Rotan hinta eläinkaupasta

rakkaatrotat

Hei, mikä on rotan hinta esim. Faunattaressa? En nyt tarkoita, että olisin välttämättä ostamassa sieltä, mutta haluaisin tietää:)

18

10936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaatrotat

      Ja muistakaa, että älkää ruvetko valittamaan eläinkauppojen huonoudesta, en sanonut, että ostan sieltä!:)

    • Sedä

      20-30e oon yleensä tainnut nähdä, Faunassa 30, eli aika samaa mitä kasvattajillakin siis.

    • Rottatyttö

      No mulla rotat mekso22€ kpl ja mitä oon kantelut niin kasvattajalta rotta 30€ kpl
      Suosittelen ostaan kasvattajalta koska ite ostin faunast ja ei oo viekään kesyi!

    • suhteellista

      Suosittelen käsittelemään rottia ennen ostamista niin selviää miten käsikesyjä ovat. Kasvattajat vievät myös rottia eläinkauppoihin ja ne voivat olla erittäin käsikesyjä suukottelijoita. Minulla on kokemusta myöskaupan rotista, jotka kyllä eivät olleet nuoria ostohetkellä, joista toinen ei ikinä ihmisiä sietänyt ja toinen salli hyvin rapsuttelun. On paljolti kiinni minkälaiselta kasvattajalta rotta on tullut, kauanko ollut myynnissä ja onko sitä säännöllisesti käsitelty kaupassa ja sitä ennen. Suloisimman pusuttelijani ja kesyimmät rotat ikinä ostin kasvattajalta, joka vei loput poikaset juurikin Faunattareen. Hinta on Faunattaressa ollut kyllä kalliimpi kuin kasvattajalta saaduilla taatusti käsikesyillä, loishäädetyillä ja terveillä rotilla. Kasvattajalta aina turvallisempi hankkia, mutta jos kaupasta ostat, niin tutki rauhassa ja mieti ostopäätöstä hyvin.

    • a rat

      On se joku 20 euroo

      • rot

        Pitääkö kesy rottia olla kaksi että ne viihtyy


      • Sedä

        Aina vähintään kaksi :) Kolme on suositeltava siinä mielessä, että kukaan ei jää yksin jos yksi kuolee. Mulla vipeltää täällä tällä hetkellä kuuden tytön lauma :)


      • Anonyymi
        rot kirjoitti:

        Pitääkö kesy rottia olla kaksi että ne viihtyy

        Joo ehdottomasti AINA kaksi tai enemmän ei ikinä ikinä yksi!


      • Anonyymi
        rot kirjoitti:

        Pitääkö kesy rottia olla kaksi että ne viihtyy

        Joo


    • a rat

      Joku 20 euroo

    • Pupeli

      Minä haluaisin mutta en tiedä paljon ne maksaa yhteensä kun laskee häkin ja kaikki tarvikkeet purut rotta voiko joku kertoa kiitos:)

      • Riippuu ihan sikana mistä ne löydät. Uutena hyvä häkki on yli 200e, mutta käytettynä saman voi saada satasella. Pienempiä häkkejä joista voi kasata isomman tornin löytyy nettikirppikiltä parilla kympillä. Lisäksi tarvitset paljon virikkeitä. Esim. puumökki, sputnik, riippumattoja, kiipeilyköysiä, pahvilootia, tasoja, jyrsittävää jne. Jos kaiken ostaa uutena ja hienona, saa palamaan satasen, mutta mitä enemmän tekee itse tai ostaa käytettynä, sitä halvemmalla pääsee. Mulla kaikki riippumatot on vanhoja pyyhkeitä ja tyynyliinoja, pahvilootat on kivoja mökkejä, ja nakerrettavaksi luonnonoksia. Kympillä saa säkin kuiviketta, jolla selviää parin viikon häkinsiivouksista, tavallinen puruhan ei käy, vaan pölytön kuivike kuten Mörtti Röpö tai Toa Lätt.

        Ja sit tietysti pari rottaa kasvattajalta noin 40-60e :)

        Alkutarvikkeiden lisäksi on syytä olla säästössä rahaa juoksevia kuluja varten (purut, ruoka, uudet lelut...) ja jos joudut käyttämään niitä eläinlääkärissä. Yhteen käyntikertaan menee helposti satanen.


    • kikqttavakakkuinen

      Juu itekki aattelin joku kaunis päivä hankkii 2-3 rottaa

    • wseija

      huom. jos ostatte häkin käytettynä, suosittelen, että kokoatte ennen maksua... rotilla pitää olla iso häkki esim. Frettihäkki on hyvä.

      • Tädi

        Paitsi että poikaset ja naaraat mahtuu usein "frettihäkin" pinnojen välistä. Ja fretti ei ole häkkieläin joten mitään häkkiä niille ei pitäisi edes myydä.


    • Jejdjsksl

      Hei! Mulla oli tossa vuos sit kaks rottaa mut ne siis kuoli vuos sit ja eli noin 2 vuotta ja olin ostanut ne virosta niin makso kyllä 3.50€ kpl

    • Rat-King

      Meikän lähimmässä eläinkaupassa maksaa 36€/kpl. Kasvattajia suosittelen kyllä paljon enemmän, tai vähintään nuoria rottia jos kaupasta ostaa, ne on vielä helppo kesyttää vanhoihin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe