Olympiakulta

ertyuiopihgfdsdfghjk

Metsästys on hieno harrastus/riistanhoitotapa ja vastuullisten harrastajien harjoittamana välttämätön ehkäisemään hirvi/muita vahinkoja. Miksi otsikko? Ampumalajeista on viimeinen olympiakulta Suomella. Ampujat on yleensä rauhallisia ja sosiaalisia henkilöitä mitä ei voi ikäväkyllä sanoa kaikista muista lajeista. Kun Satu Mäkelä-Nummela voitti OLYMPIA kultaa ei media paljo hehkuttanu mutta kun joku mielenvikanen sekoo ja ampuu ihmisiä niin kyllä löytyy näkyvyyttä. Kaikki metsästyksen ja ampumalajien vastustajat, tulkaa tutustumaan lajeihin ja niitä harrastaviin henkilöihin. Voi käsitys muuttua. On nimittäin todella hienoa porukkaa.

11

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1=3

      Silloinen tasavallan pää'mies'kään ei saamieni tietojen mukaan onnitellut olympiavoittaja Satua.

      Sen vuoksi, pitkä hukkaviiva entiselle tasavallan päällikölle.

      • hukkaviivan mittaaja

        No, eiks siä mahtanu sitä hukkaviivaa olla jo ennestäs melekoosesti?


    • nummissto

      Taisi media aika paljon hehkuttaa Satua, oli juttua joka käänteestä, jopa työpaikalta.
      Lehdet täynnä ja hyvä niin.

    • ikuinen amatööri

      Kyllä Satu sai ansaitsemaansa huomiota ja laji siinä sivussa.

      Onko ampumaporukka sitten oikeesti niin lepposaa ?
      Ei kyllä taida olla.
      Metsästäjät ovat ehkä aiheestakin mustasukkaisia omista alueistaan ja joillekin on todella vaikea päästä, jos ollenkaan.

      Olen myös suht tuore haulikkoampuja ja radalla jossa käyn, on vaikea päästä sinuiksi porukoihin. On merkkifanaatikkoja, maailmanmestareita, kaiken osaavia ja tulokasta hieman katsellaan vinkkeliin. Paikalle tullaan rangeroovereilla ja jaguaareilla ( ei kateutta =)) ja pyssyn merkki alkaa isolla Beellä, ei baikkali.

      On toki mukavampaakin porukkaa ja jotkut jopa neuvoo aloittelijaa, mutta sivusilmällä seurataan ampujalta livahtelevia ehjiä kiekkoja ja huonon ampujan maineen saa suht helposti.

      Voihan tää olla yksittäistapaus, mutta mulla näin. Mieluummin menen radalle hiljaisimpaan aikaan ja ammun yksikseni.
      Metsässä kaikki on toisin ja siellä liikun yksin ja nautin.

      Kiitos ja anteeksi....

      • 2.ikuinen amatööri

        voi hyvä kohtalotoveri - ikävä että asia on juuri noin kuin kerrot!
        Yksi täsmennys kuitenkin muuten hyvään kirjoitukseen:
        Tuo kirjoittamasi pätee - ikävä kyllä - kaikkeen harrastukseen.
        Itse olen pitkän ikäni harrastanut aika monenlaista ja joka "lajissa"
        olen törmännyt noihin samoihin merkkifanaatikkoihin, maailmanmestareihin, kaiken osaaviin ja tulokasta "hieman" vinkkeliin katsoviin.
        Ikävää, todella ikävää mutta noin se vaan menee.
        Paras on olla välittämättä noista "täydellisistä" ja varoa ettei itsestä kehity vuosien myötä yhtä pmäisesti uusiintulokkaisiin suhtautuvaa.
        Siinäpä onkin varomista.


      • lkjhgghl4444
        2.ikuinen amatööri kirjoitti:

        voi hyvä kohtalotoveri - ikävä että asia on juuri noin kuin kerrot!
        Yksi täsmennys kuitenkin muuten hyvään kirjoitukseen:
        Tuo kirjoittamasi pätee - ikävä kyllä - kaikkeen harrastukseen.
        Itse olen pitkän ikäni harrastanut aika monenlaista ja joka "lajissa"
        olen törmännyt noihin samoihin merkkifanaatikkoihin, maailmanmestareihin, kaiken osaaviin ja tulokasta "hieman" vinkkeliin katsoviin.
        Ikävää, todella ikävää mutta noin se vaan menee.
        Paras on olla välittämättä noista "täydellisistä" ja varoa ettei itsestä kehity vuosien myötä yhtä pmäisesti uusiintulokkaisiin suhtautuvaa.
        Siinäpä onkin varomista.

        Ikuinen amatööri, jos asut eteläsuomessa tulehan Suomen metsästysyhdistyksen radalle rentoon porukkaan nauttimaan harrastuksesta. Auton tai aseen merkki ja hinta ei automaattisesti kenestäkään mu.....a tee.


    • Hjuu43555
    • baigal

      Mitin saanko osallistua niihin kilpaihuilin minulla on vanha baigal, olen amuskellut sorsia ja hanhia sekä mesälintuja lentoon, tosin olen jo 73 vuotta, mutta mieleni tekisi kokeilla sitä teidän kiekko kilpailua.

    • KapteeniCash

      Kaikkien täydellisyyksien ja päsmäreiden vuoksi itseltä jäi metsästys harrastamatta vaikka se aina on kiinnostanut. Kun ei ole maita niin mitään en keneltäkään kerjää, viimeiseksi anon seuran jäseneksi. Pätemisentarpeisia tonttuja on tämä täynnä, joten on parempi olla harrastamatta kuin pettyä sen suhteen.

    • osumatarkkuus

      Niinhän se on, mutta kai metsästäjän pitäisi osata ampua KUOLETTAVASTI ensimmäisellä laukauksella ja saada esim. susi siten hengiltä, eikä niin, kuin oli siinä Kimmo Ohtosen ohjelmassa, että vasta viides, tai kuudes laukaus tuotti tuloksen! Tuon perusteella peruisin kaikilta ohjelmassa esiintyviltä ns. metsästäjiltä ja heitä puolustavilta aseluvat, pysyvästi!

      • OHOsano

        Ohjelmasta jäi kyllä ihan pikkusen painamaan mieltä nuo "ohiammutut" ja "haavakko". Toimittaja kuvausryhmineen pistetään jonnekin sivuun ja sitten alkaa pauke kuin syvärillä... Vähän tuli tää video mieleen :D

        https://www.youtube.com/watch?v=CX7BJaptphA


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe