Tuulivoimasta ajankohtaisessa kakkosessa

minni6

15

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulipoveri

      Pyhäjärvelle suunniteltavat tuulivoimalat tuottavat sähköä 18 000 omakotitalon verran. Siitä riittää jo myytävää valtakunnan verkkoon. Olen seissyt tuollaisen myllyn alla ja ääntä ei voi sanoa mitenkään häiritseväksi... Mielelläni ottasin pari kolme tontilleni, jos tuulta vain riittäisi.

    • voi näitä aikoja

      Oho, mikä kannanotto. Eilisessä tv ohjelmassa ol,i Paimion kunnan ja rakennusmestarin mielipide aivan toinen. Katsokaa uusintaa ja kehukaa sitten.

    • Kyllähän aina ääntä tulee liikkeestä.
      Joitain häiritsee, toisia ei.

      • fyysikko

        Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!


      • edestakaisen
        fyysikko kirjoitti:

        Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!

        ei tulekkaan, minä tiedän, olen liikkeenharjoittaja!


    • basso-eki

      yhdestä lähtee matala noin ykstaajuuksien ääni. mutta kun on monta ääentaso matala humina aaltoilee/ kumisee eri aallon pituuksilla. varmaan huomaa. en tiedä eritääkö talon seinäkään matalia ääniä?

    • mylly pyörii tai ei

      Ei tuule nyt, on hiljaista nyt, tuulikin on tyyntynyt ja tuulimylly pysähtynyt!

    • Fyysikkoko ? Repäs hyvin.
      Itseasiassa laakeri ei ole "laakeri " vaan väliaine, rasva, öljy jne on " laakerina ".

      Jos laakeri ois "laakeri ", niin äkkiä hajois.
      Jokainen voi kokeilla asian vaikka autonmoottorilla, niin öljyt se vaatii.

      Älkää kuitenkaaan kokeilko !!!!!!

      • Fyysikko

        Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!


      • Fyysikko kirjoitti:

        Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!

        Siis laakerihan ei juurikaan kulu jos öljyt on kunnossa.
        Jopa sähkömooottorit pelaa kymmeniä vuosia jos voitelu pelaa ?


        Oikeessa olet jos hiuksia halotaa.
        Tarkoitin liikkeellä juuri kitkaa.
        Tuuli taas on ovela vastus tai hyöty, miten nyt halutaan aatella.
        Oisko spiraali hyvä pyörittämään.


    • taskatto

      Arto taitaa olla Proolaisia kun osallistuu keskusteluun vaikkei ymmärrä aiheesta mitään!

    • Jaa, ettenkö, sehän hyvä. Pro on kyllä ihan hyvä asia.
      Kukas asiaa kysyy ?

    • Jaska vaan

      Älä nimiä kysy, ei ne huuteliat uskalla.

    • 3+12=15

      tuuli myllystä lähtee matalataajuus väärähtelyä ymmärrän asijan mut en jaksa selittää , se on totta jotta häiritsevää se on.

      • Jorma Jorma iso

        Onpa jännä että sun etunimimerkki toinen etunimimerkki=sukunimimerkki! Tuulimyllystä mitään värähtelyä lähe. Tuulivoimalasta voi jotain lähteekin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe