Ostin netistä junalipun salzburg-bad gastein ja takaisin. Valitsin tietyn junan, mutta lipussa ei ole kuin päivämäärät, ei junan nunmeroa, ei sen lähtökellonaikaa paikkalipusta puhumattakaan.
Kuis tässä näin kävi? Jostain painoin matkan tiedot ja tuli kyllä valitsemani junat. Mistä konnari tietää että olen juuri siihen junaan varannut? Pitääkö sittenkin asemalaiturilla vielä tulossa vehkeellä varausnumeron perusteella joku muu lippu?
Tulosteessa on kyllä sellainen neliohässäkkä, mikä lie anagrammi, twiit tai hästag, onko kenties siinä junan tiedot?
Miten Itävallassa toimitaan junassa?
7
729
Vastaukset 7
- Itävallan asukki
Älä huoli. Kyllä lipussa pitäisi ainakin lukea sen voimassaoloaika? Se tarkoittaa sitä että voit matkustaa lipulla tiettyyn aikaan mennessä. Tämä on tärkein pointti. Jos haluat paikkavarauksen, sen voi toki ostaa vielä erikseen. Toki voi olla että noin lyhyelle reitille ei tarjota paikkalippuja jos kyseessä on esim. paikallisjuna. Suosittelisin vielä lipunmyyntipistettä ettei tule mitään sekaannuksia. Ilman paikkavarausta istut luonnollisesti siellä missä on tilaa.
- lentomatkaaja
Siellä istutaan penkillä ihan niinkuin muuallakin.
- 3+3+3
Omista junamatkoistani Itävallassa muistelen, että ne eivät tosiaan ole tiettyyn junaan, vaan voimassa tietty(i)nä päivänä/päivinä missä tahansa junassa lippuun merkityllä reitillä.
Ainakin pari vuotta sitten junissa oli merkitty ne paikat, jotka olivat varattuja (niin kuin Suomessakin joskus 70-luvulla). Jos tuo käytäntö on vieläkin, sinun on helppo valita sellainen paikka, josta sinua ei todennäköisesti häädetä pois. - jodlaamaaan
Kiitos! Omituinen systeemi ettei samalla kysytty "haluatko paikan" mutta pääasia ettei heitetä ulos jos ei ole leimanut asemalaiturilla tai hakenut asemalta lipun lisäosaa tai muuta.
Näyttäs hipovan jo 20 astetta lämpötila kohteessa!- pardia...
Lähijuniin ei myydä paikkoja eli ei mitään omituista.
- simpel...
Ykisnkertaista.... ostetaan lippu, etistään juna, avataan ovi ja mennään sisään.
- appp
Kyseessä ei ole lähijuna vaan EC. Kylläpä ärsyttä ätuo nimimerkki simpel tyhmä vastaus, ei itse varmaan ole käynyt Korsoa kauempana junalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001119
- 50932
- 119903
- 145877
- 70677
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40669Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187617- 33594
- 68574
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47568- 80540
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62534Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.88524- 39509
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4483- 45473
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64469- 42460
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31456