Tenhunen

kyky1

Minä kävin vuonna 1958 harsunkankaalla katsomassa uutena vuotena hiihtoja.
Tapasin siellä yhden TENHUSEN.Vieläköhän on hengissä, tunteeko joku.

30

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölökkinen

      minäkin törmäsin TOPPISEEN,OHRASEEN JA VASALAMPEEN vuonna 1978

      • kyky2

        Missä törmäsit, kävikö pahasti.


      • pölökkinen
        kyky2 kirjoitti:

        Missä törmäsit, kävikö pahasti.

        tömmäytin kumpuperällä pöpelikössä,ei sattunu kippeästi vaan makkeesti.


      • kyky2
        pölökkinen kirjoitti:

        tömmäytin kumpuperällä pöpelikössä,ei sattunu kippeästi vaan makkeesti.

        Olitko päissäs?


      • pölökkinen
        kyky2 kirjoitti:

        Olitko päissäs?

        voi kamu ressukka,minä en viinaa tai mömmöjä käytä, syntymähumala ja kirreellä oleva pipo se minua piinaa,aamuyöllä tehty kiireessä ja pisulastissa,


      • kyky 2
        pölökkinen kirjoitti:

        voi kamu ressukka,minä en viinaa tai mömmöjä käytä, syntymähumala ja kirreellä oleva pipo se minua piinaa,aamuyöllä tehty kiireessä ja pisulastissa,

        Ei viinaa enää käytetä, se on jo valmiiksi käytettyä. Rankkia käytetään ja kun käyminen loppuu, niin se on valmista .Kruununhäissäkö olet alulle laitettu.


      • pölökkinen
        kyky 2 kirjoitti:

        Ei viinaa enää käytetä, se on jo valmiiksi käytettyä. Rankkia käytetään ja kun käyminen loppuu, niin se on valmista .Kruununhäissäkö olet alulle laitettu.

        olet näsäviisas,taijatpa olla saunakylläinen.revi nyt tuosta.kus lastista ei häävinpää tullu ku mä.


    • kyky1

      Ootko saunakylän pölökkejä.

      • pölökkinen

        vanhan wellingin kaupan luota


      • kykyi
        pölökkinen kirjoitti:

        vanhan wellingin kaupan luota

        Taijat olla nuita Tenhusen nuoruudenajan vahinkoja.


      • pölökkinen
        kykyi kirjoitti:

        Taijat olla nuita Tenhusen nuoruudenajan vahinkoja.

        hämärästi muistan,että kumpulassa oli tenhusen kauppa


      • kyky1
        pölökkinen kirjoitti:

        hämärästi muistan,että kumpulassa oli tenhusen kauppa

        Muistatko pölökin auliksen,oli kova pesäpalloilija 50-luvulla.


      • pölökkinen
        kyky1 kirjoitti:

        Muistatko pölökin auliksen,oli kova pesäpalloilija 50-luvulla.

        luiruhännän muistan,ei taida minun ikä aivan riittää pesäpalloon.jaakonkosken sillan muistan,heh-heh,aika entinen ei koskaan enää palaa...


      • kyky1
        pölökkinen kirjoitti:

        luiruhännän muistan,ei taida minun ikä aivan riittää pesäpalloon.jaakonkosken sillan muistan,heh-heh,aika entinen ei koskaan enää palaa...

        Eikös tämä kuuluisa Eino Oskari Möttönenkin asunut siellä pölökkisten Saunakylällä.


      • pölökkinen
        kyky1 kirjoitti:

        Eikös tämä kuuluisa Eino Oskari Möttönenkin asunut siellä pölökkisten Saunakylällä.

        nyt loppu pölökkisen tieto ja uudempia ei tohi kysellä ettei mene herne nokkaan perikunnilla


      • kyky1
        pölökkinen kirjoitti:

        nyt loppu pölökkisen tieto ja uudempia ei tohi kysellä ettei mene herne nokkaan perikunnilla

        Tämä edellä mainittu herra oli mm. k-s:n maaherra ja moninkertainen ministeri 50-luvulla.Oli 20 -luvulla karstulan valtuuston puh.johtajakin.
        Merkki henkilö saunakylältä.


      • pölökkinen
        kyky1 kirjoitti:

        Tämä edellä mainittu herra oli mm. k-s:n maaherra ja moninkertainen ministeri 50-luvulla.Oli 20 -luvulla karstulan valtuuston puh.johtajakin.
        Merkki henkilö saunakylältä.

        en ihan muista,kurkistelin isän silmänurkasta vasta silloin.mutta saunakylällä olin jossain hengellisessä paikassa joku vuosi sitten,mikähän oli.juu,ja vanhalla koululla kumpulassa pari vuotta sitten.


      • kyky1
        pölökkinen kirjoitti:

        en ihan muista,kurkistelin isän silmänurkasta vasta silloin.mutta saunakylällä olin jossain hengellisessä paikassa joku vuosi sitten,mikähän oli.juu,ja vanhalla koululla kumpulassa pari vuotta sitten.

        Vai oot oolu helluntailaisten tilaisuudessa.


      • pölökkinen
        kyky1 kirjoitti:

        Vai oot oolu helluntailaisten tilaisuudessa.

        oisko nuo ollu vappaakirkkosia


      • Kärsijäksi
        kyky1 kirjoitti:

        Muistatko pölökin auliksen,oli kova pesäpalloilija 50-luvulla.

        Joo, kyllähän tuon pa.kan monikin muistaa, leikki kovaa takanapäin. Tappoivat jo sen 70 luvulla.


      • pölökkinen
        Kärsijäksi kirjoitti:

        Joo, kyllähän tuon pa.kan monikin muistaa, leikki kovaa takanapäin. Tappoivat jo sen 70 luvulla.

        nyt iski ent kyyjärviseen utelijaan tiedonjano,kikä hel,,,etin kiekukaula tuo möttönen oli


      • pölökkinen
        pölökkinen kirjoitti:

        nyt iski ent kyyjärviseen utelijaan tiedonjano,kikä hel,,,etin kiekukaula tuo möttönen oli

        ja iliman silimälaseja napsauttelloo mitä kirjaimia sattuu,,,kikä,,,,mikä helluurin möttönen


      • kyky1
        pölökkinen kirjoitti:

        nyt iski ent kyyjärviseen utelijaan tiedonjano,kikä hel,,,etin kiekukaula tuo möttönen oli

        Eino Möttönen oli keski-suomen maaherra,


    • tenhunen2

      Aloitustopiikkiin viitaten, loppuivatkohan Tenhuset Kyyjärveltä?

    • Anonyymi

      Sadevesikaivosta tulvi ulosteita kadulle. Onko rakennettu väärin vai mistä ulostetulva johtuu?

    • Anonyymi

      Tenhunen oli aikoinaan kovin 100 m juoksija ainakin Kyyjärvellä,jos ei laajemminkin.

      • Anonyymi

        Kuuluuko Kyyjärvi suomen köyhälistöön jolla ei ole muutakuin velkaa ? kunnan vähäiset metsätkin on myyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko Kyyjärvi suomen köyhälistöön jolla ei ole muutakuin velkaa ? kunnan vähäiset metsätkin on myyty.

        kakkapökäleitä kyyjärvellä riittää


    • Anonyymi

      Taisi olla joku "Vappamuurari"joka näyttää tulevan uudestaan henkiin
      Saunasihtaajissa.Toivotaan että nyt olisi edes "Työnantajalla" vakuutukset kunnossa
      sekä työsuojelu happi- visiireineen.
      Kyllä tällaiset purkutyöt tulee teettää ammatilaisilla eikä talkoo työnä.
      Näillä näyttäisi olevan vaikutusta myös kunnan työllisyyteen,sekä ARA-korjausavustukseen/kotitalousvähenykseen saatavuuteen.

    • Anonyymi

      Ompa "korkeatasoista" keskustelua .huh huh. Taisi edellämainitut olla paljon tänpäivän jutustelijoita fiksumpia immeisiä. Silloin elettiin elämää . Tänpäivän moni ihminen ei enää osaa sitä taitoa?? Monella niin " löyhät" eväät ja ympyrät pienet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe