Etuilijat

Eastman

Nyt kun taas jonotellaan melkein entiseen malliin Torjanovkassa, niin on pistänyt silmään etuilijat, jotka ajelevat kaikkien jonojen ohitse, sanovat jotain liikennettä ohjaavalle rajavartialle ja jatkavat suoraan passintarkastukseen. Näitä on sekä suomen, että venäjän kilvillä. Että millä paperilla näistä jonoista pääsee ohitse? Riittääkö riihikuiva kaksikymppinen, vai pitääkö olla joku napalankoa läheisempi sukulainen tullissa???

10

1253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marko135kg

      aikanaa alle 3 vuotias lapsi tai raskaustodistus, siis vaimolla...

      Toisaalta joskus kyl ne lemppaa turhat etuilijat hevon vittuun, kesällä sinnikkäin lempattiin kolmesti veke, se oli hauskaa...

      Itteä vituttaa noi pelkän bensan hakijat, ne kun tuppaa etuilla normaalia enemmään.

      Tuskinpa kellään se etuilu kas kymppisestä on kiinni...

      • Eastman

        Huutava lapsi ja vuotava vaimo matkaan ja menoksi.


    • lena

      syitä voi olla monia: pieni lapsi autossa (alle 3v) on varmasti yksi. toinen syy voi olla myös varsinainen työmatka, ainakin meille on työnantaja hankkinut kulkuluvat, joita tosin on aika nihilistisesti saatavissa. koska kaikki liikeviisumilla kulkevat ei todellakaan ole oikella liikematkalla (vrt. bensanhakijat, jotka todella joutavat odottamaan).

      mikään ei ole turhauttavampaa oikealla työmatkalla kuin seisoa tullijonossa kaikenmaailman omastamielestään maailmanmatkaajien kanssa, jotka esitteleät ylpeinä leimoista (venäjän) täyttyneitä passejaan. kaikkein innokkaimmat ohittelijat tietenkin yrittävät lahjoa virkailijat, mikä sekään ei ole mahdotonta. ainahan kannattaa yrittää ja jos oma kukkaro kestää joka ylityksellä maksaa lisäeuroja venäläisille niin siitä vaan. itse taas kannatan (helppo sanoa kulkuluvan omaavana) taas vain virallisia maksuja virallista tietä ja tietenkin vain ruplina.

      • Pietu

        Mika taho myontaa noita kulkulupia? Itse olen Pietarissa toissa ja tulee ajeltua suomeen aina silloin talloin. Saako luvan vain venalaisin kilvin varustettuun autoon vai onnistuuko myos Suomalaisin kilvin? Mita maksaa?


      • lena
        Pietu kirjoitti:

        Mika taho myontaa noita kulkulupia? Itse olen Pietarissa toissa ja tulee ajeltua suomeen aina silloin talloin. Saako luvan vain venalaisin kilvin varustettuun autoon vai onnistuuko myos Suomalaisin kilvin? Mita maksaa?

        meidän yrityksessä ainakin on eräs vanha herra eversti hankkinut nämä luvat omalla tavallaan joltain rajapuolen natsalnikilta. tarvitsee vaan olla tarpeeksi korkea-arvoinen natsalnikki, ettei ne rajalla käytä vessapaperina sitä kulkulupaa. eli suhdetoiminta on kaiken a ja o. ilmeisesti on myös ns. virallisia lupia, joita voivat anoa ambulanssit yms. ajossa olevat tahot.

        meidän luvat ovat henkilökohtaisia, eli ei autosidonnaisia. sama sitten olenko autonkuljettajan kanssa vai itse puikoissa. hinnasta en tiedä montako suklaarasiaa maksaa vai millä tavalla on lunastettu, eikä suoranaisesti kiinnostakaan.


      • pauli antero
        lena kirjoitti:

        meidän yrityksessä ainakin on eräs vanha herra eversti hankkinut nämä luvat omalla tavallaan joltain rajapuolen natsalnikilta. tarvitsee vaan olla tarpeeksi korkea-arvoinen natsalnikki, ettei ne rajalla käytä vessapaperina sitä kulkulupaa. eli suhdetoiminta on kaiken a ja o. ilmeisesti on myös ns. virallisia lupia, joita voivat anoa ambulanssit yms. ajossa olevat tahot.

        meidän luvat ovat henkilökohtaisia, eli ei autosidonnaisia. sama sitten olenko autonkuljettajan kanssa vai itse puikoissa. hinnasta en tiedä montako suklaarasiaa maksaa vai millä tavalla on lunastettu, eikä suoranaisesti kiinnostakaan.

        kaista,niillä kun tuntuu olevan kaikkein kiirein juoksu jalkaa luukulta luukulle.sillee kerkiää monta reissua vuorokauteen.yks tullimieskin sano et saispa nää kiertolaiset omiin jonoihin, niin johan työmatkalaisten jonotuskin vähenis huomattavasti.kiva katsella kun laskee suopuomin ohi ,et "jussi jobbari" täyttää jo 30ltr.kansisteriään kiireellä mut eipä tarvi tulla taas moneen päivään takasin.ps.monelle tankkarille on suopuomin takainen elämä uutta ja ihmellistä!


      • Eastman

        Että moinen juuri häiritsisi. Tuo vaan oli kiva tietää. Tällä viikolla oli yksi suomalainen menossa tyyriin näköisellä mersulla. Niillä oli kyydissä venäläismies joka kävi tullipäällikön juttusilla ja yhteistoimin ohjasivat tämän miehen vaimoineen passintarkastukseen. Eipä siinä mitään, mutta oli vakuutus vanha ja paperit puoliksi täytetty. Se vähän rassasi.


      • marko135kg
        Eastman kirjoitti:

        Että moinen juuri häiritsisi. Tuo vaan oli kiva tietää. Tällä viikolla oli yksi suomalainen menossa tyyriin näköisellä mersulla. Niillä oli kyydissä venäläismies joka kävi tullipäällikön juttusilla ja yhteistoimin ohjasivat tämän miehen vaimoineen passintarkastukseen. Eipä siinä mitään, mutta oli vakuutus vanha ja paperit puoliksi täytetty. Se vähän rassasi.

        että se olin minä "tyyriin näköisellä mersulla", mut toisaalta en oo kyllä vispilä kauppoja hieronut muualla kuin kirpparilla...

        Et kyl se joku muu runqwist on ollut


    • Pekka Poro

      ISOT pojat kertoivat talvella, että on myynnissä rekisterikilpiä, jolla varustettua autoa kenelläkään ei ole oikeus pysäyttää (koskee myös OMONia). Miliisi ja muut viranomaiset antavat autolle aina etuajo-oikeuden ja pysäyttävät tarpeen tullen muun liikenteen. Oliskohan ne ruuvattu irti Putinin autosta? Rekkarin hinta on vaatimattomat 50 000 $

    • Suapi ohittaa...

      http://www.travel.vbg.ru/fin/foorumi/

      Venäjän rajavartioston vastauksia...

      Miksi rajanylityspaikkojen jonoissa ohitellaan?

      1. On matkustajaryhmiä, joilla on oikeus jonon ohittamiseen: diplomaatit, rajanylityspaikoilla toimivien organisaatioiden työntekijät, lähialueyhteistyön suuriin projekteihin kuuluvien yritysten työntekijät ja henkilöt, joiden ajoneuvossa on pieniä lapsia. Poikkeustapauksina käsitellään lisäksi sellaiset rajanylittäjät, joiden on ehdottomasti ehdittävä julkiseen kulkuneuvoon (lähinnä lentokone tai juna) mahdollisimman nopeasti (esitettävä asian todistava matkalippu).

      2. Valitettavasti on myös tapauksia, joissa yksinkertaisesti on kysymys rajavartijan virheestä. Nämä pyritään kitkemään puuttumalla tarmokkaammin havaittuihin väärinkäytöksiin.

      Huom! Täsmennys kohtaan ryhmistä, joilla on oikeus ohittaa jono rajanylityksen yhteydessä:

      Jos autossa on alle 3-vuotiaita lapsia, jonon saa ohittaa.

      että tämmöistä...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe