firefox asetukset JavaScript pankkiasioissa neuvoja!

javaScript

Käytän firefox selainta vain pankkiasioihin. Eikö tuo täppi kannate asetuksista ottaa pois >Salli JavaScript komentosarjat. Vai mitä tuo tarkoittaa??Kun siitä javasta on keskusteltu turvattomuudesta

21

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Java ja javascript ovat aivan eri asioita. Nettailusta tulee tosi ankeaa jos estät javascriptit.

    • Java.....

      Java ja Javascript on eri asioita.

    • en tiedä

      Kertokaapa mikä tuo Javascript tuolla asetuksissa on? Kiitos

      • 16+15

        Että onko Javascript käytössä vai ei.


    • Infoota
      • NoScript ei sovi aloittelijoille (eikä kärsimättömille) koska se tekee lähes kaikista sivuista enemmän tai vähemmän toimimattomia, ja vaatii ylimääräistä klikkailua joskus samallakin sivulla moneen kertaan.


      • Infoota
        ksenom_o kirjoitti:

        NoScript ei sovi aloittelijoille (eikä kärsimättömille) koska se tekee lähes kaikista sivuista enemmän tai vähemmän toimimattomia, ja vaatii ylimääräistä klikkailua joskus samallakin sivulla moneen kertaan.

        Noscriptin saa poistettua helposti jos se tuottaa liikaa päänvaivaa.


      • ksenom_o kirjoitti:

        NoScript ei sovi aloittelijoille (eikä kärsimättömille) koska se tekee lähes kaikista sivuista enemmän tai vähemmän toimimattomia, ja vaatii ylimääräistä klikkailua joskus samallakin sivulla moneen kertaan.

        Eli sopii palomuuriharrastajille ja muille vastaaville tyhjän säätäjille. Jos selain on tietoturvan osalta kunnossa mitään "vaarallisia" javascriptejä ei ole missään olemassakaan.
        Onko Firefox niin reikäinen selain että siihen on pitänyt virittää tuollainen apupyöräohjelma avuksi?


      • Infoota
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eli sopii palomuuriharrastajille ja muille vastaaville tyhjän säätäjille. Jos selain on tietoturvan osalta kunnossa mitään "vaarallisia" javascriptejä ei ole missään olemassakaan.
        Onko Firefox niin reikäinen selain että siihen on pitänyt virittää tuollainen apupyöräohjelma avuksi?

        Olet vain kateellinen kun IE:lle ei ole tommosta hienoa lisäosaa.


      • Infoota
        Infoota kirjoitti:

        Olet vain kateellinen kun IE:lle ei ole tommosta hienoa lisäosaa.

        Tommosta luki netissä: "Suurin osa viruksista käyttää hyväkseen Javascriptin toteutuksesta löytyviä virheitä ja pääsee niiden kautta tekemään pahoja".


      • Infoota kirjoitti:

        Olet vain kateellinen kun IE:lle ei ole tommosta hienoa lisäosaa.

        :DDDDDDDDDDDD

        Aivan.


      • Infoota kirjoitti:

        Tommosta luki netissä: "Suurin osa viruksista käyttää hyväkseen Javascriptin toteutuksesta löytyviä virheitä ja pääsee niiden kautta tekemään pahoja".

        Samalla sivulla lukee

        "Suurin osa sivuista kuitenkin toimii ja Javascriptin voikin useimmiten pitää selaimessaan pois päältä."

        Viime vuosituhannella kirjoitettu?
        Voihan antiikki.

        http://appro.mit.jyu.fi/doc/tyovaline/selaimet/index9.html


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Samalla sivulla lukee

        "Suurin osa sivuista kuitenkin toimii ja Javascriptin voikin useimmiten pitää selaimessaan pois päältä."

        Viime vuosituhannella kirjoitettu?
        Voihan antiikki.

        http://appro.mit.jyu.fi/doc/tyovaline/selaimet/index9.html

        Arvasin!!! Seuraavalla sivulla lukee:

        "Tämän dokumentin kirjoitushetkellä uusin IE:n versio on 6.0. "

        :DDDDDDDDD


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Arvasin!!! Seuraavalla sivulla lukee:

        "Tämän dokumentin kirjoitushetkellä uusin IE:n versio on 6.0. "

        :DDDDDDDDD

        Vielä:

        "Windowsin käytön perusteet
        Tässä osassa perehdytään Windows 2000 käyttöjärjestelmän käyttöön. Käyttöjärjestelmää käsitellään pintapuolisesti normaalin käyttäjän näkökulmasta katsottuna. "


    • en tiedä

      Ei vaan selitys että mikä se Javascript yleensä on ??On käytössä tällä hetkellä

      • Infoota

    • 1919

      Java ja javascript saattaa oll eri asioita, mutta tuskin se javakaan käynnistyy ilman javascriptiä.

      • TimoTT

        Java käynnistyy, jos Java JIT (Just in Time - javan perusosa kääntäjä) on asennettuna!
        JavaScript (lukemattomissa internet-sivustoissa käytetty teknologia) on sallittu!
        Kumpikaan ei ole toisistaan riippuva/toisiaan poissuljeva järjestelmä. Molemmissa on tietty tietoturvariski, mutta ainakin JavaScriptit sallin omassa koneessani, itse Javaa EN, koska en sitä tarvitse! (jos tarvitsen, ajan sitä virtuaalikoneessa)

        Mutta tietokoneissa (varsinkin Windows) on nykyään miljoona muutakin tietoturvariskiä, joten olen valmis ottamaan sen.

        Toisaalta myös käyttämässäni Nortonin internet securityssä on myös erinomainen ScriptBlocker, joka ehkäisee agressiivisempien moisten tekemästä mitä sattuu!
        (Mutta eihän tämän palstan "aasiantuntijoiden" mielestä kaupallisilla virustorjunnoilla ole mitään virkaa! :) )


    • en tiedä

      Niin enpä ainakaan usko että minun koneella käynnistyy, kun ei javaa ole tässä:)

      • TimoTT

        Kyllä vain JavaScript käynnistyy, vaikkei Javas olisikaan koko koneella, jos olet sallinut sen käytön selaimesi asetuksista!

        Usko nyt vain huviksesi, Java, ja JavaScript on 2 täysin eri asiaa!

        Aivan kuten Microsoftin VBscript, ja saman Visual Basic (eli tuo VB tuossa aikaisemmassa) ovat 2 eri asiaa. Ei koneella tarvitse olla asennettuna Visual Basiciä, että se suorittaisi VBscriptit!


    • 654654654

      NoScript on hyvä hitaan nettiyhteyden kanssa AdBlockin kaverina,
      Tälläkin sivulla NoScript blokkaa pitkän listan, mm:
      - mywot.com
      - scorecardresearch.com
      - facebook.net
      - emediate.se
      - suomi24-static.fi
      - googlesyndication.com yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe