Tuulivoimasta ajankohtaisessa kakkosessa

minni6

15

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulipoveri

      Pyhäjärvelle suunniteltavat tuulivoimalat tuottavat sähköä 18 000 omakotitalon verran. Siitä riittää jo myytävää valtakunnan verkkoon. Olen seissyt tuollaisen myllyn alla ja ääntä ei voi sanoa mitenkään häiritseväksi... Mielelläni ottasin pari kolme tontilleni, jos tuulta vain riittäisi.

    • voi näitä aikoja

      Oho, mikä kannanotto. Eilisessä tv ohjelmassa ol,i Paimion kunnan ja rakennusmestarin mielipide aivan toinen. Katsokaa uusintaa ja kehukaa sitten.

    • Kyllähän aina ääntä tulee liikkeestä.
      Joitain häiritsee, toisia ei.

      • fyysikko

        Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!


      • edestakaisen
        fyysikko kirjoitti:

        Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!

        ei tulekkaan, minä tiedän, olen liikkeenharjoittaja!


    • basso-eki

      yhdestä lähtee matala noin ykstaajuuksien ääni. mutta kun on monta ääentaso matala humina aaltoilee/ kumisee eri aallon pituuksilla. varmaan huomaa. en tiedä eritääkö talon seinäkään matalia ääniä?

    • mylly pyörii tai ei

      Ei tuule nyt, on hiljaista nyt, tuulikin on tyyntynyt ja tuulimylly pysähtynyt!

    • Fyysikkoko ? Repäs hyvin.
      Itseasiassa laakeri ei ole "laakeri " vaan väliaine, rasva, öljy jne on " laakerina ".

      Jos laakeri ois "laakeri ", niin äkkiä hajois.
      Jokainen voi kokeilla asian vaikka autonmoottorilla, niin öljyt se vaatii.

      Älkää kuitenkaaan kokeilko !!!!!!

      • Fyysikko

        Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!


      • Fyysikko kirjoitti:

        Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!

        Siis laakerihan ei juurikaan kulu jos öljyt on kunnossa.
        Jopa sähkömooottorit pelaa kymmeniä vuosia jos voitelu pelaa ?


        Oikeessa olet jos hiuksia halotaa.
        Tarkoitin liikkeellä juuri kitkaa.
        Tuuli taas on ovela vastus tai hyöty, miten nyt halutaan aatella.
        Oisko spiraali hyvä pyörittämään.


    • taskatto

      Arto taitaa olla Proolaisia kun osallistuu keskusteluun vaikkei ymmärrä aiheesta mitään!

    • Jaa, ettenkö, sehän hyvä. Pro on kyllä ihan hyvä asia.
      Kukas asiaa kysyy ?

    • Jaska vaan

      Älä nimiä kysy, ei ne huuteliat uskalla.

    • 3+12=15

      tuuli myllystä lähtee matalataajuus väärähtelyä ymmärrän asijan mut en jaksa selittää , se on totta jotta häiritsevää se on.

      • Jorma Jorma iso

        Onpa jännä että sun etunimimerkki toinen etunimimerkki=sukunimimerkki! Tuulimyllystä mitään värähtelyä lähe. Tuulivoimalasta voi jotain lähteekin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      485
      5002
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      235
      1976
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      406
      1896
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      56
      1345
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1261
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1043
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1029
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      97
      969
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      37
      940
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      71
      901
    Aihe