Hei. Ajattelin nyt lukion jälkeen lähteä amikseen jatkokouluttautumaan, ongelmana on vain etten tiedä mikä olisi minulle soveliain ala. Olen miettinyt tradenomia ja restonomia, mutten osaa päättää haluanko työskennellä päivittäistavarakaupassa kassalla vai hotellisiivoojana. Mitä mieltä muut? Yliopistokin olisi kiva, mutta luulen että amis on helpompi päästä sisään kuin korkeakoulut.
Mihin amikseen?
3
189
Vastaukset
- amk
Puhutko nyt amiksesta vai AMK:sta? Tradenomi ja restonomi ovat AMK-tutkintoja. Amiksessa suoritetaan toisen asteen tutkintoja.
- Tohtorikoulutettava
No tuo aloittaja on taas niitä AMK:lle katkeria yliopistotyyppejä. Ei se oikeasti kysy sitä mitä kysyy, koska ei kysy mitään, kunhan koittaa provosoida, mutta onneksi nyt ei kukaan kuumentunut :)
- Huhhassua
Aloittaja lorvinut yliopistossa jo muutaman vuoden ja ainoat suoritukset pari haalarimerkkiä jotka sai kun veti vappurännin?
Henkilön menestyminen ei muuten ole tutkinnosta kiinni. Kyllä AMK antaa hyvät eväät vaikka mihin.
Tiedän paljon epäonnistuneita amkkilaisia, mutta myös kovasti menestyneitä.
Sääliä ja myötähäpeää olen tuntenut kerran: lähisukulaiseni on kaupungilla virastopäällikkönä. Hänellä on kesäharjoittelijana kaveri jolla on valmis YTM ja viittävaille valmis KTM-tutkinto. PALKKA: kaupungin harjoittelijapalkka: 900,00 euroa/kk.
Eikä muuten ole vitsi. Kunnan puistotoimesta saa kesäpora paremman palkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492