Perintäyhtiöiltä palveluksia tilaa muut kuin sinä, mutta lasku lähetetään sinulle.
Ei hyvä.
Onko järkeä että ihmiselle jolla EI OLE rahaa, lähetetään lisää laskuja PERINTÄPALKKIOINA, KORKOINA, KULUINA, LASKUTUSLISINÄ jne... ?
Sehän on ihan sama kuin jollain olisi haava, ja yhteiskunta hoitaisi sitä kirvesiskuin.
Perintä on moraalitonta bisnestä ihmisten velkaahdingolla.
Kuinka kauan kestää ennenkuin ihmiset tajuavat sen.
Perintä yrittää putsata
12
1238
Vastaukset
- Nina
jo aikaa sitten, ni miten se asiaa auttas??
Eipä se oo meidän päätettävissä.
Auttasko lakko, vai mitkä ois tavallisen ihmisen keinot?- yhteistyötä ?
Tuosta herääkin kysymys onko velkaantuneilla kattojärjestöä, jos ei niin pystyyn oitis.
Sen jälkeen voitaisiin miettiä mitä voidaan tehdä, että myös ylivelkaantuneillakin on jonkinlaisia oikeuksia tässä yhteiskunnassa. - luottokelpoinen
yhteistyötä ? kirjoitti:
Tuosta herääkin kysymys onko velkaantuneilla kattojärjestöä, jos ei niin pystyyn oitis.
Sen jälkeen voitaisiin miettiä mitä voidaan tehdä, että myös ylivelkaantuneillakin on jonkinlaisia oikeuksia tässä yhteiskunnassa.Jos pitää paikkansa, että yhdistyksessä ja yleensä organisaatiossa toimivallla johdolla on oltava luottotiedot kunnossa, niin paha on luottohäiriöisten keskenään yhdistystä tai organisaatiota perustaa. Tältäkin osin tämän väestönosan kansalaisoikeudet on kaiketi torbedoitu.
- joku raja
EU:ssa on joku raja, jonka ylittyessä puhutaan koronkiskonnasta. En tiedä mikä se prosentti on, mutta käsitän niin, että rajaa ei voi ylittää naamioimalla osa korosta perintäkuluiksi, laskutuslisäksi, palkkioksi, postituskuluksi tai joksikin muuksi. Käsittämätöntä on, ettei kansalainen saa mistään selville mikä on EU:ssa ja siis myös Suomessa noudatettava kiskonnan raja.
- Vara-Vaari
varsinaista rahansuojelua, täysin kohtuutonta, jos esim. alkup. velka on 13e, niin velan käytyään parin hiiren napsautuksen ajan jossain perintätoimiston tietokannassa, se onkin jo 38e... tämä kaikki koronkiskonta on sitten vielä valtion pyhässä suojeluksessa... kuka muuten valvoo perintätoimistojen omia henkilörekistereitä, eihän niitäkään saa noin vaan perustaa!?!
- asdf
Tuokin esimerki on melko lievä:
Tänä kesänä joutui yksi lasku muiden joukossa perintään: alkuperäinen summa oli 11 euroa ja muutaman viikon päästä minulta oltiin perimässä jo 66 euroa.
Tein sillälailla että menin alkuperäisen laskun kanssa ja maksoin tuon 11 euroa.
Senhän olin velkaa.
55 euroa aion laittaa hyvään ruokaan. - minäkin
asdf kirjoitti:
Tuokin esimerki on melko lievä:
Tänä kesänä joutui yksi lasku muiden joukossa perintään: alkuperäinen summa oli 11 euroa ja muutaman viikon päästä minulta oltiin perimässä jo 66 euroa.
Tein sillälailla että menin alkuperäisen laskun kanssa ja maksoin tuon 11 euroa.
Senhän olin velkaa.
55 euroa aion laittaa hyvään ruokaan.velan suoraan pois mutta perintätoimisto vaan karhuaa korkoja, kuluja ym. joita en kyllä aio maksaa koska olen laskuni maksanut suoraan asianomaiselle.
- osku
minäkin kirjoitti:
velan suoraan pois mutta perintätoimisto vaan karhuaa korkoja, kuluja ym. joita en kyllä aio maksaa koska olen laskuni maksanut suoraan asianomaiselle.
Mikäli saatava on ollut suoraan ulosottokelpoinen (mm. sairaalamaksut), voi perintätoimisto siirtää maksamattomat perintäkulut ulosottoon ilman yksipuolista tuomiota. Ja tällöinhän sinulle tulee enemmän maksettavaa.
Ja mikäli saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen, haetaan käräjäoikeudelta yksipuolinen tuomio. Tällöin maksat perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut (muistaakseni vähintään 220€), tietysti riippuu perintäkulujen suuruudesta.
Perintälain 10§:ssä on maininta siitä, että velallisen TULEE MAKSAA velkojalle perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Myös velkojan toimeksisaajalle, eli perintätoimistolle.
(ei mene sanatarkasti noin)
Joten tutkikaa aina asiaa ennen kuin teette tai jätätte tekemättä jotain. - ???
osku kirjoitti:
Mikäli saatava on ollut suoraan ulosottokelpoinen (mm. sairaalamaksut), voi perintätoimisto siirtää maksamattomat perintäkulut ulosottoon ilman yksipuolista tuomiota. Ja tällöinhän sinulle tulee enemmän maksettavaa.
Ja mikäli saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen, haetaan käräjäoikeudelta yksipuolinen tuomio. Tällöin maksat perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut (muistaakseni vähintään 220€), tietysti riippuu perintäkulujen suuruudesta.
Perintälain 10§:ssä on maininta siitä, että velallisen TULEE MAKSAA velkojalle perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Myös velkojan toimeksisaajalle, eli perintätoimistolle.
(ei mene sanatarkasti noin)
Joten tutkikaa aina asiaa ennen kuin teette tai jätätte tekemättä jotain.Varokaa Täysperintä nimistä Vaasalaista yritystä.
Yhtiö ottaa 21 euroa jokaiselta kirjeestä, vaikka
pääoma olisi kuinka pieni. Lähettää kirjeitä viikon välein, jolloin kymmenen euron saatava on nopeasti sata euroa.
- joku raja
Suomen Pankin sivuilla on EU:n määräämä viivästyskorko 9,5%. Ketä tämä koskee? Saako sen ylittää naamioimalla ylitys laskutuspalkkioksi, perintäkuluksi, postituspalkkioksi tms. ja kuinka suuri ylitys saa olla Suomessa. Jos rajaton ylittäminen sallitaan on koko EU:n viivästyskorkolaki tarpeeton, tehoton ja turha.
- Kokenut
Se viivästyskorko, joka nyt määrätään, on 9,5%. Laman aikana ja sen jälkeen velallisille ja lainojen takaajille nuijittiin lopulta 18% viivästyskorot.
- 18% tuomittu
Kokenut kirjoitti:
Se viivästyskorko, joka nyt määrätään, on 9,5%. Laman aikana ja sen jälkeen velallisille ja lainojen takaajille nuijittiin lopulta 18% viivästyskorot.
EU:n sallima korko 9,5%. Mitäköhän nyt tapahtuu 18%:iin tuomituille. Onko mitään oikeuksia vieläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402