Juna asema!

ddffghhaaaa

Eikö kaupungin pitäisi neuvotella myös vr:n kanssa ja vaatia että, jos kannus lähtee kustannuksiin mukaan niin junien määrää ei karsita.

Haisee tuo turvallisuuden parantaminen siltä että miten pendolinot saavat luvan ajaa 200 km Kannuksen läpi!!!

http://www.kp24.fi/uutiset/Default.aspx?newsid=334390&flash=true

25

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-kylä

      Kunpa Kannus olisikin kaupunki, kirkonkylä haettiin aikanaan kaupungiksi.
      Ei pendoliino voi pysähtyä jokaiseen " kirkonkylään" jos nopeudet halutaan ylläpitää.
      Onneksi intercity sentään pysähtyy Kannuksessakin, näin se vain menee.

    • kfioispok

      No kannus nyt kuitenkin on kaupunki, pysähtyi junat tai ei. Kaikkiin kaupunkeihin junat ei edes kulje.

      • onko mietitty ollenk

        Tärkeintä olisi, että radan yli tai ali pääsisi aseman kohdalta, niin vältyttäisiin ihmishenkien menetyksiltä. Säilyykö noissa "ilmaisissa" vaihtoehdoissa mahdollisuus turvalliseen kulkuun Parsialan/Takalon suuntaan? Eikö tunnelia voi rakentaa luiskamalliseksi, jolloin portailta ja hisseiltä säästytään ja kustannuksen jäävät heti ja myös huollon suhteen pienemmiksi?


      • justjuukeli
        onko mietitty ollenk kirjoitti:

        Tärkeintä olisi, että radan yli tai ali pääsisi aseman kohdalta, niin vältyttäisiin ihmishenkien menetyksiltä. Säilyykö noissa "ilmaisissa" vaihtoehdoissa mahdollisuus turvalliseen kulkuun Parsialan/Takalon suuntaan? Eikö tunnelia voi rakentaa luiskamalliseksi, jolloin portailta ja hisseiltä säästytään ja kustannuksen jäävät heti ja myös huollon suhteen pienemmiksi?

        Reilun satametriä asemankohdalta pohjoiseenpäin menee alikulku nykyäänkin,se on vaan järjen köyhyyttä kun ei jaksa tai viitsi lähteä kiertämään jalkakäytävää pitkin. Ja sitten täällä vaaditaan samanlaista, yllitystä tai alitusta,aseman kohdalle.Ei mitään järkee,ainakaan kaupungin maksaa.
        Ei muutako aidat molemminpuolin ykkös ja kakkos laiturin jälkeen aseman puolelle,niin ei kukaan pääse ylittämään rataa aseman kohdalta,mutta sitte ne ylittäjät alkaa tietysti kulkea ennemmin jostain toisesta kohdasta yli,kun ei jaksa nykyisen alikulun kautta kiertää.
        Sitten asemapihanalueesta, kyllä sinne kakkoslaiturille pääsee samallalailla kuin nykyäänkin mennään,ei siihen tarvi alikulkua rakentaa,ei siinä ole niin isoa vaaranpaikkaa.
        Ajatelkaapas vaikka sinne kakkoslaiturille mentäisiin ali-tai ylikulun kautta,niin silti siitä laituritasanteelta omaa junaa odotellessa olis mahdollisuus horjahtaa ohikiitävän junan ilmavirtauksen mukaan,kyllä siinä kakkoslaiturille mennessä pitää osata katsoa tuleeko junaa ensimmäisellä raiteella.
        Eihän ne pendoliinotkaan saa aseman kohdalla kyllä kahtasataa ajaa,eihän ne toisen laiturin junan odottelijat pysyis ankkuroitunakaan paikallaan kun sellanen suhahtais ohitte.


      • varovasti77
        justjuukeli kirjoitti:

        Reilun satametriä asemankohdalta pohjoiseenpäin menee alikulku nykyäänkin,se on vaan järjen köyhyyttä kun ei jaksa tai viitsi lähteä kiertämään jalkakäytävää pitkin. Ja sitten täällä vaaditaan samanlaista, yllitystä tai alitusta,aseman kohdalle.Ei mitään järkee,ainakaan kaupungin maksaa.
        Ei muutako aidat molemminpuolin ykkös ja kakkos laiturin jälkeen aseman puolelle,niin ei kukaan pääse ylittämään rataa aseman kohdalta,mutta sitte ne ylittäjät alkaa tietysti kulkea ennemmin jostain toisesta kohdasta yli,kun ei jaksa nykyisen alikulun kautta kiertää.
        Sitten asemapihanalueesta, kyllä sinne kakkoslaiturille pääsee samallalailla kuin nykyäänkin mennään,ei siihen tarvi alikulkua rakentaa,ei siinä ole niin isoa vaaranpaikkaa.
        Ajatelkaapas vaikka sinne kakkoslaiturille mentäisiin ali-tai ylikulun kautta,niin silti siitä laituritasanteelta omaa junaa odotellessa olis mahdollisuus horjahtaa ohikiitävän junan ilmavirtauksen mukaan,kyllä siinä kakkoslaiturille mennessä pitää osata katsoa tuleeko junaa ensimmäisellä raiteella.
        Eihän ne pendoliinotkaan saa aseman kohdalla kyllä kahtasataa ajaa,eihän ne toisen laiturin junan odottelijat pysyis ankkuroitunakaan paikallaan kun sellanen suhahtais ohitte.

        Juuri näin. Kautta aikojen on kielletty ja kymmenet ihmiset ovat vuosikymmenien ajan jääneet junan alle Kannuksen asemaseudulla. Tuo Valtakadun tunneli voisikin olla toimiva, jos sinne pääsisi jotenkin muuten kuin Asematien kautta kiertämällä. Lopotinkadulta matka asemalle on tunnelin kautta 200m ja kiertämällä lähes 1000m, joten kukapa ei oikaisisi, jos ei hyötyliikuntaa harrasta matkalaukkujen kanssa! Päivittäin noita laitureille hyppiviä on toistasataa, joten voi olla, että kaikki eivät muista katsella miltä laiturilta junat kulkee.


      • justjuukel
        justjuukeli kirjoitti:

        Reilun satametriä asemankohdalta pohjoiseenpäin menee alikulku nykyäänkin,se on vaan järjen köyhyyttä kun ei jaksa tai viitsi lähteä kiertämään jalkakäytävää pitkin. Ja sitten täällä vaaditaan samanlaista, yllitystä tai alitusta,aseman kohdalle.Ei mitään järkee,ainakaan kaupungin maksaa.
        Ei muutako aidat molemminpuolin ykkös ja kakkos laiturin jälkeen aseman puolelle,niin ei kukaan pääse ylittämään rataa aseman kohdalta,mutta sitte ne ylittäjät alkaa tietysti kulkea ennemmin jostain toisesta kohdasta yli,kun ei jaksa nykyisen alikulun kautta kiertää.
        Sitten asemapihanalueesta, kyllä sinne kakkoslaiturille pääsee samallalailla kuin nykyäänkin mennään,ei siihen tarvi alikulkua rakentaa,ei siinä ole niin isoa vaaranpaikkaa.
        Ajatelkaapas vaikka sinne kakkoslaiturille mentäisiin ali-tai ylikulun kautta,niin silti siitä laituritasanteelta omaa junaa odotellessa olis mahdollisuus horjahtaa ohikiitävän junan ilmavirtauksen mukaan,kyllä siinä kakkoslaiturille mennessä pitää osata katsoa tuleeko junaa ensimmäisellä raiteella.
        Eihän ne pendoliinotkaan saa aseman kohdalla kyllä kahtasataa ajaa,eihän ne toisen laiturin junan odottelijat pysyis ankkuroitunakaan paikallaan kun sellanen suhahtais ohitte.

        Eräs parannus olisi asemapihan pohjoispäästä portaat alas nykyiselle alikulun jalkakäytävälle,niin ei tarvitse välttämättä lähteä asematien kautta kiertämään jos on sinne parsila/takalo suunnalle kävelemässä junalta,Ja muuten ratapiha aidatuksi,ei tule henkilövahinkoja ylittäjien osalta,kiskoillehan on kuitenkin mahdollista päästä hortoilemaan odotuslaitureilta,kun niitähän ei voi aidata,tai sitte ei pääsisi enään kukaan junaan. :D


    • kaksoisohittaja

      Ha ha... ei Kannuslaisten kannata moiseen ajatuksiaan tuhlata. VR:n konsultit osaa asiansa!! Puuhastelkoon valtuutetut jotain heille sopivampaa ja ymmärryksessä olevaa asiaa.

    • Kiskotvievät

      Ha ha...sulla ei riitä ymmärrys edes siihen, että kannuslainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

    • heheh5yy5yyy

      Naulankantaan. Suurin syy näiden asemien turvallisuuden parantamiselle on sallia suurempi nopeus pendolinoille. Tasoristeykset poistuu ja raiteita ei tarvi matkustajien ylittää niin pendolino saa ajaa täysiä Kannuksen läpi!

      Miksi kaupungin pitäisi maksaa siitä että Oululaiset pääsevät nopeammin Helsinkiin! Nykyinen asema järjestely on riittänyt meidän tarpeisiin, mutta tällä turvallisuus parannuksella sallitaan vaan junien nopeampi läpiajo Kannuksesta, joten ei euroakaan kaupungilta!

      • junalla matkustava

        Kova tuolla pendolinolla on nykyäänkin vauhti! Harmi ettei se aamu pendolino pysähdy Kannuksessa, sillä se on järkevin yhteys Helsinkiin täältäpäin! Turhauttavaa mennä Kokkolaan tai Ylivieskaan asemalle. Jos kaupunki lähtisi mukaan aseman parantamiseen niin kannattaisi kyllä yrittää vaikuttaa noihin juniin!


      • Aivan turhaa
        junalla matkustava kirjoitti:

        Kova tuolla pendolinolla on nykyäänkin vauhti! Harmi ettei se aamu pendolino pysähdy Kannuksessa, sillä se on järkevin yhteys Helsinkiin täältäpäin! Turhauttavaa mennä Kokkolaan tai Ylivieskaan asemalle. Jos kaupunki lähtisi mukaan aseman parantamiseen niin kannattaisi kyllä yrittää vaikuttaa noihin juniin!

        Aamupendolino ei pysähdy Kannusta suuremmissakaan paikoissa, kuten Pännäisissä, Parkanossa ja Hämeenlinnassa, joten ei siinä asiassa Kannuksen kaupungin sana yksin mitään paina.


    • kovakuski

      Kyllä mä ajan mieluummin autolla koko matkan kuin Kokkolaan junalle!

      • junat..s.s.....

        Joo ilmeisesti et käy paljoa Helsingissä! Helsinki ei ole mikään Kannus, jossa auton voi jättää tien laitaan viikoksi! Siellä kun olet neljä päivää ja auto maksullisella parkkipaikalla, niin kyllä tuntuu! Kokkolaan mennessä voit jättää auton esim ABC:n pihalle ja kävellä asemalla vajaankilometrin niin on ilmainen auto paikka! Niin eikä työnantaja maksa kilometrejä jos ajat autolla helsinkiin.

        Se ettei pendolino pysähdy Kannuksessa on suuri vaiva monelle paljon matkustavalle. On se aika turhauttavaa jäädä 40 km ennen kotia pois junasta ja ajaa sen jäljessä kotiin!

        Olisi tärkeää turvata edes tulevaisuuden ic juna pysähdykset! Tai meneekö tulevaisuus siihen että on vain nopeita junia ja harvoja pysäkkejä ja paikallisbussiliikenne turvataan ohjaamalla junamatkustajia niihin!


