Onko Google kuvien katsominen tähän tyyliin turvallista

4356789900

Vai voiko sivulta tulla virus kun "esikatselee" näin

http://www.google.fi/search?q=audi&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.bGE&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=oVJ4UYHPBaeE4ATzgIG4CA#imgrc=q7rRfFya0_D0rM:;lyHRr7-5FVDtZM;http%3A%2F%2Ffourtitude.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F01%2Ffourtitude-audi-rs7-1-e1358187732684.jpg;http%3A%2F%2Ffourtitude.com%2Ftag%2Faudi%2F;2462;1234

25

2724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

Ei, jos et klikkaa mitään.

Useimmiten WOT-lisäosa selaimessa auttaa.

• Voi kliksutella ihan rauhassa kunhan kone on tietoturvapäivitysten osalta ajantasalla. WOT on hevosmiesten tietoturvaratkaisu.

• license to WOT
    • Käytännössä ei voi tulla etenkin jos koneessa on aktiivinen virustorjunta ohjelma.

• 4356789900

Onko tämä google kuvien tila, jossa voi klikkauksella suurentaa kuvia, missään yhteydessä kuvan alkuperäiselle sivulle? Kun Oikealla lukee mene sivulle, näytä alkuperäinen kuva,lisätietoja.

• Kyllähän se kuva sieltä alkuperäiseltä sivustolta haetaan.
        Kliksuttele ihan rauhassa niitä kuvia, ei niistä mitään haittaohjelmia tule kunhan selaimesi on tietoturvan osalta päivitetty.

• juu,

• 4356789900
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Kyllähän se kuva sieltä alkuperäiseltä sivustolta haetaan.
        Kliksuttele ihan rauhassa niitä kuvia, ei niistä mitään haittaohjelmia tule kunhan selaimesi on tietoturvan osalta päivitetty.

Minkälainen systeemi siinä on, sillä webbiosoite säilyy samana ns. esikatselumuodossa(yksi klikkaus), mutta kuvan alla näkyy joskus latauspalkki.

• 4356789900 kirjoitti:

Minkälainen systeemi siinä on, sillä webbiosoite säilyy samana ns. esikatselumuodossa(yksi klikkaus), mutta kuvan alla näkyy joskus latauspalkki.

No siellä on linkki sinne alkup. sivulle. Kokeile.

• 4356789900

Toisella foorumilla sanovat että ei pitäisi tulla haittaohjelmia, kunhan ei mene itse sivulle. Se tässä kiinnostaa että näyttääkö google ainoastaan sivun kuvan, vai onko se jotenkin yhteydessä alkuperäiseen sivuun, jossa haittaohjelmat mahdollisesti maleksii. Eli jos kuva on saastunut alkuperäisellä sivustolla, onko se myös googlen kuvissä ns. suurennettuna(yksi klikkaus).

• 4356789900 kirjoitti:

Toisella foorumilla sanovat että ei pitäisi tulla haittaohjelmia, kunhan ei mene itse sivulle. Se tässä kiinnostaa että näyttääkö google ainoastaan sivun kuvan, vai onko se jotenkin yhteydessä alkuperäiseen sivuun, jossa haittaohjelmat mahdollisesti maleksii. Eli jos kuva on saastunut alkuperäisellä sivustolla, onko se myös googlen kuvissä ns. suurennettuna(yksi klikkaus).

- Pidä käyttöjärjestelmä ja ohjelmat päivitettyinä
        - Tee normaalia jokapäiväistä nettikäyttöä varten tavallisen käyttäjän oikeuksin varustettu käyttäjätili.
        - Poista Java kokonaan. Uusin reikä:
        http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2013/04/ttn201304231507.html
        - Älä asentele valevirustorjuntoja tms.

Niin voit klikkailla turvallisesti ihan mitä tahansa kuvia ihan mistä tahansa ja voit nettailla siellä missä haluat ilman pelkoa haittaohjelmista. Windows ei sisällä tällä hetkellä ainoatakaan tiedettyä haavoittuvuutta jota vastaan hyökättäisiin tai mitään muutakaan tunnettua haavoittuvuutta.

• TimoTT

Ei välttämättä, jos se löytyy jostain "lähempääkin" (sitaateissa siksi, että tuo "lähempi" palvelin voi sijaita FYYSISESTI kauempana kuin itse tavoiteltava palvelin!) jostain palvelinten cacheista?

(Siihen en sitten olekaan perehtynyt, miten palvelimet pitävät nuo ajantasalla, mutta eipä ole ollut tarvettakaan! :P ja toivottavasti ei ihan heti tulekaan! :D )

• TimoTT
        4356789900 kirjoitti:

Ei.
        Koska mietippäs nyt asiaa!
        Sillä ovathan Googlen HAKU-palvelimetkin tietokoneita! :P
        Eikös vain? Ja koska NE hakevat ENSIN etsimäsi kuvat, ne myös SAASTUISIVAT silloin ensin!

Joten: Google ei muuta EHTISIKÄÄN kuin poistaa haittaohjelmua palvemiltaan, koska miljoonat ihmiset hakevat miljardeja kuvia miljoonilta eri saiteilta tunneittain, elkei jopa sekunneittain?

• TimoTT
        juu, kirjoitti:

kyllä kuva ainakin tulee googlettajalle suoraan alkuperäiseltä sivustolta.

aloituksen googletuksessa ainakin tämä tulee suoraan alkuperäiseltä sivustolta:
        http://fourtitude.com/wp-content/uploads/2013/01/fourtitude-audi-rs7-1-e1358187732684.jpg heti kun avaa tuon googletuksen

Sekö tekee sen, että kuvan alla olevasta linkistä tai sitä itseään klikkaamalla pääsee alkuperäiselle kuvasivustolle, että se myöskin tuli googlen hakukuetteloon juuri nimenomaan sieltä ja juuri sinun hakusi johdosta? (tai no on se kyllä JOSKUS tullut!) mielestäni: Ei välttämättä!

• 0hm0

"""Toisella foorumilla sanovat että ei pitäisi tulla haittaohjelmia, kunhan ei mene itse sivulle. Se tässä kiinnostaa että näyttääkö google ainoastaan sivun kuvan, vai onko se jotenkin yhteydessä alkuperäiseen sivuun, jossa haittaohjelmat mahdollisesti maleksii. Eli jos kuva on saastunut alkuperäisellä sivustolla, onko se myös googlen kuvissä ns. suurennettuna(yksi klikkaus). """

Kertoivatko ne siellä "toisella foorumilla", että mikä on semmoinen nettisivu jossa käymällä saa haittaohjelmia koneeseen?

• hghhhhghhhg

Onko kellään mitään tietoa googleimageripper hakuohjelmasta, joka näyttää alkuperäisen kokoisena kuvat. Uskaltaako tuota hakupainiketta painaa.

http://www.googleimageripper.com/

• TimoTT

Ilmeisesti, koska se hakee saitilta pelkästään kuvat?

(ellei googleimagegripper porukka sitten ITSE ole joku härö-porukka! :/ :D ... Mistä näitä tietää? :/ )

• hghhhhghhhg
        TimoTT kirjoitti:

Ilmeisesti, koska se hakee saitilta pelkästään kuvat?

(ellei googleimagegripper porukka sitten ITSE ole joku härö-porukka! :/ :D ... Mistä näitä tietää? :/ )

Luulen että on ihan normaali hakusivu. Washington postissa oli joku juttu siitä. Sen verran itsesuojeluvaistoa pitää olla että googalailee.

• jhhkuy1234

Ei mielestäni toimiva tai luottettava saitti. En suosittele..

• jhhkuy1234
        jhhkuy1234 kirjoitti:

Ei mielestäni toimiva tai luottettava saitti. En suosittele..

Siis tuo google image ripper

• TimoTT

Kuvien katsominen on (pääsääntöisesti!) AINA turvallista, koska kuvia EI SUORITETA!

(pääsääntöisyydestä: (ja ei oikeastaan edes kuuluisi aloittelijoiden palstalle: kuva ei aina välttämättä OLE kuva, vaikka noviisista näyttäisikin siltä! (esmes jos tiedostotunnisteet on piilotettu, ja tied. Nimetty vaikkapa "kuva.jpg.exe"
      Ja joissain kuvissa käytetään hyväksi kuvankatselusovelluksien reikiä, jolloin tästä saattaa aiheutua tietoturvariski. Mutta edelleenkään: Silloinkaan syynä EI OLE itse kuva, vaan katselusovellus.)
      Lisäksi näennäinen "thumbnail" kuva, jota olettaa klikkaamalla saatavan suuremmaksi, voikin olla linkki jollekin epäturvalliselle sivustolle. Mutta tässäkään tapauksessa itse kuva ei ole syypää!)

Joten katsele huoletta vaan kuvia!

• hghhhhghhhg

Kiitos tyhjentävästä vastaukseta. Eiköhän tuo riitä vastauksesksi

• ubutubu

Bingillä saa paremmin viruksia kuin Googlella.

• mike12377

Onko Google kuvien kautta turvallisempaa katsoa "pokea" kuin mennä itse sivulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1279
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1058
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      754
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      727
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe