Kompressorissa vikaa

diiidii

En nyt tiedä mihin tämä olisi kuulunut, mutta kysytään nyt täältä. Meillä on töissä kompressori, joka toimii muuten, mutta nyt se ei enää "sammu" välillä vaan surisee vaan tauotta, jollei sitä itse sammuta. Mikä vikana, voiko siihen itse vaihtaa jonkun osan? Mikähän osa ja miten vaihdetaan /mistä löytyy.

5

3225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oulussa korjaajana

      Oletan että kyseessä on jokin 8-10bar mäntäkompressori.

      Nouseeko paineet?
      Jos varoventtiili ei laukea niin paineet ei nouse vaikka kone käy.

      Tällöin vikana voi olla vuoto jossain mutta todennäköisin vika on venttiililiuskan hajoaminen tai koneen väljyys.

      Liuskojen kunnon pääset katsomaan moottorilohkon kannen purkamalla (suoraan männän yläpuolella). MUISTA LASKEA PAINEET JA JOHTO IRTI!
      Koneessä pitäisi kyllä olla takaiskuventtiili(jonka epäkunto voinee myös aiheuttaa ko. ongelmaa) mutta tähän ei ole luottaminen.

      Kaikkein järkevintä tosin olisi jos kiikuttaisit kompuran huoltoon.
      Se että tutkit ja hutkit itse päivän pari ja selvittelet osien saatavuuksia tulee firmalle paljon kalliimmaksi kuin se että kone korjataan ja huolletaan ammattilaisella.

      • onks kaikki dorkia?

        Minkähänlainen "korjaaja" siellä oulussa, niin ja minkähänlainen käyttäjä siellä töissä ?
        Jutut on tosiaan sitä nykytyylin mukaista= "apua mun auto vilkuttaa"


      • ....
        onks kaikki dorkia? kirjoitti:

        Minkähänlainen "korjaaja" siellä oulussa, niin ja minkähänlainen käyttäjä siellä töissä ?
        Jutut on tosiaan sitä nykytyylin mukaista= "apua mun auto vilkuttaa"

        Et ehkä tiennyt että kompressorin kuuluu katkaista käynti kun haluttu paine on saavutettu...


      • onks kaikki dorkia?
        .... kirjoitti:

        Et ehkä tiennyt että kompressorin kuuluu katkaista käynti kun haluttu paine on saavutettu...

        Niin, leikki sikseen. Kompressorissa on myös painemittari, jos paineet nousee yli normaalin eikä moottori sammu, niin vika on kaiketi siinä katkaisijassa/säätimessä, jos paineet ei vaan nouse normaaliksi, siis siihen mihin on säädetty, niin katkaisija ei katkaise ja moottori käy, silloin vuotaa ilmaa ulos jostain minkä kyllä kuulee, kun moottorin sammuttaa, mikäli ei vuoda ulos, niin ne venttiilit falskaa, tai sylinteri,t on väljistynyt niin, ettei haluttua painetta enää saavuteta.
        En ymmärtänyt sitä varoventtiilin laukeamista, eikös sen tarkoitus ole suojata vain mahdolliselta ylipaineelta.


    • Anonyymi

      Venttiililiuska kannessa oli mun kompurassa poikki,ei tosiaan painetta nostanut kuin kahteen baariin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe