Minä kävin vuonna 1958 harsunkankaalla katsomassa uutena vuotena hiihtoja.
Tapasin siellä yhden TENHUSEN.Vieläköhän on hengissä, tunteeko joku.
Tenhunen
30
1516
Vastaukset
- pölökkinen
minäkin törmäsin TOPPISEEN,OHRASEEN JA VASALAMPEEN vuonna 1978
- kyky2
Missä törmäsit, kävikö pahasti.
- pölökkinen
kyky2 kirjoitti:
Missä törmäsit, kävikö pahasti.
tömmäytin kumpuperällä pöpelikössä,ei sattunu kippeästi vaan makkeesti.
- kyky2
pölökkinen kirjoitti:
tömmäytin kumpuperällä pöpelikössä,ei sattunu kippeästi vaan makkeesti.
Olitko päissäs?
- pölökkinen
kyky2 kirjoitti:
Olitko päissäs?
voi kamu ressukka,minä en viinaa tai mömmöjä käytä, syntymähumala ja kirreellä oleva pipo se minua piinaa,aamuyöllä tehty kiireessä ja pisulastissa,
- kyky 2
pölökkinen kirjoitti:
voi kamu ressukka,minä en viinaa tai mömmöjä käytä, syntymähumala ja kirreellä oleva pipo se minua piinaa,aamuyöllä tehty kiireessä ja pisulastissa,
Ei viinaa enää käytetä, se on jo valmiiksi käytettyä. Rankkia käytetään ja kun käyminen loppuu, niin se on valmista .Kruununhäissäkö olet alulle laitettu.
- pölökkinen
kyky 2 kirjoitti:
Ei viinaa enää käytetä, se on jo valmiiksi käytettyä. Rankkia käytetään ja kun käyminen loppuu, niin se on valmista .Kruununhäissäkö olet alulle laitettu.
olet näsäviisas,taijatpa olla saunakylläinen.revi nyt tuosta.kus lastista ei häävinpää tullu ku mä.
- kyky1
Ootko saunakylän pölökkejä.
- pölökkinen
vanhan wellingin kaupan luota
- kykyi
pölökkinen kirjoitti:
vanhan wellingin kaupan luota
Taijat olla nuita Tenhusen nuoruudenajan vahinkoja.
- pölökkinen
kykyi kirjoitti:
Taijat olla nuita Tenhusen nuoruudenajan vahinkoja.
hämärästi muistan,että kumpulassa oli tenhusen kauppa
- kyky1
pölökkinen kirjoitti:
hämärästi muistan,että kumpulassa oli tenhusen kauppa
Muistatko pölökin auliksen,oli kova pesäpalloilija 50-luvulla.
- pölökkinen
kyky1 kirjoitti:
luiruhännän muistan,ei taida minun ikä aivan riittää pesäpalloon.jaakonkosken sillan muistan,heh-heh,aika entinen ei koskaan enää palaa...
- kyky1
pölökkinen kirjoitti:
luiruhännän muistan,ei taida minun ikä aivan riittää pesäpalloon.jaakonkosken sillan muistan,heh-heh,aika entinen ei koskaan enää palaa...
Eikös tämä kuuluisa Eino Oskari Möttönenkin asunut siellä pölökkisten Saunakylällä.
- pölökkinen
kyky1 kirjoitti:
Eikös tämä kuuluisa Eino Oskari Möttönenkin asunut siellä pölökkisten Saunakylällä.
nyt loppu pölökkisen tieto ja uudempia ei tohi kysellä ettei mene herne nokkaan perikunnilla
- kyky1
pölökkinen kirjoitti:
nyt loppu pölökkisen tieto ja uudempia ei tohi kysellä ettei mene herne nokkaan perikunnilla
Tämä edellä mainittu herra oli mm. k-s:n maaherra ja moninkertainen ministeri 50-luvulla.Oli 20 -luvulla karstulan valtuuston puh.johtajakin.
Merkki henkilö saunakylältä. - pölökkinen
kyky1 kirjoitti:
Tämä edellä mainittu herra oli mm. k-s:n maaherra ja moninkertainen ministeri 50-luvulla.Oli 20 -luvulla karstulan valtuuston puh.johtajakin.
Merkki henkilö saunakylältä.en ihan muista,kurkistelin isän silmänurkasta vasta silloin.mutta saunakylällä olin jossain hengellisessä paikassa joku vuosi sitten,mikähän oli.juu,ja vanhalla koululla kumpulassa pari vuotta sitten.
- kyky1
pölökkinen kirjoitti:
en ihan muista,kurkistelin isän silmänurkasta vasta silloin.mutta saunakylällä olin jossain hengellisessä paikassa joku vuosi sitten,mikähän oli.juu,ja vanhalla koululla kumpulassa pari vuotta sitten.
Vai oot oolu helluntailaisten tilaisuudessa.
- pölökkinen
kyky1 kirjoitti:
Vai oot oolu helluntailaisten tilaisuudessa.
oisko nuo ollu vappaakirkkosia
- Kärsijäksi
kyky1 kirjoitti:
Joo, kyllähän tuon pa.kan monikin muistaa, leikki kovaa takanapäin. Tappoivat jo sen 70 luvulla.
- pölökkinen
Kärsijäksi kirjoitti:
Joo, kyllähän tuon pa.kan monikin muistaa, leikki kovaa takanapäin. Tappoivat jo sen 70 luvulla.
nyt iski ent kyyjärviseen utelijaan tiedonjano,kikä hel,,,etin kiekukaula tuo möttönen oli
- pölökkinen
pölökkinen kirjoitti:
nyt iski ent kyyjärviseen utelijaan tiedonjano,kikä hel,,,etin kiekukaula tuo möttönen oli
ja iliman silimälaseja napsauttelloo mitä kirjaimia sattuu,,,kikä,,,,mikä helluurin möttönen
- kyky1
pölökkinen kirjoitti:
Eino Möttönen oli keski-suomen maaherra,
- tenhunen2
Aloitustopiikkiin viitaten, loppuivatkohan Tenhuset Kyyjärveltä?
- Anonyymi
Sadevesikaivosta tulvi ulosteita kadulle. Onko rakennettu väärin vai mistä ulostetulva johtuu?
- Anonyymi
Tenhunen oli aikoinaan kovin 100 m juoksija ainakin Kyyjärvellä,jos ei laajemminkin.
- Anonyymi
Kuuluuko Kyyjärvi suomen köyhälistöön jolla ei ole muutakuin velkaa ? kunnan vähäiset metsätkin on myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko Kyyjärvi suomen köyhälistöön jolla ei ole muutakuin velkaa ? kunnan vähäiset metsätkin on myyty.
kakkapökäleitä kyyjärvellä riittää
- Anonyymi
Taisi olla joku "Vappamuurari"joka näyttää tulevan uudestaan henkiin
Saunasihtaajissa.Toivotaan että nyt olisi edes "Työnantajalla" vakuutukset kunnossa
sekä työsuojelu happi- visiireineen.
Kyllä tällaiset purkutyöt tulee teettää ammatilaisilla eikä talkoo työnä.
Näillä näyttäisi olevan vaikutusta myös kunnan työllisyyteen,sekä ARA-korjausavustukseen/kotitalousvähenykseen saatavuuteen. - Anonyymi
Ompa "korkeatasoista" keskustelua .huh huh. Taisi edellämainitut olla paljon tänpäivän jutustelijoita fiksumpia immeisiä. Silloin elettiin elämää . Tänpäivän moni ihminen ei enää osaa sitä taitoa?? Monella niin " löyhät" eväät ja ympyrät pienet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61266