      • rewrewwrerrerrr
        junat..s.s..... kirjoitti:

        Joo ilmeisesti et käy paljoa Helsingissä! Helsinki ei ole mikään Kannus, jossa auton voi jättää tien laitaan viikoksi! Siellä kun olet neljä päivää ja auto maksullisella parkkipaikalla, niin kyllä tuntuu! Kokkolaan mennessä voit jättää auton esim ABC:n pihalle ja kävellä asemalla vajaankilometrin niin on ilmainen auto paikka! Niin eikä työnantaja maksa kilometrejä jos ajat autolla helsinkiin.

        Se ettei pendolino pysähdy Kannuksessa on suuri vaiva monelle paljon matkustavalle. On se aika turhauttavaa jäädä 40 km ennen kotia pois junasta ja ajaa sen jäljessä kotiin!

        Olisi tärkeää turvata edes tulevaisuuden ic juna pysähdykset! Tai meneekö tulevaisuus siihen että on vain nopeita junia ja harvoja pysäkkejä ja paikallisbussiliikenne turvataan ohjaamalla junamatkustajia niihin!

        Eihän nykyisellään ole yhtään mitään ongelmaa mennä Kannuksesta Helsinkiin junalla. En minä ole ainakaan koskaan pendolinoa tarvinnut kun se ei edes ole merkittävästi nopeampi, mutta hintavampi kyllä. Toki jos joka päivä matkustaa niin silloin alkaa tuntumaan, mutta tuossa tilanteessa muuttaisin jo Helsinkiin.

        Jos sinulla on Helsingissä joku työkohde johon olet menossa niin eikö siellä muka ole parkkipaikkaa järjestetty työntekijöille?


      • kjdgioubn
        junat..s.s..... kirjoitti:

        Joo ilmeisesti et käy paljoa Helsingissä! Helsinki ei ole mikään Kannus, jossa auton voi jättää tien laitaan viikoksi! Siellä kun olet neljä päivää ja auto maksullisella parkkipaikalla, niin kyllä tuntuu! Kokkolaan mennessä voit jättää auton esim ABC:n pihalle ja kävellä asemalla vajaankilometrin niin on ilmainen auto paikka! Niin eikä työnantaja maksa kilometrejä jos ajat autolla helsinkiin.

        Se ettei pendolino pysähdy Kannuksessa on suuri vaiva monelle paljon matkustavalle. On se aika turhauttavaa jäädä 40 km ennen kotia pois junasta ja ajaa sen jäljessä kotiin!

        Olisi tärkeää turvata edes tulevaisuuden ic juna pysähdykset! Tai meneekö tulevaisuus siihen että on vain nopeita junia ja harvoja pysäkkejä ja paikallisbussiliikenne turvataan ohjaamalla junamatkustajia niihin!

        Matkustan paljon ja olen sitä mieltä, että pendolinojen pitäisi ehdottomasti pysähtyä Kannuksessa!


      • junat stop
        rewrewwrerrerrr kirjoitti:

        Eihän nykyisellään ole yhtään mitään ongelmaa mennä Kannuksesta Helsinkiin junalla. En minä ole ainakaan koskaan pendolinoa tarvinnut kun se ei edes ole merkittävästi nopeampi, mutta hintavampi kyllä. Toki jos joka päivä matkustaa niin silloin alkaa tuntumaan, mutta tuossa tilanteessa muuttaisin jo Helsinkiin.

        Jos sinulla on Helsingissä joku työkohde johon olet menossa niin eikö siellä muka ole parkkipaikkaa järjestetty työntekijöille?

        Aamu liikenne Faktaa

        Kannus-Helsinki
        06:25 -11:30 Pendolino Aluksi Ylivieskaan Kannuksesta toisella junalla
        08:30 - 13:52 ic
        11:26 -16:52 ic

        Kokkola-Helsinki
        05:30-09:30 Pendolino
        06:11-10:30 pika /pendolino
        07:38-11:30 Pendolino

        Joo Kannus on tärkeä asema joopa joo!!!

        Pendolino 6 € kalliimpi ja tunnin nopeampi!


      • jotaintolkkkua
        junat stop kirjoitti:

        Aamu liikenne Faktaa

        Kannus-Helsinki
        06:25 -11:30 Pendolino Aluksi Ylivieskaan Kannuksesta toisella junalla
        08:30 - 13:52 ic
        11:26 -16:52 ic

        Kokkola-Helsinki
        05:30-09:30 Pendolino
        06:11-10:30 pika /pendolino
        07:38-11:30 Pendolino

        Joo Kannus on tärkeä asema joopa joo!!!

        Pendolino 6 € kalliimpi ja tunnin nopeampi!

        Tuo nyt ihan turha taulukko. Kannus on tärkeä asema niille yli 40 000 tuhannelle, jotka sitä vuosittain käyttää. Jos pendolino ja kaikki yöjunat pysähtyisi Kannuksessa, niin käyttäjiä olisi vielä enemmän.


      • ssassaaassa
        junat stop kirjoitti:

        Aamu liikenne Faktaa

        Kannus-Helsinki
        06:25 -11:30 Pendolino Aluksi Ylivieskaan Kannuksesta toisella junalla
        08:30 - 13:52 ic
        11:26 -16:52 ic

        Kokkola-Helsinki
        05:30-09:30 Pendolino
        06:11-10:30 pika /pendolino
        07:38-11:30 Pendolino

        Joo Kannus on tärkeä asema joopa joo!!!

        Pendolino 6 € kalliimpi ja tunnin nopeampi!

        B-luokan asemma.

        Jos Kannukselle tulee huomattavia rakennuskustannuksia niin on kyllä samalla vaadittava lisä pysähdyksiä. Ei tuo oikein mene jos laitetaan rahaa uuteen asemmaan ja silti pitää ajaa Kokkolaan juna-asemalle!


      • rewdfsvcxfsd
        ssassaaassa kirjoitti:

        B-luokan asemma.

        Jos Kannukselle tulee huomattavia rakennuskustannuksia niin on kyllä samalla vaadittava lisä pysähdyksiä. Ei tuo oikein mene jos laitetaan rahaa uuteen asemmaan ja silti pitää ajaa Kokkolaan juna-asemalle!

        Tarvittaisiin hyvä dokausjuna ylivieskaan ja kokkolaan. Lähtisi yhdeksän aikoihin illalla ja tulisi pois baarien sulkeuduttua neljän aikaan.


    • fsdfdsfsfsfdssf

      Kolmas vaihtoehto kuulostaa järkevimmältä. Nykyisellään ei kuitenkaan ole mielestäni mitään ongelmaa.

      Milloinhan saadaan yöjunia pysähtymään Kannukseen?

    • öpfogoismoi

      Yksi yöjuna pysähtyy jo kumpaankin suuntaan.

      • tyrrytrtyyrt

        Ei kuitenkaan se juna, jolla pääsee pohjoisimmalle päätepysäkille. Etelään pääsee kyllä kohtalaisen järkevästi kun menee yöllä juna ja päivällä useita. Pohjoisimmalle pysäkille ei pääse Kannuksesta millään junalla ilman vaihtoja.


      • klfgpidg
        tyrrytrtyyrt kirjoitti:

        Ei kuitenkaan se juna, jolla pääsee pohjoisimmalle päätepysäkille. Etelään pääsee kyllä kohtalaisen järkevästi kun menee yöllä juna ja päivällä useita. Pohjoisimmalle pysäkille ei pääse Kannuksesta millään junalla ilman vaihtoja.

        Mikä on pohjoisin pysäkki??? Kuka sinne menee?


      • Ylläs

    • lkfoi

      Kannuksessa on junanmatksutajia yli 40 000 vuodessa, jos kaikki junat pysähtyivät olisi varmasti paljon enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe