Grosspitzejä Suomessa?

Koiruus

Olen kauan harkinnut koiran nr. 2 hankintaa ja olen ihastunut Grosspitz rotuun! Tiedän että Suomesta on vaikea löytää ja olen jopa harkitsenut Saksasta pennun tuonti.. Grosspitz on siis Saksanpstykorvista isoin ja juuri sen takia haluaisin sellaisen. Olen aina pitänyt isoimmasta koirasta ja Grosspitzillä on tietojeni mukaan myös ihana luonne joka sopii minulle.
Eli kysymykseni ovat:
Onko Grosspitzeja Suomessa?
Mitä maksaa? Mistä saa?
Jos joku on tietoinen saksasta suomeen tulleista pennuista; mitä maksaa, mitä pitäisi tietää? Tietääkö joku hyviä kasvattajia?

Toinen rotu joka kiinnostaa on Mini Aussiet joita ei tietojeni mukaan ole suomessa yhtään!

7

2647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrrrräh
    • Kessunen1

      Keeshond on saksanpystykorvista suurin, ei grosspitz.

    • Grossikasvattaja

      En tiedä luetko tätä vastausta ja oletko kenties jo saanut muita vastauksiakin, mutta vastaan joka tapauksessa, jos joku muukin on kiinnostunut tästä rodusta.
      Grosspitzeista on tietoa ainakin meidän nettisivulla www.hupeluidi.nettisivu.org ja kun googletat, löydät linkkejä lisää. Rotu on viiden saksanpystykorvan sarjassa toiseksi suurin, 45-55 cm säkä, vahtikoira. Mustia käytetään enemmän vahteina, valkoisia perhekoirina, ruskeita ei ole kuin pari koko maailmassa, se on saatu elvytettyä häviämisen jälkeen ruskeiden mittelien avulla takaisin. Valkeita kasvatan ja pentuetta odotetaan loppuvuodesta 2013. Kansainvälisesti rotu on uhanalainen, Saksassa näitä nyt on hiljalleen alettu nostaa esiin. Rodun historia on pitkä, Suomessa Sapy ry kertoo sivuillaan kaikista saksanpystiksistä. Koiran luonne on yksilökysymys, on äkäisiäkin yksilöitä. Meidän koiramme on luonteeltaan rauhallinen, luottavainen ja ihmisiin suuntautunut, hyvin pienenä pentuna sosiaalistettu.Vahtiminen on rodun käyttötarkoitus ja siksi se on hieman epäluuloinen reviirille tulevaa vierasta kohtaan, haukkuu ja haukkutaipumus sillä kuuluu olla. Se ei ole sohvaperuna, vaatii paljon aktiviteettia ja liikuntaa, soveltuu kaikenlaiseen harrastustoimintaan ja on todella lojaali omistajilleen.
      Kasvattajana olen alkanut hiljattain, tuotuani Suomeen 19. kappaleen tätä valkoista rotua. Olen käynyt kennelliiton kasvattajakurssit ja haluan kasvattien löytävänhyvät kodit.

      • Koiruus

        Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..


      • spitzi
        Koiruus kirjoitti:

        Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..

        Ja sitten meinaat koiraa ulkomailta :D


      • Koira_rakas_

        Harkitsen itsekkin grosspiziä mutta en tiedä mistä niitä löytää sillä haluaisin pörröisen ja siron koiran mutta olen 12 ja saan 9staa koiran omilla rahoillani joten säästän koiraan.


    • Hahhhaaaa

      No jos ei tuon pidemälle viitsi vaivautua,kannattaa unohtaa koko juttu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe