Perintä yrittää putsata

perheesi.

Perintäyhtiöiltä palveluksia tilaa muut kuin sinä, mutta lasku lähetetään sinulle.

Ei hyvä.

Onko järkeä että ihmiselle jolla EI OLE rahaa, lähetetään lisää laskuja PERINTÄPALKKIOINA, KORKOINA, KULUINA, LASKUTUSLISINÄ jne... ?

Sehän on ihan sama kuin jollain olisi haava, ja yhteiskunta hoitaisi sitä kirvesiskuin.

Perintä on moraalitonta bisnestä ihmisten velkaahdingolla.

Kuinka kauan kestää ennenkuin ihmiset tajuavat sen.

12

1238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina

      jo aikaa sitten, ni miten se asiaa auttas??
      Eipä se oo meidän päätettävissä.
      Auttasko lakko, vai mitkä ois tavallisen ihmisen keinot?

      • yhteistyötä ?

        Tuosta herääkin kysymys onko velkaantuneilla kattojärjestöä, jos ei niin pystyyn oitis.

        Sen jälkeen voitaisiin miettiä mitä voidaan tehdä, että myös ylivelkaantuneillakin on jonkinlaisia oikeuksia tässä yhteiskunnassa.


      • luottokelpoinen
        yhteistyötä ? kirjoitti:

        Tuosta herääkin kysymys onko velkaantuneilla kattojärjestöä, jos ei niin pystyyn oitis.

        Sen jälkeen voitaisiin miettiä mitä voidaan tehdä, että myös ylivelkaantuneillakin on jonkinlaisia oikeuksia tässä yhteiskunnassa.

        Jos pitää paikkansa, että yhdistyksessä ja yleensä organisaatiossa toimivallla johdolla on oltava luottotiedot kunnossa, niin paha on luottohäiriöisten keskenään yhdistystä tai organisaatiota perustaa. Tältäkin osin tämän väestönosan kansalaisoikeudet on kaiketi torbedoitu.


    • joku raja

      EU:ssa on joku raja, jonka ylittyessä puhutaan koronkiskonnasta. En tiedä mikä se prosentti on, mutta käsitän niin, että rajaa ei voi ylittää naamioimalla osa korosta perintäkuluiksi, laskutuslisäksi, palkkioksi, postituskuluksi tai joksikin muuksi. Käsittämätöntä on, ettei kansalainen saa mistään selville mikä on EU:ssa ja siis myös Suomessa noudatettava kiskonnan raja.

    • Vara-Vaari

      varsinaista rahansuojelua, täysin kohtuutonta, jos esim. alkup. velka on 13e, niin velan käytyään parin hiiren napsautuksen ajan jossain perintätoimiston tietokannassa, se onkin jo 38e... tämä kaikki koronkiskonta on sitten vielä valtion pyhässä suojeluksessa... kuka muuten valvoo perintätoimistojen omia henkilörekistereitä, eihän niitäkään saa noin vaan perustaa!?!

      • asdf

        Tuokin esimerki on melko lievä:

        Tänä kesänä joutui yksi lasku muiden joukossa perintään: alkuperäinen summa oli 11 euroa ja muutaman viikon päästä minulta oltiin perimässä jo 66 euroa.

        Tein sillälailla että menin alkuperäisen laskun kanssa ja maksoin tuon 11 euroa.

        Senhän olin velkaa.

        55 euroa aion laittaa hyvään ruokaan.


      • minäkin
        asdf kirjoitti:

        Tuokin esimerki on melko lievä:

        Tänä kesänä joutui yksi lasku muiden joukossa perintään: alkuperäinen summa oli 11 euroa ja muutaman viikon päästä minulta oltiin perimässä jo 66 euroa.

        Tein sillälailla että menin alkuperäisen laskun kanssa ja maksoin tuon 11 euroa.

        Senhän olin velkaa.

        55 euroa aion laittaa hyvään ruokaan.

        velan suoraan pois mutta perintätoimisto vaan karhuaa korkoja, kuluja ym. joita en kyllä aio maksaa koska olen laskuni maksanut suoraan asianomaiselle.


      • osku
        minäkin kirjoitti:

        velan suoraan pois mutta perintätoimisto vaan karhuaa korkoja, kuluja ym. joita en kyllä aio maksaa koska olen laskuni maksanut suoraan asianomaiselle.

        Mikäli saatava on ollut suoraan ulosottokelpoinen (mm. sairaalamaksut), voi perintätoimisto siirtää maksamattomat perintäkulut ulosottoon ilman yksipuolista tuomiota. Ja tällöinhän sinulle tulee enemmän maksettavaa.
        Ja mikäli saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen, haetaan käräjäoikeudelta yksipuolinen tuomio. Tällöin maksat perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut (muistaakseni vähintään 220€), tietysti riippuu perintäkulujen suuruudesta.
        Perintälain 10§:ssä on maininta siitä, että velallisen TULEE MAKSAA velkojalle perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Myös velkojan toimeksisaajalle, eli perintätoimistolle.
        (ei mene sanatarkasti noin)

        Joten tutkikaa aina asiaa ennen kuin teette tai jätätte tekemättä jotain.


      • ???
        osku kirjoitti:

        Mikäli saatava on ollut suoraan ulosottokelpoinen (mm. sairaalamaksut), voi perintätoimisto siirtää maksamattomat perintäkulut ulosottoon ilman yksipuolista tuomiota. Ja tällöinhän sinulle tulee enemmän maksettavaa.
        Ja mikäli saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen, haetaan käräjäoikeudelta yksipuolinen tuomio. Tällöin maksat perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut (muistaakseni vähintään 220€), tietysti riippuu perintäkulujen suuruudesta.
        Perintälain 10§:ssä on maininta siitä, että velallisen TULEE MAKSAA velkojalle perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Myös velkojan toimeksisaajalle, eli perintätoimistolle.
        (ei mene sanatarkasti noin)

        Joten tutkikaa aina asiaa ennen kuin teette tai jätätte tekemättä jotain.

        Varokaa Täysperintä nimistä Vaasalaista yritystä.
        Yhtiö ottaa 21 euroa jokaiselta kirjeestä, vaikka
        pääoma olisi kuinka pieni. Lähettää kirjeitä viikon välein, jolloin kymmenen euron saatava on nopeasti sata euroa.


    • joku raja

      Suomen Pankin sivuilla on EU:n määräämä viivästyskorko 9,5%. Ketä tämä koskee? Saako sen ylittää naamioimalla ylitys laskutuspalkkioksi, perintäkuluksi, postituspalkkioksi tms. ja kuinka suuri ylitys saa olla Suomessa. Jos rajaton ylittäminen sallitaan on koko EU:n viivästyskorkolaki tarpeeton, tehoton ja turha.

      • Kokenut

        Se viivästyskorko, joka nyt määrätään, on 9,5%. Laman aikana ja sen jälkeen velallisille ja lainojen takaajille nuijittiin lopulta 18% viivästyskorot.


      • 18% tuomittu
        Kokenut kirjoitti:

        Se viivästyskorko, joka nyt määrätään, on 9,5%. Laman aikana ja sen jälkeen velallisille ja lainojen takaajille nuijittiin lopulta 18% viivästyskorot.

        EU:n sallima korko 9,5%. Mitäköhän nyt tapahtuu 18%:iin tuomituille. Onko mitään oikeuksia vieläkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe