Minulla on Asko Classic Gardenin puutarhakalusteet. Ikää niillä 6 vuotta. Joka vuosi on käsitelty puuöljyllä, mutta olen nyt huomannut, että puun puun syyt on hieman urilla ja suojaöljy ei enää imeydy, vaan on kertynyt kalvoksi ja tummentanut puun vaaleanruskean ja kiiltävän pinnan matta-tummaksi. Lisäksi männyn siitepölyä on kertynyt vääjäämään lalusteita. Miten siis olisi hionta ja sitten käsittely suoja-aineella -parantaako tilannetta?
Puutarhakalusteiden kunnostus ?
4
466
Vastaukset
- Et sillein
Kannattaa maalata saa siistin pinnan.
- hepjea
Voi hioa. Joko niin että hioo vaan pinnan rikki ja öljyää tai sit poistaa "kyllästyneen" ja paskaantuneen kerroksen kokonaan ja aloittaa "puhtaalta pöydältä". Tosin jos oikein öljyllä kyllästynyttä puuta niin tukkii paperin aika nopeesti. Saattaa siis olla parempi tehdä raskaampi materiaalinpoisto esim sikliä käyttäen.
- kokemusta on
Homeenpoistoainetta ja pesu painepesurilla. Jos puuaines on kovin kulunut, voi pintaan nousta pientä nukkaa, joka ei haittaa ja jos haitta, voi sen hioa santapaperilla. Em käsittelyn jälkeen normaali öljyäminen pariin kertaan, niin hyvä tulee.Öljynkin kun valitsee halvimman, jossa on liuotinta, niin imeytyy parhaiten.
- Anonyymi
Vanha ketju
Aurinkoinen helle päivä. Mitä kuimempi, sen parempi.
Auringossa öljyää kalusteet 2-3 kertaa. Öljy muuttuu "kovaksi lakaksi" kalusteiden pintaan ja kestää ...kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269