Gallup! Moniko sorsasti muulla lyijyllä?

Da T

Otsikosta käynee ilmi postin oleellinen sisältö, kuitenkin vähemmän tarkkaavaisille vielä toistettakoon että moniko oikeasti metsästi/metsästää lain mukaisesti sinkillä teräksellä vismuntilla etc...vai onko koko laki homma ihan turhaa!?
itse vastaan kyllä.aivan turhaa!
joskus olen pari vismunttia ampunut, ei tapahtunu mitään, lyijyä piippuun ni jo tippu!
tästä käynee mylös ilmi mitä itse tuhauttelen taivaalle!
mikäs on muiden kanssaihmisten mielipide ko. asiaan?
Tänks!

10

1635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

lyijyä lyijyä. turha laki järvillä ja lammilla. ehkä rannikko paikat esim. liminka hailuoto jossa paljon mettämiehiä laki ok.

• Jönssi

on perseestä LYIJYÄ piippuun ni ei tuu haavakoita....

• Vesilinnustaja

Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?

• Da T
        Vesilinnustaja kirjoitti:

Mikähän on rangaistus lyijy haulin käytössä sorsastuksessa,Osaiskohan joku kertoa?

itsellänikin sama kysymys käväisi mielessä, en kylläkään tiedä ketään keneltä olisi kyselty moista asiaa viranomaisten tahdolta!
        esimerkkitapauksia?

• Metästäjä-91

Lyijyä piippun vaan.Kaveri sano kun oli ollu Vesilintu metällä ja oli ampunu veteen Tavia
      vismuntteilla niin oli vaan vedet pärskähtäny ympärillä.Elikkä aivan turha käyttää mitään Karnevaali panoksia.

• 100 %

Eli rautaa, remingtonilta löytyi aikoinaan dupex paukku, jossa oli 3,75 ja 4,5 mm. rautaa ja meikäläisellä toimii. Vaan on menossa viimeiset laatikot. Pitäisi ottaa jenkkimalliin panosten kanssa; jos olet vesilinnustamassa, edes taskussa ei saa olla lyijyä, muutoin rapsahtaa sakot. Olkoonkin, että lyijy on ylivertainen materiaali panoksissa, muilla täytyy vaan isontaa haulikokoa ja/tai lyhentää matkaa. Kokeilkaa erinlaisia paukkuja.

• Julli

Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
        Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
        Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
        Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan.

• 100%
        Julli kirjoitti:

Sattuipa näin olin vesilinnustamassa, sattui sitten niin , että oli kanadanhanhi joutunut erilleen parvesta kys parvi oli noin 30m päässä ja tämä yksinäinen hanhi minusta noin 10m päässä.
        Minulla vismunttia piipussa kolme kpl (puoliautomaatti haulikko), noo ampusin sitten tätä hanhea eka laaki ei vaikutusta toinen laaki haavotti ja se kolmaskin haavoitti, varma olen jokaisesta osumasta ja jos lyijyä olisi ollut niin uuniin olisi joutunut.
        Lintu muuten löytyi myöhemmin seuraavana päivänä kuolleena sääli, etsin kyllä lintua ainakin kaksi jos vähän kolmattakin tuntia mutta veneen moottorista loppui bensa.
        Nyt on lyijyä piipussa kun lähden vesilinnustamaan.

Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.

• kingpin
        100% kirjoitti:

Muitakin, kuin vismuttia. Teräs/rauta, volframi, tina; onhan noita muitakin tai kasvata kaliberia/ panosta --> 12/70 -> 12/76 tai 12/89 Itse huomasimme porukassa, että yhdelle sopii rauta, toiselle tina jne. Itse ne surminsumeinkaan käyttäisi vismuttia, Ei vaan sovi kuvioltaan aseeseni ja käyttämiini supistuksiin.

ammut 10/89 haulikolla lyijypanoksia niin kyllä luulis tavin tippuvan ;)

• TMH

ammuin ensimmäisenä vuotena kun laki tuli voimaan kolme panosta ja se riitti. Nyt kun olen laskenut niin jos olisin ampunut saman verran esim. vismuttia mitä lyijyä näinä vuosina kun kielto on ollut voimassa niin olen tienannut jo monet sakko rahat "jemmaan". Jos vismutti maksaa 1.60e ja lyijy 0.50e ja ampuu pumpulla kuten minä niin rahaa säästyy aika paljon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2373
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      838
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe