Milma

Helmin ja "Milman" mamma

Rehellisiä mielipiteitä! Koko nimi ois: Milma Isla Amanda

33

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vältävaikeus

      Luulen, että ihmiset "kuulevat" nimen väärin, koska se on outo, joten aivo korjaa sen tuttuun muotoon, joten lastanne tullaan aina luulemaan Hilmaksi. On ärsyttävää, kun omaa nimeä joutuu koko ajan korjaamaan.

      Ehdotankin Helmin sisaren nimeksi Hilma, joka sopii mainiosti Helmin nimeen.

    • ...

      Entäs Telma tai Nelma tai Selma tai Valma?

    • jotakin.

      Milma Aliina
      Miisa/Maisa Alliina

    • Sirkka K

      Milma on suomalaiselle hankala lausua. Miksi väkisin keksiä sellaista mikä ei toimi. Paljon parempia ovat Hilma tai Vilma. Hilma oli 1890 -luvun suosikkinimi.

      Tuo Islakaan ei oikein nappaa. Mistä se mahtaa olla peräisin ?

      Hilma Maria
      Hilma Maija Amanda
      Hilma Hanna Amanda
      Vilma Leena Amanda
      Sirkka Kaarina

      Kommentoi perinteisiä nimiä kannattava.
      Pidän myös ratkaisuista , että nimeä etsitään suvun nimistä. Isomummo, täti ... Lapsi sidotaan nimellä sukuun. Esim: Sain nimeni äidin Sirkka mummon mukaan.

      • Sirkka K

        Otan vähän lausuntoani takaisin. Hyllyssä on suomalainen nimikirja vuodelta 1984. Milma on mainittu siinä. Nimi on yksi Emilian johdannaisista. Islaa siitä ei löytynyt.


    • ......

      ei ei...

    • mun list...

      Salme, siinä reilu suomalainen nimi joka on muinaisnimi. Helmi ja Salme sopisi kauniisti, ei liian samanlaisia.

    • ????

      Milma vaikuttaa hieman teennäiseltä nimeltä.

      Helmi ja

      Liila
      Linda
      Lilja
      Laine
      Leeni
      Pihla
      Saimi
      Selja
      Silva
      Silvia
      Lotte

      • Rohkeasti vaan!

        Milma on oikein kiva nimi! Hilmasta tulee vaan mieleen 90-vuotias mummo,vaikka nämä "mummonimet" ovatkin nyt kovasti muodissa.Vilma on muuten vaan kauhean ruma!Milma Isla Amanda on kokonaisuudessaan hyvä nimi,eipä ole muilla likoilla samanlaista :)


    • :):):):):)

      Ei mun makuuni mutta ei mikään pahakaan jos tykkäätte. Tässä kuitenkin vielä yksi vaihtoehto: Tilma

    • Helmin ja "Milman" ap

      Ap täällä! Tosi paljon on tullut ihania nimiehdotuksia,mutta LILJA oli ylitse muiden!

      • sibyllavon

        Olen luullut Milma-nimeä uudeksi, mutta on jo kauan sitten käytetty. Minusta kaunis, samoin myös Milha. Sekin on vanha, myös harvinainen. Minä kannatan Milmaa.


      • 45+

        No Lilja tietyskin :)


    • vii.

      Molemmat ovat kauniita mutta laittaisin nimeksi Liljan. Perusteluna se, että Helmi ja Milma ovat minusta liian samanlaisia ja kieli menee solmuun kun yrittää sanoa Helmi ja Milma. Kokeile vaikka, monta kertaa peräkkäin :) Helmi ja Lilja sensijaan ovat enemmän erilaisia keskenään ja molemmilla on todella kaunis merkitys. Ihana sisaruspari siis!

    • tässä jtkn

      Helmi Usva Auroran siskoksi sopii joku merkitysnimi eikä varsinkaan mitään vieraskielistä Amandaa. Tosin suomenkielinen Mantakaan ei ole merkitysnimi. Ehdotan jotain tämän tyylistä

      Lilja Lumi Kukka/ Suvi Kukka

      • herkkää

        Juuri näin!Lilja on herkkä ja kaunis nimi,mitä taas Isla ja Amanda eivät ole.Jos päädyt Liljaan niin menee toiset nimet vaihtoon! Esikoisen nimi on hyvin kaunis,samantyylinen nimi siskollekin :)


    • milma!

      enpä ole tuollaista ikinä kuullut, mutta tässä kun makustelee niin oikeastaan aika ihana! lilja on ihan kiva myös, ja itse tykkään lisäksi nimestä vilma/wilma, mutta kannatan kyllä ehdottomasti tätä uutta nimituttavuutta!
      Milma Isla Amanda on oikein hyvä nimi.

    • yököttää

      Milma on yököttävä kummajainen ja Lilja taas yököttävän IMELÄ!

    • Helmin ja Liljan ap

      Ap täällä :)
      Tyttärestämme tulee Lilja

      • Helmin ja Liljan Ap

        Siis Helmi Usva Aurora eikä että Helmillä on toisena Usva ja Liljalle kaavailtu toiseksi nimeksi Aava...anteeksi tuli väärinpäin kun keskityin vauvan syöttämiseen,Helmin huutoon ja kurjoittamiseen samaan aikaan...


      • mun list...
        Helmin ja Liljan Ap kirjoitti:

        Siis Helmi Usva Aurora eikä että Helmillä on toisena Usva ja Liljalle kaavailtu toiseksi nimeksi Aava...anteeksi tuli väärinpäin kun keskityin vauvan syöttämiseen,Helmin huutoon ja kurjoittamiseen samaan aikaan...

        Lilja Lumi Adele on minun ehdotukseni


    • yhdistelmiä

      Lilja Lumi Marjaana
      Lilja Lumi Tuulia
      Liljaana Lumina
      Aava Merituuli

    • ????

      Lilja Sini Adalmina
      Lilja Meri Tuulia
      Lilja Aava Helianna
      Lilja Aava Lumina
      Lilja Aava Kanerva
      Lilja Aava Kariina
      Lilja Aava Sesilja
      Lilja Aava Serena
      Lilja Aava Maareta
      Lilja Aava Marikki
      Lilja Aava Violetta
      Lilja Outi Kristiina

    • lauantaiiiiii

      Helmi Usva Aurora ja

      Lilja Aava Maria (Mariia)
      Lilja Aava Eleonora
      Lilja Aava Onerva
      Lilja Aava Minerva
      Lilja Aava Viktoria
      Lilja Aava Inkeri (Irene, Irina)
      Lilja Aava Päivikki

    • ????

      ...vielä lisää

      Helmi Usva Aurora ja

      Lilja Aava Inari
      Lilja Aava Rosalia

    • Lilja ja Helmi

      Ap täällä!
      Kiitos ihanista nimiehdotuksista! Tyttärestämme tulee jompikumpi Lilja Aava Inari tai Lilja Lumi Adele :D
      Kumpi parempi?

      • ei lälly liljaa

        HIRVEITÄ molemmat!


    • ääneni

      Lilja Aava Inari

    • Vihainen!

      Tuo on tasan sama nimi kuin MINUN tyttärelläni ja on sen verran harvinainen, että et kyllä ole itse keksinyt vaan ottanut nimen blogistani! Kiitos vain kovasti.

      • Vihainen!

        Tarkoitan tuota Milma Isla Amandaa.


      • apLilja ja Helmi

        Ap täs! Anteeksi mitä? En lueskele blogeja joten nimi ei ole mistään SINUN blogistasi,sinun tyttäreltäsi. Meillä oli aluksi tarkoitus että lapselle tulee tosiksi nimiksi ISLA AMANDA ,koska Isla on kaunis ja pikkusiskoni toinen nimi on Isla,joten sen piti tulla toiseksi.Kolmanneksi halusimme Amandan koska toinen nimeni on Amanda,mutta tytöstö ei siis tule Milma Isla Amandaa..Hänestä tulee Lilja


    • PROVO..

      Nimiä ei voi omia. Kuka tahansa voi anmaa lapsedlleen saman nimen kuin sinun lapsellasi. Ei se väärin ole.

      Minusta kyllä tuntuu, että koko tämä ketju on provo; miten aloittaja voi seota lastensa toisesta nimestä (aiemmin tässä ketjussa). Hän kirjoitti, että siskon toinen nimi on Awa, vaikka oli jjo kertonuyt sen olevan Usva, ja pienemmällä ei ole vielä nimeä ollenkaan, kun sitä vasta täällä haetaan.

      Minusta Milma/Lilja Isla Amanda vähän tökkii, kun on niin paljon L ja M kirjaimia.
      SIIS JOS TÄMÄ OLISI TODELLINEN LAPSI.

    • what?

      kun sain hymypatsaan niin mua sanottiin mildaks vaikka oon milma. musta milma on aivan mahtava nimi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe