Lihaskivut jaloissa?

Mikähän pirulainen on jalkoihini iskenyt, kun pienen treenin (noin kolme kilometriä kävelyä) jälkeen lihakset ovat ihan hapoilla. Koko loppupäivän kipeät, ihan kuin ennen nuorempana treenikipu, mutta ei vähene eikä lopu.
jos olisi treenikipua pitäisi vähentyä ja loppua kun olen kärsinyt jo helmikuun alusta moisesta.
polvet kanssa pirun kipeät, varsinkin vasen, ei saa kenkää pois jalasta ilman kipua. kantapäällä ei kärsi varata kun polven takana kova kipu.
on laitettu kukonhelttaa ja kortisoonia. Välillä oli pois mutta taas uusi.
Pirullista!

13

5624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taak1

      HeiMörrimöykky. Mulla vähän samallaisia kipuja ku sulla elikkä aina kävelylenkin jälkeen tulee kova lihaskipu etupäässä takareidet kippeytyy no kävin sitten lääkärissä ja lääkäri vaan tuumas, että jalat on vaan ylirasittunu,määräs kipugeeliä kipulääkettä kuurina otettavaksi ja kävelykielto joksikin aikaa. No ei oo auttanu yhtään. sitten kävinfysioterapeutilla/ hierojalla ja hän tuumas ,että kun olen harrastunu monta vuotta pitkiä kavelylenkkejä(10km) ja en oo venytelly niin lihakset on vaan niin uksinkertaisesti niin jumissa.Kävin sitte muutaman kerran hierottavana ja sain myös venyttelyohjeita- no nyt sitte oon venytelly aina ennen lenkkiä ja myös lenkin jälkeen jo pitemmän aikaa, mutta kipu ei vaan katoa. Eilenkin ,kun kävin lenkillä niin takareidet oli sitten loppupäivän kipeät. menny maku kyllä nyt liikkumiseen.

      • taak1

        Niin sitten oon päättäny, että tilaan ajan jollekki alan lääkärille kellä on kokemusta urheiluvammoista. Mutta sun kannattaa kokeilla ,että venyttelet aina ennen lenkkiä ja lenkin jälkeen.--että ei muuta ku venyttelemään!!!!


    • venyttelijä

      Tehoa liikuntaan:

      Riittävä D-vitamiinin saanti (yhdessä muun aidon kunnon ruuan kanssa) vaikuttaa oleellisesti lihasten kasvuun, voimaan ja kestävyyteen sekä lihasten palautumiseen. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa, kun elimistö kuljettaa kalsiumia lihassoluihin, jotta ne voivat supistua ja työskennellä. Ilman riittävää D-vitamiinia lihaksissa ei ole voimaa. Kun kalsiumin on vuorostaan aika poistua lihassoluista, jotta lihakset voivat rentoutua, tarvitaan riittävästi D-vitamiinia. Muutoin riskinä on, että lihakset alkavat väsyä ennen aikojaan, krampata, kipeytyvät ja/tai palautuminen heikentyy.

      Ennestään tiedetään, että matala seerumin D-vitamiinin pitoisuus liittyy lihasten heikkoon kuntoon ja väsymykseen, etenkin ikäihmisillä. Tutkimus vahvistaa itä-saksalaisten urheilulääkäreiden jo kauan tuntemaa tosiasiaa: D-vitamiini parantaa lihaskuntoa. Suomen viranomaissuositus on pahasti ajasta jäljessä.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2482

      "Patients with vitamin D deficiency often experience symptoms of muscle fatigue. Our findings in a small group of patients with very low vitamin D levels show that muscle efficiency significantly improves when vitamin D status is improved.''
      http://www.sciencedaily.com/releases/2013/03/130317221446.htm

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 200-1000mg / vrk
      C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin. C-vitamiinin lisäämisestä ei ole haittaa, sillä sitä ei voi saada liikaa. C-vitamiini on vesiliukoinen ja ylimäärä huuhtoutuu pois virtsan mukana.

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1

      Omega-3 rasvahappojen tarve on jopa 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      • No D-vitamiina olen syönyt jo vuosia 50 mikrogrmmaa päivässä ja lisäksi magnesiumia ja sinkkiä tabletin päivässä.
        Lisäksi omegaa kaksi kapselia.
        En vaan jaksa ymmärtää mikä mättää, jalat pm kuumat kuin kekäleet, ei luulis olevan verenkierto-omgelmaa.


    • ei statiineja

      Syötkö jotain lääkkeitä?

      Statiineja?

      • lumipallo1

        hei! olen syönyt monta ,monta vuotta.nyt yritän olla vähän aikaa ilman,ja mennä lääkäriin parin viikon kuluttua.on niin kovat kivut alaraajoissa,enimmäkseen öisin ns.leposärkyä,herään siihen usein.särkylääkkeitä en jaksaisi levykaupalla syödä.olen kuullut näiden särkyjen johtuvan juuri statiineista elikkä kolestrolilääkkeistä.en halua loppuelämääni kärsiä välillä oikein nivusista nilkkaan asti olevista aika kovista kivuista.terveisin helsingistä krisse.


    • 100µg

      Statiinit?

      Ethän niitä syö?

      Syötkö jotain lääkettä?

      Reilu päivittäinen D-vitamiinilisä ehkäisee lihasten väsymistä, osoittaa Newcastlen yliopiston pienehkö tutkimus. Ennestään tiedetään, että matala seerumin D-vitamiinin pitoisuus liittyy lihasten heikkoon kuntoon ja väsymykseen, etenkin ikäihmisillä. Tutkimus vahvistaa itä-saksalaisten urheilulääkäreiden jo kauan tuntemaa tosiasiaa: D-vitamiini parantaa lihaskuntoa. Suomen viranomaissuositus on pahasti ajasta jäljessä.

      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2482

    • En syöstatiineja enkä muitakaan lääkkeitä paitsi verenpaineeseen Amlopidin.

    • verenpaine alas

      Äitini saa verenpainelääkkeistä kaikenlaista ikävää sivuvaikutusta, vaikka syö riittävästi vitamiinejakin.

      http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=14277&i=ORION PHARMA_AMLODIPIN ORION

      " Tässä tänä vuonna julkistetussa satunnaistettuihin ja kontrolloituihin tutkimuksiin perustuvassa meta-analyysissä C-vitamiini alensi systolista verenpainetta noin 5 elohopeamillimetriä ja diastolista verenpainetta lähes 2 elohopeamillimetriä korkeasta verenpaineesta kärsivillä. "
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22492364?dopt=Abstract

      Nosta myös D-vitamiinin saantiasi.

      D-vitamiinin puutos nostaa verenpainetta.

      Syö merisuolaa kohtuudella ja vältä teollista suolaa.

      Ja kohtuuliikuntaa.

    • Satu100100

      Käy testaamassa jos kävelet väärin eli tarvitset tukipohjalliset jotta jalan asento tulee oikeaksi. Minulla oli sama juttu mutta ammattilaisen tekemät pohjalliset auttoivat ja enää ei ole ongelmaa.

    • kalkkia tarjolla

      Tuskin aloittaja nyt yhtäkkiä on ruvennut kävelemään väärin.

      Jalkojen virheasennot syntyvät jo lapsuudessa ravintoaineiden puutosten takia.

      Verenpainelääkkeessäsi on sivuvaikutuksena lihaskivut, kuten olet jo lukenut.

      Ikääntyessään verisuonet kalkkeutuvat ja nostavat vernepainetta.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • terveys = lautasella

      >> Ikääntyessään verisuonet kalkkeutuvat ja nostavat vernepainetta.

      Verisuonten kalkkeutumiseen vuosien saatossa vaikuttaa merkittävältä osaltaan myös ruokavalio. Tarvitsematta olla vegaani, niin raffinoituja tuotteita välttävä ja vihannesruokailuun panottuneet ravitsemustavat on todettu erityisen terveellisiksi.

      Nykyisin länsimaisessa ruokakultturissa ihmiset useinkin syömällä edesauttavat melko suurta osaa sairauksistaan. Terveys on lautasella.

      Edellä oleva noin yleisellä tasolla, ei erityisesti avaajan tilateeseen vastauksena.

    • terveys = lautasella

      Avauksesta on jo aikaa, mutta yksi mahdollisuus on foolihapon vähäisyys ja / tai imeymisongelma, joka voi kuulema "viedä jalat alta" joissakin tapauksissa. Sellaisissa tapauksissa foolihappo riittävään kuosiin ja tilanne korjaantuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe