pohjanmaan tulvat

järki hoi

Joka vuosi tulee mietittyä tulvien alkaessa että miten on mahdollista että pohjanmaalla aina sama tilanne,taloja suojaillaan,evakoidaan.
Luulisi jo rakennusvalvonnan pitävän huolen ettei sellaisiin paikkoihin rakenneta johon keväällä nousee metrejä vesi.Ei kai nuo tulvat ole vaan yksi kaksi ilmestyneet?Luulisi porukoitten ottaneet opikseen jo vuosikymmeniä sitten mutta ei,sama operaatio joka jumalan vuosi.Vaikuttaa pikkuisen hölmöläisten hommilta.
Rantaan pitää rakentaa vaikka tiedetään tulvien ja jää massojen tulevan joka vuosi.
Liekö pesäpallo ja paini vieneet järjen kun ei tilanne muutu.

7

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi rakentaa.

      Voisihan kerätä parin metrin korkuisen kiviröykkiön ja sen päälle rakentaa, jos vettä pelkää. Eivät pelkää Pohjanmaalla! Onneksi kohta tulva on taas ohi ja pääsee rakentamaan joen pohjalle.

      Tietääkseni valtio on kaikki vuosikymmenet korvannut tulvavahingot tuolla suunnalla. Lienee mukava rakentaa uusi tönö silloin tällöin. Eivät ole tyhmiä, me mäelle rakentaneet olemme - mehän ne vahingot maksetaan.

      Asiasta uutisointi on tyhmien käsissä. Pysähtyy siihen, että vesi on noussut eikä kerro taustoja ja syitä - tyhmää on, on on...

    • järki hoi

      sillä ne televisiossakin aina hymyilee haastatteluissa vaikka tulva ja jäät vei uuden talon kun valtio maksaa n.80% ja taas rakennetaan uusi entistä ehompi tilalle ja halvalla.Kyllä pitäis jonku roti olla mihin pytingin pystää,luulisi rakennusvalvonnan jo puuttuvan asiaan,joka vuotinen tapahtuma muuten.Eipä paljon pöljempään hommaan valtio rahojaan hassaa.Ei muuta kun rakennusvalvonnan porukat vaihtoon niin loppuu pöljäily.

    • Jokisuulta

      No tuossa ollaan kommentoitu enemmän ja vähemmän kieliposkella. Mutta jos sattuu parilla kolmella metrillä vedenpinta nousevan se saattaa kastellaan aika kaukaakin näitä "ranta"rakennuksia. Kannattais tutustua ihan paikan päällä niin se voi pistää ihmispojan vähän nöyräksi kun näkee luonnon näyttävän vähän voimiaan

    • jesjes112

      Hei!Jos kerran tiedetään nuo vedenpinnan nousut niin normaali järjellä varustettu ihminen ei siihen rakenna!Silloin kannattaisi rakentaa vielä kauemmaksi,turhaa narinaa luonnonvoimista jos itse hölmöilee.

    • 566y6

      eipä ne talot sieltä mihinkään katoa. jos joku keksisi halvan tavan nostaa talot .ylemmäksi niin ei ne varmaan kastuis jatkossa. ei siinä tarvitse sen tyhmempi. tyhmyys taitaa löytyä keskustelun aloittajan päänupista

    • missä järki?

      ei ne tunnu katoavankaan,uusi pykätään samalle paikalle kävi miten kävi.Tulville ja jäämassoille tulette häviämään joka vuosi.Vanha sanonta,kyllä siperia opettaa ei mene jakeluun.Kannattaisi lopettaa nuo valittamiset vahingoista jos ei itse huomioi noita tulvia jo rakennusvaiheessa ja löytyy varmasti paikkoja sieltäkin mihin tulvat ei yltä.Sama kun rakentaisi tulivuoren rinteelle ja tietäisi sen kohta purkaantuvan,voi elämän kevät mitä tyhmyyttä.

    • voivoivoivoivoi

      Onneksi tuo valtion korvaukset loppuu ja joutuvat ottamaan vakuutuksen mutta pelkään pahoin että me muut joudumme vielä maksumiehiksi siinäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      140
      2321
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      395
      1949
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      30
      1840
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1250
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      102
      1133
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1063
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1017
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe