jotka ette halua "rahastusjuhliin" viedä sitä ainutta toivottua lahjaa, rahaa.
Tehkää kuten minä ja muutamat muutkin ystäväni kesällä teimme, yhteistuumin, saatuamme kutsun, jossa pyydettiin rahaa matkakassaan.
Lähetimme jokainen onnittelukortin, paljon etukäteen, jossa kerroimme ettemme halunneet tulla ja että ruoasta säästyvän rahan (osaltamme) voisivat laittaa itse kassaansa.
Tämä hyvänä ja toimivana vinkkinä.
Koska nykyään ei ole enää tarkoitus viettää hauskaa iltaa vieraiden parissa, vaan saada suvusta ja kavereista täysi hyöty - rahallisesti.
En ole tajunnut, miksi sitä rahaa ei voisi itse siihen kaivattuun matkaansa laittaa ja jättää juhlat pitämättä.
Näin toimien morsiuspari "pakotetaan" siihen. Tosin nekin häät, joita näin boikotoimme kärsivät melkoisen vieraskadon. Liian selvä kerjuu ei ihmisiä innosta.
Ihan vaan vinkkinä.
Vinkki teille,
26
4732
Vastaukset
- Maiju
Hyvä vinkki! :)
Mutta meillä onkin häät kk päästä ja kutsuihin laitoimme toiveemme; EI LAHJOJA EIKÄ RAHAA!
Haluamme vaan nauttia hyvästä seurasta...
kumpa muutkin "nyky" pariskunnat muistaisivat sen...- MauritZ
Molemmille. Ja nauttikaa liitostanne.
- Miinalii
Ihan vaan tiedoks, että rahalahjatoiveella ei ole tarkoitus rikastua eikä kattaa kuluja, vaan antaa vinkki, että me tiedämme itse parhaiten, mitä tarvitsemme. Kenenkään ei ole pakko tuoda mitään jos ei halua, mutta sen sijaan, että toisit sen kynttilänjalan, jota emme tarvitse ja joka ei sovellu meille, voisit laittaa ne 20 euroa vaikka tilille.
Haluat siis, että kaappimme pursuavat tarpeettomista lahjoista sen sijaan, että voisimme ostaa yhden isomman lahjan koko rahalla, vaikka television.
Jos lähettelet ystävällesi moisia "emme halua tulla" -viestejä, et mikään ystävä edes ole ja parempi on, että pysyt kynttilänjalkoinesi poissa.- ihmetyttää
Muakin ihmetyttää että onko sillä väliä, annatko sen 20 euroa rahana vai tavarana??? Saman verran se on antajalta pois. Oletteko te hyvät ihmiset kateellisia vai mistä tämä polemiikki johtuu???
- semmi
ihmetyttää kirjoitti:
Muakin ihmetyttää että onko sillä väliä, annatko sen 20 euroa rahana vai tavarana??? Saman verran se on antajalta pois. Oletteko te hyvät ihmiset kateellisia vai mistä tämä polemiikki johtuu???
Avioliiton kadonnut merkitys tässä taitaa ihmisiä askarruttaa, ei kateus.
Edelleen puolet avioliitoista päätyy avioeroon. Se nyt vain on tämän maailman trendi, että onnea ja pitkää ikää kaikille.
Ottakaa selvää mistä on kyse, ennen kuin menette naimisiin. - MauritZ
Säästin ymmärtämättömältä ja persaukiselta morsiusparilta parikymppiä ruokakuluista, jotka pyysin heitä itseään laittamaan tyhjään kassaansa.
En ymmärrä mitä pahaa siinä oli. - peppi
MauritZ kirjoitti:
Säästin ymmärtämättömältä ja persaukiselta morsiusparilta parikymppiä ruokakuluista, jotka pyysin heitä itseään laittamaan tyhjään kassaansa.
En ymmärrä mitä pahaa siinä oli.... suorempaa vittuilua en voisi kuvitella ystävältäni ennen häitä. Kuulostat ihan joltain peräkammarin tytöltä, joka ei onnea ole itse juuri kohdannut. Toivottavasti ystäväsi, joka naimisiin on menossa ymmärsi, että et ole ystävyyden arvoinen.
- Jeps
MauritZ kirjoitti:
En ymmärrä mitä pahaa siinä oli.Uskon että päätöksesi on ainoa oikea - kaikki "rahankeruujuhlia" kammoavat voisivat ottaa tästä mallia. Älkää ihmeessä menkö paikalle jos lahja-asia on päällimmäisenä mielessänne.
Kaikille naimisiin meneville voisi myös antaa vinkin ettei kannata kutsua kaikkia niitä kaverin kavereita / kaukaisia kumminkaimoja, joita ei pätkääkään kiinnosta se, että olette yhdessä tekemässä ehkä elämänne tärkeimmän päätöksen. Kutsukaa ne, joiden tiedätte välittävän. Säästytään monelta itkulta. - MauritZ
peppi kirjoitti:
... suorempaa vittuilua en voisi kuvitella ystävältäni ennen häitä. Kuulostat ihan joltain peräkammarin tytöltä, joka ei onnea ole itse juuri kohdannut. Toivottavasti ystäväsi, joka naimisiin on menossa ymmärsi, että et ole ystävyyden arvoinen.
sinä olet kasvanut? Etkö osaa päätellä edes sukupuoltani oikein?
Vittuilua, kuinka niin? Hehän ilmoittivat kutsussaan olevansa rahan tarpeessa. Annoin sitä heille! Mitä siitä millä tavalla, kunhan heidän harras toiseensa vaan toteutui...
Ja saman tempun teki myös kuusi muuta opiskelukaveriani, tyttöystävineen. Pitivät ideaani hyvänä.
Ja häät olivat jo kesällä. Kaveruus on kyllä säilynyt. Ystäviä ei nääs ole kellään liikaa. Eikä heitä pidä arvostaa sen mukaan mitä he tuovat häihisi lahjaksi...Jos hän näin olisi ylenkatsonut "lahjamme" hän ei olisi ollut ystävyytemme arvoinen. - MauritZ
Jeps kirjoitti:
Uskon että päätöksesi on ainoa oikea - kaikki "rahankeruujuhlia" kammoavat voisivat ottaa tästä mallia. Älkää ihmeessä menkö paikalle jos lahja-asia on päällimmäisenä mielessänne.
Kaikille naimisiin meneville voisi myös antaa vinkin ettei kannata kutsua kaikkia niitä kaverin kavereita / kaukaisia kumminkaimoja, joita ei pätkääkään kiinnosta se, että olette yhdessä tekemässä ehkä elämänne tärkeimmän päätöksen. Kutsukaa ne, joiden tiedätte välittävän. Säästytään monelta itkulta.omaat enemmän aivokapasittettia ymmärtää pointin.
Jokainen tietää kutsun saadessaan, onko hän läheinen vai ei. Mikäli ei ole, sillä perusteella voi tehdä saman tempun kuin minäkin, mikäli paikalle "pakottavaa" sukulaisuussuhdetta ei ole. - Tuohtunut
MauritZ kirjoitti:
omaat enemmän aivokapasittettia ymmärtää pointin.
Jokainen tietää kutsun saadessaan, onko hän läheinen vai ei. Mikäli ei ole, sillä perusteella voi tehdä saman tempun kuin minäkin, mikäli paikalle "pakottavaa" sukulaisuussuhdetta ei ole.Olet Mauritz mikälie missä lie, ikävin ja naivein kohtaamani ihminen.
Miten voit päästää suustasi moisia lapsellisuuksia, miten olisi pieni kasvunpaikka? - ch-a
semmi kirjoitti:
Edelleen puolet avioliitoista päätyy avioeroon. Se nyt vain on tämän maailman trendi, että onnea ja pitkää ikää kaikille.
Ottakaa selvää mistä on kyse, ennen kuin menette naimisiin.Siis onko logiikka se, että lahjaa ei viedä jos ei uskota että pari tulee pysymään yhdessä?
Itse ainakin vien lahjan ihan mielelläni. Rahalahja on kyllä vähän kiusallinen, sen myönnän, mutta ei niin kiusallinen että sen takia olisin valmis loukkaamaan ystäviäni noin pahasti että vittuilisin heille ja jättäisin menemättä häihin. - Loviisa
Tuohtunut kirjoitti:
Olet Mauritz mikälie missä lie, ikävin ja naivein kohtaamani ihminen.
Miten voit päästää suustasi moisia lapsellisuuksia, miten olisi pieni kasvunpaikka?mieltä Tuohtuneen kanssa Mauritzin käytöstavoista.
Onneksi et kuulu omaan ystäväpiiriini, koska olet näköjään todella tyly "ystäviäsi" kohtaan. Asian voi aina ilmoittaa monella tavalla, mutta sinulla on näköjään vain yksi tyyli...
Mutta kaikki tyylillään, toiset tylyinä ja toiset kohteliaasti.. - Green
MauritZ kirjoitti:
En ymmärrä mitä pahaa siinä oli."En ymmärrä mitä pahaa siinä oli", sanoi MauritZ. Aivan totta, ettei ilmeisesti ymmärrä mitään, kun toimii noin tahdittomasti.
- Martta
Green kirjoitti:
"En ymmärrä mitä pahaa siinä oli", sanoi MauritZ. Aivan totta, ettei ilmeisesti ymmärrä mitään, kun toimii noin tahdittomasti.
tahdittomasti kuin sellainen, joka ilmoittaa hääkutsussa olevansa varaton hankkimaan itselleen esim. häämatkaa, ja toivoo muilta rahaa sitä varten.
On hullua ilmoittaa samassa yhteydessä että "kaikkea on" ja seuraavaksi ilmoittaa ettei kuitenkaan rahaa löydy edes siihen mitä haluaa.
;)) Eikö? - Koma
Martta kirjoitti:
tahdittomasti kuin sellainen, joka ilmoittaa hääkutsussa olevansa varaton hankkimaan itselleen esim. häämatkaa, ja toivoo muilta rahaa sitä varten.
On hullua ilmoittaa samassa yhteydessä että "kaikkea on" ja seuraavaksi ilmoittaa ettei kuitenkaan rahaa löydy edes siihen mitä haluaa.
;)) Eikö?Ensiksi: Mielestäni oli todella tökeröä käytöstä MauritZ:lta. Hääkutsu on lähetetty kaverina ja voidaan olettaa, että he ovat halunneet juhlia kanssasi onnellista tapahtumaa! Mutta te vastaatte töykeästi..Häpeällistä!
Ja "rahastushäistä": MauritZ:lla oli yksi esimerkki, toisiakin on.. On nimittäin mahdollista, että hääpari ei todellakaan halua mitään lahjoja. Osaan vaan kuvitella oman sukuni puolesta, että he haluavat joka tapauksessa antaa jotain ja mikä ettei se olisi rahana (jos tavaraa ei saa tuoda). Tietenki kutsuun on mukava laittaa mihin rahat tulevat käyttöön.. ja mikä ettei häämatkaan, kun se on joka tapauksessa kustannettava!!! Ei se aina tarkoita sitä etteikö olisi varaa matkaa itse kustantaa..
Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista! - morsian2000
Koma kirjoitti:
Ensiksi: Mielestäni oli todella tökeröä käytöstä MauritZ:lta. Hääkutsu on lähetetty kaverina ja voidaan olettaa, että he ovat halunneet juhlia kanssasi onnellista tapahtumaa! Mutta te vastaatte töykeästi..Häpeällistä!
Ja "rahastushäistä": MauritZ:lla oli yksi esimerkki, toisiakin on.. On nimittäin mahdollista, että hääpari ei todellakaan halua mitään lahjoja. Osaan vaan kuvitella oman sukuni puolesta, että he haluavat joka tapauksessa antaa jotain ja mikä ettei se olisi rahana (jos tavaraa ei saa tuoda). Tietenki kutsuun on mukava laittaa mihin rahat tulevat käyttöön.. ja mikä ettei häämatkaan, kun se on joka tapauksessa kustannettava!!! Ei se aina tarkoita sitä etteikö olisi varaa matkaa itse kustantaa..
Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista!tarkoittaa, jos ei sitä, ettei oo itsellä varaa? Jos olis yhdentekevää lahjat ja niiden laatu (rahaa vai tavaraa) niin eihän moista lauseketta kukaan kutsuihinsa laittaisi!
Itse häät tuntuu jäävän sen ajatuksen alle, että rahaa on saatava.
Sit hei kuule Koma, häämatkaa EI OLE pakko tehdä, kuten ei häitäkään järjestää, avioon pääsee muutenkin. - jenna
semmi kirjoitti:
Ottakaa selvää mistä on kyse, ennen kuin menette naimisiin.Kuinka otan selvää, mistä on kyse ennen kuin menen naimisiin? Otan selvää naimisiin menosta, ennen kuin menen naimisiin...Mitähän sekain käytännössä tarkoittaa? Olemme seurustelleet yli viisi vuotta ja yhdessäkin asuttu jo aika pitkään. Ja kun tunnen että hänen kanssa haluan elää ja perustaa perheen, niin mistä pitäsis vielä ottaa selvää? No, ensi kesänä on häät. Enkä mieti pätkääkään tilastoja, ne eivät ole mun elämää, numeroita paperilla, ei muuta. Pidämme juhlat ja toivomme vilpittömästi mukavaa yhdessä oloa sukulaisten ja ystävien kanssa. Olemme häiden jälkeen ostamassa omaa kotia, joten rahalahjoitukset ovat mieleisiä- myönnän. Kaikkea kodein tavaraa jo löytyy. Mutta emme pahastu, vaikka lahjana tulisi vessapaperia, ainahan sillekin käyttöä löytyy :)Tai vaikka ei toisi lahjaa lainkaan, iloiset juhlat on tärkeintä.
- jenna
MauritZ kirjoitti:
sinä olet kasvanut? Etkö osaa päätellä edes sukupuoltani oikein?
Vittuilua, kuinka niin? Hehän ilmoittivat kutsussaan olevansa rahan tarpeessa. Annoin sitä heille! Mitä siitä millä tavalla, kunhan heidän harras toiseensa vaan toteutui...
Ja saman tempun teki myös kuusi muuta opiskelukaveriani, tyttöystävineen. Pitivät ideaani hyvänä.
Ja häät olivat jo kesällä. Kaveruus on kyllä säilynyt. Ystäviä ei nääs ole kellään liikaa. Eikä heitä pidä arvostaa sen mukaan mitä he tuovat häihisi lahjaksi...Jos hän näin olisi ylenkatsonut "lahjamme" hän ei olisi ollut ystävyytemme arvoinen.on se että jättää osallistumatta ystävän häihin? Ei lahja ollenkaan. KAi he olivat hääbudjetissaan jo huomioineet pitopalvelun osuuden. Jos muutama ihminen jättää tulematta, niin se ei koko häiden budjetissa tunnu missään...Että tosi kiva lahja tosiaan... Sen sijaan että olisitte yhdessä juhlineet ystävänne häitä. En ymmärrä, onneks mulla ei ole tuollaisia "ystäviä".
- suorastaan huvittunut
MauritZ kirjoitti:
omaat enemmän aivokapasittettia ymmärtää pointin.
Jokainen tietää kutsun saadessaan, onko hän läheinen vai ei. Mikäli ei ole, sillä perusteella voi tehdä saman tempun kuin minäkin, mikäli paikalle "pakottavaa" sukulaisuussuhdetta ei ole.Mauritz ihan ymmärtää viestiin sisällytettyä vihjettä. Taisi Mauritz tosiaankin olla kaverin kaverin kaverin kummin kaima tai jotain vielä paljon vähäisempää (ainakin häiden jälkeen). Ei kaveri ymmärrä yhtään mistään mitään, eikä tainnut muutkaan, jotka jättivät häihin tuolla verukkeella menemättä. Ei ymmärtänyt vieläkään, vaikka monet kirjoittivat asiasta, että häät eivät ole "rahankeruujuhla" vaan iloinen, onnellinen juhla, jota pari viettää YHDESSÄ ystävien ja sukulaisten kanssa, kun on tehty tärkeä päätös yhteisestä elämästä (avioliitossa).
- huomautus
Martta kirjoitti:
;)) Eikö?oli aivan noinkaan. Tuskin kutsussa ilmoitettiin rahattomuudesta. Jos olisit kuullut mitään häälahjalistoista, niin varmaan ymmärtäisit. Vaikka häiden tarkoituksena eivät ole lahjat, niin niitä usein sinne viedään ja ihme ja kumma monet jopa tykkäävät viedä jotain hääparille onnitteluna isosta asiasta (mitä ei kyllä uskoisi, kun juttuja täällä lukee, ihmiset on tosi ihmeellisiä). Kuitenkin myös mahd. lahjan ostajalle on mukavampaa viedä mieluinen lahja, kun sellaisen haluaa viedä, tällöin on lahjalistoista hyötyä. Tässä kyseessä olleen hääparin lahjalistaan kuului vain yksi asia, matkaraha. Koska nykyään kutsuihin on laitettu paikka mistä löytyy lahjalista ja tässä sellaista ei ollut niin ns. lahjalista löytyi kutsusta kokonaisuudessaan.
- huomautus
morsian2000 kirjoitti:
tarkoittaa, jos ei sitä, ettei oo itsellä varaa? Jos olis yhdentekevää lahjat ja niiden laatu (rahaa vai tavaraa) niin eihän moista lauseketta kukaan kutsuihinsa laittaisi!
Itse häät tuntuu jäävän sen ajatuksen alle, että rahaa on saatava.
Sit hei kuule Koma, häämatkaa EI OLE pakko tehdä, kuten ei häitäkään järjestää, avioon pääsee muutenkin.epäasiallinen ja töykeä. Ei, se ei todellakaan tarkoita, ettei olisi itsellä varaa(hääjuhlat jo maksaa sen verran, että tuskinpa on rahanpuutteesta kyse). Mutta kuten on aikaisemminkin tässä huomautettu (esim. Koma), niin monet haluavat tuoda lahjan, jolloin päästään siihen, että on kaikille parempi, myös lahjan tuojalle, että se on mieleinen, jolloin lahjalla ja sen laadulla on kuitenkin jotain väliä, mutta se ei tee häistä "rahastusjuhlaa". Minä ainakin käytän aina lahjalistaa kun se on mahdollista. Mieleeni ei ainakaan tulisi missään nimessä olla menemättä häihin niin typerästä syystä, että minulla ei olisi varaa tai halua laittaa hiukan rahaa lahjaan, jonka vien onnittelujeni kera. Kukaan ei varmaan ole vaatimassa keneltäkään mitään järjetöntä satsausta tai välttämättä lahjaa ollenkaan. Minä luulen, että sulla ja mm. Mauritzilla on enemmän jäänyt tuo hääjuhla sen ajatuksen alle, että raha on se tärkein asia, joten se taitaakin olla tärkein asia teille tuo raha, ei muille. Häät järjestetään iloisen ja ihanan juhlan takia, ei lahjojen tai rahan vuoksi, useinmiten sellaiset kuitenkin varmasti halutaan järjestää. Jos sinulla on tuollainen asenne asiaan, niin miksi itse järjestit hääjuhlat (oletan nimimerkistä). Ja vielä, nykyään on tapana laittaa kutsuun esim. paikka mistä löytyy häälahjalista.
- hanna
Mitä sä sait rippilahjaksi? ylppärilahjaksi?? varmasti rahaa ja lahjakortteja. Onko sekin väärin?????????????????????
- Donna Juanita
mitä saa ja mitä pyytää.
Ainakaan minä en ole saanut koskaan yksilöityä kutsua ylppärijuhliin vaan sinne kutsutaan lehdessä.
Samoin on laita rippijuhlien. Ne vietetään yleensä pienen lähisuvun kesken. Ja useimmiten lähisuku tietää mitä "juhlakalu" toivoo lahjaksi, ilman että hän siitä erikseen ilmoittaa.
Kyllä tuo kerjääminen liittyy yksinomaan häihin ja huonotapaiseen morsiuspariin, useimmiten vielä ahneeseen morsiameen.
Eli lyhyesti:
ei ole väärin saada, mutta säälittävää on kerjätä. - jenna
Donna Juanita kirjoitti:
mitä saa ja mitä pyytää.
Ainakaan minä en ole saanut koskaan yksilöityä kutsua ylppärijuhliin vaan sinne kutsutaan lehdessä.
Samoin on laita rippijuhlien. Ne vietetään yleensä pienen lähisuvun kesken. Ja useimmiten lähisuku tietää mitä "juhlakalu" toivoo lahjaksi, ilman että hän siitä erikseen ilmoittaa.
Kyllä tuo kerjääminen liittyy yksinomaan häihin ja huonotapaiseen morsiuspariin, useimmiten vielä ahneeseen morsiameen.
Eli lyhyesti:
ei ole väärin saada, mutta säälittävää on kerjätä.Itselläni on suht iso suku, samoin tulevalla aviomiehelläni. Suvun muiden juhlien perusteella on aivan päivänselvää että he HALUAVAT tuoda häälahjan. HE haluavat tuoda jotain, mistä hääpari oikeasti pitää, ei mitään turhaa krääsää täyttämään kaappeja. Mutta eivät he tiedä välttämättä mitä tarvitsemme, ja ovat kiitollisia vinkeistä, jotka helpottavat lahjan hankintaa. Emme me ainakaan kerjää mitään, kuten aiemmin totesin yhtä tervetulleita he ovat ilman lahjaakin. Mutta kun he kuitenkin haluavat muistaa hääparia lahjalla, niin mikei sitten jotain toivottua..? Ei se ole kerjäämistä. Emme ole huonotapaisia enkä itse ole ahne morsian.
- tätä tää on
Donna Juanita kirjoitti:
mitä saa ja mitä pyytää.
Eli lyhyesti:
ei ole väärin saada, mutta säälittävää on kerjätä.Miten niin ei kutsuta henkilökohtaisesti.. itse ainakin tein ylioppilaskutsut käsin kaikille!!! Ja suurin osa muutkin lukiosta teki niin.. vaikkei nyt ehkä käsin..
JA olisi jopa ollut hyvä että olisin laittanut lahjalistan silloin koska sain paljon sellaisia astioita joita en olisi tarvinnut.. enkä tarvitse vieläkään..
Ja rippijuhlistakin vielä.. sukuja on erikokoisia..
Ja nyt tässä joulun alla sain omalta lähisukulaiselta lahjan josta en pitänyt.. ja sitä en todellakaan halua häissäni tapahtuvan.. joten ennemmin laitan sen lahjalistan tai rahatoiveen. En halua vaivata vanhempiamme sillä että he joutuisivat tunteja puhumaan puhelimessa että mitäs se nuoripari nyt oikein tarvitsee..
Ja mielestäni häihin kuuluu perinteisesti lahjojen tuominen. Toiset saa sitten tehdä sen vedon että eivät halua mitään. Mutta ei saa silti niitäkään tuomita jotka lahjan "haluavat".
Rahalahjatoive kutsussa ei todellakaan merkitse sitä että morsian olisi ahne.. En oikein ymmärrä näitä rahalahjan tai lahjalistan vastustajia.. Heti he pistävät syyksi ahneuden..
Sillähän helpotetaan vierasta.. En halua tuhatta eri astiaston alkua, kun minulla jo tiettyä on..
Sitä voi rahaakin antaa jotenkin omaperäisesti.. vaikkapa itsetehtyjen villasukkien varressa.. ja jää kyllä mieleen!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115815Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323917- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529