Tuulivoimasta ajankohtaisessa kakkosessa

minni6

15

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulipoveri

Pyhäjärvelle suunniteltavat tuulivoimalat tuottavat sähköä 18 000 omakotitalon verran. Siitä riittää jo myytävää valtakunnan verkkoon. Olen seissyt tuollaisen myllyn alla ja ääntä ei voi sanoa mitenkään häiritseväksi... Mielelläni ottasin pari kolme tontilleni, jos tuulta vain riittäisi.

• voi näitä aikoja

Oho, mikä kannanotto. Eilisessä tv ohjelmassa ol,i Paimion kunnan ja rakennusmestarin mielipide aivan toinen. Katsokaa uusintaa ja kehukaa sitten.

• Kyllähän aina ääntä tulee liikkeestä.
      Joitain häiritsee, toisia ei.

• fyysikko

Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!

• edestakaisen
        fyysikko kirjoitti:

Kuulehan Arto! ääntä ei kyllä tule liikkeestä pätkääkään! Ääni tulee aina kitkasta, esim. laakereiden tai ilmanvastustuksen!

ei tulekkaan, minä tiedän, olen liikkeenharjoittaja!

• basso-eki

yhdestä lähtee matala noin ykstaajuuksien ääni. mutta kun on monta ääentaso matala humina aaltoilee/ kumisee eri aallon pituuksilla. varmaan huomaa. en tiedä eritääkö talon seinäkään matalia ääniä?

• mylly pyörii tai ei

Ei tuule nyt, on hiljaista nyt, tuulikin on tyyntynyt ja tuulimylly pysähtynyt!

• Fyysikkoko ? Repäs hyvin.
      Itseasiassa laakeri ei ole "laakeri " vaan väliaine, rasva, öljy jne on " laakerina ".

Jos laakeri ois "laakeri ", niin äkkiä hajois.
      Jokainen voi kokeilla asian vaikka autonmoottorilla, niin öljyt se vaatii.

Älkää kuitenkaaan kokeilko !!!!!!

• Fyysikko

Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!

• Fyysikko kirjoitti:

Kyllä laakeri on laakeri vaikka mitä sanot. Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista.
        Väliaine taas on se rasva tai öljy joka vähentää laakerin kulumista!

Siis laakerihan ei juurikaan kulu jos öljyt on kunnossa.
        Jopa sähkömooottorit pelaa kymmeniä vuosia jos voitelu pelaa ?

Oikeessa olet jos hiuksia halotaa.
        Tarkoitin liikkeellä juuri kitkaa.
        Tuuli taas on ovela vastus tai hyöty, miten nyt halutaan aatella.
        Oisko spiraali hyvä pyörittämään.

• taskatto

Arto taitaa olla Proolaisia kun osallistuu keskusteluun vaikkei ymmärrä aiheesta mitään!

• Jaa, ettenkö, sehän hyvä. Pro on kyllä ihan hyvä asia.
      Kukas asiaa kysyy ?

• Jaska vaan

Älä nimiä kysy, ei ne huuteliat uskalla.

• 3+12=15

tuuli myllystä lähtee matalataajuus väärähtelyä ymmärrän asijan mut en jaksa selittää , se on totta jotta häiritsevää se on.

• Jorma Jorma iso

Onpa jännä että sun etunimimerkki toinen etunimimerkki=sukunimimerkki! Tuulimyllystä mitään värähtelyä lähe. Tuulivoimalasta voi jotain lähteekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe