Keinohedelmöitykseen vasektomian jälkeen?

kokemuksia?

Miehelle on tehty vasektomiaedellisen liiton aikana. Nyt haluamme yhteisen lapsen. Lääkäri suosittelee ennemmin keinohedelmöitystä kuin vasektomian purkua. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Kauanko prosessi kesti? Onnistuiko raskautuminen? Millainen prosessi oli? Kunnallisella vai yksityisellä puolella? Mitä maksoi?

5

4331

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

Heippa,

varsinkin jos vasektomia on tehty yli kaksi vuotta sitten purkaminen on ymmärtääkseni vaivalloista.

Meillä lapsi saatiin ICSI-hoidolla, jossa minulle kasvatettiin munasoluja ja ne hedelmöitettiin miehen kiveksistä otetuilla siittiöillä. Hoito ei ole mahdollista kuin yksityisellä, koska lapsettomuus on näin vasektomiatapauksessa itse aiheutettua ja hoidoista/lääkkeistä ei saa edes kela-korvauksia.

Meillä tepsi kolmas kerta ja rahaa meni noin 20 000 eur.

Hirveä summa ja rumba, mutta pikkuinen on kaiken vaivan arvoinen ja enemmänkin.

• Kokemuksia?

Hei, kiitos tuhannesti vastauksestasi! Saanko kysyä miksi ICSI eikä inseminaatio? Oliko kysymys siitä että vasektomia oli vaikuttanut sperman laatuun?

t. Aloittaja

• saman kokenut
        Kokemuksia? kirjoitti:

Hei, kiitos tuhannesti vastauksestasi! Saanko kysyä miksi ICSI eikä inseminaatio? Oliko kysymys siitä että vasektomia oli vaikuttanut sperman laatuun?

t. Aloittaja

Hei,

meillä ainakin sanottiin heti, että ICSI on ainut vaihtoehto... eli ehkä siittiöiden laatu huonompi ja ilmeisesti niitä saadaan sieltä kiveksistä otettavalla neulanäytteellä niin pieni määrä, että ICSI, jossa hedelmöitystä yritetään yksittäisellä siittiöllä yksittäiseen munasoluun on paras vaihtoehto.... mutta tämä on siis vain minun mutu-tuntumaani eikä lääkärifaktaa.

Mikäli vasektomiasta on kovasti aikaa saattaa tosiaan olla, että siittiöiden laatu on heikentynyt. Meillä aikaa oli kulunut 7 vuotta ja siittiöt eivät olleet enää parhaimmillaan. Vikaan hoitoon oli myös jo varattu luovuttajankin siittiöitä, jos ei olisi enää saatu omia lainkaan, mutta kävi onni ja saimme oman.

Meillä tämä omien siittiöiden edes jonkinlainen saatavuus varmistettiin niin, että miehen siittiöiden tilanne tarkastettiin ensin ja kun todettiin, että niitä on aloitettiin vasta minun hormonipistokset ja sitten samana päivänä kun minulta punktioitiin munasolut niin kerättiin myös mieheltä siittiöitä.

Tsemppiä hoitourakkaan, jos siihen ryhdytte!

• Melko kallista

Tyyriiltä kuulostaa. Noista klinikoiden hinnastoista kun ynnää yhteen sekä lisää vielä lääkkeiden hinnat, niin ei siltikään pääse noin suureen summaan. Minkähän kustannuksen mahdan jättää huomioimatta?

• Rahaa menee...
        Melko kallista kirjoitti:

Tyyriiltä kuulostaa. Noista klinikoiden hinnastoista kun ynnää yhteen sekä lisää vielä lääkkeiden hinnat, niin ei siltikään pääse noin suureen summaan. Minkähän kustannuksen mahdan jättää huomioimatta?

Unohdit varmaan laskea kaikki lukuisat verikokeet ja lukuisat ultrakäynnit. Joka käynnin yhteydessä tehdään AINA sisäultra ja käyntejä riittää!!!! Myös kaikki mieheen liittyvät tutkimukst maksaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      51
      991
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      868
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      799
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      737
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      664
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      619
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      166
      553
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      55
      501
    Aihe