Huonekalumyyjän palkka 2013?

Miau123

Sain kutsun työhaastatteluun Maskulle, sillä he kiinnostuivat kesätyöhakemuksestani. Olen yliopisto-opiskelija, eli jotain työtä on kesällä pakko tehdä. Minulla on nyt noin vuoden kokemus asiakaspalvelualalta, ja kaupan kassalla olen tienannut kaksi viimeistä kesää n.1200-1500e/kk harjoittelijan palkalla (8,16e/h) ja ensi kuusta lähtien palkkani nousee n.10,41e/h. Työskentelin kylläkin ABC:lla, eli kaikki ilta-, yö- ja pyhälisät siihen päälle. Tällä hetkellä olen vuokratyöntekijänä ihan normikauppojen kassalla, eli en saa paljoa tunteja ja lisät eivät ole yhtä suuret. Huonekaluja ja sisustusta rakastavana nuorena naisena hain siis Maskulle töihin.

Olen googlaillut huonekalumyyjien palkkatietoja, ja tulokset ovat olleet hämmentäviä. Vuonna 2005 sanottiin pohjan olevan vain 400e luokkaa. Mikä pohja mahtaa nykyään olla? Viimeisimmän tiedon mukaan n.800-1000e? Kokemuksia?

Provisio on ollut googlehakujen mukaan n.5% katteesta, joka ei ole paljon. Pitää siis kyetä myymään hyvin. Kassatyöntekijänä asiakaspalvelu on minulla hanskassa, ja sisustusintoilijana osaan kyllä ohjata ihmiset sellaisten tuotteiden luo, joita he kaipaavat. Tästä huolimatta provisio epäilyttää.

Kaipaan siis ehdottomasti kokemuksia! Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen.

12

3456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tappara - ässät

Sun kannattaa neuvotella toi palkka kuntoon ja kysyä suoraan työnantajalta. Silleen se selviää.

Samalla alalla n. 2000 euroa/kk netto. Ei paljon mut työ on kivaa.

• huonekalujannu

Maskussa oman muistini mukaan on ihan perusmyyjällä 500 euron pohjapalkka provisio. Provikka tulee katteesta, ja jos vielä sama käytäntö kuin pari vuotta sitten että rahoitusprovisio laskettiin vielä lisäksi.

Talossa perusmyyjä joka vähänkään ottaa asiakkaisiin kontaktia myy päivässä 5000-8000 euroa. Eli n. 100 000- 160 000 e / kk. Tästä kaupan alan kate on yleensä 32% josta osuudesta se 5% lasketaan. Esim. myyntisi 100 k / kk = 32 000 katetta. josta sulle provisiota 1600 e. Siihen pohjapalkka päälle = 2100 e. Vastaavasti 160 000 euron myynnillä kate 51 200, josta provisio sulle 2560 e pohja = 3060 e

• Myyntiseppo

Yksi tuttu koulukaveri Joensuussa oli aikanaan Maskulla myyntityössä (vuonna 2006), tuli sitten kysäistyä palkoista kun itsekin myyntialalla niin mietin, että voisiko tässä olla kenties sopiva ala minulle. Hän kertoi tuolloin, että kuukausiansionsa pyörivät 1500-2000 euron paikkeilla yleensä.

Joensuussa tuo palkka oli siihen aikaan ihan hyvä siihen nähden, ettei itse työhön eikoisempaa koulutusta ainakaan tarvitse olla. Tietysti palkka ei ilmaiseksi tule, eli täytyy saada myyntiä aikaiseksi.

Voisi kuvitella, että vilkkaammilla paikkakunnilla olisi hyvät mahdollisuudet paremmillekin ansioille, koska Joensuu kuitenkin suhteellisen pieni kaupunki ja väkiluvusta aika iso prosentti opiskelijoita / työttömiä ym, jotka harvoin uusia huonekaluja ostavat.

• 6 kuusi

Asiallisia kommentteja aiheesta. Osaisiko joku kertoa vielä, miten pk-seudulla tämä on mennyt ja millainen myynti suunnilleen /kk ?

• ...

...

• JVG fani
        ... kirjoitti:

...

Huonekalumyyjällä vahvasti provisiopohjainen palkka. Tää tuli yllätyksenä.

• jeesushaluaalaulaa

Kaveri ollut useamman vuoden Maskussa, pohja noussut jo 1500e / kk ja sit provikat aika kovat, muutaman sohvan myyt sun muuta, sellanen "perus kuukausi", niin sanoi että pääsee 4000-6000e ansioihin.... Täytyy myöntää että kade oon, ite lääkärinpaperit taskussa ja 2000e kuussa maximi...

• perusmyyjämies

Oulussa perusmyyjä saa 2000-2500 e / kk

• kuut_ja_stanner

Ei kannata hypätä uppoavaan laivaan.

• sherifffi

Paljon voi tienata Maskussa? :OOO

• tuskin hyväntekeväis

Siis pitää ymmärtää se, että jos työnanatajan pitää maksaa liksaa 2000 niin kyllä myyntiä pitää olla. Ei ole mitään järkeä maksaa jos ei myy. Ja sanotaan että jos sohva maksaa maskussa vaikka 500, niin kyllä niitä pitää myydä ainakin kymmenen viikossa että palkoille pääsee. Pitäähän yrityksellekin katetta jäädä.

• Provikkaa kansalle

Maskussa voit tienata pohjapalkan (olkoon se sitten vaikka tuo 500e) tai vaikka 500 000 euroa kuukaudessa, jos myyt sen verran että tuollaisille provikoille voit päästä. Tosin 500 000 euron provikoille/kk sinun pitäisi todennäköisesti myydä koko myymälän tuotteet ja varaston tuotteet, mutta eihän sitä kukaan kiellä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe