Kääpiökoiran liikunnan tarve

Nimimerkki.

Tuonne yleistä koirista -palstalle jo kysymykseni laitoin, mutta ehkä vähän väärä palsta, eikä siellä vastauksia tulekaan - joten uusi yritys täällä...

Eli siis - tahtoisin ottaa toisen koiran, ja haluaisin chihun tai jonkun muun pienen rodun edustajan. Nyt minulla on hieman keskikokoista isompi koira, jonka kanssa lenkkeilen päivittäin noin 10 km toisinaan enemmänkin. Mietin siis, että kuinka pitkiä matkoja nuo pienet koirat jaksavat kävellä... Jaksaisiko kääpiörotuinen meidän matkassa?

4

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvina

Itselläni on kaks kääpiöpinseriä ja ne kyllä jaksaa leikkiä vielä parin tunnin lenkin jälkeen, eli se rotu kyllä ainakin jaksaa välillä vähän turhankin hyvin :D että 10 km lenkki taittuu kyllä hyvin :)

• Westien omistaja

Meillä on valkoinen länsiylämaan terrieri. (se ei ole kääpiökoira vaan terrieri) Se on vasta pentu ja innokas lenkkeilijä onkin. Miltei kaikki westiet ovat innokkaita lenkkeilijöitä. Nyt sanon yleisesti kaikista roduista: Pentujen kanssa ei kannata/saa tehdä liian pitkiä lenkkejä! (koskee varmaan varsinkin pippukoiria)

• vieras3

Meidän 9kk kääkkä saa lenkkejä 10min-2h... vointini mukaan :) hyvin jaksaa!

• hemuli

Meillä kaksi chihua ja kertaakaan ne ei ole lenkillä väsyneet (minä olen)
      Tykkäävät juosta ja kävellä pitkiä matkoja ja vapaana metsässä.
      Mutta tietysti pieni pentu ei jaksa vielä.
      Ihmisilä vaan on niiiin väärät luulot kääpiökokoisista koirista-
      Ne jaksaa ja tykkää ja niiden pitää päästä pitkille lenkeille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2610
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2233
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2052
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1916
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1648
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1182
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1169
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1030
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1015
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      982
    Aihe