Nyt on kuulkaa niin, että kohta YIT:n käyrä nousee pystyyn huojuen ja sojottaa kohti kattoa! Lukekaapas itse, ja ei kun ostoksille:
http://www.salkunrakentaja.com/2013/04/tama-osake-on-analyytikoiden-mieleen/
YIT:n käyrä sojottaa kohta!
19
1167
Vastaukset
- Aloittelija1
Ostin jo pari päivää sitten, kun tulin samoihin ajatuksiin. Perjantaina
tulee tulosjulkistus ja katsotaan sitten, miten se vaikuttaa. Nythän osake on lähtenyt kipuamaan jo varkain. - Sojottanut pitkään
Muuten hyvä viesti, mutta neljä vuotta myöhässä. Silloin osaketta sai alle vitosella.
- asiantuntija.
Älkää haksahtako näihin rakennusfirmoihin. Nyt meillä on ainakin sen verran iso taantuma koko ajan päällä Euroopassa, ettei ainakaan kerrostalorakentamisesta tule paljon mitään.
Venäjällä taas babuskat asuvat halvemmin teltoissaan kaasukeittimineen. Se on kyllä totta, että YIT on halparakentamisen mestari, eli menee rimaa hipoen yli laatuvaatimuksissa, lienee sen vuoksi ainoita rakennusfirmoja, joka selvisivät hengissä 90-luvun lamasta, kun teki halvalla nipin napin välttäviä taloja. Muilla taas sortui talo käteen, kun ruvettiin oikaisemaan mutkat oikein kunnolla suoriksi rakentamisessa, tai tehtiin liian hyvää, liian kalliilla, konkkaa sekin tarkoitti.- Totta,
eikä samasta syystä myöskään kannata ostaa firmaa, joka rakentaa hissit niihin kerrostaloihin, eli KONEtta. Myynti vähenee, kun rakentaminen vähenee. Aasiassakin. Kiinan talouskasvuhanhan on hidastunut rajusti.
- vinkkivinkki
YIT on hyvä sijoituskohde.
tällähetkellä minulla on noin 14€ hinnalla ostettu osakkeita liki 500kpl. caverionia tulee parasta aikaa 1:1 ja kun se on jakantunut, niin Caverionille ei ole määritelty mitään nimellishintaa edes. Hyvä kohde kyllä. Osakkeita saa vastaavan määrän ilmaseksi tai ainakin minä tulen saamaan juten on YIt osakkeitakin. YIT pomppaa seuraavassa osarissa ylöspäin kesänjälkeen varmasti, koska sen liikevaihto lasketaan ja voitto suurennetaan jakamalla heikommin mutta varmasti tuottavaa vain toisaalle... Caverionkin tuottaa voittoa, mutta tässä rahastetaan tavallaan yhtiö kahteen kertaan. Joten sijoitus on todellakin kannattava vaikka hinta olisi nyt jo suositusarvossaan 20€. Rahaa pöytään vain, tässä ei tänävuonna hävitä.- KAVERI ON
Jep, kunhan osake splitataan ja CAVERION lahjoitetaan ilmaiseksi, meillä on kaksi nousukiidossa olevaa firmaa salkussa! Eikä VÄHÄN!
- asiantuntija.
YIT:n osake on miinuksella tänään. Mahtaa olla huono osake, kun suunnilleen kaikki muut ovat nousseet reilusti.
- Lassipa uu
Tänään se vasta onkin miinuksella. Alkuvuoden tuloksessa ei ollut paljon hurraamista, joten -7 % on ihan oikea reaktio.
- asiantuntija.
Lassipa uu kirjoitti:
Tänään se vasta onkin miinuksella. Alkuvuoden tuloksessa ei ollut paljon hurraamista, joten -7 % on ihan oikea reaktio.
Hehehh, se siitä YIT:stä. Varmaan päiväkauppiaalle yrityksen laadulla ei ole mitään väliä, sen vuoksi tälle palstalle tulee jatkuvasti näitä älyttömiä ostosuosituksia, kuten Biohitti ja YIT.
Itse ainakin laitoin rahani Fortumiin, koska sen Q1 oli hyvä. Fortumin pojilla on rahaa tällä tahdilla vaikka maksaa osinko kahteen kertaan, mitä ei voi sanoa muista firmoista. Fortumin kohdalla käyn päiväkauppaa siten että ostan aamuisin ja myyn iltaisin, koska näitä hulluja Fortumin dumppaajia on vieläkin liikenteessä. - asiantuntija.
asiantuntija. kirjoitti:
Hehehh, se siitä YIT:stä. Varmaan päiväkauppiaalle yrityksen laadulla ei ole mitään väliä, sen vuoksi tälle palstalle tulee jatkuvasti näitä älyttömiä ostosuosituksia, kuten Biohitti ja YIT.
Itse ainakin laitoin rahani Fortumiin, koska sen Q1 oli hyvä. Fortumin pojilla on rahaa tällä tahdilla vaikka maksaa osinko kahteen kertaan, mitä ei voi sanoa muista firmoista. Fortumin kohdalla käyn päiväkauppaa siten että ostan aamuisin ja myyn iltaisin, koska näitä hulluja Fortumin dumppaajia on vieläkin liikenteessä.Ostin nyt sitten 200 YIT:n osaketta perjantain pohjilta. Saas nähdä tuleeko turskaa, kun osake sukeltaa vielä sen 10%. Mahtaa YIT:llä mennä huonosti. Ei kelpaa muuksi kuin pelipaperiksi.
- asiantuntija.
asiantuntija. kirjoitti:
Ostin nyt sitten 200 YIT:n osaketta perjantain pohjilta. Saas nähdä tuleeko turskaa, kun osake sukeltaa vielä sen 10%. Mahtaa YIT:llä mennä huonosti. Ei kelpaa muuksi kuin pelipaperiksi.
Turskaa on pojille varmaan tullut YIT:stä? Itsekin olen vähän tappiolla vaikka ostin perjantain pohjilta, mutta tämä on toki pientä. Tuleeko tästä mitään, vai pitääkö osake heittää hiivattiin?
Katselin myös YIT:n osarivideota, ja aika lipeviä poikia, toimari mukaanlukien. Saavat tappionkin näyttämään voitolta, mutta analyytikot rankaisivat. Toki tämä on varmaan talon tapa kaikissa rakennusyhtiöissä, kunhan talo ei sorru heti, ja seinissä ei ole liikaa ammoniakkia, niin kelpaa ehkä ryssälle. - asiantuntija.
asiantuntija. kirjoitti:
Turskaa on pojille varmaan tullut YIT:stä? Itsekin olen vähän tappiolla vaikka ostin perjantain pohjilta, mutta tämä on toki pientä. Tuleeko tästä mitään, vai pitääkö osake heittää hiivattiin?
Katselin myös YIT:n osarivideota, ja aika lipeviä poikia, toimari mukaanlukien. Saavat tappionkin näyttämään voitolta, mutta analyytikot rankaisivat. Toki tämä on varmaan talon tapa kaikissa rakennusyhtiöissä, kunhan talo ei sorru heti, ja seinissä ei ole liikaa ammoniakkia, niin kelpaa ehkä ryssälle.Onnittelut kaikille, jotka ostitte YIT:n osakkeita, itsellänikin niitä on ollut 400 kpl, ja voittoa on ropissut viime aikoina! Kohta heitän ne hiivattiin, keskihintani oli jotakin 14,70 €, ensimmäinen erä tuli ostettua vähän liian aikaisin, mutta toinen erä meni nappiin.
- salkku +35,6% -13
asiantuntija. kirjoitti:
Katselin myös YIT:n osarivideota, ja aika lipeviä poikia, toimari mukaanlukien. Saavat tappionkin näyttämään voitolta, mutta analyytikot rankaisivat. Toki tämä on varmaan talon tapa kaikissa rakennusyhtiöissä, kunhan talo ei sorru heti, ja seinissä ei ole liikaa ammoniakkia, niin kelpaa ehkä ryssälle.Ostin viime joulukuussa YIT:tä reilulla 14 eurolla ja myin 17,52 eurolla kaikki helmikuussa. Hiljattain ostin taas YIT:tä 14,80 ja 14,55 eurolla ja tuotto jatkuu edelleen erittäin hyvänä. Metsolla ja Outotecillä mennyt veivit vielä paremmin, mutta YIT:llä tuoton tekeminen ostamalla alihintaan ja myymällä oikealla markkina-arvolla on ollut kaikkein helpointa.
- ggjkkkjhgfdd
JOKAINEN JOKA ON KOSKENUT YLEISEN ITKUTALON TAVARAAN SOJOTTAA OTSASTA IHAN JOKU MUU KÄYRÄ HAHA
- asiantuntija.
Niin, käyrä sojottaa rajusti alaspäin. Käsittämätöntä skeidaa salkunrakentajilta. YIT:n osakekohtainen tulos odotetaan olevan 1,56 luokkaa vuodeksi 2013? Nyt on arviot suunnilleen 0,70 eps. Vuoden 2014 tulokseksi ennustetaan 1,84 eps? Minäpä ennustan noin 0,50 eps. Syynä on sekä Venäjän ongelmat että kotimaan rakentaminen joka on rajussa laskussa.
Jos joku ennustaa talouden kasvua vuodeksi 2014, niin katsokaa itseänne peiliin, sieltä katsoo teitä takaisin todellinen ääliö. Ei tarvitse toistaa näiden ekonomistien ja analyytikoiden älyttömyyksiä. Selvähän se on, ettei tämä taantuma tästä ota loppuakseen, ja jokaikinen vuosi povataan nousua seuraavaksi vuodeksi, jota ei ikinä tule. Niin, ei ole yllättävää että synkkänä vuonna 2012 povattiin talouden elpymistä vuodeksi 2013, ja noin 2,0 prosentin talouskasvua vuodeksi 2014. No niitä ei tullut, tilanne on vain synkentynyt.
YIT:n kassavirta oli Q3:lla negatiivinen, johtuu siitä että kämpät eivät ole menneet kaupaksi. Katsokaa myös hintoja, Porvoossa rakennettu uusi, noin 50 neliön kämppä maksaa noin 250 000 euroa, ja siihen tuskin kuuluu edes tontin hintaa. Jos ei tätä osuutta maksa, tulee yhtiövastike astronomisen korkeaksi. Ja jos maksaa tulee kämpän hinnaksi noin 300 000 euroa, siis kaksiosta. Kuka herranen vie maksaa tällaisia hintoja asunnosta joka sijaitsee hevon kuusessa.- kyllä venakolle kelpaa..
varsinkin jos yhtiö on yhtä hyvässä maineessa kuin as oy lohjan laurinpiha. Siitä ei yit selvinnyt edes lakimiesten avustuksella. kannattaa palkata heti kunnon lakimies jos tekee yitin kanssa asuntokauppoja. Käräjäsalit on niille den verran tuttuja.
- asiantuntija.
Tilanteen päivitys pojat. YIT rysähti taas yli 10%.
- asiantuntija.
Hehehh pojat, YIT on vain 7,50 € enää, taisi parikin osinkoa irrota muutamana päivänä. Ylihinnoiteltu Caverion on nyt arvokkaampi, vaikka se tekee 0,25 epsin tulosta. Markkinat siis arvioivat että YIT ei sen enempään pysty - ja toisaalta vielä on matkaa alaspäin.
- Moku mokaaja
YITni on -45%. Olisi tonni vapaana, tekisi mieli ostaa lisää ja alentaa keskihintaa. Vai mitä pitäis?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830