Minulla on 5-vuotias poika, jonka kanssa olemme jo pari vuotta lukeneet pitempiä kirjoja, sellaisia, joiden lukemiseen menee viiko tai pitempään. Olemme lukeneet Muumeja (pyrstötähti ja taikurin hattu), Lindgreniä (Peppi Pitkätossu, Ronja Ryövärintytär yms.), Narniaa, Kolme iloista rosvoa ja vastaavia. Osan olemme lukeneet pariinkin kertaan, esim. Hobitin olemme nyt lukeneet kahdisti ja se on ehdottomasti pojan suosikki. Poika haluaisi lukea TSH:n, mutta en nyt ehkä ihan sitä ala vielä lukea :)
Itse olen kiinnostunut fantasiasta vasta lähempänä teini-ikää, joten en oikein hahmota, mikä olisi hyvä kirja tuon ikäiselle. Poika jaksaa kuunnella pitempiä ja vaikeampiakin kirjoja (Hobitti esim. on paikoittain melko raskas) ja on erittäin kiinnostunut kirjoista muutenkin. Lukuhetki on meille molemmille todella tärkeä.
Ottaisin vastaan ehdotuksia, mikä fantasiakirja tai -sarja voisi pojalle sopia. Olen itse miettinyt Belgarionin tarua (muistaakseni oli aika kepeä ja se löytyy omasta kirjahyllystä) tai Harry Potteria (vain ensimmäinen osa, eikös sekin muuttunut synkäksi nopeasti?). Kultainen kompassi tulee myös mieleen, mutta onko jotain muita? Käymme kirjastossa kerran viikossa, joten ei ole ongelma tilata tai lainata sieltä kirjaa.
Mitä fantasiaa pienelle?
lukeva äiti
2
85
Vastaukset
Maameren tarinat ehkä mieluummin?
Mun mielestä Pullmanin ovat aika rankkoja, vaikka eihän sitä ikinä tiedä, miten lapset nuo näkevät.
Mutta entäs Liisa ihmemaassa?
Sadut ovat fantasiaa kaikki.- Zodiac5
Risingshadow'n sivuilta löytyy mainio listaus myös lasten fantasiakirjoista. Sieltä löytyy listaukset suosituimmista kirjoista, kuin myös uusimmista julkaisuista.
Kannattaa käydä tutustumassa osoitteessa:
http://www.risingshadow.fi/library?action=genres&type=chi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344051Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481486Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821244Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831015Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34953- 62949
Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785