auto pelko

HELP

hei. mulla ois yks kysymys.. miten olette opettaneet koiran autoon menoon... itselläni on vuoden ikäinen tervueren jonka ostin n.kuukaus sitten.. se ei uskalla tulla auton lähellekkään kun ollaan menossa jonnekkin... antakaa vinkkejä millä sen sais autoon vapaaehtoisesti.. tähän asti olen kantanut sen lopulta autoon..

8

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Issukka

      Kantaminen on yksi keino, mutta oletko kokeillut makupalan kanssa saada koira auton lähelle? Kun olet saanut sen siihen, niin kannattaa kokeilla heittää autoon joku hyväskä, mistä koira erityisesti pitää! Jos se ei ole aiemmin tottunut autossa olemaan, niin valitettavasti joudut työskentelemään sen kanssa aika reippaasti. Sitähän voi opettaa niinkin, että auto ei edes välttämättä lähde minnekään. Toki on myös koiria, jotka eivät yksinkertaisesti voi sietää autoon menoa, saati olla liikkuvassa autossa. Itselläni oli sellainen collieuros ennen näitä nykyisiä kultaisia.

      • Dober

        Vanhempieni koira ei autoon suostunut menemään moneen vuoteen vapaaehtoisesti. Alettiin sitten tekemään niin että kannettiin koira autoon ja mentiin johonkin todella kivaan paikkaan. Kolmen kuukauden "kivojen paikkojen autoilun" jälkeen koira alkoi innostumaan kun sanottiin että nyt kyytiin, lähdetään. Nykyään tämä sama koira on autossa aina jos joku luukku jää auki :)


      • HELP

        joo kokeiltu on kaikkea, makupaloja yms.. mutta ei.. kova halu sillä on tulla toisen koiran perässä kyytiin mutta se ei vaan uskalla... toivottavasti ajan kanssa se tottuis..


    • Autofani

      Meillä auttoi autossa oleilu, siis sellanen ajan vietto, et koko perhe (mies ja minä muut koirat) oltiin autossa. Syötiin makkaraa kaikessa rauhassa ja kaiveltiin siellä penkkien välejä. Lopulta se arkajalkakin alkoi tulla, mutta siihen meni kuukausia.

      Itellä tervu(tosin sekarotuinen) mutta tosi herkkä kaveri, siis kaikki jutut, mitä pentuna on sattunu pysynyt mielessä. Ja minusta tällä kaverilla on tapana hermostua siitäkin, mikäli se ei ymmärrä juttua.Monesti olen huomannut lievittäväni sen ihme hörhöilyjä ihan jämäkällä ja päättäväisellä käytöksellä. Muun muassa autossa sen tapana oli juosta ikkunasta ikkunaan autoja vahtiessa. Mieletön piippaus ja ralli. Siihen ei auttanu hermostua, sillä olen huomannut vain pahentavani asioita. Napakka "paikka" ja siihen konkreettinen näyttö mitä se tarkoittaa..Mutta rauhallisella äänellä.

      Kerroit, että koira on ollu sulla kuukauden. Kunhan se oppii luottamaan sinuun, se tulee sitten autoonkin. Meillä sen luottamuksen ansaitseminen vierailla ihmisillä kestää tosin melkoisen kauan..
      MALTTI ON VALTTIA!

    • HELP

      hip hei! tämä minun auto pelkoinen koiruliini meni eilen ensimmäistä kertaa itse autoon! iso kivi vierähti sydämeltä...!

      • Dober

        Mitä teit, oletko opettanut koiraa vai miten sait homman onnistumaan?

        *en ole utelias vaan tiedonhaluinen*


      • HELP
        Dober kirjoitti:

        Mitä teit, oletko opettanut koiraa vai miten sait homman onnistumaan?

        *en ole utelias vaan tiedonhaluinen*

        opetin, mutta ainoastaan viikonloppuisin koska vain silloin oli mahdollista sitä opettaa...(en nimittäin itse omista autoa)..


      • KOLME KOIRAA
        HELP kirjoitti:

        opetin, mutta ainoastaan viikonloppuisin koska vain silloin oli mahdollista sitä opettaa...(en nimittäin itse omista autoa)..

        TOINEN EI IHAN MIELELLÄÄN OMAAN MUT KYLLÄ VIERAIDEN, VIKA HULLUNA AUTOILUUN.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe