Olen 16-vuotias, ja pelkään ihan hulluna kaikkia kovia ääniä. En voi sietää kotona esimerkiksi ruohonleikkurin tai edes mikroaaltouunin ääntä (vanha ja äänekäs mikro). Tai koulussa teknisen työn tunnilla rälläkkää, porakonetta enkä varsinkaan tasohöylää. Edes kuulosuojaimet eivät auta. Sydän alkaa tykyttämään, ja hiki alkaa virtaamaan. Yhteishaussa en laittanutkaan logistiikka-alaa ensimmäiseksi, kun kuorma-auton äänimaailma menee yli sietokyvyn. Yöllä, joskus en nukahda, jos koko ajan kuuluu jotain naksahduksia tai poksahduksia. Kauhein yöllinen kokemus on, kun salama iski aivan talon viereen, keskiyöllä, hirveä jyrähdys ja pauke, koko huone valaistui salamasta (se oli silloin Veera-myrskyn aikaan), tuntui kuin sydän olisi hetkeksi pysähtynyt. Yritin nukahtaa uudestaan, silmät ummistin aivan kiinni ja korvat yritin tukkia, en uskaltanut edes vessaan mennä ,kun pelkäsin jos salama iskee uudestaan, valot sammuvat, ja se hirveä ääni...
Meneekö tällainen pelko itsestään ohi? Vai pitääkö siitä kärsiä lopun elämän?
Meneekö kovien äänien pelko itsestään ohi?
korvat tukkoon...
2
208
Vastaukset
- samavaiva
Kuuntele ääniä, pikkuhiljaa ei enää satu. Karaistuksesta ja psyykeestä kiinni
- Totuttele
Ei kannata alkaa liikaa pelkäämään, muuten tilanne menee vain pahemmaksi. Kuten edellinen kirjoittaja totesi, totuttele vähitellen kovempiin ääniin. Minulla oli varmaan sama tilanne kuin sinulla tuossa puoli vuotta sitten. Sain silloin tinnituksen ja kovat äänet tuntuivat inhottavilta korvissa. Nyt olen jo tottunut niihin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472