Minne ovat hävinneet perinteiset tukkien kiintokuutiotaulukot? Siis sellaiset joista näkee suoraan esimerkiksi 4 metriä pitkän ja latvasta 15 cm paksun tukin tilavuuden?
Ovatko puun ostofirmat poistaneet kaikki taulukot. Netistä et ainakaan niitä löydä.
Taitavat olla piilotettu puun ostofirmojen piironkeihin?
Saako puun ostofirmat yleensäkään poistaa mitään tukin tilavuustaulukoita netistä.
Tukin kiintokuutiotaulukot?
11
4212
Vastaukset
- Taulukot?
Onko kyseisiä taulukoita koskaan netissä edes ollut?
- Veke 101
On niitä ollut, ja on.
Googleen esim.: kiintokuutio taulukot
http://www.pohjoiskarjalan4h.fi/repokallio/materiaalit/luontopolku/9.puun_pituus_paksuus_ja_tilavuus.pdf - On ja ei
Veke 101 kirjoitti:
On niitä ollut, ja on.
Googleen esim.: kiintokuutio taulukot
http://www.pohjoiskarjalan4h.fi/repokallio/materiaalit/luontopolku/9.puun_pituus_paksuus_ja_tilavuus.pdfTuo on kyllä tukkipuun tilavuustaulukko, mutta ei sellainen mitä alkuperäinen kysyjä hakee.
Ps. Kannattaisi aina lukea kysymys ennen kuin alkaa vastaamaan.
- Mets-myynyt
Moto mittaa kuutiot kaatovaiheessa, taulukoita ei varmaan enää tarvita, paisi hankintahakkuussa moottorisahahommissa.
- Diginä
Kastopas täältä.http://www.raunio.fi/kuutiointi.
Kätevää, eikö totta! - missä ovat?
En ymmärrä Raunion käppyröitä!
- ottoerkki
Ei sellaisia taulukoita ole olemassakaan ,jotka kertoo suoraan montako m3 15 cm 4m pölkky on.
Taulukot kertoo aina, montako kuutiota 1jm tekee paksuusluokassaan.
Raunion excel-taulukko kätevä ja helppo ratkaisu tukkien kuutiointiin.
Voi sen toki tehdä työläästi itsekkin koneen taulukkolaskelmalla .
Muuten yksi 15 cm, 4m kuusitukki Etelä-Suomessa em. taulokon laskemana 0,104 m3 ja keskipituuskorjaus % -3,2 - Helppo taulukko
taulukon vasemmassa reunassa on tukkipuun latvanläpimitta ja ylhäällä tukin pituus, taulukko ilmoitta yhden tukin litramäärän.Kun laitat esim.40dm ja tukinlatvan 13cm saat litramäärän.
- missä ovat?
Olen kaupunkissa asuva jolle on siunaantunut perinnän kautta metsää. Nyt pitäisi ensin selvittää eri puulajit. Olsi tarkoitusta itse hakata myyntipuuta mutta nuo tukin kiintokuutio taulukot on kyllä vaikeita. Kuutioistahan sitä maksetaan.
- kaupungissa asuvalle
Ehkä kuitenkin kannattaa unohtaa ne myyntipuun "itse" hakkuut jos ei erota puulajeja toisistaan. Kovin isoa tiliä ei kyllä tuolla kokemuksella kannata odottaa. Jos nyt sattuisit jonkun puun edes nurin saamaan.
- Suorita vain
hakuita tietokoneella niin et vahingoita itseäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743