Thaimaalaisten ystävällisyys on teeskentelyä ulkomaalaiselle

Helsinki Joo

Hyväuskoinen tulee huijatuksi Thaimaassa. Yleensä turisteilta pyydetään ylihintaa tai heitä yritetään johdattaa liikkeisiin, joista huijarit saavat provisiota. Rahaa yritetään kerjätä myös valetarinoiden avulla. Liikenneonnettomuudessa ulkomaalainen katsotaan syylliseksi, vaikka olisi syytön osapuoli onnettomuuteen. Thaimaan kuningasta ei saa kritisoida vankeuden uhalla ja uskontona on epäjumalanpalvonta buddha patsaan palvonta. Ei ihme,että thaimaalaiset ovat teeskentelevää porukkaa.

41

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helsinkiin EI

      kuis täällä ,kansaa huijataaan urakalla ja kansa palvoo jyrkiä ja juttaa,liikenteessä kuolee ihmisiä kun ei laiteta teitä kuntoon ja maata myydään venäläisille pilkkahintaan,näin meillä ,onko se parempaa??????

    • thaituri

      Niin no turistipaikoissa on toki myös vuokrat liikekiinteistöissä kalliimmat kuin syrjäseudulla. tämä lienee globaalia. Kyllähän stokkallakin hinnat on kalliinpuoleisia.
      Mitä taas tulee budhalaisuuteen, siihen kannattaa tutustua huolella, ennenkuin alkaa kritisoimaan. Toki se voi vaikuttaa ajattelemattomista ja tietämättömistä tyhjänpäiväiseltä, hengille annettavine lahjoineen. Toisaalta koskas ne meidän omat ajasta ikuisuuteen siirtyneet, käyvät niitä kukkia haudallaan ihastelemassa, kynttilöistä puhumattakaan?

      Mielestäni suomessa vielä enemmän yritetään johdattaa ihmisiä tiettyjen liikkeiden asiakkaiksi kuin Thaimaassa. Vai eikö aloittaja omaa vihreää eikä plussa korttia?

      Ennenkaikkea suosittelen tutustumaan siihen thaimaalaiseen budhalaisuuteen, jossa on paljon opittavaa, varmasti meillä jokaisella.

      Vaikka olenkin erimieltä aloittajan kirjoituksen kanssa, niin toivotan aloittajalle oikein mukavaa kevättä, ja hyviä matkoja minne sitten ikinä matkustatkin.

    • valitettavasti'

      Periaatteessa aloittaja on oikeassa pl. buddhalaisuuden arvostelu.

      • Kuka mitenkin kokee

        Periaatteessa ko oikeassa, now way. Jos joku Helsinkiläinen ( JOO ) on
        tullut huijatuksi Thaimaassa, tai saanut epäyställistä kohtelua osakseen,
        niin katsokoon peiliin. " Niin metsä vastaa , kun sinne huudetaan".

        Aina olemme kokeneet aitoa välittämistä, ystävällisyyttä.


    • erkki

      Aina olemme kokeneet aitoa välittämistä, ystävällisyyttä

      Turistin rahoista välitetään AIDOSTI,siinä kaikki.
      Mutta mukava ja turvallinen maa matkailla

      • Palvelun LAATU

        Ja Erkillekö pitäisi Thaimaassa kaikki -AIDOSTI - tarjota, ilaman jotta rahhoo
        ensinkään tarvitaan. Näinköhän homma suloisessa Suomessamme toimii.

        Tietysti palvelusta maksetaan. PISTE.
        Välittäminen ja ystävällisyys on kuiten aivan erillaista kun täällä jäykässä,
        hymyttömässä Helsingissä.


      • niinkin metsä vastaa
        Palvelun LAATU kirjoitti:

        Ja Erkillekö pitäisi Thaimaassa kaikki -AIDOSTI - tarjota, ilaman jotta rahhoo
        ensinkään tarvitaan. Näinköhän homma suloisessa Suomessamme toimii.

        Tietysti palvelusta maksetaan. PISTE.
        Välittäminen ja ystävällisyys on kuiten aivan erillaista kun täällä jäykässä,
        hymyttömässä Helsingissä.

        Mitä on thaimaalainen välittäminen ?

        Tiedän tapauksen jossa skootterit törmäsivät ja sekä turistit että paikalliset saivat ruhjeita.

        Thaimaalaiset veivät avolavalla omansa hoitoon. Turistit jäivät verissään nuolemaan haavoja tien laitaan.

        Se siitä välittämisestä !


      • tarinoita lisää
        niinkin metsä vastaa kirjoitti:

        Mitä on thaimaalainen välittäminen ?

        Tiedän tapauksen jossa skootterit törmäsivät ja sekä turistit että paikalliset saivat ruhjeita.

        Thaimaalaiset veivät avolavalla omansa hoitoon. Turistit jäivät verissään nuolemaan haavoja tien laitaan.

        Se siitä välittämisestä !

        Eikös sinun (keksityn) tarinan ulkomaalaisilla ollut puhelinta mukaanaan vai eivätkö olleet kielitaitoisia ja osanneet itse pyytää apua.


      • Tiedoksi vaan
        niinkin metsä vastaa kirjoitti:

        Mitä on thaimaalainen välittäminen ?

        Tiedän tapauksen jossa skootterit törmäsivät ja sekä turistit että paikalliset saivat ruhjeita.

        Thaimaalaiset veivät avolavalla omansa hoitoon. Turistit jäivät verissään nuolemaan haavoja tien laitaan.

        Se siitä välittämisestä !

        Anteeksi vaan mutta täytyy näköjään sanoa aivan suoraan,ÄLÄ PUHU PASKAA tuota ei kukaan muu usko kuin sinä itse ja tuon tarinasi olet kehitellyt omassa likaisessa mielessäsi.


    • katse peiliin

      Budhalaisuus on vanhempi uskonto kuin kristinusko. Raamattu on ihmisten kirjoittama satukirja, aivan samoin kristinuskoa voisi siis sanoa epäjumalan palvonnaksi.
      Liikenne onnetomuuksissa ulkomaalainen syyllinen usein siksi ettei ole kansainvälistä ajokorttia. Huijatuksi tuleminen on kyllä aina hyväuskoisen turistin syytä samoin kuin myös varkauden kohteeksi joutuminen. Varovaisuutta kannattaa noudattaa kaikissa lomakohteissa ympäri maailmaa.

    • Äly hoi !

      Harmittaako kun loma on mennyt pilalle oman tyhmyyden takia?

    • Tiedoksi vaan

      En halua levittää mitään uskonsanomaa,mutta muutama sana Buddhalaisuudesta jossa on länsimaiselle ihmiselle myös ajattelun paikka.Buddhalaisuuden keskeinen opetus on tehdä hyvää,välttääpahaa ja puhdistautua myös elämän kunnikoitus,myötätunto ja rakkaus ovat tärkeitä Buddhalaisudessa.

      • ikävä totuus maasta

        "En halua levittää mitään uskonsanomaa,mutta muutama sana Buddhalaisuudesta jossa on länsimaiselle ihmiselle myös ajattelun paikka.Buddhalaisuuden keskeinen opetus on tehdä hyvää,välttääpahaa ja puhdistautua myös elämän kunnikoitus,myötätunto ja rakkaus ovat tärkeitä Buddhalaisudessa."

        Juuri tuo jatkuva 'hyvän tekeminen' nousee taakaksi monelle ja silloin myös alkoholi,erot,perheväkivalta nousee pinnalle. Aivan kuin 'kristityssä Suomessakin*

        p.s. nyt varmaan joku kirjoittaa ettei thaimaalaisilla ole alkoholiongelmaa.

        Alkoholi Thaimaan liikenteessä tappa kanssaihmisiä todella paljon ja humalainen thaiaviomies hakkaa vaimoaan aivan tasapäin suomipoikien kanssa !


    • thaimaanmatkaaja

      Eihän kenenkään ole pakko mitään ostaa, jos arvelee maksavansa liikaa. Kerjääjille vi kohteliaasti sanoa ei. Liikenneonnettomuuksissa on monissa muissakin maissa yritetään leipoa ulkomaalaisesta syyllistä, mut ei se aina mene näin thaimaassakaan. Thaimaalaiset nyt sattuvat kunnioittamaan kuningasta, se on maan tapa ja toisekseen mitä pahaa hän on sinulle tehnyt? Toisen uskonnon arvostelu on jo vähintäänkin ala-arvoista, jokainen saa uskoa mihin haluaa.

      Ihmettelen vähän, mikä on avautumisesi syy? Jos sinulla on noin negatiivinen kuva thaimaasta ei sinun sinne kannata mennäkään, nimittäin tekstistäsi käy selväksi, ettet ole siellä koskaan käynyt.

      • Justjoo..

        Ihan totta viestin aloittaja puuu. Turha siitä alkaa vikisemään. Jos meinaat että ei pidä paikkaansa niin luulempa että itse et ole thaimaassa käynyt!

        Järki käteen kuitenkin reissussa, mutta tosiasia on että kyllä ne huijaa ihan 100-0 kun näkee tilaisuuden. Joku sanoo että ei ole väärin että pyytää paljon vaan että on tyhmä joka maksaa.. Sellasta se thaikuissa on.


      • thaimaanmatkaaja
        Justjoo.. kirjoitti:

        Ihan totta viestin aloittaja puuu. Turha siitä alkaa vikisemään. Jos meinaat että ei pidä paikkaansa niin luulempa että itse et ole thaimaassa käynyt!

        Järki käteen kuitenkin reissussa, mutta tosiasia on että kyllä ne huijaa ihan 100-0 kun näkee tilaisuuden. Joku sanoo että ei ole väärin että pyytää paljon vaan että on tyhmä joka maksaa.. Sellasta se thaikuissa on.

        Vietän siellä vuosittain n. 2 kk. Aloittajan viestissä ei ole totta edes siteeksi ja on aivan selvää ettei aloittaja, etkä sinäkään ole maassa käynyt. Syitä loanheittoonne on mahdotonta sanoa, mutta arvailla voin,että taas on osansa suomalaisella kansantaudilla nimeltä kateus. "Kun minäkään en sinne pääse, se on ihan p--ka paikka".

        Enemmän täällä suomessa kusetetaan, joka asia maksaa huomattavasti enemmän kuin mitä se oikeasti maksaa=kusetusta.


      • Phuketissa
        Justjoo.. kirjoitti:

        Ihan totta viestin aloittaja puuu. Turha siitä alkaa vikisemään. Jos meinaat että ei pidä paikkaansa niin luulempa että itse et ole thaimaassa käynyt!

        Järki käteen kuitenkin reissussa, mutta tosiasia on että kyllä ne huijaa ihan 100-0 kun näkee tilaisuuden. Joku sanoo että ei ole väärin että pyytää paljon vaan että on tyhmä joka maksaa.. Sellasta se thaikuissa on.

        Phuketissa taidetaan huijata turisteja.


    • goodforyougoodforme

      Jep jep ... kyllä se koko ajan jatkuva "huijaaminen" Taikkulassa alkaa pikkuhiljaa väsyttää. Sama on muuallakin Aasiassa pääsääntöisesti.

      Minä teen niin että lähden leikkiin mukaan - saa hyvät naurut kun puhuu ihan potaskaa, siis omaksi hyödykseen.
      Taikkulaiset (ja yleensä aasialaiset) ei ole tottuneet että pohjoismaalaiset - ja erityisesti suomalaiset - puhuukin ihan täyttä potaskaa.
      Meitä pidetään vähän yksinkertaisina totuuden torvina.

      Esim "merkkilaukku maksaa 1800 bahtia.
      Sano et ihan saman sai tuolla vähän kauempaa kadulla 550 bahtiin.
      Ja sano se "pohjoismaalaisen vakavissasi".
      Hiplaa laukkua, tutki ompeleita ja vahvista että kyllä näin on, ihan sama ja 550 bahtia.
      Jos mukana on kumppani niin "pyydä häneltä vahvistus" - "eikö ollutkin 350 bahtia".
      Taikut menee ihan sekaisin - ihmettelevä "that´s not possible, not the same quality" kuuluu vielä perääsikin.
      Toimii ellei ole niin että kaikki lähikatujen "laukkuliikkeet" on saman yrittäjän kojuja.
      Silloin ei mene läpi.

      Kokeilkaa - paskan puhuminen on oikeastaan aika hauskaa ja vapauttavaa.

      Tai - "Where are you from " - "I'm from Jumbolandia" - " oooh, never heard, where is it ?" - " In Europe, next to Cänford". Jee, hauskaa.

      Ja hinta - tarjoa korkeintaan kymmenesosa mitä pyytävät.
      Jos myyjä ottaa laskimen ja alkaa laskea "tarjousta" - tarjosit silti liikaa.
      Jos myyjän mielenkiinto loppuu - menit omakustannehinnan alle.
      Ei synny kauppaa.

      Toisaalta - eläähän ne paikallisetkin vaan yrittää.
      Arki on aika karua niillä, vaikkapa suomalaisen arkeen verrattuna.

      Joskus huomaa hulluna tinkivänsä 2,5 euron huimasta näkemyserosta.
      Big deal !

      Ja onihan totta - vedätystä on aina siellä missä turisteja liikkuu.

      Ja kyllähän Taikkulassakin (ja Aasiassa) törmää paikallisiin jotka ovat ihan asiallisia eivätkä vedätä satasella koko ajan.
      Tosin harvemmin.

      Mutta matkaile - ymmärrät paremmin lajitovereita !

      • Tiedoksi vaan

        Niin ja suomalainen ei kuseta koskaan ketään paitsi aina kun tilaisuus tulee, kyllä tuo kusetus tulee joka paikassa niin selvästi silmille. Suomalanen hyväksyy sen nurisematta täällä kotimaassa,mutta reissussa esim Thaimaa on valmis tinkimään muutaman kymmenen bathin vuoksi tai naukumaan kuinka mua kusetettiin siellä reissussa, ja varsinkin kun jaksaa jatkuvasti miettiä reissussa et nyt mua taas kusetettiin niin onpa rentouttava loma.Minua ei ainakaan haittaa se jos huomaan että joku kauppias on onniitunt minua huijaamaan olenpahan antanut hänelle paremman toimeen tulon omalta osatani ,koska yleensä puhutaan muutamista minun taloutta se ei kaada.


      • Kitzar
        Tiedoksi vaan kirjoitti:

        Niin ja suomalainen ei kuseta koskaan ketään paitsi aina kun tilaisuus tulee, kyllä tuo kusetus tulee joka paikassa niin selvästi silmille. Suomalanen hyväksyy sen nurisematta täällä kotimaassa,mutta reissussa esim Thaimaa on valmis tinkimään muutaman kymmenen bathin vuoksi tai naukumaan kuinka mua kusetettiin siellä reissussa, ja varsinkin kun jaksaa jatkuvasti miettiä reissussa et nyt mua taas kusetettiin niin onpa rentouttava loma.Minua ei ainakaan haittaa se jos huomaan että joku kauppias on onniitunt minua huijaamaan olenpahan antanut hänelle paremman toimeen tulon omalta osatani ,koska yleensä puhutaan muutamista minun taloutta se ei kaada.

        Aaa, tämä olikin se suomi-palsta. Kuka tässä on suomesta puhunut huijataanko vai ei. Kyse oli että thaikuissa huijataan.. Kuulemma jopa niin että naisella onkin munat. LOL!


      • kmlklööölö
        Kitzar kirjoitti:

        Aaa, tämä olikin se suomi-palsta. Kuka tässä on suomesta puhunut huijataanko vai ei. Kyse oli että thaikuissa huijataan.. Kuulemma jopa niin että naisella onkin munat. LOL!

        mutsillas oli munat ku sua teki...hah.mee ulos siel on hyvä ilma nyt.mä lähen kans.


      • Äly hoi
        Kitzar kirjoitti:

        Aaa, tämä olikin se suomi-palsta. Kuka tässä on suomesta puhunut huijataanko vai ei. Kyse oli että thaikuissa huijataan.. Kuulemma jopa niin että naisella onkin munat. LOL!

        Älä usko kuulopuheisiin, mene ja tarkista tuo asia jos se kiinnostaa!


      • Kitzar
        kmlklööölö kirjoitti:

        mutsillas oli munat ku sua teki...hah.mee ulos siel on hyvä ilma nyt.mä lähen kans.

        Ai, olitko ottavana osapuolena? Faija?


    • flashpacker

      "Hyväuskoinen tulee huijatuksi Thaimaassa."

      Hyväuskoinen tulee huijatuksi missä tahansa.

      "Yleensä turisteilta pyydetään ylihintaa tai heitä yritetään johdattaa liikkeisiin, joista huijarit saavat provisiota."

      Asiallisissa kaupoissa hinnat on merkitty tuotteisiin ja niistä ei tingitä. "Torikaupassa" hyvätapainen ja kohtelias tinkiminen kuuluu asiaan. Hymy huulilla ja siten, että kauppias ei menetä kasvojaan. Paristakymmenestä bahtista ei kannata vääntää, eihän se "ihmisrahassa" ole juuri mitään. Älä osta liikkeestä, johon sinua yritetään johdattaa.

      "Rahaa yritetään kerjätä myös valetarinoiden avulla."

      Totta. Tätä tekevät enimmäkseen baaritytöt.

      "Liikenneonnettomuudessa ulkomaalainen katsotaan syylliseksi, vaikka olisi syytön osapuoli onnettomuuteen."

      Totta. Tämä pätee yhtälailla monessa maassa Suomen rajojen ulkopuolella.

      "Thaimaan kuningasta ei saa kritisoida vankeuden uhalla"

      Miksi pitäisikään? Hän on thaimaalaisille tärkeä "isähahmo", kansan koossapitävä voima vaikeina aikoina, tasapainottava tekijä silloin, kun maan ailahteleva poliittinen tilanne vaappuu katastrofin partaalla ja monen kehitysprojektin suojelija.

      " ja uskontona on epäjumalanpalvonta buddha patsaan palvonta."

      Tämän kommentin jätän omaan arvoonsa.

      "Ei ihme,että thaimaalaiset ovat teeskentelevää porukkaa."

      Onko siis niin, että ystävällisyys on teeskentelyä?

    • chiangm

      Siinänän oli yhdessä kappaleessa paljon asiaa, onko omakohtaista vai poimitko lehdistä?

      Yksi tärkeä jäi mainitsematta, tyttö/poikabaarit. Sittenhän se olisi ollut jo hyvä ruikutus.

    • naklua11

      jos ansaitsee n.150-250e|kk ja iso lihava sika kavelee vastaan,niin voi se olla kiusaus laskista pienen siivun ottaa.LOL.kylla taikkujen kanssa toimeen tulee,kun vain muistat vetaa kirean hymyn ,vaikka kuinka olisi pissatettu.

    • the ever wonder man

      Olin Thaimaassa 6 kuukautta.Minun matkani pikkukaupunki Phan Phessä oli täysiosuma.Ei minkääkaisia ongelmia,kunto koheni,ystävällisiä ihmisiä,loistelias hiekkaranta,rauhallinen oma vuoratalo Suan Sonissa.Upeat golfkentät.Vain thairuokaa koko matkan ajan kotonani.Naisystäväni ansiosta pääsin katselemaan myös maaseutua.Uskontoa ja kuningasperhettä on häpeällistä arvostella.Tiet uskomattoman hyvässä kunnossa.Palaan syksyllä takaisin ja jatkan samaan tapaan.Olen nyt viettänyt kymmenen talvea Thaimaassa.Puhun sujuvasti thaita.Se antaa aivan eri näkökulman kaikeen.Tietysti hyvinvointiin ja nautintoihin saattaa vaikuttaa se,ettei käytä alkoholia lainkaan.Silloin reissussa ei rähjäänny.

      • normaali ihminen

        Vastaavat kokemukset itselläni kanssa.

        Todellakin.

        Thaimaalaisten haukkujien täytyy olla rapajuoppoja tai muuten oman elämänsä kanssa solmussa olevia, kun tuollaisia tänne kirjoittavat.


      • tosiii kateellinen

        Vai sujuvaa thai kieltä... no jo..
        Päivänselvää on että thaimaalainen kohtelee sinua hyvin,oletthan heille tulonlähde vaikka itse luulet sitä rakkaudeksi.


      • lunta tupaan
        normaali ihminen kirjoitti:

        Vastaavat kokemukset itselläni kanssa.

        Todellakin.

        Thaimaalaisten haukkujien täytyy olla rapajuoppoja tai muuten oman elämänsä kanssa solmussa olevia, kun tuollaisia tänne kirjoittavat.

        Tunnen brittimiehen,jolla thaivaimo, joka asuu nykyään Thaimaassa. Menivät naimisiin Britanniassa.

        Hassua,mutta tunsin tuon naisen jo ennenkuin britin tapasi. Todella mukava nainen.
        Pieni baari jolla tyttärensä yliopistokoulutusta rahoittaa. Nyt tietysti aviomies tukenaan.

        Ei mitään pahaa sanottavaa kummastakaan,mutta fakta on, jotta tuo ulkomaalainen mies on hänelle sekä aviomies että kultakaivos länsimaisella omaisuudellaan.

        Kyllä thaimaalainen aina rahan haistaa !


      • cm2013
        tosiii kateellinen kirjoitti:

        Vai sujuvaa thai kieltä... no jo..
        Päivänselvää on että thaimaalainen kohtelee sinua hyvin,oletthan heille tulonlähde vaikka itse luulet sitä rakkaudeksi.

        Asiakas on aina tulonlähde missä tahansa. Asiakaspalveluun kuuluu olla kohtuullisen ystävällinen asiakkaille.

        Minulle on ihan sama suomessa tai thaimaassa onko se teeskentelyä vai ei, yleensä kyllä aidon ystävällisyyden huomaa. Asiakaspalveluammatteihin ei hakeudu ihmiset joille palveluammatti on vastenmielistä.

        Taas keskustelu itsestäänselvyydestä, joka vaan ei näköjään kaikille olekkaan selvillä


    • akkuna2

      Ihmisen ystävällisyys vieraille ihmisille pitäisi olla itsestään selvyys. Ystävällisesti täällä meilläkin kohtelen asiakkaita ja ystävällisyyttä saa takaisin. Ja hymy ei maksa mitään. Kun teet työtä hyvillä mielin, sen varmasti huomaa muutkin. Thaimaan kulttuurissa ystävällisyys on synnynnäistä, olipa aitoa tai ei, mutta niin vain kuuluu olla. Eipä juuri huvita kauppoja hieroa sellaisen norsun v..... syöneen kanssa, olipa sitten missä päin maailmaa tahansa. Jaloillaan voi vaikuttaa. Mutta kyllä thaimaalaisten kanssa on ilo asioida, kun hymy löytyy. Heh heh, tai sitten he nauravat minulle, tyhmälle turistille. No, asiakkaana minulle jää hyvä mieli ja mitä ilmeisemmin olen tyytyväinen halpaan ostokseeni. Thaimaa on ihan mielettömän ihana paikka.

    • jim jai

      Onkohan se keskivertomatkaajakaan niin *aito* matkoillaan? Vai yrittääkö olla vähän enemmän kuin onkaan. Ei ihme jos se suhtautuminen joskus on vähän tekohymyä.

    • Anonyymi

      Rumat suomiukot hakee thai akkoja ja elättävät.

    • Anonyymi

      Nuorena tuli haettua, kun oli nätti ja piukat vehkeet , nykyään molemmat jo 70 ;-D

      Farang

    • Anonyymi

      Älä nyt noin kiihdy!! Onhan suomalainen vanha ukko saanut sieltä nuoren morsiamen tuotua Suomeen. Ja he elivät onnellisina yhdessä loppuun asti??

    • Anonyymi

      Miksi käyty Thaimaassa 50 vuotta ja yksinkertaiset asiat tuiki tuntemattomia ?
      Ymmärrettävää parin viikon kassa turistilla mut kokeneemmatkin puhuu palturia..
      Jos puhuu thaita ja oppii kääntää sivuilmaisut todelliseksi niin ymmärtänee perusasioita jotka ei selviä helpolla edes maassa asuvalla kieltä taitamattomalle.

    • Anonyymi

      Monet kasvot , hymyillää mut mitä todellisuudessa päässä pyörii.
      Ja kuka maassa asunut tietää ettei siellä sen enempää hymyillä.. paitsi kun farankia pimitetään tai ketä hyvänsä.

    • Anonyymi

      Jos et saa Thaikuilta hymyä katso peiliin - syy sinussa.

      • Anonyymi

        Ei ne hymyile neukuille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne hymyile neukuille

        Eikä savolaisille!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe