Miten vanhat DOS-pelit, kuten Doom 2 ja GP 2, saa toimimaan XP:ssä? Doom ei mee päälle ja GP nykii...
DOS-pelit XP:ssä?
2
437
Vastaukset
- Peluri
Päivän vinkki 22.8.2004
Jos vanhemmat Windowsille suunnitellut pelit eivät meinaa suostua toimimaan Windows XP:n kanssa ja valittavat väreistä tai jostain muusta satunnaisesta ongelmasta, kannattaa kokeilla ajaa pelit yhteensopivuusmoodia käyttäen.
Helpoiten homma onnistuu seuraavasti:
1. Tee haluamastasi pelistä pikakuvake työpöydälle
2. Klikkaa pikakuvaketta hiiren oikealla napilla
3. Valitse Yhteensopivuus (Compatibility)
4. Ruksaa haluamasi kohdat, kuten käyttöjärjestelmä ja värimoodit
Useat pelit tai ohjelmat saa tällä tavoin toimimaan uudemmassakin Windowsissa.
Takuuta ohjelman toiminnasta ei kuitenkaan ole.
(Lähde: MikroBitti) - turnipsimehu
voisit kokeilla dosboxia mutta säätämiseksi menee. ite olen saannu noin 10% dos-peleistä toimimaan kunnolla xp:ssä. Ärsyttävää sinänsä koksa maailma on pullollaan hyviä dospelei, parempia kun nykyset mielikuvituksettomat väsäykset jotka kuitenkin vaatii koneelta kaikkee uutta ja hienoo kapinetta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 68790
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,132769Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691