peltosaari lapsi perheelle?

leila7

Heippa kaikille riihimäkeläisille. Olen lukenut kyseisestä alueesta ja monessa paikassa sitä haukutaan.

Onko minkälainen paikka elää lasten kanssa?
joudumme muuttamaan täältä kouvolasta riihimäkeen kesällä ja peltosaaresta tarjotaan vuokra asuntoja (halpoja).

19

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28 v.

Ainakin pienille lapsille nk. tuulimyllykortteleiden sisäpihat ovat turvallisia. Taloyhtiöt ovat siistineet sisäpihoja ja kalusteita sekä uusineet istutuksia. Tuulimyllykortteli on neljän talon muodostama kokonaisuus, jonka sisäpuolella on yleensä isohko sisäpiha.

Uusimmissa taloissa ei välttämättä ole tällaisia sisäpihoja. Selvitä siis, mistä osoitteesta aiot vuokrata asunnon.

• VaroPeltsiä

Kannattaisi kiinnittää huomiota seuraaviin kohtiin: Kouvolasta, Peltosaaresta, vuokra-asuntoja.

• uykuyfyu

Sinun kannattaisi kiinnittää huomiota omiin lääkkeisiin ja siihen, että niitä on riittävästi.

Pilkun nussinta on vakava sairaus.

• neverevernever

Ei kannata muuttaa! koko paikka pelkkää slummia,
      johan siinä biisissä kerrotaan kaikki.

• 10+7

Onko tarjolla torttua?

• tiitta1

Kouvola kyllä kannattaa muuttaa peltsiin parempi paikka kuin räätykänmäki ja asut sit missä hyvänsä itsehän sä vaikutat viihtyvyytees ja asumisolosuhteisiin. Ei kukaan tule sun ovelle jos et anna aihetta . Älä kuuntele muiden parjailuja vaan koe itse asumisesi peltsissä

• fqqfqwfqf

Mikä on peltsi?

Peltosaari on oikea nimi sille alueelle.

• Taalapete

Jos haluat lapsiesi kasvavan paskahousujen, mustalaisten, juoppojen, narkkareiden, roskaväen, maahanmuuttajien, työttömien ja kaiken maailman tyhjäntoimittajien läheisyydessä niin tervetuloa.

Jos olet vuorotöissä ja haluat nukkua kenties päivisin ja samalla kuunnella juoppojen ja edellämainitun roskaväen meteliä niin edelleen tervetuloa.

Jos tykkäät että on kiva asua keskellä slummia, missä on jotain jatkuvaa remonttia meneillään ja helvetillinen kolina ja pauke keskellä päivää niin ala jo pakkaamaan.

Ja jos sinusta on mukavaa, että lapsesi käy koulua tai päiväkotia ja saa leikkiä edellämainitun roskaväen jälkikasvun kanssa sekä imeä heistä vaikutteita niin ihmettelen että laukkuja ei ole vielä pakattu.

Ja ettei menisi ainoastaan haukkumiseksi niin onhan niitä hyviäkin asioita:

Vuokrat ovat halpoja. Kaksiostakaan autopaikkoineen tarvitse maksaa kuin hieman alle 700 euroa kuussa.

Tupakantumpit, kaljatölkit sekä roskat voi vaan tiputtaa kädestä eikä tarvitse suotta rasittaa itseään laittamalla ne sellaiseen paikkaan kuin roskis?

Voit tuulettaa ja lämmittää samaan aikaan, koska sähkö kuuluu vuokraan.

Vettä saa kuluttaa ihan kuluttamisen riemusta, koska sekin kuuluu vuokraan.

Ruokaa tulee tehtyä vaan sen verran kuin syö eikä sitä mene turhaan roskikseen, koska kaikissa asunnoissa ei ole sellaista ylellisyyttä nimeltään pakastin (korjatkaa jos tuo ylellinen porvareiden jäädytyskaappi meni väärin) jonne ylimääräisen ruoan saisi säilöttyä.

Pikkuväen on mukava kävellä muovimatoilla, koska se ei ole niin ikävän kova kuin laminaatti tai parketti. Kunhan muistaa käyttää sukkia tai siitä suurella todennäköisyydellä seuraa jalkasieni.

Tässä jotain ajatuksia, mutta kehoittaisin vielä pitämään silmät ja korvat auki jos vaikka jostain muualtapäin riihimäkeä löytyisi kenties vielä halvempi vuokra-asunto.

• Temppurata-apina16

Mikä tätä taalapeteä vaivaa? Onkohan nyt jäänyt lääkkeet ottamatta? Outo ihminen - haukkuu netissä kotikaupunkiaan ja sen asukkaita! Vaikka hän itse mitä todennäköisimmin lukeutuu juoppoihin / narkkareihin / mustalaisiin / paskahousuihin / maahanmuuttajiin / tyhjäntoimittajiin, hänen pitäisi hetkeksi saada silmät auki ja sen verran päätä selvitettyä, että ymmärtäisi vähän jotakin ympäristöstään.

Onneksi Riihimäellä ja Peltosaaressa on kuitenkin hyvin vähän hänen kaltaisiaan. Muuttoa suunnittelevat, älkää välittäkö hänestä. Suurin osa ihmisistä on niin täällä kuin muuallakin ihan kivoja, ystävällisiä kunnon ihmisiä.

• hjkk

No asumisolosuhteet ei ehkä ihan parhaasta päästä, mutta sillä jälkikasvulla on kyllä sitte toisaalta käytössään Riihimäen parhaimpia ellei paras ala-koulu piha. On makuasia onko Haapahuhdan ja Herajoen koulun pihat virikkeellisempiä, kuin Peltosaaren. Esim. Eteläisen koulun piha kalpenee vitsiksi tässä suhteessa.

• Hirtsu rules

Onpas lapsellista: voit tuulettaa ja lutrata veden kanssa vaikka kuinka kun kuuluu vuokraan. Juttuhan on niin, että kyllä ne vuokrat nousee tuosta syystä, jos kaikki yhtä pölvästejä ovat. Toisaalta Peltsi on alakoululaisille siinä mielessä hyvä, ettei ole ajoteitä juuri ylitettävänä, mutta kyllä siellä koloistaan änkeää ulos kesän tullen jos jonkinlaista otuksia.

• Pseudonyymi16

Niitä "jos jonkinlaisia otuksia" näkee keskikaupungilla enemmän. Kuljen lähes päivittäin Peltosaaressa ja siellä niitä on kyllä toisinaan kaupan vieressä. Muualla Peltsissä vallitsee mielestäni lähes paratiisillinen rauha.

• Taalapete

Juuri sen takia lutraan ja tuuletankin (varsinkin pakkasella) että vuokrat nousisi. Köyhä paskaväkihän ei itse koskaan maksa vuokriaan vaan herra sossu. Roskaväki laittaa rahansa pillereihin ja kaljaan. Laittaisivat saatanan hunsvotit sen rahansa myöskin röökiin niin ei tarvitsisi työssäkäyviltä veronmaksajilta olla pummimassa tupakkaa.
      Ei vittuakaan kiinnosta. Asun vielä kolme kuukautta täällä jonka jälkeen muutan hieman parempiin puitteisiin. Tämän johdosta on kiva asua kuin pellossa. Ja ps. Arvon luottotietonsa menettäneet hunsvotit. En aio maksaa sen jälkeen enää vuokraa.

Pps. Oliko se 15. Päivä kun tulee taas työttömyystuet (sori kun en tiedä kun aina on ollu raha-asiat kunnossa). Pääsette samantien taas heti kaljakauppaan ostamaan sitä halpaa karjalaa. Itse lähden nyt ostamaan Fosterssia, sen on suun mukaista.

Se on moro vuokra-asumiseen tyytyvät urpot sekä arvon roskaväki...

• Tahvoinen16

Voi kauhistus, miten yhteen ihmiseen on voinut asettua näin epäoikeudenmukaisen paljon silkkaa typeryyttä! Minua jotenkin surettaa sen paikan puolesta, minne taalapete on muuttamassa. Tietysti se on jälleen yksi voitto Peltosaarelle, että hän lähtee! Asioilla on puolensa!

• Hirtsu rules

Kaikkihan se on pois sitten muilta riksulaista veronmaksajilta, jos soskulle yrität tällä toiminnalla kustannuksia nostaa. Hyvinpä on tiedossa työttömyystukien maksupäivät, heh heh.... Minä en sitä tiedä, koska saan tienaan itse elantoni. Enkä tarvitse karjaloita enkä fosterseita kestääkseni normaalia arkea. Onnea vaan valitsemallesi tielle.

• Vuokralla ja omassa

Riippuu täysin talosta ja naapuritalostakin. Parista talosta näkyy ja kuuluukin jo kauas, ettei kannata muuttaa. Just rempattu vuokratalo jossa tarhakin taas on siisti eikä tiedetty edes pitkiin aikaan että sekin on vuokratalo, kun on hienompi ja rauhallisempi kun jotkut osaketalot joista rappingit tippuu ja parvekkeet on törkyä täynnä. Ja se mekkala mikä kaikuu joskus ikkunoistaan.
      Ollaan oltu vuokralla ja omassa vuoron perään. Viihtyminen kiinni talon meiningistä.

• kaikenvärisiä kukkia

Taas on alueelle saatu uutta verta tai ovat heränneet talvilevosta. Hyvin Suomeen kotoutuneet ja kielen saloihin perehtyneet alaikäiset huutelevat aikuisille ja myös vanhuksille solvauksia ja häiritsevät pihoilla joissa eivät asu. Jos heitä opastaa asiassa, saa kuulla olevansa rasisti ja kahta pahempi nimittely alkaa. Omalla pihallaan ei voi enää rauhassa istuskella kun pihojen valtaajat saapuvat. Tyttöjä ja poikia.. Että tervetuloa tänne vaan!

• Peltosaari kunniaan

Onko Peltosaari sen pahempi paikka kun mikään muukaan? Minä itse olen tavallinen naispuolinen asukas joka tiedän koko historian koska olen syntymästäni asti asunut alueella. Aion asua edelleenkin koska viihdyn. En käytä päihteitä en edes viiniä.
      Joka paikassa on omat huonot puolensa, esim Atomin ympärystön taloihin en muuttaisi mistään hinnasta vaikka asunnot sinänsä ovat hienoja. Meillä Peltsissä ei tarvitse haistella pakokaasuja eikä niellä tienpinnasta irtoavaa pölyä kun autot rullaavat ohi yötä päivääja nuoriso pitää parkkikokouksiaan yötä myöden.
      Juoppoja ja narkkeja mahtuu joka lähtöön.. kuka hullu kuvittelee että Peltosaari on ainoa paikka jossa he elävät. Naurettavaa ... Suosittelen lämpimästi tänne muuttoa!

• Anonyymi

minun kokemukseni ovat juuri tältä vuodelta, eli vanhojen tietojen perusteella olen tämän uusimman ketjun kirjoittanut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä lopettanut rajalle ihmisten tuomisen, Suomi sulkemassa silti rajansa

Venäjä on lopettanut toistaiseksi "turvapaikanhakijoiden" kuskaamisen Raja Joosepin avonaiselle Itärajan asemalle. Syynä
      Maailman menoa
      194
      2166
    2. Fatima Diarra Suomen pakolaiskiintiö nostettava moninkertaiseksi

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010021408.html Hallitus on laskemassa Suomen pakolaiskiintiön 500 pakolaiseen vuod
      Maailman menoa
      178
      1398
    3. Mistä et pidä kaivattusi ulkonäössä

Tai luonteessa ?
      Ikävä
      74
      1155
    4. Persu jakoi tekoälyn tekemiä deepfakekuvia mustamaalatakseen SPR:ää

Ei näe asiassa ongelmaa https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/224e6737-010d-42ce-9ac0-cd08a8309f06
      Maailman menoa
      195
      1132
    5. Onko tämä yksipuolista?

Haluaisin laittaa sulle viestiä, kysyä kuulumisia. Haluaisin tietää miten voit, onko kaikki hyvin. Kaipaan sua, en tiedä
      Ikävä
      63
      1128
    6. Hän, kaivattuni

varmaan luulee, että unohdin, jatkoin elämääni, päästin irti. Vaikka ajattelen häntä edelleen koko ajan. Näin se vaan me
      Ikävä
      51
      888
    7. Amnesty nillittää rajojen sulusta

Amnesty väittää, että missään ei ole näytetty toteen sitä, että noista itärajalta tulleista turvapaikanhakijoista olisi
      Maailman menoa
      142
      855
    8. Kaverini kaipaa

Sun kosketusta, kovasti...! :D
      Ikävä
      101
      835
    9. Onko kaivattusi

seksikäs? Miten on?
      Ikävä
      45
      810
    10. Muistatko? Selviytyjät Teemu Roivainen on Saara Aallon ex-mies - Nyt kumpikin naisen kanssa - Kuvat!

Kääk-juoru! Teemu Roivainen ja Saara Aalto tapasivat lukiossa ja seurustelivat vuosia. Nyt kumpikin on vakiintuneessa pa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      756
    Aihe