Onko tietoa mitkä sähköyhtiöt tai -verkot eivät käytä plc-tekniikkaa etäluennassaan?
Etäluettavista mittareista
12
373
Vastaukset
- sillai se menee
Ne luetaan gsm yhteydellä.
- 1234567890
Rauman Energia ja Vakka Suomen Voima eivät ilmeisesti käytä PLC-tekniikkaa:
http://www.raumanenergia.fi/yritys/ajankohtaista/fi_FI/etamittaritiedote/ - tyhmä minä
Minä tyhmä luulin että voin nähdä oman sähkömittarini lukeman kirjautumalla sähköyhtiön, Fortumin sivuille. Missään ei kuitenkaan ole sellaista kohtaa että oma lukema näkyisi.
- Mikä verkkoyhtiö?
Minkä verkkoyhtiön alueella asut? Nuo mittaritiedot löytyy sen verkkoyhtiön sivuilta, minkä alueella sähköliittymäsi on.
- ei löydy mistään
Espoo Fortum
Seuraa kulutustasi ja säästä., Valpas
En halua seurata kulutusta vertaamalla muiden kulutukseen vaan vain lukemat omasta mittarista. - GRPSedge
n. 1/3 verkkoyhtiöistä käyttää tällä hetkellä PLC tiedonsiirtoa mittaustietojen siirrossa. Lienee mm. Turkku ja Ooulu Energiat.
mm. Elenia ei käytä. - aktioitava mittari
Mittaria ei ole aktivoitu.
- terveysvaara
Lähes kaikki yhtiöt Suomessa käyttää tuota terveydellekin vaarallista PLC-tekniikkaa, josta ollaan monissa muissa maissa jo luovuttu.
- hahahhahahaha
:) vai että terveydelle vaarallista :)
Eihkä jonku luulotautisen idiootin mielenterveydelle :) - vaarallisia on
Ei kyllä etäluettavat mittarit on ihan kaikille ihmisille vaarallisia, buahahaa :)
PLC = datasähkö eli siirretään tietoa lankoja pitkin, kyllä miusta se gsm säteily o vaarallisempaa ta wlan
- 230V
Entä VHF tai HF? S-bandistä puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2703371Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1001591- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991057- 551015
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50966- 63961
- 42807
- 47782
- 114738