Tuonne yleistä koirista -palstalle jo kysymykseni laitoin, mutta ehkä vähän väärä palsta, eikä siellä vastauksia tulekaan - joten uusi yritys täällä...
Eli siis - tahtoisin ottaa toisen koiran, ja haluaisin chihun tai jonkun muun pienen rodun edustajan. Nyt minulla on hieman keskikokoista isompi koira, jonka kanssa lenkkeilen päivittäin noin 10 km toisinaan enemmänkin. Mietin siis, että kuinka pitkiä matkoja nuo pienet koirat jaksavat kävellä... Jaksaisiko kääpiörotuinen meidän matkassa?
Kääpiökoiran liikunnan tarve
4
218
Vastaukset
- dvina
Itselläni on kaks kääpiöpinseriä ja ne kyllä jaksaa leikkiä vielä parin tunnin lenkin jälkeen, eli se rotu kyllä ainakin jaksaa välillä vähän turhankin hyvin :D että 10 km lenkki taittuu kyllä hyvin :)
- Westien omistaja
Meillä on valkoinen länsiylämaan terrieri. (se ei ole kääpiökoira vaan terrieri) Se on vasta pentu ja innokas lenkkeilijä onkin. Miltei kaikki westiet ovat innokkaita lenkkeilijöitä. Nyt sanon yleisesti kaikista roduista: Pentujen kanssa ei kannata/saa tehdä liian pitkiä lenkkejä! (koskee varmaan varsinkin pippukoiria)
- vieras3
Meidän 9kk kääkkä saa lenkkejä 10min-2h... vointini mukaan :) hyvin jaksaa!
- hemuli
Meillä kaksi chihua ja kertaakaan ne ei ole lenkillä väsyneet (minä olen)
Tykkäävät juosta ja kävellä pitkiä matkoja ja vapaana metsässä.
Mutta tietysti pieni pentu ei jaksa vielä.
Ihmisilä vaan on niiiin väärät luulot kääpiökokoisista koirista-
Ne jaksaa ja tykkää ja niiden pitää päästä pitkille lenkeille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815