turhahan tänne on aloituksia tehdä

tiinaex...

näköjään viimeyön aikana kun nukuin yskstoista tuntia on hävinnyt asiallinen aloitukseni eiliseen puoli kymmeneen mennessä keskustelu oli ihan ja oli kiva lukea muidenkin kokemuksia asiasta ehkä kumminkin sitten ol oltava hiljaa ja tekemättä aloituksen aloitusta ehkä aihe minkälainen mahdollisuus viiskytviisvuotiaalla on vielä työllistyä kuuluu jonnekkin muualle kun tänne jonkun mielestä.

48

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinaex...

      toivoisin saavani korvenkukalta vastauksen ajatuksiini hänhän ne viestit täältä poistaa ja minkä takia on palsta 50 plus jos siellä ei voi keskustella kyseisestä asiasta.

      • hchgprtw

        TÖRKEÄÄ syytellä Korvenkukkaa joka on viimeksi kolme päivää sitten ollut kirjaantuneena. Tänne ei tarvitse tulla turhia syytöksiä esittämään ja palstaa moittimaan, vaan kannattaa pysyä siellä mihin on mennyt.


      • tiinaex...
        hchgprtw kirjoitti:

        TÖRKEÄÄ syytellä Korvenkukkaa joka on viimeksi kolme päivää sitten ollut kirjaantuneena. Tänne ei tarvitse tulla turhia syytöksiä esittämään ja palstaa moittimaan, vaan kannattaa pysyä siellä mihin on mennyt.

        enpä syytellyt olisin vaan halunnut saada vastauksen mut sit mulla tulikin mieleen että tuskin kenenkään niitä pitää poistattaa ylläpidon puolesta ne poistetaan jos on ilmoitettu että halutaan poistettavaksi niinkun jo aikaisemmin kirjoitin että tuskin edes kerkeevät lukea viestejä törkeehän mää oon mutta pyydän anteeksi.


      • tiinaex... kirjoitti:

        enpä syytellyt olisin vaan halunnut saada vastauksen mut sit mulla tulikin mieleen että tuskin kenenkään niitä pitää poistattaa ylläpidon puolesta ne poistetaan jos on ilmoitettu että halutaan poistettavaksi niinkun jo aikaisemmin kirjoitin että tuskin edes kerkeevät lukea viestejä törkeehän mää oon mutta pyydän anteeksi.

        Täällä on jollakin hirvittävän paha-olo, purkaa sitä muihin, eikä ymmärrä, että kohta ei ole, mihin purkaa.
        Pahanolonkaatopaikkana ei ole niin häävi olla, ja ei täällä enää moni ole.


      • tiinaex...
        k-kotton kirjoitti:

        Täällä on jollakin hirvittävän paha-olo, purkaa sitä muihin, eikä ymmärrä, että kohta ei ole, mihin purkaa.
        Pahanolonkaatopaikkana ei ole niin häävi olla, ja ei täällä enää moni ole.

        mää ajattelin nyt palata palstoille mutta tosi asiahan se on ettei sitä kukaan jaksa kovin kauaa lukee pelkkiä pahanolon purkauksia sinänsä harmi kun meitä viiden ja kuudenkympin välillä olevia tyyppejä kyllä täältä löytys jotka tykkäis aina sillon tällön höpötellä asiasta ja asian vierestä.


    • ?????????

      No voihan nokka, niinpä näyttää.
      Minäkin sinulle vastaisin asiallisesti asialliselle.
      Mikähän ihme asian selittää, minusta oli erittäin päivänkohtainen ja asiasisältöinen aloitus, nimenomaan tämänikäisille.

      Lopettakaa koko suomi24, jos ei asiallista keskustelua sallita!!!!!!

      • tiinaex...

        en oo varmaan puoleen vuoteen viittiny käydä koko palstalla mutta ajattelin eilen että jospa olis muutoksia tullu ja tosiaan tulikin ihan asiallista palautetta kirjoituksestani mutta hups se on kokonaan kadonnu mutta toivottavasti korvenkukka vastaa mikä on hänen pointtinsa poistaa asialliset keskustelut ja kaikenmaailman sinapittomat makkarat saa kumminkin herjata vähemmistöryhmiä =(((((


    • Hei kun keikuskelen

      Hei Tiinuliinukki. Olipas mukavaa nähdä tuttu nimimerkki.
      Voih ja voih kertaa kolkytä potenssiin ainakin kymmenen, jos oot tehnyt tänne aloituksen ja se on hävinnyt. Täällä on muutenkin Niiiiin hiljaista, että hyvin mahtuisi uusia aloituksia. Sinua harmittaa ja ihan syystä.

      Älä suutu, älä suutu, vaikka harmittaakin. Tuu vaan tänne tekemään aloituksia. Oot niin tomeran mukava tyttönen, että kivaa jos uusia tuulia tänne tuot.

      Enpäs osaa viserrellä mitään tuosta asiasta, että miten hyvin saisi viisvitonen töitä. Kaiketi riippuu siitä, mimmosta työtä hakee ja mitä on tehnyt aikaisemmin.

      • tiinaex...

        hei vaan hei kun keikustelen oon tosiaan seurannu sivusta tän palstan hiipumista ja jotenkin surettaa kun varmaan tänkin ikäisiä ihmisä olis jotka mielellaään juttelis ihan täälläkin eikä vaan jossain sätissä mulla ei oo ainakaan tarvetta sellaiseen mutta joskus kun täällä kotona istuskelee niin olis kiva vaihtaa ajatuksia asiasta tai asian vierestä nyt varsinkin on aikaa kun ei oo sitä duunia häiritsemässä ja eilen sain vahvistuksen omaan ajatukseeni joltain kirjoittajalta että kannattaa ottaa puoli vuotta levon kannalta ja sen jälkeen ruveta miettimään töitä uskoisin että kyllä niitä tekevälle löytyy jos ei oo kovin ronkeli =))))))


      • Hei kun keikuskelen
        tiinaex... kirjoitti:

        hei vaan hei kun keikustelen oon tosiaan seurannu sivusta tän palstan hiipumista ja jotenkin surettaa kun varmaan tänkin ikäisiä ihmisä olis jotka mielellaään juttelis ihan täälläkin eikä vaan jossain sätissä mulla ei oo ainakaan tarvetta sellaiseen mutta joskus kun täällä kotona istuskelee niin olis kiva vaihtaa ajatuksia asiasta tai asian vierestä nyt varsinkin on aikaa kun ei oo sitä duunia häiritsemässä ja eilen sain vahvistuksen omaan ajatukseeni joltain kirjoittajalta että kannattaa ottaa puoli vuotta levon kannalta ja sen jälkeen ruveta miettimään töitä uskoisin että kyllä niitä tekevälle löytyy jos ei oo kovin ronkeli =))))))

        Joo, eipä täällä ruuhkaa ole. Mielellään minäkin piipahtelisin täällä, varsinkin juuri näihin aikoihin. Ennen muinoin täällä lenteli huulet sinne tänne, sai ilakoida oikein olan takaa ja naureskella ihan ääneen muiden jutuille. Huumorin kukkaset pitää mielen virkeänä ja stressit ja muut muminat tipotoessään.

        Puoli vuotta on hyvä aika olla möllöttää ja tehdä kaikkea kivaa, mitä tulee mieleen. Ei tarvitse aamutuimaan tuijotella kelloa, että koska pitää lähteä töihin. Varsinkin nyt kevään kynnyksellä ja kesällä on aivan mahtavaa touhuilla pihalla tai jos ei aina viitsi touhuilla, niin lötköttää vaan tai pitää puutarhakutsuja ja muuta sen semmosta.

        En muista ollenkaan tai voi olla, että en ole koskaan tiennytkään, mimmosia töitä oot tehnyt. Joka tapauksessa kyllä töitä tekevälle löytyy, kuten sanoit.


      • tiinaex...
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Joo, eipä täällä ruuhkaa ole. Mielellään minäkin piipahtelisin täällä, varsinkin juuri näihin aikoihin. Ennen muinoin täällä lenteli huulet sinne tänne, sai ilakoida oikein olan takaa ja naureskella ihan ääneen muiden jutuille. Huumorin kukkaset pitää mielen virkeänä ja stressit ja muut muminat tipotoessään.

        Puoli vuotta on hyvä aika olla möllöttää ja tehdä kaikkea kivaa, mitä tulee mieleen. Ei tarvitse aamutuimaan tuijotella kelloa, että koska pitää lähteä töihin. Varsinkin nyt kevään kynnyksellä ja kesällä on aivan mahtavaa touhuilla pihalla tai jos ei aina viitsi touhuilla, niin lötköttää vaan tai pitää puutarhakutsuja ja muuta sen semmosta.

        En muista ollenkaan tai voi olla, että en ole koskaan tiennytkään, mimmosia töitä oot tehnyt. Joka tapauksessa kyllä töitä tekevälle löytyy, kuten sanoit.

        itse olin oma työnantajani mutta lopetin yrityksen kannattamattomana näinhän niille pienille yrityskille tätänykyä käy kun ei tahdo suuretkaan yritykset pärjätä tässä ajassa kivahan se olis välillä että mää tekisin töitä ja joku maksais palkkaa säännöllisesti vaikka pari kertaa kuussa siitä on jo niin kauan aikaa kun näin on ollut mutta nyt varsinkin kun kesä on tulossa pitää keskittyä niihin puutarhajuhliin omiin ja muiden järjestämiin tahtoo ne sijoittua aina yleensä vikonlopulle kun oon ollu töissä mutta nyt oon vapaana niin kaikki kutsut otetaan vastaan ilomielin =)))))


    • "Hoiva-alalla töitä riittää", tämä on se laulu, jota lauletaan...eli ei muuta kuin opiskelemaan, jos ei alalta vielä koulutusta ole. Tunnen yhden likimain ikäisesi, joka opiskelee sosiaalialaa.

      Itsekin olen suunnitellut opiskelevani lisää, nimenomaan sosiaalipuolta. Terveysala ei kiinnosta. Tosin vaihtoehto löytyy heti, jos tämä duuni alkaa liiaksi tökkiä. Olen kai sikäli onnekkaassa asemassa.

      Lueskelin aloitustasi eilen ja ihmettelen minäkin poistoa. Korvenkukalta on turha odottaa vastauksia poistamiinsa aloituksiin/viesteihin. Kokemusta on. Inhottavaa vallankäyttöä. Tämäkin tullaan todennäköisesti poistamaan.

      • tiinaex...

        opiskelu olis tietysti yks vaihtoehto edellisestä kerrasta on kyllä jo niiiiiin kauan eikä sillon se ainakaan kiinnostanu mutta eihän sitä tiedä kun vanhenee ja "viisastuu" jos maistuis kuinkakin kivalle yksityistä hoivapalvelua olen itseasiassa aljatellutkin sellaista missä ei tarvitse sairaanhoitajan taitoja sosiaalipuoli on kyllä mielenkiintoista sitä tässä on tullu hoidettua ilman työkokemustakin paleluala yleensäkkin pitää sisällään sen sosiaalisenkin puolen.


    • Aloitus oli hyvinkin asiallinen.
      Tuskin sefu, tai luotsi, mikä lieneekin, on sitä poistanut.
      Niitä on muitakin, jotka haluavat saada palstasta mieleisensä.
      Mikä on näin kovin hiljaisella palstalla kummallista.
      Siihen työllistymiseen, jos ei siltä alalta töitä löydy, missä on toiminut, niin silloin on vaikeaa. varsinkin, jos ei ole koulutusta muille aloille.
      Koulutus vie helposti pari vuotta, ja tuossa iässä pari vuotta ei mahdollisuuksia paranna.

      • tiinaex...

        joo onhan sen tietysti joku voinu pyytää poistoon ja ei kai niitä poistoon pyydettyjä kellään oo aikaa lukee vähän on väärillä jäljillä jos haluaa sellaisen palstan itselleen missä kukaan ei keskustele kenenkään kanssa jotenkin mustakin tuntuu että kouluttautuminen tällä iällä on se viimeinen oljenkorsi jos ei mitään muuta keksi tai saa melkolailla mullakin olis jo ikää jos ajattelisin vaikka hakee johonkin koulutukseen jolla ei oo mitään tekemistä mun entisen ammatin kanssa koululunpenkillä menis pisin mahdollinen aika varmaan ainakin kolme vuotta no sit olisinkin jo melkein kuuskymmentä ehkä kumminkin olis parempi etsiä oman alansa työtä.


    • tiinaex...

      no jo huomasin että joku on tämänkin aloituksen ilmoittanut asiattomaksi mutta toivotaan että ylläpito olis nyt sen verran skarppina ettei menis poistamaan aiheettomasti minkähän takia jollain on niin kova hinku saada tämäkin palsta loppumaan.

      • ?????????

        No johan on markkinat.
        Toivottavasti ylläpito osoittaa sisälukutaitonsa, eikä poista.


      • se on vaan merkki siitä, että jollekkin tämä palsta on tosi tärkeä asia elämässä.


      • tiinaex...
        ????????? kirjoitti:

        No johan on markkinat.
        Toivottavasti ylläpito osoittaa sisälukutaitonsa, eikä poista.

        niin määkin toivon koska en oo varmaan ainoo jonka aloituksia poistatetaan ja sit kun näin käy tosi useesti rupee tuntuun siltä että se onkin omassa itsessään se vika että aloitukset poistuu ja tuntuu siltä että onkin parempi olla kirjoittamatta yhtikäs mitään.


      • tiinaex...
        k-kotton kirjoitti:

        se on vaan merkki siitä, että jollekkin tämä palsta on tosi tärkeä asia elämässä.

        mutta mitäs sitten kun ei kukaan enää kirjoittele siirtyykö tää henkilö seuraavalle palstalle jatkaen samaa se on tavallaan kiusaa joka ei kohdistu kehenkään henkilökohtaisesti vaan sillä saa kohditumaan sen kiusan kaikkiin...


      • tiinaex... kirjoitti:

        mutta mitäs sitten kun ei kukaan enää kirjoittele siirtyykö tää henkilö seuraavalle palstalle jatkaen samaa se on tavallaan kiusaa joka ei kohdistu kehenkään henkilökohtaisesti vaan sillä saa kohditumaan sen kiusan kaikkiin...

        Varmaan on jo siirtynytkin. Tänä aamuna poistettiin täysin asiallisia keskusteluja ainakin 60 -palstalta. Ei sielläkään enää asiasta saa kirjoittaa, tyhjää löpinää vain.
        Samaa on tuolla yhteiskunta -otsakkeen alla olevilla palstoilla, monellakin. Vain yksi mielipide ja yksi näkemys asioihin sallitaan, muut vie sensuuri heti.
        Ei ole ihme, että palstat näivettyy.


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Varmaan on jo siirtynytkin. Tänä aamuna poistettiin täysin asiallisia keskusteluja ainakin 60 -palstalta. Ei sielläkään enää asiasta saa kirjoittaa, tyhjää löpinää vain.
        Samaa on tuolla yhteiskunta -otsakkeen alla olevilla palstoilla, monellakin. Vain yksi mielipide ja yksi näkemys asioihin sallitaan, muut vie sensuuri heti.
        Ei ole ihme, että palstat näivettyy.

        toi on kyllä typerää tän palstan se poistattaja on saanu kyllä melkein jo kuihtumaan seuraava on sit varmaan kuuskymppiset mutta on se jännä ettei ylläpito herää mitenkään näihin poistoihin ja siihen että ensin kuihtu nelikymppiset nyt viiskymppiset ja jatkoa näköjään seuraa...


      • ?????
        tiinaex... kirjoitti:

        toi on kyllä typerää tän palstan se poistattaja on saanu kyllä melkein jo kuihtumaan seuraava on sit varmaan kuuskymppiset mutta on se jännä ettei ylläpito herää mitenkään näihin poistoihin ja siihen että ensin kuihtu nelikymppiset nyt viiskymppiset ja jatkoa näköjään seuraa...

        eikö sulla ole oikeasti mitään muuta asiaa kun valittaminen ja moittiminen, miksi et tee sitä palstalla jossa olet muutenkin kirjoitellut viimevuodet vaan palaat tänne vain riidanhaastoon????


      • tiinaex...
        ????? kirjoitti:

        eikö sulla ole oikeasti mitään muuta asiaa kun valittaminen ja moittiminen, miksi et tee sitä palstalla jossa olet muutenkin kirjoitellut viimevuodet vaan palaat tänne vain riidanhaastoon????

        eipä sullakaan näytä olevan muuta asiaa kun kirjoittaa mulle tollai vuodesta toiseen mutta mikäs siinä onhan se tämänkin keskustelua ei kyllä vaan kovin monipuolista mutta en viitti jatkaa sen enempää vaikka kovasti tunnut haluavan kähinää kanssani aurinkoista viikonloppua sullekkin sitä se nyt vähän niinkun lupais =)))))


    • Oli ajankohtainen aihe!

      Kirjoitin myös illalla lyhyen kirjoituksen ja aamulla oli häippässyt koko ketju.

      • tiinaex...

        joops en uskokkaan että olen ainoa viisvitonen joka on siinä tilanteessa että ei ole töitä ja miettii tulevaisuutta mahtaako niitä töitä koskaan enää saadakkaan vaikka aina puhutaan että työnantajat suosii vanhempia työntekijöitä nykyään mutta kun se alkaa oleen melkein sillai ainakin kaupan alalla että monessa työpaikassa käytetään ainoastaan vuokratyövoimaa nuorillehan se on ihan hyvä saa kokemusta monesta paikkaa mutta itsestä tuntus ainakin sen työrupeaman jälkeen minkä ite oon tehny ettei viittis enää ruveta ajeleen pitkiä matkoja autolla saadakseen tehdä töitä että jotenkin on käyny mielessä sekin että jospa rupeis köyhäileen ei sitä ihminen paljoo rahaa tarvii että hengissä pysyy varsinkin kun ei tartte asua vuokralla ja kun on mahdollisuus lämmittää puilla joita kasvaa tossa pienessä metsäpläntissä ruokaan ei mee paljoo rahaa sen oon jo huomannu ja siihen omavaraisuuteen voi täällä maalla vaikuttaa kun vaan ryhtyy toimeen.


      • tiinaex... kirjoitti:

        joops en uskokkaan että olen ainoa viisvitonen joka on siinä tilanteessa että ei ole töitä ja miettii tulevaisuutta mahtaako niitä töitä koskaan enää saadakkaan vaikka aina puhutaan että työnantajat suosii vanhempia työntekijöitä nykyään mutta kun se alkaa oleen melkein sillai ainakin kaupan alalla että monessa työpaikassa käytetään ainoastaan vuokratyövoimaa nuorillehan se on ihan hyvä saa kokemusta monesta paikkaa mutta itsestä tuntus ainakin sen työrupeaman jälkeen minkä ite oon tehny ettei viittis enää ruveta ajeleen pitkiä matkoja autolla saadakseen tehdä töitä että jotenkin on käyny mielessä sekin että jospa rupeis köyhäileen ei sitä ihminen paljoo rahaa tarvii että hengissä pysyy varsinkin kun ei tartte asua vuokralla ja kun on mahdollisuus lämmittää puilla joita kasvaa tossa pienessä metsäpläntissä ruokaan ei mee paljoo rahaa sen oon jo huomannu ja siihen omavaraisuuteen voi täällä maalla vaikuttaa kun vaan ryhtyy toimeen.

        Olen vastikään täyttänyt 60 vuotta ja olen ollut pois työelämästä viisi vuotta.....
        Sairastuin alle nelikymppisenä vakavasti mutta tervehdyin työkuntoiseksi/liikunta kykyiseksi....olin pois 10 kuukautta pois töistä sairauteni vuoksi aikoinaan....

        Jäljellä on vain hieman huono verenkierto aivoissa ja vikaa hieman sydämessä.....
        Työvuosia on alle neljäkymmentä vuotta.....ja se sai riittää.

        Olen ollut neljä talvea etelässä puolisen vuotta......tulin Helsinkiin kolme viikkoa sitten taas mennäkseni syksyllä takaisin......

        Muutama vuosi sitten katselin ja mielenkiinnosta laitoin hakemuksiakin joihinkin työpaikkoihin mutta vanha mikä vanha.....jokaiseen kyselyyn en saanut edes vastausta.....
        Siis aivan hölmöä että puhutaan näistä eläkeiän nostamisista......
        Onneksi on/oli jo vakituinen tulo jolla elän ja oma asunto

        Nyt on aikaa itselleni harrastuksineni ja tuo "köyhäily" ei ole yhtään hassumpi juttu ainakaan omalla kohdallani. Jokainenhan valitsee mihin rahansa laittaa.
        Ainakaan minulla ei ole puutetta mistään....oon pieni tuloinen, mut` onnellinen!

        Menetetyn tilalle useasti saa entistä parempaa.......vaikkapa laatuaikaa!


      • tiinaex...
        sishill kirjoitti:

        Olen vastikään täyttänyt 60 vuotta ja olen ollut pois työelämästä viisi vuotta.....
        Sairastuin alle nelikymppisenä vakavasti mutta tervehdyin työkuntoiseksi/liikunta kykyiseksi....olin pois 10 kuukautta pois töistä sairauteni vuoksi aikoinaan....

        Jäljellä on vain hieman huono verenkierto aivoissa ja vikaa hieman sydämessä.....
        Työvuosia on alle neljäkymmentä vuotta.....ja se sai riittää.

        Olen ollut neljä talvea etelässä puolisen vuotta......tulin Helsinkiin kolme viikkoa sitten taas mennäkseni syksyllä takaisin......

        Muutama vuosi sitten katselin ja mielenkiinnosta laitoin hakemuksiakin joihinkin työpaikkoihin mutta vanha mikä vanha.....jokaiseen kyselyyn en saanut edes vastausta.....
        Siis aivan hölmöä että puhutaan näistä eläkeiän nostamisista......
        Onneksi on/oli jo vakituinen tulo jolla elän ja oma asunto

        Nyt on aikaa itselleni harrastuksineni ja tuo "köyhäily" ei ole yhtään hassumpi juttu ainakaan omalla kohdallani. Jokainenhan valitsee mihin rahansa laittaa.
        Ainakaan minulla ei ole puutetta mistään....oon pieni tuloinen, mut` onnellinen!

        Menetetyn tilalle useasti saa entistä parempaa.......vaikkapa laatuaikaa!

        sulla on elämä hyvällä mallilla ja lämmin muakin kiehtoo talvisaikaan ja mikä ettei jotain työtä löytys espanjastakin tekevälle mää uskon että oon pienituloisena paljon onnellisempi kun ns parempituloisena ei siitäkään mitään hyötyä oo kyllä verottaja siitä huolen pitää.


      • tiinaex... kirjoitti:

        sulla on elämä hyvällä mallilla ja lämmin muakin kiehtoo talvisaikaan ja mikä ettei jotain työtä löytys espanjastakin tekevälle mää uskon että oon pienituloisena paljon onnellisempi kun ns parempituloisena ei siitäkään mitään hyötyä oo kyllä verottaja siitä huolen pitää.

        Alussa kun jäin pois työlämästä....juuri sinun ikäisenä niin oli hieman "syntinenolo" et` näinkö nyt onkin myös itselläin.....kesti jonkun aikaa kun alkoi tottumaan ja ajattelemaan että enköhän ole oman osuuteni tehnyt minäkin.....elättänyt itseni kuusitoista vuotiaasta ja menetin jo kerran omaisuutenikin yhdeksänkymmen luvun alussa sairauteni lomassa.....joten nyt en enää menisi töihin.....tai sais olla todella hulppee palkka et` ottaisin pestin mihinkään.....

        Päivä kerrallaan.....


      • tiinaex...
        sishill kirjoitti:

        Alussa kun jäin pois työlämästä....juuri sinun ikäisenä niin oli hieman "syntinenolo" et` näinkö nyt onkin myös itselläin.....kesti jonkun aikaa kun alkoi tottumaan ja ajattelemaan että enköhän ole oman osuuteni tehnyt minäkin.....elättänyt itseni kuusitoista vuotiaasta ja menetin jo kerran omaisuutenikin yhdeksänkymmen luvun alussa sairauteni lomassa.....joten nyt en enää menisi töihin.....tai sais olla todella hulppee palkka et` ottaisin pestin mihinkään.....

        Päivä kerrallaan.....

        kiva kuulla että ilman töitäkin pärjää elämässä mutta onhan se nähtykkin paljon nykynuorista on sellaisia jotka ei koskaan oo tehny edes töitä eikä kumminkaan oo mitään huolta huomisesta itekkin oon tosiaan seittemäntoistavuotiaasta asti ollu työelämässä ja seitsemäntoista vuotta työllistin perheenikin ja olin se joka piti kaikesta huolen nyt oon ihan nauttinu kun musta pidetään huolta.


    • reppuriika

      Kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle niin kyllä 50-kymmpiset ovat työmarkkinoilla vielä kova sana. Et ole liian vanha vaikka opiskelet vielä uuden ammatin.

      • tiinaex...

        tää kuulostaa lohduttavalta ja onhan mulla tietysti kokemus jo parinkymmenen vuoden kottoritöistä ja myyntitöistä tukkukaupan puolella ja seitsemäntoista vuoden kokemus kaupan alan töistä vähittäiskaupan puolella se opiskelu on ollu mulle aina jotenkin vierasta mutta eihän sitä koskaan tiedä...


    • Poikkeuksellisesti, korvenkukkasen muinaisena lempparina, nykyisenä kaipuunkukkasena, haluan huomauttaa, että hän ei ole koskaan tehnyt, saati tee, virheliikkeitä.
      Mahdolliset kommentit, osoittakaa taivaan tuuliin.

      H.

    • Sellastakin taitaa vähän olla ilmassa. Eihän tuota meikäläinen niitä aloituksia muutenkaan isommin tehtailisi, mutta kieltämättä se joskus panee vähän potuttamaan, näin hiljaisempaakin miestä, kun sen harvan kerran nykyään johonkin aloitukseen kommentoi ja koko ketju on kadonnut ties minne, kun seuraavan käy katsomassa.

      On tässä kyllä nykyään muitakin palstan käyttöä rajoittavia tekijöitä. Useamman kerran, kun olen yrittänyt jonkun mitättömän kommenttini kaikkien luettavaksi saattaa, on tullut ilmoitus, että ei käy, bännit. Tuo bännisysteemi ei oikein sovi tähän päivään. Tänne periferiaan kun tuo lankanetti maksaa maltaita ja vaihdoin puolta halvempaan mobiililaajakaistaan. Mutta yllätys yllätys, systeemi käyttää jaettuja ip-osoitteita ja kun joku muu saman osoitteen käyttäjä, joka ei oikein hallitse näitä käyttäytymissääntöjä, bännätään, en minäkään, puhdas pulmunen?, pääse vähäisiä hengentuotoksiani tänne julkistamaan.

      • tiinaex...

        mää en olis muuten koskaan sitä lankanettiä vaihtanu mokkulaan jos ne ei olis puhunu mua niin hyvin ympäri että se lakkaa olemasta ihan just mutta monessa paikassa se on edelleen se mihinkään oo lakannu alussa mullakin oli noita ip osoite juttuja mutta onneks ne on vähentyny uskon että se on sellainen ongelma joihin ne kyllä panostaa se kun tuntuu olevan vähän jokaisella tänne meidän kulmille on tulossa nyt se valokuitukaapeli mutta ihan heti en siihen mukaan lähde on niin kallis ja sitä tiedä mitenkä se edes rupee pelittämään.


      • tiinaex... kirjoitti:

        mää en olis muuten koskaan sitä lankanettiä vaihtanu mokkulaan jos ne ei olis puhunu mua niin hyvin ympäri että se lakkaa olemasta ihan just mutta monessa paikassa se on edelleen se mihinkään oo lakannu alussa mullakin oli noita ip osoite juttuja mutta onneks ne on vähentyny uskon että se on sellainen ongelma joihin ne kyllä panostaa se kun tuntuu olevan vähän jokaisella tänne meidän kulmille on tulossa nyt se valokuitukaapeli mutta ihan heti en siihen mukaan lähde on niin kallis ja sitä tiedä mitenkä se edes rupee pelittämään.

        Puhuvat mitä puhuvat. Ei se ole lakannut olemasta, mitä nyt syysmyrskyissä kaatuilevat puut sitä välillä katkoivat. Minua ei ympäripuhuttu, mutta 40 euroa vs 20 euroa pani kyllä miettimään. Vielä tuo lankakin toimii, mutta parin kuukauden kokemuksella ihan riittävän hyvin toimii tämä mobiilikin ja langan voi katkaista.
        Mitään valokuituja tänne turha edes ootella. Vesijohtokin mieluummin.


      • tiinaex...
        mies-vm56 kirjoitti:

        Puhuvat mitä puhuvat. Ei se ole lakannut olemasta, mitä nyt syysmyrskyissä kaatuilevat puut sitä välillä katkoivat. Minua ei ympäripuhuttu, mutta 40 euroa vs 20 euroa pani kyllä miettimään. Vielä tuo lankakin toimii, mutta parin kuukauden kokemuksella ihan riittävän hyvin toimii tämä mobiilikin ja langan voi katkaista.
        Mitään valokuituja tänne turha edes ootella. Vesijohtokin mieluummin.

        tänne se valokuitu tulee ja liittyminen maksaa ehkä jotain puoltoista tonnii en oo niin tarkkaan sitä seurannu mutta kai se maksaa sit kans jotain kuukausittainkin melko arvokasta ainakin mun mielestä koska eihän näissä muissa oo kun kuukausimaksut kyllä mullekkin tää mokkula välttää kun ei tartte muuta kun huvikäyttää mulla kun on sihteeri joka hoitelee mun pankkiasiat ;))))))


    • :(((

      Outo palsta tää on ei ihme että kirjottajat katoaa.

      • Palsta pilalla

        Täällä on vaan aika ihme porukkaa. Kerran kahteen viikkoon käyn, ja aina vaan oudompaa. Ainoastaan 60 palsta on hullumpi. Siellä ne vielä kai jaksaa jänkyttää sille yhdelle kaikkein asioiden vihaajalle ja itsensä ihailijalle vastaan.
        Voi kun mies saisi vielä olla mies jne.
        Tulkaa tytöt takaisin ja olkaa yhtä tyhmiä kuin ennenkin ja lällällää jne. ja siivosin pihaa ja pistin piirakat uuniin, vein rakin pissille ja kiva kun oon ollu naimisissa niin ja niin kauan ja kerronpa lastenlasten nimetkin suurinpiirtein ja ainakin mihin seuraavaksi täällä napapiirillä ajan autollani. Mun lapsellapa on miniä/vävy - tämmöstä täällä tuuletetaan. Piiri pieni pyörii. Kuka täällä viittii olla sisäpiirin lisäksi? Muilla on esimerkiksi sähköposti ja puhelin.


    • Nuku lisää ja inise

      Jos se oli asiaton se sun aloitus.
      En ihmettelisi. Nimittäin: Huomasin alempaa että olet yrittäjä. Sori vaan, mutta sen enemmän valittavaa porukkaa saa yleensäkin hakea.
      Onneksi en ole pk-yrityksessä töissä. Olin joskus huonoina aikoina, ja melkein talkoohengellä sai työtä tehdä, että omistaja pääsi matkustelemaan ja sai taloja itelleen ja kakaroilleen pykätä.
      Kannattaa periä ihan reilua viljelyalaa. Sillä rahalla ostellaan vaikka 5-6 muksulle kaupungista kämpät. Nähty on.

      Yrittäjää tai entistä yrittäjää on toisen vaikea palkata. Ovat niin sankareita mielestään.

      • todistajan aitiossa

        Jos ja jos, ei ollut. Luin ja vastasinkin siihen. Se siitä.

        Vuosia aloittajaa lukeneena, taitaa olla meitä harvoja, jotka emme valita.
        Mitä täällä hyövää valittaa??


      • Nuku ja lisää jne.
        todistajan aitiossa kirjoitti:

        Jos ja jos, ei ollut. Luin ja vastasinkin siihen. Se siitä.

        Vuosia aloittajaa lukeneena, taitaa olla meitä harvoja, jotka emme valita.
        Mitä täällä hyövää valittaa??

        Aikamoinen marttyyri tuo oli olevinaan. Että ihan kauhea vääryys jos/kun jokin aloitus on hävinnyt. Pistäköön sen aloituksensa uudestaan. Kuka tuommoista nyt sensuroi? Vainoharhaista.

        Tiedätte hyvin, aikuiset ihmiset, millaiset aloitukset poistetaan.

        Perussuomalaisilla on omatkin palstansa ja fooruminsa.


      • jees söör ja limukka
        Nuku ja lisää jne. kirjoitti:

        Aikamoinen marttyyri tuo oli olevinaan. Että ihan kauhea vääryys jos/kun jokin aloitus on hävinnyt. Pistäköön sen aloituksensa uudestaan. Kuka tuommoista nyt sensuroi? Vainoharhaista.

        Tiedätte hyvin, aikuiset ihmiset, millaiset aloitukset poistetaan.

        Perussuomalaisilla on omatkin palstansa ja fooruminsa.

        Sanasta sanaan en muista, mutta siinä hän kysyi, mihin hommiin 55v. voisi suunnistaa. Toivottavasti ei haittaa, että muistan.
        Samaahan on tuossakin aloituksessa.

        Aikalailla ihmeesti sinä otat kantaa asiaa.
        Minä en ainakaan tiedä, miksi se poistettiin.

        Politiikka ei kiinnosta höykäsen pöläystä, ei perustat eikä jatkotkaan.


    • Epäilen että on siirretty muualle jonkun toimesta, harmi, en ollut lukenut ja olisin utelias lukemaan ollut, aihe on kiinnostava. Jos muistat otsikon tai muuta niin hae keskusteluhausta niin löydät minne on siirretty, kerro sitten mullekin.
      On niin kurja kun ei jätetä otsaketta tänne ja sitten että minne siirrettiin.

      • tiinaex...

        eipä sitä mistään löydy eikä sillä mitään väliä ookkaan ollukkaan ihmettelinpä vaan turhaa poistoa mutta menny mikä menny johan tossa joku jo annatti mun ammattikunnalle näinhän se on että kateellisia on maailma täynnä ja varsinkin niitä jotka on kateellisia niille joille ei kannata olla kateellinen tippaakaan no se siitä antaapa asian olla mulla on yleensä paha tapa takertua liikaa toisarvoisiin asioihin joilla ei oo kumminkaan mun elämässä mitään merkitystä mutta minkä sitä luonnolleen voi =)))))


    • totta toinen puoli

      Vastasin sulle, että muistathan vanhan vihollisen, DW:n joka puuttui aikoinaan jokaiseen keskusteluun puskista ja kylvi vihaa ja kaunaa.
      Näyttää siltä että vastaukseni on poistettu, varmaan juuri kyseisen valittajan toimesta.
      Mutta sellaistahan se on kun ihminen elää elämäänsä palstoilla eikä elävässä elämässä, se on kateellinen asioista joista ei tarvitsisi olla.
      Kyse lie palstojen herrudesta joka käy ylitse seriffinkin.
      Säälittävää, miten se muuten sanoisi?

      • tutut jutut

        Uskoisin poiston tapahtuneen koska nimeltä mainiten syyttelet muita. Tuoreessa muistissa on eräs joka veti kovastikin herneen nenäänsä täällä muutamien jutuista mm. DW:n, sen jälkeen hän mukamas poistui, kuitenkin aika sopivasti heti "poistumisen" jälkeen alkoi niiden jahtaus jotka eivät kyseisen poistujan kanssa olleet samaa mieltä. Sama kuvio toistuu muutaman kerran vuodessa vuodesta toiseen.

        Kirjoitustyyliään ei pysty täysin peittelemään, vaikka kovasti näyttää olevan yritystä.


    • eieleisen heinät

      Sýyttelet väärää ihmistä.Se joka poistui, poistui todella.
      Syyllinen löytyy sieltä teidän omalta 60 palstalta.
      Kirjoitustyyliään pystyy muuttamaan jos on tarpeeksi kauan seurannut muita, helppoa kuin heinänteko.
      Lyön vetoa siitä ettei ole sinulla mitään hajua kuka olen, siksikin minä tunnistan sinut hyvin.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe