Haluatteko juhlalliset ja tunnelmalliset kirkkohäät vähällä vaivalla? Hääyössä se on mahdollista. Riittää kun tulette paikalle ja sanotte ”tahdon”, seurakunta järjestää kaiken muun ja tarjoaa vielä mainiot kakkukahvit juhlan kunniaksi.
Tämän vuoden ensimmäinen Hääyö Tampereella järjestetään helatorstain aattona 8. toukokuuta Finlaysonin kirkossa. Toinen Hääyö on joulukuussa 11.12.13.
Ilmoittautuminen toukokuun Hääyöhön alkoi 2.4. ja päättyy 30.4. Hääyöhön voi ilmoittautua arkisin kello 9–11 ja 13–15 soittamalla numeroon 040 804 8151.
Kirkollinen vihkiminen edellyttää, että molemmat ovat Suomen ev.lut. kirkon rippikoulun käyneitä jäseniä. Jos toinen vihittävistä kuuluu muuhun kristilliseen uskontokuntaan, ottakaa yhteys esteiden tutkintaan p. (03) 219 0228. Vihkiparin pitää suorittaa avioliiton esteiden tutkinta omassa kotiseurakunnassa vähintään viikkoa ennen Hääyötä ja tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön.
Tiedustelut: seurakuntapastori Merja Halivaara, 050 587 5001, [email protected]
Hääyö myös Facebookissa www.facebook.com/tampereenhaayo
Vihille ilman stressiä?
2
235
Vastaukset
- sinituuliavaikkasta
Tuo olis niin meitä varten! Juuri oon miettinyt miten pääsis naimisiin ilman juhlia mutta tulis kans siunatuksi avioliittoon.. Mutta mutta kun on pieniä lapsia ja uusioperheessä niin tuo yö.. voisko siinä samalla viettää ristiäisiä?
- pappiTUrust
Ristiäiset ja vihkimisen voi mainiosti yhdistää. Vihkiminen toimitetaan tällöin ensin, mutta molempia kaavoje ei tarvitse käydä kokonaan läpi, vaan esim yksi Isä Meidän -rukous riittää. Tapa on suhteellisen yleinenkin nykyään.
Kymmenisen vuotta sitten me papit pohdimme synodaalikokouksessa pitäisikö uuteen käsikirjaan luoda yhdistelmäkaava vihkimistä ja kastetta varten. Kiivaan keskustelun jälkeen kaavasta luovuttiin. Syynä oli, että lasten hankkimista ennen vihkimistä ei haluttu normalisoida, onhan se vastoin kirkon perinteistä opetusta. Tästä on tultu aika pitkä matka, nykyään nousee mediakohu jos pappi uskaltaa varoittaa rippikoululaisia esiaviollisesta seksistä.
Itse kannatan perinteisiä arvoja, mutta kaava olisi silti ollut käytännöllinen, kun noita toimituksia kuitenkin tulee vastaan enkä näe mitään syytä kieltäytyä niitä toimittamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 134357
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831649Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641488Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731465Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371351Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341080Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931024
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993