Onko tietoa mitkä sähköyhtiöt tai -verkot eivät käytä plc-tekniikkaa etäluennassaan?
Etäluettavista mittareista
12
340
Vastaukset
- sillai se menee
Ne luetaan gsm yhteydellä.
- 1234567890
Rauman Energia ja Vakka Suomen Voima eivät ilmeisesti käytä PLC-tekniikkaa:
http://www.raumanenergia.fi/yritys/ajankohtaista/fi_FI/etamittaritiedote/ - tyhmä minä
Minä tyhmä luulin että voin nähdä oman sähkömittarini lukeman kirjautumalla sähköyhtiön, Fortumin sivuille. Missään ei kuitenkaan ole sellaista kohtaa että oma lukema näkyisi.
- Mikä verkkoyhtiö?
Minkä verkkoyhtiön alueella asut? Nuo mittaritiedot löytyy sen verkkoyhtiön sivuilta, minkä alueella sähköliittymäsi on.
- ei löydy mistään
Espoo Fortum
Seuraa kulutustasi ja säästä., Valpas
En halua seurata kulutusta vertaamalla muiden kulutukseen vaan vain lukemat omasta mittarista. - GRPSedge
n. 1/3 verkkoyhtiöistä käyttää tällä hetkellä PLC tiedonsiirtoa mittaustietojen siirrossa. Lienee mm. Turkku ja Ooulu Energiat.
mm. Elenia ei käytä. - aktioitava mittari
Mittaria ei ole aktivoitu.
- terveysvaara
Lähes kaikki yhtiöt Suomessa käyttää tuota terveydellekin vaarallista PLC-tekniikkaa, josta ollaan monissa muissa maissa jo luovuttu.
- hahahhahahaha
:) vai että terveydelle vaarallista :)
Eihkä jonku luulotautisen idiootin mielenterveydelle :) - vaarallisia on
Ei kyllä etäluettavat mittarit on ihan kaikille ihmisille vaarallisia, buahahaa :)
PLC = datasähkö eli siirretään tietoa lankoja pitkin, kyllä miusta se gsm säteily o vaarallisempaa ta wlan
- 230V
Entä VHF tai HF? S-bandistä puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316106- 393982
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833343- 122858
- 292282
- 122277
- 1621916
- 231719
- 281494
- 1051382