Kääpiökoiran liikunnan tarve

Nimimerkki.

Tuonne yleistä koirista -palstalle jo kysymykseni laitoin, mutta ehkä vähän väärä palsta, eikä siellä vastauksia tulekaan - joten uusi yritys täällä...

Eli siis - tahtoisin ottaa toisen koiran, ja haluaisin chihun tai jonkun muun pienen rodun edustajan. Nyt minulla on hieman keskikokoista isompi koira, jonka kanssa lenkkeilen päivittäin noin 10 km toisinaan enemmänkin. Mietin siis, että kuinka pitkiä matkoja nuo pienet koirat jaksavat kävellä... Jaksaisiko kääpiörotuinen meidän matkassa?

4

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvina

Itselläni on kaks kääpiöpinseriä ja ne kyllä jaksaa leikkiä vielä parin tunnin lenkin jälkeen, eli se rotu kyllä ainakin jaksaa välillä vähän turhankin hyvin :D että 10 km lenkki taittuu kyllä hyvin :)

• Westien omistaja

Meillä on valkoinen länsiylämaan terrieri. (se ei ole kääpiökoira vaan terrieri) Se on vasta pentu ja innokas lenkkeilijä onkin. Miltei kaikki westiet ovat innokkaita lenkkeilijöitä. Nyt sanon yleisesti kaikista roduista: Pentujen kanssa ei kannata/saa tehdä liian pitkiä lenkkejä! (koskee varmaan varsinkin pippukoiria)

• vieras3

Meidän 9kk kääkkä saa lenkkejä 10min-2h... vointini mukaan :) hyvin jaksaa!

• hemuli

Meillä kaksi chihua ja kertaakaan ne ei ole lenkillä väsyneet (minä olen)
      Tykkäävät juosta ja kävellä pitkiä matkoja ja vapaana metsässä.
      Mutta tietysti pieni pentu ei jaksa vielä.
      Ihmisilä vaan on niiiin väärät luulot kääpiökokoisista koirista-
      Ne jaksaa ja tykkää ja niiden pitää päästä pitkille lenkeille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      202
      9704
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      39
      4470
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      121
      4016
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      107
      3898
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      219
      3567
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      36
      2974
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1537
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      74
      1422
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1224
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1181
    Aihe