Gallup! Moniko sorsasti muulla lyijyllä?

Da T

Otsikosta käynee ilmi postin oleellinen sisältö, kuitenkin vähemmän tarkkaavaisille vielä toistettakoon että moniko oikeasti metsästi/metsästää lain mukaisesti sinkillä teräksellä vismuntilla etc...vai onko koko laki homma ihan turhaa!?
itse vastaan kyllä.aivan turhaa!
joskus olen pari vismunttia ampunut, ei tapahtunu mitään, lyijyä piippuun ni jo tippu!
tästä käynee mylös ilmi mitä itse tuhauttelen taivaalle!
mikäs on muiden kanssaihmisten mielipide ko. asiaan?
Tänks!

10

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      lyijyä lyijyä. turha laki järvillä ja lammilla. ehkä rannikko paikat esim. liminka hailuoto jossa paljon mettämiehiä laki ok.

    • Jönssi

      on perseestä LYIJYÄ piippuun ni ei tuu haavakoita....

      • Vesilinnustaja

        Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?


      • Da T
        Vesilinnustaja kirjoitti:

        Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?

        itsellänikin sama kysymys käväisi mielessä, en kylläkään tiedä ketään keneltä olisi kyselty moista asiaa viranomaisten tahdolta!
        esimerkkitapauksia?


    • Metästäjä-91

      Lyijyä piippun vaan.Kaveri sano kun oli ollu Vesilintu metällä ja oli ampunu veteen Tavia
      vismuntteilla niin oli vaan vedet pärskähtäny ympärillä.Elikkä aivan turha käyttää mitään Karnevaali panoksia.

    • 100 %

      Eli rautaa, remingtonilta löytyi aikoinaan dupex paukku, jossa oli 3,75 ja 4,5 mm. rautaa ja meikäläisellä toimii. Vaan on menossa viimeiset laatikot. Pitäisi ottaa jenkkimalliin panosten kanssa; jos olet vesilinnustamassa, edes taskussa ei saa olla lyijyä, muutoin rapsahtaa sakot. Olkoonkin, että lyijy on ylivertainen materiaali panoksissa, muilla täytyy vaan isontaa haulikokoa ja/tai lyhentää matkaa. Kokeilkaa erinlaisia paukkuja.

      • Julli

        Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
        Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
        Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
        Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan.


      • 100%
        Julli kirjoitti:

        Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
        Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
        Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
        Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan.

        Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.


      • kingpin
        100% kirjoitti:

        Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.

        ammut 10/89 haulikolla lyijypanoksia niin kyllä luulis tavin tippuvan ;)


    • TMH

      ammuin ensimmäisenä vuotena kun laki tuli voimaan kolme panosta ja se riitti. Nyt kun olen laskenut niin jos olisin ampunut saman verran esim. vismuttia mitä lyijyä näinä vuosina kun kielto on ollut voimassa niin olen tienannut jo monet sakko rahat "jemmaan". Jos vismutti maksaa 1.60e ja lyijy 0.50e ja ampuu pumpulla kuten minä niin rahaa säästyy aika paljon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe