hääyötä ja tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön.

Tiedustelut: seurakuntapastori Merja Halivaara, 050 587 5001, [email protected]

Hääyö myös Facebookissa www.facebook.com/tampereenhaayo

2

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinituuliavaikkasta

Tuo olis niin meitä varten! Juuri oon miettinyt miten pääsis naimisiin ilman juhlia mutta tulis kans siunatuksi avioliittoon.. Mutta mutta kun on pieniä lapsia ja uusioperheessä niin tuo yö.. voisko siinä samalla viettää ristiäisiä?

• pappiTUrust

Ristiäiset ja vihkimisen voi mainiosti yhdistää. Vihkiminen toimitetaan tällöin ensin, mutta molempia kaavoje ei tarvitse käydä kokonaan läpi, vaan esim yksi Isä Meidän -rukous riittää. Tapa on suhteellisen yleinenkin nykyään.

Kymmenisen vuotta sitten me papit pohdimme synodaalikokouksessa pitäisikö uuteen käsikirjaan luoda yhdistelmäkaava vihkimistä ja kastetta varten. Kiivaan keskustelun jälkeen kaavasta luovuttiin. Syynä oli, että lasten hankkimista ennen vihkimistä ei haluttu normalisoida, onhan se vastoin kirkon perinteistä opetusta. Tästä on tultu aika pitkä matka, nykyään nousee mediakohu jos pappi uskaltaa varoittaa rippikoululaisia esiaviollisesta seksistä.

Itse kannatan perinteisiä arvoja, mutta kaava olisi silti ollut käytännöllinen, kun noita toimituksia kuitenkin tulee vastaan enkä näe mitään syytä kieltäytyä niitä toimittamasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4357
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1488
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1465
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1080
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe