Keinohedelmöitykseen vasektomian jälkeen?

kokemuksia?

Miehelle on tehty vasektomiaedellisen liiton aikana. Nyt haluamme yhteisen lapsen. Lääkäri suosittelee ennemmin keinohedelmöitystä kuin vasektomian purkua. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Kauanko prosessi kesti? Onnistuiko raskautuminen? Millainen prosessi oli? Kunnallisella vai yksityisellä puolella? Mitä maksoi?

5

3791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

Heippa,

varsinkin jos vasektomia on tehty yli kaksi vuotta sitten purkaminen on ymmärtääkseni vaivalloista.

Meillä lapsi saatiin ICSI-hoidolla, jossa minulle kasvatettiin munasoluja ja ne hedelmöitettiin miehen kiveksistä otetuilla siittiöillä. Hoito ei ole mahdollista kuin yksityisellä, koska lapsettomuus on näin vasektomiatapauksessa itse aiheutettua ja hoidoista/lääkkeistä ei saa edes kela-korvauksia.

Meillä tepsi kolmas kerta ja rahaa meni noin 20 000 eur.

Hirveä summa ja rumba, mutta pikkuinen on kaiken vaivan arvoinen ja enemmänkin.

• Kokemuksia?

Hei, kiitos tuhannesti vastauksestasi! Saanko kysyä miksi ICSI eikä inseminaatio? Oliko kysymys siitä että vasektomia oli vaikuttanut sperman laatuun?

t. Aloittaja

• saman kokenut
        Kokemuksia? kirjoitti:

Hei, kiitos tuhannesti vastauksestasi! Saanko kysyä miksi ICSI eikä inseminaatio? Oliko kysymys siitä että vasektomia oli vaikuttanut sperman laatuun?

t. Aloittaja

Hei,

meillä ainakin sanottiin heti, että ICSI on ainut vaihtoehto... eli ehkä siittiöiden laatu huonompi ja ilmeisesti niitä saadaan sieltä kiveksistä otettavalla neulanäytteellä niin pieni määrä, että ICSI, jossa hedelmöitystä yritetään yksittäisellä siittiöllä yksittäiseen munasoluun on paras vaihtoehto.... mutta tämä on siis vain minun mutu-tuntumaani eikä lääkärifaktaa.

Mikäli vasektomiasta on kovasti aikaa saattaa tosiaan olla, että siittiöiden laatu on heikentynyt. Meillä aikaa oli kulunut 7 vuotta ja siittiöt eivät olleet enää parhaimmillaan. Vikaan hoitoon oli myös jo varattu luovuttajankin siittiöitä, jos ei olisi enää saatu omia lainkaan, mutta kävi onni ja saimme oman.

Meillä tämä omien siittiöiden edes jonkinlainen saatavuus varmistettiin niin, että miehen siittiöiden tilanne tarkastettiin ensin ja kun todettiin, että niitä on aloitettiin vasta minun hormonipistokset ja sitten samana päivänä kun minulta punktioitiin munasolut niin kerättiin myös mieheltä siittiöitä.

Tsemppiä hoitourakkaan, jos siihen ryhdytte!

• Melko kallista

Tyyriiltä kuulostaa. Noista klinikoiden hinnastoista kun ynnää yhteen sekä lisää vielä lääkkeiden hinnat, niin ei siltikään pääse noin suureen summaan. Minkähän kustannuksen mahdan jättää huomioimatta?

• Rahaa menee...
        Melko kallista kirjoitti:

Tyyriiltä kuulostaa. Noista klinikoiden hinnastoista kun ynnää yhteen sekä lisää vielä lääkkeiden hinnat, niin ei siltikään pääse noin suureen summaan. Minkähän kustannuksen mahdan jättää huomioimatta?

Unohdit varmaan laskea kaikki lukuisat verikokeet ja lukuisat ultrakäynnit. Joka käynnin yhteydessä tehdään AINA sisäultra ja käyntejä riittää!!!! Myös kaikki mieheen liittyvät tutkimukst maksaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      64
      1118
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe