Otsikosta käynee ilmi postin oleellinen sisältö, kuitenkin vähemmän tarkkaavaisille vielä toistettakoon että moniko oikeasti metsästi/metsästää lain mukaisesti sinkillä teräksellä vismuntilla etc...vai onko koko laki homma ihan turhaa!?
itse vastaan kyllä.aivan turhaa!
joskus olen pari vismunttia ampunut, ei tapahtunu mitään, lyijyä piippuun ni jo tippu!
tästä käynee mylös ilmi mitä itse tuhauttelen taivaalle!
mikäs on muiden kanssaihmisten mielipide ko. asiaan?
Tänks!
Gallup! Moniko sorsasti muulla lyijyllä?
10
1616
Vastaukset
- mää
lyijyä lyijyä. turha laki järvillä ja lammilla. ehkä rannikko paikat esim. liminka hailuoto jossa paljon mettämiehiä laki ok.
- Jönssi
on perseestä LYIJYÄ piippuun ni ei tuu haavakoita....
- Vesilinnustaja
Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?
- Da T
Vesilinnustaja kirjoitti:
Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?
itsellänikin sama kysymys käväisi mielessä, en kylläkään tiedä ketään keneltä olisi kyselty moista asiaa viranomaisten tahdolta!
esimerkkitapauksia?
- Metästäjä-91
Lyijyä piippun vaan.Kaveri sano kun oli ollu Vesilintu metällä ja oli ampunu veteen Tavia
vismuntteilla niin oli vaan vedet pärskähtäny ympärillä.Elikkä aivan turha käyttää mitään Karnevaali panoksia. - 100 %
Eli rautaa, remingtonilta löytyi aikoinaan dupex paukku, jossa oli 3,75 ja 4,5 mm. rautaa ja meikäläisellä toimii. Vaan on menossa viimeiset laatikot. Pitäisi ottaa jenkkimalliin panosten kanssa; jos olet vesilinnustamassa, edes taskussa ei saa olla lyijyä, muutoin rapsahtaa sakot. Olkoonkin, että lyijy on ylivertainen materiaali panoksissa, muilla täytyy vaan isontaa haulikokoa ja/tai lyhentää matkaa. Kokeilkaa erinlaisia paukkuja.
- Julli
Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan. - 100%
Julli kirjoitti:
Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan.Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.
- kingpin
100% kirjoitti:
Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.
ammut 10/89 haulikolla lyijypanoksia niin kyllä luulis tavin tippuvan ;)
- TMH
ammuin ensimmäisenä vuotena kun laki tuli voimaan kolme panosta ja se riitti. Nyt kun olen laskenut niin jos olisin ampunut saman verran esim. vismuttia mitä lyijyä näinä vuosina kun kielto on ollut voimassa niin olen tienannut jo monet sakko rahat "jemmaan". Jos vismutti maksaa 1.60e ja lyijy 0.50e ja ampuu pumpulla kuten minä niin rahaa säästyy aika paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057