Tervehdys! Osaisko kukaan kertoa mitä eroa on tavallisilla Harry Potter-kirjoilla ja aikuisten versiolilla, joita on esimerkiksi ilmestynyt englannin- ja saksan kielellä?? Ajattelin hankkia, mutta olis mukava tietää etukäteen, kuinka suuresti ne eroaa tavallisista.
Mitä eroa
6
469
Vastaukset
- Patrick Bateman
Ei niissä ole muuta eroa kuin kannet. Kaveri yritti väittää, että aikuisten versioissa muka kiroillaan, mutta se on roskaa. Sisällössä ei ole *minkäänlaista* eroa, ei sanan sanaa. Itse ostan aina ne alkuperäisillä kansilla, eli ei niitä aikuisille tehtyjä, koska lastenkannet on mielestäni jotenkin Pottermaisemmat.
- Mulan
aikuisten kannet ovat vain naurettava tapa ja yritys vähentää niiden "lapsellisuutta", jotta "aikuiset" kehtaisivat lukea niitä julkisesti... Tyhmää, sanon minä..
- .....
Mulan kirjoitti:
aikuisten kannet ovat vain naurettava tapa ja yritys vähentää niiden "lapsellisuutta", jotta "aikuiset" kehtaisivat lukea niitä julkisesti... Tyhmää, sanon minä..
Mutta se on kuitenkin hyvä, että niitä kansia on erilaisia. Ainakin mun mielestä. Ois suomennoksistakin sellaset versiot, jotka on enkun tai USA:n alkuperäsissä.. edes sellaset mutta tietysti erilaisiakin vois olla.
- pikkupossu
..... kirjoitti:
Mutta se on kuitenkin hyvä, että niitä kansia on erilaisia. Ainakin mun mielestä. Ois suomennoksistakin sellaset versiot, jotka on enkun tai USA:n alkuperäsissä.. edes sellaset mutta tietysti erilaisiakin vois olla.
Kiitos teille kaikille vastauksista. Jos niissä ei tosiaankaan ole mitään muuta eroa kuin kannet, niin en taidakaan pitää kiirettä niiden hankkimisessa, onhan mulla sentään jo suomalaiset-, englantilaiset- ja saksalaiset (tavalliset) painokset kirjoista.
Olen muuten samaa mieltä, että ne alkuperäset kannet niissä englannin kielisissä kirjoissa kuvaa parhaiten Potteria :)
- ~Fleur~
Ei mitään muuta eroa kuin kansikuvat...Jotka on mun mielestä lasten versioissa paremmat, laspi kun oon^^
- ...
Tosiaan, varmaan vastaus on tullut jo moneen kertaan, mutta niinhän sitä sanotaan että kertaus on opintojen äiti...
Muualla maailmalla, kuten esimerkiksi juuri Englannissa Harry Potter -kirjat varustetaan kahdella erilaisella kannella. Syyksi tähän on ilmoitettu se, että toiset kannet ovat suunnattu aikuisille ja toiset kannet ovat suunnattu lapsille. Siis aikuisille omat kannet kenties sen takia ettei aikuisten tarvitsisi hävetä ostaa nk. lasten ja nuorten kirjallisuutta.
Sisällöltään (tekstiltään) nämä kaks kirjaa on tietääkseni silti täysin identtiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2855893Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki413441Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1442667"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2232121Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol891669- 641067
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni133886Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9875Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11824