silmäjumppa

stuuban

Hei, olen 17v poika ja olen kuullut että silmäjumpasta olisi apua näön parantamiseen, minulla ei ole silmälaseja, haluaisin tietää miten tätä silmäjumppaa tehdään, miten usein, kuinka kauan ja niin edelleen

23

5080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinunsilmiesitähden

Tarkenna ensin näkösi johonkin kirjaimeen tai kuvioon joka on lähellä sinua max50cm päässä. Katso noin 20-30sekunttia ja käänny ja katso huoneen perälle kaukaisuuteen. ja taas sitten lähelle tarkennat katseesi kohteeseen.

Silmiä kannattaa myös pyöritellä kuvittele eteesi kaksi puuta. kuvittele orava ja seuraa sen liikettä silmilläsi: Orava juoksee toista runkoa ylös. Hyppää oksalta toisen puun oksalle. Laskeutuu alas toista runkoa ja juoksee ensimmäisen puun juurella ja taas ylös. Anna oravan juosta noin viisi kertaa ja sitten se vaihtaa suuntaa. Pää ei liiku. Vain silmät tekee työn.

Silmiä voi myös rutistaa kiinni ja avata hyvin isoksi ja tehdä toistoja. Tämäkään ei paranna näköä mutta rentouttaa..

• silmien räpyttely

Tuo silmien rutistamisesta kiinni ja auki rentoutta tosiaan. Joskus vuosia sitten kun en saanut unta millään, räpsyttelin silmiäni 10 minuuttia rauhallisesti. Uni tuli minuutissa räpsyttekyn jälkeen.

Ihmettelen vaan nyt jälkeen päin että mistä sain päähäni tuollaista

• Lasit päässä

Parikymmentä vuotta sitten ainakin oli saatavilla kirjoja kyseisestä aiheesta. Kysäisepä kirjastosta, jos vaikka noita vanhoja opuksia olisi jäljellä. Toiset väittävät, että pinhole glasses (reikälasit) auttaisivat pääsemään pienemmille vahvuuksille silmälaseissa. Itselläni ei riittänyt motivaatio kumpaankaan, mutta eihän siinä mitään menetä, jos kokeilee.

• öptikkö

Jatkuva lähelle tuijottaminen on pahaksi, esim. tietokoneen käsittely tai lukeminen. Välillä on siis hyvä tarkentaa katse kauemmaksi kuten ylempänä jo mainittiinkin, se on käytännössä ainoa tapa ylläpitää näön tarkkuutta.

Silmien liikuttelu edestakaisin tai pyörittely taas ei vaikuta asiaan mitenkään, koska silmän lihakset eivät ole missään tekemisissä itse näköön vaikuttavien seikkojen kanssa.

• Silmien lihakset

Sanoit ettei silmän lihakset liityy asiaan mitenkään. Minä tunnen erään henkilön joka sai lasit juuri silmien lihaksien kireyden takia, mutta vain väliaikaisesti, jotta lihakset rentoutuu

• rillitön1
        Silmien lihakset kirjoitti:

Sanoit ettei silmän lihakset liityy asiaan mitenkään. Minä tunnen erään henkilön joka sai lasit juuri silmien lihaksien kireyden takia, mutta vain väliaikaisesti, jotta lihakset rentoutuu

Sama juttu itsellä, käytin laseja muutaman vuoden parikymppisenä enkä sen koommin ole tarvinnut laseja ennen kuin viisikymppisenä lukulasit. Syynä oli juuri silmän lihakset, itsellä tosin heikot eikä kireät. Vaivaa hoidettiin lasien lisäksi vitamiinihoidolla ja lihasten jumppaamisella silmälääkärin ohjeen mukaan. Tuntui se tehoavan, kun ei ole sen koommin haitannut.

• Ekonomi-Optikko
        rillitön1 kirjoitti:

Sama juttu itsellä, käytin laseja muutaman vuoden parikymppisenä enkä sen koommin ole tarvinnut laseja ennen kuin viisikymppisenä lukulasit. Syynä oli juuri silmän lihakset, itsellä tosin heikot eikä kireät. Vaivaa hoidettiin lasien lisäksi vitamiinihoidolla ja lihasten jumppaamisella silmälääkärin ohjeen mukaan. Tuntui se tehoavan, kun ei ole sen koommin haitannut.

Hienoa kuulla että rillitön on saanut silmien lihakset kuntoon.

Suora lainaus ylempää
        ---------------------------------
        "Optikko: silmän lihakset eivät ole missään tekemisissä itse näköön vaikuttavien seikkojen kanssa."
        --------------------------------

Optikot eivät tiedä, eivätkä halua tietää ko. asia, optikoille on tärkeää että niitä silmälaseja myydään. Senpä tähden optikkoalalla opetetaan ettei mitään tekemistä silmän lihaksilla. Eikä myopia liity mitenkään spamiin.

Arvaa paljonko optikot ovat menettäneet ansiotuloja rillitön1:sen ansiosta?

Esim 200euroa joka vuosi optikoille, tekee siinä ajassa jo 6.000euroa.

• 7+13

1. Pyörittele silmiäsi 10x myötäpäivään ja vastapäivää.
      2. 10x vasemmalta oikealle
      3. 10x ylös alas

Silmieni jatkuva punoitus parani tällä tavalla jo vuosikymmeniä sitten.

• long range vision

80-luvulla ala-asteella ollessani opettaja sanoi että kaukaisuuteen tuijottaminen rentouttaa silmiä, lähelle tarkentaminen rasittaa. Liekö siitä peräisin sanonta avarista maisemista että siinä silmä lepää.

Kyllähän sitä mielellään katsoisikin kauas mutta kun täällä Suomessa on aina se läpitunkemattoman synkkä metsä edessä... harvassa paikassa pääsee niin korkealle että näkisi todella kauas puiden yli.

• rku-57

Meren rannalla silmä lepää.

• 5+8

Katso ylöspäin vaikka lintuja tai pilviä. Pitääkö aina katsoa vain suoraan eteensä.

• Kalaktika

• Silmäpuoli

Mulla ainakin silmäjumpaa harjoitettiin niin että toisessa silmässä pidettiin lappua. Niin "laiska silmä" sai harjoitusta, kun oli toinen peitettynä.

• Slava Bukama

Minä harjoitan silmiäni vilkuilemalla kesäisin per seitä. Kaupungilla on upeita pers eitä kesäaikaan. Silmät ja koko mieli rentoutuu - samalla pelaan taskubiljardia.

• vittu mitä kysymyksi

nussi itseäsi silmään se auttaa

• näin on nähtävä

Pese vehkeesi niin rauhoitut se kutina on likaa.
        Silmälihasten voimistelu

Päätä kääntämättä liikutetaan silmiä hitaasti näkökentän reunalta toiselle:
        Vasemmalta - oikealle - vasemmalle.
        Ylhäältä - alas - ylös.
        Viistottain alhaalta vasemmalta - ylös oikealle - alas vasemmalle.
        Viistottain alhaalta oikealta - ylös vasemmalle - alas oikealle.
        Ympäripyöritys myötäpäivään - vastapäivään.

Toistot: x9 (edestakainen liike muodostaa yhden toiston).

• Näön kuntoutus

Kokeile hyvä omaan silmään ku..., eikun ihminen, välillä muitakin konsteja.

• hyvä hoida itseäsi

Minulla oli taittovirhe.
      Siihen aikaan ihan silmälääkärin opeilla jumppasin silmiä.
      1. silmillä katsominen pää paikallaan sivuun ylös alas ja toiseen sivuun tätä "ympyrää" molempiin suuntiin siis ensin siihen toiseen sivuun..
      2. Sormi tai kynänpää n. 25 cm nenänpäästä katso siihen ja liikuta nenänpäähän ja takaisin useamman kerran
      >> mitä enemmän liikkeet tuntuvat silmissä sitä pidempi aikainen harjoitus on tarpeen.
      Kerran päivässä pari viikkoa paransi minun ongelman.

Minulla oli myös korttien kokoisia kuvia, joita katsottiin liikuttamalla niitä nenäpäähän ja pois 25 cm, ne korjasivat syvyyskatsetta.

Kun teet tuon 1. huomaat heti onko jumppa tarpeen.

http://silmallapidettava.blogspot.fi/2010/03/jotta-nakisin-sinut-paremmin.html lue tuo.

• kokeilua uudestaan

http://www.jarisiipola.com/Harjoitukset-eye.html

Silmälihasten voimistelu

Päätä kääntämättä liikutetaan silmiä hitaasti näkökentän reunalta toiselle:
      Vasemmalta - oikealle - vasemmalle.
      Ylhäältä - alas - ylös.
      Viistottain alhaalta vasemmalta - ylös oikealle - alas vasemmalle.
      Viistottain alhaalta oikealta - ylös vasemmalle - alas oikealle.
      Ympäripyöritys myötäpäivään - vastapäivään.

Toistot: x9 (edestakainen liike muodostaa yhden toiston).
      Tuo kynänpään katsomin tekee häijyä täytyneen harrastaa jonkin aikaa?

• kalakalakala 222

syötte paljon kalaa niin silmät toimii automaattisesti hyvin

• vepsi1

Olisin utelias tosta kaihileikkauksesta. Naapurin eukko vetisteli jo kaksi vuotta sitten kaihiaan joka kuulemma leikataan sitten aikanaan. On varmaan siellä päälle 70v kurvailee autollaan ihan koko ajan, lähes päivittäin. En kyllä usko että on vaikka vollotti sitä, varmaan valehteli.

• Jypykkä

No ei se kalan syöminen silmälihaksia vahvista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe