Hei isät, oletteko kokeneet saman

isä 37v

Olitte ensin kaikinpuolin hyvässä, tasapainoisessa suhteessa. Rakkautta annettiin molemmin puolin ja kaikki asiat sujui muutenkin mallikkaasti. Sitten suunniteltu lapsi syntyi. Välitömästi alkoi naisen mäkätys, haukkuminen, pihtaus ja muutenkin epäasiallinen käytös. Miten ennen niin ihana ihminen voi muuttua niin julmaksi? Tässähän ei muuten sitten ole kyse siittä ettenkö osallistusi koti/lapsenhoitoon. Imuroin,luutuan, olen lapsen kanssa kaiken vapaa aikani jne... Eikä myöskään siittä ettenkö huomioisi naistani. On yritetty vaikka mitä, mutta vastakaikua ei tule. Onko muilla samoja kokemuksia. Ei millään pahalla mutta saisinko vain isien vastauksia tähän.

54

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärsyttän nytvastaamalla

      Ei millään pahalla,mutta mitähän ne isien samat kokemukset sua auttaa??
      Eikö tätä nimenomaan kannattaisi kysyä naisilta,jotka muuttuu tuollaisiksi?
      Itse olen nainen enkö ymmärrä myöskään ?
      Minä ainakin haluan äitiyden lisäksi olla edelleen myös nainen josta mies tykkää ja jolla on se omakin elämä äitiyden ulkopuolella..valitettavan moni ei.
      Mutta joo.enpä sit kirjoita mitä kaverini ovat vastanneet jotka " hurahtavat" äitiyden myötä,kun et kerta halua kuulla:)
      Mutta noin niinku ajatuksena..olisko enemmän apua siitä?

      • ...

        Jälleen kerran... Yllättävää että nainen vastaa ensimmäisenä täällä isien palstalla...


    • ..........

      Onko nainen kotona lapsen kanssa vai töissä? Kun äiti palaa töihin voi tilanne helpottua, jos nyt siis on kotona. Kotona ollessa sitä taitaa vähän niinku kyllästyä elämään.

    • Mies_28vvvvvvvvvv

      Sama täällä. Muutuin vaimoni silmissä kusipääksi melkein heti kun lapsemme syntyi.

      Vaimoni on kotiäiti, ehkä tällä on jotain vaikutusta. Teen töitä 8 h päivässä ja jaksaminen ei välttämättä aina iltaisin riitä siivoamiseen, mutta muut asiat hoidan siinä missä hänkin. Vaimoni ei kuulemma ehdi siivota, mutta ehtii silti olla facebookissa koko päivän. Tämä on kai sitä tasa-arvoa.

      • mek

        Silloin kun nainen on lapsen kanssa kotona niin ihan varmasti kerkiää kotihommat tehdä jos haluaa ja kun niitä ei tartte tehdä kuin 1-2 h päivässä. Sama homma on kun äidit valittaa ettei kerkiä syömään ruokaa lämpimänä tai kahvia kuumana juomaan kun lapsi on pieni niin huonoa orkanisointia ja miehenä ainakin söin ensin ja kyllä se lapsi muutamna minuutin jaksaa osotella niin hyvä tulee. Nämä kiukuttelevat naiset eivät tule itsensä' kanssa toimeen sen väsymyksen ja lapsesta tuelvan vastuun kanssa ja kiukuttelvat miehelleen kun ei osata itse kelata asioita miten se homma perheenä laitetaan toimimaan.


      • Nooh tuota

        Riippuu paljolti lapsesta ja lapsen iästä. Lapset on erilaisia, toiset ovat vaativimpia kuin toiset. Toiset nukkuu ja syö hyvin, toiset ei. Toisilla on vatsavaivoja tms. jotka itkettää. Toiset viihtyy enemmän sylissä. Kaverin lasta piti kuulemma herätellä yöllä syömään, meille ei sitä ongelmaa ollut, heräili turhankin usein. Ja itki jatkuvasti, jos ei pitänyt sylissä, nukahtikin syliin. Puhalteli kuplia ja piereskeli, joten ilmavaivoja vissiin oli. Tissilläkin oli välillä yli kaksi tuntia! Vanhemmistakin tietysti riippuu, toiset ei jaksa kuunnella pienintäkjään kitinää vaan ottaa heti syliin, toiset syö rauhassa sen ruokansa ja lukee lehtensä vaikka mukula kiljus täyttä päätä. Tietty jos ehtii facebookissa olla kokoa päivän... Toisaalta voi olla, että kyselee siellä neuvoja lapsenhoidollisiin ongelmiin, tuki on ihan hyväksi. Tai parisuhde...

        Ootko kysynyt vaimoltas mikä vaivaa? Vaikka aina sitä ei saa rehellistä vastausta ja sekin riippuu paljolti miten itse suhtautuu siihen vastaukseen. Haluatko oikeasti kuulla rehellisen vastauksen vaikka se ei miellyttäs?

        Väsymys, hormoonit... onhan noita syitä. Pääseekö vaimo välillä ulos ilman lasta? Itse pääset välillä töihin, mieti jos et pääsisi mihkään olisit vaan aina lapsen kanssa.


    • mek

      Onneksi itselläni on sellainen nainen joka ymmärsi että mieskin pitää huomioida eikä pihdannut seksista mutta itsekkin tein kotihommia ja yksi syy varmaan oli että olkin työtön -90 laman aikana ja kun naiseni rupesi liikaa kotona olemaan niin sanoin että nyt jotain harratusta peliin ettei ihan mökkihöperöksi tule. Monet naiset eivät ymmärrä sitä parisuhteessa pitää olla seksi mutta jos ei ole niin otetaan herne nenääjos mies käykin jossain muualla naimassa että silleen. Jos tarpeeksi pihtaa niine ero tulee tai mies etsii vakipanon itselleen. Sellaiset 2-5 kertaa viikossa seksiä on hyvä määrä.

    • elähylkää

      onko minkä ikäinen mukula teillä? voisiko olla raskauden jälkeinen masennus? jos persoonallisuus noin kovasti muuttunut nimittäin raskauden jälkeen.. kannattaa patistaa emäntää juttelemaan neuvolassa asiastaan..

      • isä 37v

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.


      • hfjflkffdhkf
        isä 37v kirjoitti:

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.

        No, onko vaimosi tyytymätön elämäänsä ja sinun rooliisi perheessä? Meillä mies varmaan luulee oikeasti osallistuvansa perheen arkeen ja ihmettelee miksi olen uupunut ja kiukkuinen. Mies kyllä ajoittain siivoaa, pesee pyykkiä ja laitaa ruokaa, mutta silti minä yksin joudun kantamaan päivittäisen vastuun lapsista oman päivätyöni lisäksi. Siitä hetkestä asti kun tenavat heräävät siihen hetkeen asti, että iltasadun jälkeen peittelen heidät unille (plus pienemmän yöheräilyt). Ruokailut, tiskit, keittiön siistimiset, ulkoilut lasten kanssa, pyykkirumban 80%:sti, vaipanvaihdot ja pyllynpesut jne. Mies useimmiten touhuaa omia juttujaan, ehtii päivittäin katsoa telkkaria ja DVD:tä ja lukea lehtiä. Joskus kun kysyn voisitko laittaa lapset unille, jotta ehtisin käydä kaupassa tai apteekissa tms. niin vastaus saattaa olla tyly "En". Minulla ei ole kotona ollessani juuri ole omaa aikaa eikä harrastuksia. Pari kertaa vuodessa saan vapaapäivän ja pääsen jonnekin tapaamaan ystäviäni. Perhe-elämä on ollut elämäni suurin pettymys, vaikka lapsiani rakastan yli kaiken. En ole onnellinen. Meilläkin mies ihmettelee miksi olen nykyään niin vakava eikä leikkisää puoltani juuri enää näy. Mies meni jotenkin pilalle silloin, kun olin lasten kanssa kotona ja tietenkin hoidin kaiken. Nyt muuttuneessa tilanteessa hänenkin pitäisi osallistua paljon enemmän, kun molemmat ovat töissä ja pakolliset kotityöt pitää mahduttaa iltoihin ja viikonloppuihin.


      • elähylkää
        isä 37v kirjoitti:

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.

        meillä emäntä "rauhottu", kun sai omaa aikaa. Eli ilman lapsia lähteä rauhassa illalla ajelulle/kyläilemään, tai sitten toisin päin että itse jäi kotiin yksin rauhassa kun me muut lähdettiin mummolassa pyörähtää. Hulluksihan siinä tulee jos ei saa välillä rauhottua ja tehdä asioita ihan yksin. Mietippä omalle kohalle..


      • Näinkö?
        isä 37v kirjoitti:

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.

        Aikaisemmasta liitosta olevat lapsetko eivät asu teillä? Mikäli näin on ei ole ihme vaikka naisesi käyttäytyy noin. Purkaa pahaa oloaan sinuun, koska olet lähimpänä. Sitten tuo kotitöissä auttaminen, voin kyllä sanoa etten auta vaimoani kotitöissä yhtään. Turhapa siinä on sitten seksin perään kysellä, no jospa sitten kun lapset ovat isompia.


      • Seuraa
        isä 37v kirjoitti:

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.

        "Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. "

        Näkeekö vaimosi tarpeeksi usein muita ja siis aikuisia ihmisiä? Voi olla, että alkaa kyllästyttää jos juttelee vaan lapsen kanssa. Sitä voi kaivata aikuisten juttuseuraa. Entä onko vierailla lapsia? Silloin voi olla, että lapsi leikkii muiden lasten kanssa ja vaimosi saa hengähtään(varsinkin, jos muksu sattuu olemaan äidissään roikkuvaa sorttia). Jaa niin vaimosi oli siis jo töissä, varmaan siellä näkee muita?

        Harrastaako vaimosi mitään? Molemmille tietty aika harrastuksiin viikossa.


      • jupe7
        isä 37v kirjoitti:

        Siksi en kysy naisilta, koska juuri ne jotka ovat muuttuneet tuollaisiksi harvemmin huomaavat sen itse. Vikahan on kuulemma aina siinä "kusipäisessä" miehessä.

        Elähylkäälle. Tenava on 1v7kk. Tuo oli hyvä pointti. En kyllä ole ajatellut tuota masennusta ollenkaan, koska puoliso on palannut työelämään, on pirteä/hauska hänen aikaisemmastaan liitostaan olevien lapsien kanssa. Vieraitakin kun käy kylässä niin silloin on kyllä oikein säteilevä ja hauska niinkuin ennen synnytystä. Mutta auta armias kun ovi menee vieraitten takaa kiinni niin taas alkaa sama p...a.

        Niin tuttu tunne ,feikkaamiseen itsekkin aikoinaan kyllästyin ja mitä nyt lukenut asioita niin samasta olen nauttinut ...tällä hetkellä oltu erossa yli kolmevuotta ja nyt sitten kuitenkin lapsilla tekee kiusaa jne... et tasan ei mee nallekarkit Tsemppiä !


    • Mies_28vvvvvvvvvv

      Se on meilläkin jännä juttu, että vikaa tuntuu löytyvän vain ja ainoastaan minusta. Vaimoni haukkuu minut usein lyttyy jopa sukulaistemmekin ja kavereidensa edessä, mutta he ovat puolustaneet minua epäröimättä.

      Ero on usein käynyt mielessä, mutta kontakti lapseemme jäisi varmaan tällöin mitättömäksi. En olisi millään arvannut ennen lapsemme syntymää, mikä minua odottaa, Olen ehdottanut vaimolleni mahdollisen masennuksen kartoittamista neuvolassa sekä pillerien lopettamista, mutta hän ei ole suostunut näihin.

    • henkka781

      Meillä oli aikalailla samnlainen tilanne. Vaimo haukkui pystyyn joka ikinen päivä. Nyt poika on 1v9kk ja tilanne parantunut kun aloin auttelemaan kotona enemmän ja olen pari kertaa viikossa pojan kanssa illat että vaimo voi tapailla kavereitaan ja käydä harrastuksissaan. Onhan se tietty ärsyttävää että joutuu kotonakin vielä tekemään töitä mutta ainakaan ei tarvitse kuunnella mäkättämistä ja rakkautta saa enemmän!

      • Omaa aikaa kiitos

        Niin ne töissä käyvät naisetkin joutuu tekemään töitä vielä kotonakin. Itsellä alkaa työt heti aamusta kun lapsi herää, saatan ehkä keritä puraista leivästä palasen tai sitten ei. Joskus menee kokokin leipä, jos lapsi nukkuu pidempään kuin normaalisti. Hoidan lapsen aamutoimet, mies auttaa jossain vaiheessa, kun lehden luvultaan ja kahvin juonniltaan ehtii, jos en ole ehtinyt ennen lapsen heräämistä käydä laittautumassa valmiiksi. Miestä ärsyttää, kun lähden hänen vapaapäivänään aiemmin töihin ja hän joutuu hoitamaan lapsen aamutoimet. Tai jos hänen vapaapäivänään olen ylitöissä. Siitä on käyty monet kerrat keskustelut miksi teen niin. Yritän tehdä pidemmän päivän jotta joskus voisi lähteä aiemmin töista ja käydä asioilla. Hammaslääkärissä, kampaajalla, apteekissa tms. Muutoin suunnistan suoraan töistä hakemaan lapsen päiväkodista.

        Hienoa, jos vaimo saa tapailla kavereitaan tms. Musta on kiva, jos 1-2 krt viikko saan käydä lenkillä. Ja joskus ostamassa vaikka uudet rintsikat, ilman, että lapsi kitisee rattaissa ahtaassa sovituskopissa kanssani. Voin sanoa, että se oma aika ilman lasta auttaa paljon, varsinkin jos ei käy edes töissä.

        Meillä minä hoidat pyykit ja suurimman osan lapsen hoidosta, mies kyllä siivoaa ja tekee pihatyöt. Toisaalta en voi siis valittaa, kun mies osallistuu kotitöihin. Mutta minäkin haluaisin tehdä niitä pihatöitä joskus tai siivota niin, että mies menee ulos lapsen kanssa. Sekin on mulle omaa aikaa. Mies hyvin harvoin on lapsen kanssa ulkona, jotta saan tehdä kotihommat rauhassa. Sanoo, että kyllä ne hoituu lapsen kanssa yhtä hyvin, mutta itse ei kuitenkaan niitä tee lapsen kanssa. Vien myös lapsen harrastuksiin, mies ei ole kertaakaan vienyt. Itsepä tosin halusin lapselle sellaisia, kun se on itsellekin vaihtelua.


      • Omaa aikaa kiitos
        Omaa aikaa kiitos kirjoitti:

        Niin ne töissä käyvät naisetkin joutuu tekemään töitä vielä kotonakin. Itsellä alkaa työt heti aamusta kun lapsi herää, saatan ehkä keritä puraista leivästä palasen tai sitten ei. Joskus menee kokokin leipä, jos lapsi nukkuu pidempään kuin normaalisti. Hoidan lapsen aamutoimet, mies auttaa jossain vaiheessa, kun lehden luvultaan ja kahvin juonniltaan ehtii, jos en ole ehtinyt ennen lapsen heräämistä käydä laittautumassa valmiiksi. Miestä ärsyttää, kun lähden hänen vapaapäivänään aiemmin töihin ja hän joutuu hoitamaan lapsen aamutoimet. Tai jos hänen vapaapäivänään olen ylitöissä. Siitä on käyty monet kerrat keskustelut miksi teen niin. Yritän tehdä pidemmän päivän jotta joskus voisi lähteä aiemmin töista ja käydä asioilla. Hammaslääkärissä, kampaajalla, apteekissa tms. Muutoin suunnistan suoraan töistä hakemaan lapsen päiväkodista.

        Hienoa, jos vaimo saa tapailla kavereitaan tms. Musta on kiva, jos 1-2 krt viikko saan käydä lenkillä. Ja joskus ostamassa vaikka uudet rintsikat, ilman, että lapsi kitisee rattaissa ahtaassa sovituskopissa kanssani. Voin sanoa, että se oma aika ilman lasta auttaa paljon, varsinkin jos ei käy edes töissä.

        Meillä minä hoidat pyykit ja suurimman osan lapsen hoidosta, mies kyllä siivoaa ja tekee pihatyöt. Toisaalta en voi siis valittaa, kun mies osallistuu kotitöihin. Mutta minäkin haluaisin tehdä niitä pihatöitä joskus tai siivota niin, että mies menee ulos lapsen kanssa. Sekin on mulle omaa aikaa. Mies hyvin harvoin on lapsen kanssa ulkona, jotta saan tehdä kotihommat rauhassa. Sanoo, että kyllä ne hoituu lapsen kanssa yhtä hyvin, mutta itse ei kuitenkaan niitä tee lapsen kanssa. Vien myös lapsen harrastuksiin, mies ei ole kertaakaan vienyt. Itsepä tosin halusin lapselle sellaisia, kun se on itsellekin vaihtelua.

        Jaa niin ja yölläkin herään, jos lapsi itkee. Alkuun kun en ollut töissä heräsin, että mies saa nukkua, että jaksaa mennä töihin. Käytäntö on vain jatkunut edelleen. Minä myös nukutan lapsen päikkäreille ja yöunille, laitan pyykit kuivamaan/tiskaan kun lapsi nukahtanut, mies katselee telkkaa. Jos pyydän laittaa pyykit narulle sillä välin kun nukutan lasta. Mies vaihtaa myös vaipan pyytäessä ja joskus ilman pyytämistäkin ja käyttää potalla. Ilahdun eniten kun mies tekee jotain pyytämättä.

        Ne on sellaisia pikkujuttuja jotka häiritsee. Ja miestä tietysti häiritsee, että valitan vaikka hän osallistuu kotitöihin. En kuulemma ikinä ole tyytyväinen, enkä arvosta hänen tekemisiään. Ehkä kotitöihin osallistumisessa ei niinkään ole valittamista vaan lapsen hoitoon osallistumisessa. Minä voisin vaikka tehdä lisää kotitöitä.


    • 12/32

      On kokemusta, mutta se menee ohi. Kuinka pitkä suhde taustalla ennen lapsia ja missä iässä eka lapsi? Onko yhteistä aikaa miten paljon?

    • 19+4

      Kyllä sun vaimos tais saada sut omaksi palvelijakseen tuon lapsen kautta. Mun siskoni teki ihan saman tempun miehelleen: oli nin enkeliä vauvan syntymään asti. Tämän jälkeen on miesraasu joutunut komentooran jalkoihin. Mun sisko on kyl oikeestikin laiska ja pistää nyt töissä käyvän miehensä tekemään kotityötkin. Ite päivystää erilaisilla keskustelupalstoilla ja pelaa netin kautta rahapelejä. Sit ku minä perheeni kanssa olisin menossa kylään, tulee kaikenmaailman selityksiä miksi ei sopisi. Tai jos sopii, joutuu siskon mies tekemään suursiivon meitä varten. Siskon mies ei sukulaisiaan saa sinne kutsua.

      Ilmeisesti sun vaimos on vaan halunnu "perheen" hajonneen tilalle,

      • stadinsnadi

        Tää on kuin suoraan veljeni elämästä... Tosin erosivat lopulta, jonka jälkeen veljeni ex on omien sanojensa mukaan ollut niin täydellinen äiti,kodinhengetär,vaimo ym., että ihan puistattaa tämä vääristely.


    • Lapsen hoidosta

      Vaikea tuosta tietää, ehkä vaimosi on kyllästynyt sinuun jostakin syystä.

      Suurimmaksi osaksi naiset varmaan valittaa, että mies ei osallistu lastenhoitoon tarpeeksi. Yks tuttu mies ei suostu lainkaan vaihtamaan esim. kakkavaippaa, huutelee vaimoaan apuun vaikka vaimolla olisi joku homma kesken, esim. puhelu. Vaikka kai ne sentään silloin sen vaihtaa, kun vaimo ei ole kotona vai odottaako siihen saakka, kun vaimo tulee takaisin...? Tai oikeastaan tiedän kyllä toisenkin miehen, joka on ilmoittanut, että kakkavaipat on naisen hommia. Kolmas tuntemani mies alkoi vaihtaa vaippaa, kun neuvolassa vähän vihjattiin, että mieskin voi vaipan vaihtaa (lapsi oli jotain 4 kk) ja vaihtaa jo nyt vaipan ihan oma-aloitteisesti ilman, että vaimon pitää pyytää. Lapsi 1,5 v eli kohta pääseekin jo vaipoistaan niin ei tarvi niistä tapella.

      Jos lapsi syö 5 krt/pv, syöttämisistä kaikki 5 krt voi kuulua vaimolle (tarkoitan nyt kiinteiden syömistä) vaikka mies olisi lomalla.

      Kylvettämiset usein myös naisen kontolla. Sitten kuitenkin mies sanoo hoitavansa lasta. Onhan lapsen kanssa leikkiminen ym. tietysti lapsen hoitamista.

      Sun kohdalla ilmeisesti ei ole kyse tästä, koska kerrot viettäväsi lapsen kanssa kaiken vapaa-aikasi ja osallistuvasi myös hoitoon (et tosin kerro kuinka paljon ja millä tavalla).

      • vaippamiehet ry

        vaikeetahan se on vaippaa vaihtaa kun omatkin on vielä jalassa :D voi tautine näitä miehiä jotka tekee lapsia ilman halua lasten hoitoon, mitenkähän kävis jos nainen jäis auton alle yksi kaunis päivä, loppus mäkätys mutta .........


      • vaippamies on nainen
        vaippamiehet ry kirjoitti:

        vaikeetahan se on vaippaa vaihtaa kun omatkin on vielä jalassa :D voi tautine näitä miehiä jotka tekee lapsia ilman halua lasten hoitoon, mitenkähän kävis jos nainen jäis auton alle yksi kaunis päivä, loppus mäkätys mutta .........

        Kannattais vaippamiehenkin lukea ketju ihan alusta alkaen niin tietäisi mistä aiheesta on kyse, koska silloin jäisi aivan tautisen epäasialliset kirjoitukset kirjoittamatta. Tai voihan olla että vaippamiehellä on itsellään ne vaipat jalassa, jonka johdosta ei vielä oikein pysty käsittelemään/hahmottamaan/ymmärtämään kirjoitettua tekstiä :)


      • onko patoutumia?
        vaippamiehet ry kirjoitti:

        vaikeetahan se on vaippaa vaihtaa kun omatkin on vielä jalassa :D voi tautine näitä miehiä jotka tekee lapsia ilman halua lasten hoitoon, mitenkähän kävis jos nainen jäis auton alle yksi kaunis päivä, loppus mäkätys mutta .........

        Mutta kukahan sitten tiskaisi. No tietysti se mies niinkuin on tehnyt tähänkin päivään asti. Vai tarkoititko mutta kukahan sitten antaisi lapselle tissiä, valittavasti sitä ei antaisi kukaan, koska se on ainoa asia mihin mies ei pysty. Vai tarkoititko mutta kukahan antaisi isille sitten p...ua, no joku uusi ihana nainen tai useampi vakipano :) Vai tarkoititko mutta kukahan silloin mäkättäisi, no ei kukaan, jos nyt isi ei välttämättä haluasi kuunnella kovalla heviä. Vai tarkoititko oikeasti mutta kukahan syöttäisi,kylvettäisi, vaihtaisi vaipan, ym. lapselle, no tietenkin se isi joka osaa samat asiat yhtä hyvin kuin se nainenkin ja jotkut asiat jopa paremminkin.


      • vauvamiehet ry.
        vaippamies on nainen kirjoitti:

        Kannattais vaippamiehenkin lukea ketju ihan alusta alkaen niin tietäisi mistä aiheesta on kyse, koska silloin jäisi aivan tautisen epäasialliset kirjoitukset kirjoittamatta. Tai voihan olla että vaippamiehellä on itsellään ne vaipat jalassa, jonka johdosta ei vielä oikein pysty käsittelemään/hahmottamaan/ymmärtämään kirjoitettua tekstiä :)

        mitä ketjua silmäilin niin jokaisessa valitetaan että nainen kiukuttelee ja pihtaa. eli ts. kertoo siitä että nainen on kyllästynyt omaan alfaurokseen, eikä tuote ollut sellainen kuin tilattu, sen haluaisi palauttaa mutta ei voi.

        Harvemmin täällä lukee että nainen ei tee kotitöitä eikä hoida vauvaa vaan laiskottelee.. :D


      • kyrpää perseeseen
        onko patoutumia? kirjoitti:

        Mutta kukahan sitten tiskaisi. No tietysti se mies niinkuin on tehnyt tähänkin päivään asti. Vai tarkoititko mutta kukahan sitten antaisi lapselle tissiä, valittavasti sitä ei antaisi kukaan, koska se on ainoa asia mihin mies ei pysty. Vai tarkoititko mutta kukahan antaisi isille sitten p...ua, no joku uusi ihana nainen tai useampi vakipano :) Vai tarkoititko mutta kukahan silloin mäkättäisi, no ei kukaan, jos nyt isi ei välttämättä haluasi kuunnella kovalla heviä. Vai tarkoititko oikeasti mutta kukahan syöttäisi,kylvettäisi, vaihtaisi vaipan, ym. lapselle, no tietenkin se isi joka osaa samat asiat yhtä hyvin kuin se nainenkin ja jotkut asiat jopa paremminkin.

        Onko p***u ja sen sanan toistaminen ainut mikä vahvistaa kärsinyttä miehuuttasi?


      • 13+10
        kyrpää perseeseen kirjoitti:

        Onko p***u ja sen sanan toistaminen ainut mikä vahvistaa kärsinyttä miehuuttasi?

        Tosiaan itse p...uun tehdään paljon toistoa ja sitä sanaa ei tarvitse hokea. Mutta ihan oikeesti jos sitä kyrpää pannaan perseeseen niin kyllä siinä ennemmin kärsii se perse kuin miehuus. Ihan vaan sinullekkin tiedoksi.


    • Hirviöäiti

      Mä luulen olevani hirviövaimo ja voi olla, että mies suunnittelee eroa. Huomauttelen, jos mies tekee mielestäni jonkin asian väärin tai eri tavalla kuin minä ja neuvon (mies kyllä kyseleekin itse usein mitä puen lapselle tms.). Miehestä tuntuu, että hän ei osaa tehdä mitään oikein. Tosin hänkin huomauttelee minulle, että olen jättänyt jonkun asian tekemättä tai tehnyt väärin. Kun tuli kotiin sanoi ensimmäisenä, että keittiö on sekainen tms. Kieltämättä tiuskin liian usein ja turhasti, kun mieltä harmittavat asiat alkaa kasaantua ja olen väsynyt. Mies ei ole koskaan ymmärtänyt väsymystäni. Mun pitäs aina vaan olla iloisella ja pirtsakalla päällä. Yritän olla tiuskimatta ja ystävällinen miehelle ja olla valittamatta ja vaatimatta. Mieskin välillä petraa käytöstään. Tai ehkä luulin vaan, että olin parantanut käytöstäni, miehen mielestä vaan aina ja taas valitan vaikka mielestäni en ole pitkään aikaan sanonut mistään. Yritykseni tuntuu turhalta, kun mies ei huomaa minkään muuttuneen. Jos en valita niin murjotan ja väitän, että ei mulla mikään ole, joka ei sekään ole hyvä. Tuntuu, että sitä on umpikujassa. Kummassa on vika vai molemmissa ja mitä tehdä.

      Joskus kun mies tekee jotain oikein (tekee jotain mitä ei yleensä huomaa tehdä, ei ainakaan pyytämättä). Olen hetken todella hyvällä päällä, kunnes tulee taas jotain mikä saa harmituksen päälle. Pitäisikö molempien tehdä toive lista, mitä toivoisin sinun tekevän/käyttäytyvän? Tai ehkä pitäisi mainita, että kiitti kun teit noin, ilahduin tosi paljon? Vai ymmärtääkö sen väärin, että ikään kuin toinen ei tekisi koskaan mitään?

      Miksi olen kehittynyt tällaiseksi on pitkä stoori. Jos alan ihan alusta, niin jo synnytyssairaalassa harmitti, kun mies viipyi vain n. 10 min sairaalassa. Vieruskaverin mies oli monta tuntia. Tietysti äidin on saatava levätä, mutta ehkä vähän pidempään voisi viipyä. Miehellä oli kyllä paljon hommia (remppaa ym.). Ja oli synnytyksessä kyllä mukana koko ajan. Kyse siis seuraavasta päivästä.

      Polttarit oli mun mielestä ok, mutta ei se, että ne jatkui vielä toisenakin päivänä. Meni hermot, kun vauva itki ja itki ja olin puhki ja tarvitsin apua. Huusin ja itkin miehelle ja miehen ryyppykaverillekin suutuin. En kyllä muista huutaneeni kuin sen kerran, mies kyllä on huutanut. Tai kaikki alkoi ehkä jo synnytyksessä, kun mies lueskeli vaan lehteä ja kävi tupakalla, kun kiemurtelin tuskissani.

      Lapsi ei ole juuri koskaan hoidossa vaikka hoitajakin on tarjoutunut, jos menisimme johkin kahdestaan, ei me koskaan keritä. Hääpäiväksi haluaisin suunnitella jotain spesiaalia.

      • Isä 37v

        Hyviä vastauksia on tullut joiltain, mutta täälläkin kuin kotonakin unohdetaan taas se isä. Naispuoliset vastailevat että kun töistä pääsee niin pitää kotonakin ruveta "töihin". Hei naiset, niinhän ne isätkin käyvät töissä ja kun kotiin pääsevät rupeavat sielläkin niihin kuuluisiin "töihin". No ei varmasti kaikki, mutta allekirjoittanut ainakin. Toki naiset joutuvat tekemään enempi lapsen eteen tai siis imetyksen. Ainakin meillä pesen pyllyn, kylvetän ja annan ruokaa lapselle samassa määrin kuin puolisoni. Olen ehdottanu puolisolle miten hän saisi sitä omaa aikaa mutta ei ole kuitenkaan sitä ottanut. Mutta pointtina alunperin oli kysymyksenä miehille että ovatko he kokeneet saman ja miten tilanne on lähtenyt eteneen parempaan suuntaan. En kaivannut naisten vuodatuksia siittä että he joutuvat tekemään niin ja niin, koska kuulen sitä kotonakin.


      • Isä40v
        Isä 37v kirjoitti:

        Hyviä vastauksia on tullut joiltain, mutta täälläkin kuin kotonakin unohdetaan taas se isä. Naispuoliset vastailevat että kun töistä pääsee niin pitää kotonakin ruveta "töihin". Hei naiset, niinhän ne isätkin käyvät töissä ja kun kotiin pääsevät rupeavat sielläkin niihin kuuluisiin "töihin". No ei varmasti kaikki, mutta allekirjoittanut ainakin. Toki naiset joutuvat tekemään enempi lapsen eteen tai siis imetyksen. Ainakin meillä pesen pyllyn, kylvetän ja annan ruokaa lapselle samassa määrin kuin puolisoni. Olen ehdottanu puolisolle miten hän saisi sitä omaa aikaa mutta ei ole kuitenkaan sitä ottanut. Mutta pointtina alunperin oli kysymyksenä miehille että ovatko he kokeneet saman ja miten tilanne on lähtenyt eteneen parempaan suuntaan. En kaivannut naisten vuodatuksia siittä että he joutuvat tekemään niin ja niin, koska kuulen sitä kotonakin.

        Meillä tilanne jokseenkin kuvailemasi, mutta tehtiin toinenkin lapsi. Mitään en osannut enää tehdä oikein, töitä liikaa, rahaa liian vähän jne jne...Äiti itse ei antanut edes siivota koska ei kuulemma kelvannut, saati ripustaa pyykkejä. Ulos ei voinut mennä koska ei koskaan halunnut, silti valitti kun ei mihinkään pääse. Ja silti oli netissä 4-5 tuntia päivässä. Nukkumaankaan ei voinut väsyneenä mennä ajoissa, kun piti netissä olla. Minäkään en saanut harrastaa mitään. Keskustelut piti käydä siten, että hän on facessa samaan aikaan. En voinut muuta kuin erota, siitä reilu puoli vuotta. Nyt vasta on lopetellut tiuskimisen ja määräilyn. Yritti vielä uuden asuntonikin sääntöjä sanella. Lapset ovat kuitenkin2-5 päivää viikossa luonani ja viihtyvät. Tämä oli kaikinpuolin paras ratkaisu, vaikka itku tuleekin aina kun eroan lapsista. Sitä eron tuskaa ei vaan voi välttää. Ex-naisen kanssa tulemme päivä päivältä paremmin toimeen. Eroon ei liittynyt toisia osapuolia vaan ns sopuero. Lapset sopeutuivat hyvin äkkiä, ovat 2 ja 4 vuotiaat.


      • Mysteeri Myrtti
        Isä 37v kirjoitti:

        Hyviä vastauksia on tullut joiltain, mutta täälläkin kuin kotonakin unohdetaan taas se isä. Naispuoliset vastailevat että kun töistä pääsee niin pitää kotonakin ruveta "töihin". Hei naiset, niinhän ne isätkin käyvät töissä ja kun kotiin pääsevät rupeavat sielläkin niihin kuuluisiin "töihin". No ei varmasti kaikki, mutta allekirjoittanut ainakin. Toki naiset joutuvat tekemään enempi lapsen eteen tai siis imetyksen. Ainakin meillä pesen pyllyn, kylvetän ja annan ruokaa lapselle samassa määrin kuin puolisoni. Olen ehdottanu puolisolle miten hän saisi sitä omaa aikaa mutta ei ole kuitenkaan sitä ottanut. Mutta pointtina alunperin oli kysymyksenä miehille että ovatko he kokeneet saman ja miten tilanne on lähtenyt eteneen parempaan suuntaan. En kaivannut naisten vuodatuksia siittä että he joutuvat tekemään niin ja niin, koska kuulen sitä kotonakin.

        Täällä joku mieskin taisi mainita, että on ärsyttävää, että kun joutuu töiden jälkeen "töihin". Ja toisaalta sitten taas väitetään, että lapsen hoito ei ole mitään työtä...

        Mistä se vaimosi tarkaalleen ottaen mäkättää ja haukkuu? Jos ei kerta lapsen tai kodinhoidosta? Voisitko heittää jonkun esimerkin? Ilmeisesti vaimosi on ainakin valittanut oman ajan puutteesta, kun olet sitä hänelle ehdottanut. Ei kuitenkaan huolinut. Ehkä hän tykkää valittaa. Tai sitten tuntee syyllisyyttä omasta ajasta. Meillä puoliso sanoi, että on ok, että meet kavereiden kanssa tai lenkille tms. Mutta jossain riidan yhteydessä sitten kettuili asiasta. Eipä huvittanut enää lähteä vaikka puolisi tarjosi, että mee.

        Onhan joku voinut kokea saman, että puoliso on alkanut kusipääksi ja tilanne lähtyi parempaan suuntaan. Mutta syyt ei välttämättä ole samat. Vaimosi luulisi parhaiten tietävän, mikä häntä ottaa päähän. Oletko kysykoittanut selvittää, vai eikö avaudu?


      • MysteeriMyrtti
        Mysteeri Myrtti kirjoitti:

        Täällä joku mieskin taisi mainita, että on ärsyttävää, että kun joutuu töiden jälkeen "töihin". Ja toisaalta sitten taas väitetään, että lapsen hoito ei ole mitään työtä...

        Mistä se vaimosi tarkaalleen ottaen mäkättää ja haukkuu? Jos ei kerta lapsen tai kodinhoidosta? Voisitko heittää jonkun esimerkin? Ilmeisesti vaimosi on ainakin valittanut oman ajan puutteesta, kun olet sitä hänelle ehdottanut. Ei kuitenkaan huolinut. Ehkä hän tykkää valittaa. Tai sitten tuntee syyllisyyttä omasta ajasta. Meillä puoliso sanoi, että on ok, että meet kavereiden kanssa tai lenkille tms. Mutta jossain riidan yhteydessä sitten kettuili asiasta. Eipä huvittanut enää lähteä vaikka puolisi tarjosi, että mee.

        Onhan joku voinut kokea saman, että puoliso on alkanut kusipääksi ja tilanne lähtyi parempaan suuntaan. Mutta syyt ei välttämättä ole samat. Vaimosi luulisi parhaiten tietävän, mikä häntä ottaa päähän. Oletko kysykoittanut selvittää, vai eikö avaudu?

        Anteeksi tuli näemmä ihan siansaksaa kirjoiteltua, toivottavasti sai tolkkua.


      • 3 lapsen äiti
        Isä 37v kirjoitti:

        Hyviä vastauksia on tullut joiltain, mutta täälläkin kuin kotonakin unohdetaan taas se isä. Naispuoliset vastailevat että kun töistä pääsee niin pitää kotonakin ruveta "töihin". Hei naiset, niinhän ne isätkin käyvät töissä ja kun kotiin pääsevät rupeavat sielläkin niihin kuuluisiin "töihin". No ei varmasti kaikki, mutta allekirjoittanut ainakin. Toki naiset joutuvat tekemään enempi lapsen eteen tai siis imetyksen. Ainakin meillä pesen pyllyn, kylvetän ja annan ruokaa lapselle samassa määrin kuin puolisoni. Olen ehdottanu puolisolle miten hän saisi sitä omaa aikaa mutta ei ole kuitenkaan sitä ottanut. Mutta pointtina alunperin oli kysymyksenä miehille että ovatko he kokeneet saman ja miten tilanne on lähtenyt eteneen parempaan suuntaan. En kaivannut naisten vuodatuksia siittä että he joutuvat tekemään niin ja niin, koska kuulen sitä kotonakin.

        Sori, naisena vastaan.. Tilanne on vähän kuten meillä oli muutama vuosi sitten. Tunnistan siis itseni, valitettavasti. Tunnistan mieheni, valitettavasti.

        Meillä tilanteeseen vaikutti lasten jatkuva sairastaminen, miehen jatkuva töissä oleminen koska muuten ei pärjätty taloudellisesti jne. Monia monia monia syitä. En tässä niitä ala erittelemään sen enempää.

        Suurin syy kuitenkin meillä on ollut mun pahoinvointi. Se että en arvostanut itseäni, perhe-elämäämme, vertasin omaa elämää muiden elämään jne. Olin ÄÄRETTÖMÄN väsynyt sairastavien lasten kanssa, en tavannut muita ihmisiä juurikaan jne.

        Miten tilanne parani? Me puhuttiin puhuttiin ja puhuttiin. Kun vihdoin sain mieheni ymmärtämään että asioista TÄYTYY puhua. Sanoin että mulla on olo ettei hän kunnioita mua ja kävi ilmi että asia oli myös toisin päin.
        Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Edelleen ne "ongelmat" nostaa päätään. Mutta kun kumpikin muistaa ja tiedostaa samat ongelmat ja huomauttaa nätisti "huomaatko että nyt sä huudat" niin osaa kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen. Tää ei todellakaan aina toimi! Ja tosiaankaan tuota huomauttamista ei saa tehdä ilkeästi eikä myöskään ottaa itseensä.

        Helppoa tää meidänkään elo ei ole vieläkään. Mutta Hei, olen onnellinen. Silloin ennen hoin vain etten ole onnellinen. En lopulta osaa sanoa miksi ja mikä on niin paljon muuttunut. Ehkä juuri se että kumpikin on tarkastellut omaa käytöstään ja omia ajatuksiaan, osataan puhua paremmin, kumpikin on löytänyt itselleen sitä "omaa aikaa", myöskin järjestämme perheenä enemmän yhteistä aikaa. Suurin syy omaan henkilökohtaiseen muutokseeni on että lopetin suorittamisen ja toiselta täydellisyyden vaatimisen.

        Tsemppiä! Toivottavasti löydätte ratkaisun ongelmaan! Yksin sä et siihen valitettavasti pysty. Meilläkin tämä nykyinen tilanne on monen vuoden tulosta eikä suhde samanlainen ole kuin ennen lapsia. Olemme molemmat niin paljon muuttuneet 6 vuodessa. Mutta kun vietämme kahdestaan aikaa ilman lapsia esim ravintolassa syömässä, ne vanhat piirteet on tallella miehessäni. Ne piirteet joihin aikanaan rakastuin.

        Aina ei tarvi eron olla ainoa mahdollisuus.


      • ei pentuja pennuille
        3 lapsen äiti kirjoitti:

        Sori, naisena vastaan.. Tilanne on vähän kuten meillä oli muutama vuosi sitten. Tunnistan siis itseni, valitettavasti. Tunnistan mieheni, valitettavasti.

        Meillä tilanteeseen vaikutti lasten jatkuva sairastaminen, miehen jatkuva töissä oleminen koska muuten ei pärjätty taloudellisesti jne. Monia monia monia syitä. En tässä niitä ala erittelemään sen enempää.

        Suurin syy kuitenkin meillä on ollut mun pahoinvointi. Se että en arvostanut itseäni, perhe-elämäämme, vertasin omaa elämää muiden elämään jne. Olin ÄÄRETTÖMÄN väsynyt sairastavien lasten kanssa, en tavannut muita ihmisiä juurikaan jne.

        Miten tilanne parani? Me puhuttiin puhuttiin ja puhuttiin. Kun vihdoin sain mieheni ymmärtämään että asioista TÄYTYY puhua. Sanoin että mulla on olo ettei hän kunnioita mua ja kävi ilmi että asia oli myös toisin päin.
        Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Edelleen ne "ongelmat" nostaa päätään. Mutta kun kumpikin muistaa ja tiedostaa samat ongelmat ja huomauttaa nätisti "huomaatko että nyt sä huudat" niin osaa kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen. Tää ei todellakaan aina toimi! Ja tosiaankaan tuota huomauttamista ei saa tehdä ilkeästi eikä myöskään ottaa itseensä.

        Helppoa tää meidänkään elo ei ole vieläkään. Mutta Hei, olen onnellinen. Silloin ennen hoin vain etten ole onnellinen. En lopulta osaa sanoa miksi ja mikä on niin paljon muuttunut. Ehkä juuri se että kumpikin on tarkastellut omaa käytöstään ja omia ajatuksiaan, osataan puhua paremmin, kumpikin on löytänyt itselleen sitä "omaa aikaa", myöskin järjestämme perheenä enemmän yhteistä aikaa. Suurin syy omaan henkilökohtaiseen muutokseeni on että lopetin suorittamisen ja toiselta täydellisyyden vaatimisen.

        Tsemppiä! Toivottavasti löydätte ratkaisun ongelmaan! Yksin sä et siihen valitettavasti pysty. Meilläkin tämä nykyinen tilanne on monen vuoden tulosta eikä suhde samanlainen ole kuin ennen lapsia. Olemme molemmat niin paljon muuttuneet 6 vuodessa. Mutta kun vietämme kahdestaan aikaa ilman lapsia esim ravintolassa syömässä, ne vanhat piirteet on tallella miehessäni. Ne piirteet joihin aikanaan rakastuin.

        Aina ei tarvi eron olla ainoa mahdollisuus.

        tottaki toinen huutaa jos vittuillaan ja piikitellään

        jos mun mies olis joku vittumainen mäkättäjä antasin tiskirättiä naamaan jos ei auttas niin jotain terävämpääki varmaan keittiöstä löytyy

        jotain tapoja ja suuta pienemmälle


      • Isä 37v
        ei pentuja pennuille kirjoitti:

        tottaki toinen huutaa jos vittuillaan ja piikitellään

        jos mun mies olis joku vittumainen mäkättäjä antasin tiskirättiä naamaan jos ei auttas niin jotain terävämpääki varmaan keittiöstä löytyy

        jotain tapoja ja suuta pienemmälle

        Ei pentuja pennuille. Lueppa ihan ensimmäiseksi aloitusviestini. Siellä lukee mm. Tasapainoinen suhde... Rakkautta annettiin molemmin puolin.. Ym.. Eli tarkennetaan vielä vähän, en siis ole ennen enkä nytkään vittuillut, piikitellyt tai saati mäkättänyt puolisolleni vaan asia on toisin päin. Mielestäni tasapainoiseen rakkaussuhteeseen ei kuulu kyseiset kirjoittamasi asiat. Toki osaan piikitellä tarvittaessa, kuten nytten. Voisitko mennä johonkin muulle foorumille selvittämään angstisi tai aloittaa oman keskustelun siellä naisten palstalla nimimerkillä Matti Nykänen ja Mervi Tapola, koska mainitsemasi teräesineet viittaavat selvästi heihin tai omaan parisuhteesi tilaan. Kuten myös tekstissäni totesin, että haluan vain miesten vastauksia, koska halusin tällä varmistaa että saisin vain asiallisia vastauksia enkä kenenkään pirttihirmun. Anteeksi vaan. Kirjoitustasi mukaillen. Käytöstavat kunniaan niin hyvässä kuin pahassakin.


      • kiitos ja hei
        Isä 37v kirjoitti:

        Ei pentuja pennuille. Lueppa ihan ensimmäiseksi aloitusviestini. Siellä lukee mm. Tasapainoinen suhde... Rakkautta annettiin molemmin puolin.. Ym.. Eli tarkennetaan vielä vähän, en siis ole ennen enkä nytkään vittuillut, piikitellyt tai saati mäkättänyt puolisolleni vaan asia on toisin päin. Mielestäni tasapainoiseen rakkaussuhteeseen ei kuulu kyseiset kirjoittamasi asiat. Toki osaan piikitellä tarvittaessa, kuten nytten. Voisitko mennä johonkin muulle foorumille selvittämään angstisi tai aloittaa oman keskustelun siellä naisten palstalla nimimerkillä Matti Nykänen ja Mervi Tapola, koska mainitsemasi teräesineet viittaavat selvästi heihin tai omaan parisuhteesi tilaan. Kuten myös tekstissäni totesin, että haluan vain miesten vastauksia, koska halusin tällä varmistaa että saisin vain asiallisia vastauksia enkä kenenkään pirttihirmun. Anteeksi vaan. Kirjoitustasi mukaillen. Käytöstavat kunniaan niin hyvässä kuin pahassakin.

        Anteeksi vain mutta vastasin edellisen kirjoittajan tekstiin en sinun, et voi omia koko ketjua, täällä vaihtaa ajatuksiaan kumpikin sukupuoli omien ja vierestä nähtyjen kokemusten perusteella. Joten täysin turhaan koetat "paska-argumentoida" noilla vyön alle menevillä yhtään metriä enempää.


      • samaa joka päivä
        Isä 37v kirjoitti:

        Hyviä vastauksia on tullut joiltain, mutta täälläkin kuin kotonakin unohdetaan taas se isä. Naispuoliset vastailevat että kun töistä pääsee niin pitää kotonakin ruveta "töihin". Hei naiset, niinhän ne isätkin käyvät töissä ja kun kotiin pääsevät rupeavat sielläkin niihin kuuluisiin "töihin". No ei varmasti kaikki, mutta allekirjoittanut ainakin. Toki naiset joutuvat tekemään enempi lapsen eteen tai siis imetyksen. Ainakin meillä pesen pyllyn, kylvetän ja annan ruokaa lapselle samassa määrin kuin puolisoni. Olen ehdottanu puolisolle miten hän saisi sitä omaa aikaa mutta ei ole kuitenkaan sitä ottanut. Mutta pointtina alunperin oli kysymyksenä miehille että ovatko he kokeneet saman ja miten tilanne on lähtenyt eteneen parempaan suuntaan. En kaivannut naisten vuodatuksia siittä että he joutuvat tekemään niin ja niin, koska kuulen sitä kotonakin.

        etkö sä tajua että ne on vain kyllästyneitä samaan naamaan


      • mek
        Isä40v kirjoitti:

        Meillä tilanne jokseenkin kuvailemasi, mutta tehtiin toinenkin lapsi. Mitään en osannut enää tehdä oikein, töitä liikaa, rahaa liian vähän jne jne...Äiti itse ei antanut edes siivota koska ei kuulemma kelvannut, saati ripustaa pyykkejä. Ulos ei voinut mennä koska ei koskaan halunnut, silti valitti kun ei mihinkään pääse. Ja silti oli netissä 4-5 tuntia päivässä. Nukkumaankaan ei voinut väsyneenä mennä ajoissa, kun piti netissä olla. Minäkään en saanut harrastaa mitään. Keskustelut piti käydä siten, että hän on facessa samaan aikaan. En voinut muuta kuin erota, siitä reilu puoli vuotta. Nyt vasta on lopetellut tiuskimisen ja määräilyn. Yritti vielä uuden asuntonikin sääntöjä sanella. Lapset ovat kuitenkin2-5 päivää viikossa luonani ja viihtyvät. Tämä oli kaikinpuolin paras ratkaisu, vaikka itku tuleekin aina kun eroan lapsista. Sitä eron tuskaa ei vaan voi välttää. Ex-naisen kanssa tulemme päivä päivältä paremmin toimeen. Eroon ei liittynyt toisia osapuolia vaan ns sopuero. Lapset sopeutuivat hyvin äkkiä, ovat 2 ja 4 vuotiaat.

        Miksi erosit ja olisit vaan ottanut sen harrastusajan ja tehnyt selväksi vaimolelsi että minua et määräile niin hyvä tulee.


      • Kivuton hiihtäjä
        3 lapsen äiti kirjoitti:

        Sori, naisena vastaan.. Tilanne on vähän kuten meillä oli muutama vuosi sitten. Tunnistan siis itseni, valitettavasti. Tunnistan mieheni, valitettavasti.

        Meillä tilanteeseen vaikutti lasten jatkuva sairastaminen, miehen jatkuva töissä oleminen koska muuten ei pärjätty taloudellisesti jne. Monia monia monia syitä. En tässä niitä ala erittelemään sen enempää.

        Suurin syy kuitenkin meillä on ollut mun pahoinvointi. Se että en arvostanut itseäni, perhe-elämäämme, vertasin omaa elämää muiden elämään jne. Olin ÄÄRETTÖMÄN väsynyt sairastavien lasten kanssa, en tavannut muita ihmisiä juurikaan jne.

        Miten tilanne parani? Me puhuttiin puhuttiin ja puhuttiin. Kun vihdoin sain mieheni ymmärtämään että asioista TÄYTYY puhua. Sanoin että mulla on olo ettei hän kunnioita mua ja kävi ilmi että asia oli myös toisin päin.
        Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Edelleen ne "ongelmat" nostaa päätään. Mutta kun kumpikin muistaa ja tiedostaa samat ongelmat ja huomauttaa nätisti "huomaatko että nyt sä huudat" niin osaa kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen. Tää ei todellakaan aina toimi! Ja tosiaankaan tuota huomauttamista ei saa tehdä ilkeästi eikä myöskään ottaa itseensä.

        Helppoa tää meidänkään elo ei ole vieläkään. Mutta Hei, olen onnellinen. Silloin ennen hoin vain etten ole onnellinen. En lopulta osaa sanoa miksi ja mikä on niin paljon muuttunut. Ehkä juuri se että kumpikin on tarkastellut omaa käytöstään ja omia ajatuksiaan, osataan puhua paremmin, kumpikin on löytänyt itselleen sitä "omaa aikaa", myöskin järjestämme perheenä enemmän yhteistä aikaa. Suurin syy omaan henkilökohtaiseen muutokseeni on että lopetin suorittamisen ja toiselta täydellisyyden vaatimisen.

        Tsemppiä! Toivottavasti löydätte ratkaisun ongelmaan! Yksin sä et siihen valitettavasti pysty. Meilläkin tämä nykyinen tilanne on monen vuoden tulosta eikä suhde samanlainen ole kuin ennen lapsia. Olemme molemmat niin paljon muuttuneet 6 vuodessa. Mutta kun vietämme kahdestaan aikaa ilman lapsia esim ravintolassa syömässä, ne vanhat piirteet on tallella miehessäni. Ne piirteet joihin aikanaan rakastuin.

        Aina ei tarvi eron olla ainoa mahdollisuus.

        Puhuminen ei johda mihinkään, kun vika on aina miehessä. Ei koskaan naisessa, edes pieneltä osin.


      • vain miehille
        kiitos ja hei kirjoitti:

        Anteeksi vain mutta vastasin edellisen kirjoittajan tekstiin en sinun, et voi omia koko ketjua, täällä vaihtaa ajatuksiaan kumpikin sukupuoli omien ja vierestä nähtyjen kokemusten perusteella. Joten täysin turhaan koetat "paska-argumentoida" noilla vyön alle menevillä yhtään metriä enempää.

        " täällä vaihtaa ajatuksiaan kumpikin sukupuoli omien ja vierestä nähtyjen kokemusten perusteella"

        Siis hei, ei nyt millään pahalla, mutta tämän palstan nimi on isien jutut. Nimestäkin voisi jopa naisenkin osaavan päätellä, että täällä kirjoittavat miespuoliset henkilöt ja että tämä on vain miehille suunnattu osio suomi24:lla. Palstan tarkoituksena on juuri se, että vain miehet vaihtavat ajatuksiaan ja kokemuksiaan keskenään. Miten se on niin vaikeaa naisilla ymmärtää tätä? Lukekaa toki täällä kirjoituksia, mutta jättäkää kommentoimatta.


      • gyhygy
        3 lapsen äiti kirjoitti:

        Sori, naisena vastaan.. Tilanne on vähän kuten meillä oli muutama vuosi sitten. Tunnistan siis itseni, valitettavasti. Tunnistan mieheni, valitettavasti.

        Meillä tilanteeseen vaikutti lasten jatkuva sairastaminen, miehen jatkuva töissä oleminen koska muuten ei pärjätty taloudellisesti jne. Monia monia monia syitä. En tässä niitä ala erittelemään sen enempää.

        Suurin syy kuitenkin meillä on ollut mun pahoinvointi. Se että en arvostanut itseäni, perhe-elämäämme, vertasin omaa elämää muiden elämään jne. Olin ÄÄRETTÖMÄN väsynyt sairastavien lasten kanssa, en tavannut muita ihmisiä juurikaan jne.

        Miten tilanne parani? Me puhuttiin puhuttiin ja puhuttiin. Kun vihdoin sain mieheni ymmärtämään että asioista TÄYTYY puhua. Sanoin että mulla on olo ettei hän kunnioita mua ja kävi ilmi että asia oli myös toisin päin.
        Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Edelleen ne "ongelmat" nostaa päätään. Mutta kun kumpikin muistaa ja tiedostaa samat ongelmat ja huomauttaa nätisti "huomaatko että nyt sä huudat" niin osaa kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen. Tää ei todellakaan aina toimi! Ja tosiaankaan tuota huomauttamista ei saa tehdä ilkeästi eikä myöskään ottaa itseensä.

        Helppoa tää meidänkään elo ei ole vieläkään. Mutta Hei, olen onnellinen. Silloin ennen hoin vain etten ole onnellinen. En lopulta osaa sanoa miksi ja mikä on niin paljon muuttunut. Ehkä juuri se että kumpikin on tarkastellut omaa käytöstään ja omia ajatuksiaan, osataan puhua paremmin, kumpikin on löytänyt itselleen sitä "omaa aikaa", myöskin järjestämme perheenä enemmän yhteistä aikaa. Suurin syy omaan henkilökohtaiseen muutokseeni on että lopetin suorittamisen ja toiselta täydellisyyden vaatimisen.

        Tsemppiä! Toivottavasti löydätte ratkaisun ongelmaan! Yksin sä et siihen valitettavasti pysty. Meilläkin tämä nykyinen tilanne on monen vuoden tulosta eikä suhde samanlainen ole kuin ennen lapsia. Olemme molemmat niin paljon muuttuneet 6 vuodessa. Mutta kun vietämme kahdestaan aikaa ilman lapsia esim ravintolassa syömässä, ne vanhat piirteet on tallella miehessäni. Ne piirteet joihin aikanaan rakastuin.

        Aina ei tarvi eron olla ainoa mahdollisuus.

        Siksipä meilläkin on piuhat laitettu poikki. Itse olen vaan naisena sitä mieltä että kolmas vauva-aika olisi kuolinisku tälle parisuhteelle.. Se vaan on niin pirun rankkaa valvomiset,sairastamiset ym. Vähän muuta mitä vauva-lehdissä annetaan ymmärtää. Onneksi lapset kasvaa ja kauan kadoksissa ollut puoliso ja rakkaus kukoistaa jälleen..


    • 35 v. mies

      Kyllä se mäkätys monesti alkaa jo ennen lapsen syntymää ja näin ainakin meillä. Lisäksi jostain kumman syystä naisille tarvii tuoda kaikki käteen valmiina tai se narina alkaa. On ihan sama kuinka paljon teet ja mitä kun et kerran muista tehdä jotain niin tämän näinen sitten muistaa ikuisesti.

      Itse en ole keksinyt tähän mitään mikä auttaisi. Olen vain realisti ja oletan että lapsen saannin jälkeen tämä pahanee. Ei auta kuin ottaa huumorilla niin kauan kuin lopullisesti kypsyy tai rupeaa liikaa nyppimään :)

      Pihtaustakin olen katsonut, mutta pistin kalenterin uusiksi ja järkkäsin omaa aikaa ja omia harrastuksi. Tästäkin alkoi mäkätys, mutta tein selväksi että jos ei ole romantiikalle aikaan niin en minä jää kotiin katselemaan naisen kiukuttelua. Homma parani tältä saralta onneksi.

      • ei voi tietää

        Miksi käytät edes sanaa "pihtaus". Sun vaimon/naisen pillu ei ole sun oma se on sen oma, ymmärrätkö. Sussa on jtn. mik arsyttää, et olekaan sellainen unelmapakkaus mitä alussa esitit olevasi? Jku sun tavoissa ärsyttää, mitä se on ei voi tietää. Voiko olla joku alla mainituista:
        liika laiskuus?
        sovinistisuus?
        asettuminen lapsen asemaan/heittäytyminen (nainen ei ole sun äiti)?
        typerät mielipiteet?
        päämäärättömyys?
        liika takertuvuus?
        liika itsekkyys?
        epähygienisyys?
        olet liian rutinoitunut?
        esität ja teeskentelet?
        et ole oma itsesi?

        Mistäs ton voi tietää mitenkään jostainhan se kiukuttelu johtuu. Kamalaa olis saada lapsia ja joutua vankilaan sellaisen miehen kanssa joka alkais tympimään. Viimeistään siinä vaiheessa huomais että tässä sitä nyt ollaan, loppuelämä...

        Anteeksi suorasukaisuuteni. Tämä naisen mielipide. Realistinen sellainen.Sori.


      • hohhoijaa
        ei voi tietää kirjoitti:

        Miksi käytät edes sanaa "pihtaus". Sun vaimon/naisen pillu ei ole sun oma se on sen oma, ymmärrätkö. Sussa on jtn. mik arsyttää, et olekaan sellainen unelmapakkaus mitä alussa esitit olevasi? Jku sun tavoissa ärsyttää, mitä se on ei voi tietää. Voiko olla joku alla mainituista:
        liika laiskuus?
        sovinistisuus?
        asettuminen lapsen asemaan/heittäytyminen (nainen ei ole sun äiti)?
        typerät mielipiteet?
        päämäärättömyys?
        liika takertuvuus?
        liika itsekkyys?
        epähygienisyys?
        olet liian rutinoitunut?
        esität ja teeskentelet?
        et ole oma itsesi?

        Mistäs ton voi tietää mitenkään jostainhan se kiukuttelu johtuu. Kamalaa olis saada lapsia ja joutua vankilaan sellaisen miehen kanssa joka alkais tympimään. Viimeistään siinä vaiheessa huomais että tässä sitä nyt ollaan, loppuelämä...

        Anteeksi suorasukaisuuteni. Tämä naisen mielipide. Realistinen sellainen.Sori.

        Miksi täällä isien palstalla käy näin paljon naisia kommentoimassa näitä juttuja. Pitääkö se täälläki käydä "kyttäämässä" miesten juttuja. Ei näille naisten kommenteille voi kun nauraa. Melkein kaikissa kommenteissa haukutaan miestä ja laitetaan kaikki naisen oikut meidän syyksi. Vieläpä sekin että mies ei olekkaan sellainen alffauros kuin antoi odottaa ja tämän takia nainen voi aukoa päätään miten huvittaa. Luuletteko te naiset että te olette sellaisia naarastiikereitä kuin luulette. Varsinkin jos lapsen saannin jälkeen alkaa teidän mäkätys ja vittuilu. Kyllä te olette yleensä synnytyksen jälkeen sen näköisiä että pimeässä saisitte vain kulkea. Osalle tulee ja jää valtavasti kiloja, perse leventyny hirveästi, naama sen johdosta kuin barbaralla, se pihtaamanne pillunne löystynyt, ette jaksa panostaa itseenne yhtään vaan kuljette homsuisena pitkin kyliä. Huom. Siis osa ei kaikki. Yleensä jotka täälläkin valittavat miehestä ovat yllä kuvaamani kaltaisia. Heitä vain vituttaa kaikki mahdollinen. Ovat kateellisia miehille jotka eivät ole ulkoisesti muuttuneet yhtään, ovat myös kateellisia niille hyvännäköisille naisille. Yleensäkkin yritetään muokata miehestä sellaisen kuin haluaa, siinä onnistumatta joten jäljelle jää yritys sen todellisen alffauroksen itsetunnon romuttamiseksi verbaalisesti, joka myöskin epäonnistui paitsi jos se mies on hissukka. Menkäähän täällä valittavat naiset ensin peilin eteen ja jos tunnistatte itsenne tekstistäni niin hopihopi äkkiä lenkille tai salille ja alkakaa huolehtia itsestänne enemmän


    • Mies999999999

      Minulla on samanlaisia kokemuksia hohhoijaan 15.5.2013 00:39 kanssa.

      Vaimoni näyttää nykyään useimmiten homsuiselta harakalta, mutta pihtaa silti tavaraansa kuin kulta-aarretta. Päälle vielä jatkuva vittuilu, kun en osaa tehdä mitään oikein, niin soppa on valmis.

      Olen jaksanut pitää itseäni kunnossa huolimatta siitä, että osallistun kotitöihin ja lasten hoitoon. Saisin muualtakin, mutta en ole ainakaan vielä hairahtanut. Välillä mieti miksi, mutta taidan olla liian kiltti (moni minun tilanteessani on toiminut toisin). Myönnän, että voisin osallistua lastenhoitoon vielä enemmän, joten en ole toki minäkään täydellinen.

      • kiltti2

        Ei liian kiltti kirjoittaisi edes vaimostaan noin ("homsuiselta harakalta, mutta pihtaa silti tavaraansa kuin kulta-aarretta.") oli vaimo millainen tapaus tahansa. Joten älä pelkää, et ole sellainen.


    • luomuna ahgf

      joskus pillerit pilla naisen

    • Kivuton hiihtäjä

      On. Elämä lapsen syntymän jälkeen on ollut yhtä helvettiä-

      Käyn töissä. Vaimoni oli aikaisemmin työtön. Maksan asunnon, auton, kaikki laskut ja vaimonkin visat (0-800 e/kk). Laitan lapsen 6 kk nukkumaan melkein joka ilta, syötän ja olen syöttänyt sen öisin (vaimo ei imettänyt), Syötän myös lapsen, kun en ole töissä kuin myös vaihdan silloin vaipat. Imuroin ja siivoan, vaimo ei ole koskaan imuroinut. Käyn ruokakaupassa, toki myös vaimoni. Ruuat laitamme puoliksi.

      Mäkätys alkoi, kun hiihtelin talvella, tosin puolet normaalista määrästä. Lopetin sählyt. Lopetin kuntosalin. Olen lopettanut pyörälenkit. Jotta voin olla enemmän kotona sohvalla. Purjehtimaan lähden tästä eteenpäin, vain silloin kun vaimoni pyytää. Olkoon paatti laiturissa. Nämä ovat olleet mulle tärkeitä harrastuksia. Olen jättänyt oluen myös saunaoluen, tosin kahdesti 6 kk aikana olen ollut miesten kanssa ulkona. Olen stressantunut, mitenkähän sydämeni jaksaa? Sydäninfarkti mulla oli 1.5 vuotta sitten.

      Vaimo haluaa vapaa iltoja, jotka käyttää tv kattoen. Vapaapäivänä sitten vetää 10 kaljaa ja on viikon väsynyt. Sitten syyttää minua, etten tue häntä dietissään ja kilojen karistamisessa, itsellä ei ole ylimääristä, oispa. Meillä on molemmilla nyt omat ruuat ja ruokailuajat, kun hän sitä halusi.

      Yhtä helvettiä tämä on ollut.

      • Hunvfbkjk

        Jumalauta mikä nainen. Ei ihme jos stressaa. Minkä takia se halusi lapsen ja perhe-elämän jos hän ei niistä halua juuri vastuuta ottaa? Näytä toi kirjoitus hänelle, ehkä silmät aukee


    • vanhempia jo kauan

      Näitä lukiessa ei voi kuin ihmetellä sitä, mihin pariskunnilta jää se yhteiseen hiileen puhaltaminen - ja sitä, kuinka puolisonsa voi haukkua, sillä ei suhdetta koskaan paranneta. Kaikissa on vikansa ja ne täytyy hyväksyä jos aikoo yhdessä elää.

    • nainen4

      Mistä tunnet sä ystävän?...

      Valivali ja naisellahan ei saa olla mitään muuta sielunelämää kuin aina iloinen naama.

      Niin myötä- kuin vastamäessä.

    • Zigge ziguli

      Tuttua huttua. Jos menee kullinsa työntämään lisääntymismielessä naiseen, niin eipä siinä voi muuta sanoa kuin paljon onnea vaan.

      Siinä pelissä miehellä ei ole muuta kuin vääriä tekoja, vääriä vastauksia ja lopuksi lankeaa se lompakon rooli, kaikkihan on maksettava eikös juu, niinkuin laulussa sanotaan.

      Eikä sitä kukaan usko, ennenkuin itse kokee.

      Näin viisikymppisen näkökulmasta voin sanoa, että kun ei päästä naista asumaan saman katon alle, niin pysyy asiat omissa näpeissä ja naiset kesyinä. Tietysti oppirahat on pitänyt tästäkin tiedosta maksaa, korkojen kera.

      Se kun on monelle naiselle eräänlaista peliä, yhteen muuttaminen ja lapsen saaminen, sen jälkeen miespolo on tavallaan hyödytön, paitsi taloudellisesti.

      Tämä systeemi kun vielä suosii äitejä, jotka tietävät olevansa niskan päällä, esim huoltajuusasioissa.

      Lopuksi vielä; Kun nainen pääsee päättämään asioista, niin siinä ei pitkän päälle hyvä heilu. Missään asiassa.

      • Zigge Ziguli

        ...Jäi vielä sanomatta sekin, että kun annat naiselle siimaa, siis annat periksi, toteutat hänen toiveensa, lopetat tupakanpolton, omat harrastuksesi, ym, skeidaa, niin sille ei loppua tule. Vaatimukset vain lisääntyvät, niin kauan kuin älyät viheltää pelin poikki.

        Kannattaa lopettaa juokseminen ajoissa naisten vaatimuksien perässä.

        Niin minä tein ja nyt on hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe