Tahto vai tunne?

Jumalansana puhuu synnistä(Kreikaksi ohi maalin) ja sana synnistä tekee monelle pahan olon, eli tulee huono "fiilis". Nykyään pitäs olla "hyvä fiilis" päällä kokon ajan, siksi kirkkon kumartaa joka puolelle, ja ei vapaatkaan suunnat ole vältämättä tästä vapaita,mutta ei Jumala seuraaminen ole tunne, vaan Tahto, tahdotko seuratta Minua, kysyy Jeesus. Tahdotko tulla terveeksi, kysyy Jeesus, tahdoko, vaikka ei tunnu hyvältä, tahdotko päästä synnistä irti.
Minkä Poika tekee vapaaksi, on vapaa.

Aamen.

7

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka aksu521,

Olet varmasti oikeilla jäljillä korostaessasi ihmisen tahtoa enemmän kuin tunnetta tuossa Jumalan seuraamisen asiassa.

Lisäisin vielä tähän sellaisen ajatuksen, että sekä ihmisen tunnetta että ihmisen tahtoakin verrattomasti tärkeämpi on Jumalan tahto.

Jumalan hyvä tahto on toivoni silloin, kun itse en jaksa tahtoa uskoa, toivoa tai rakastaa. Jumala on kaikkivaltias, Jumala tahtoo, että me kaikki pelastuisimme. Jumalalla on hyvä tahto luotujaan kohtaan. Jumala pitää huolen. Jumalan hyvä tahto meitä kohtaan on (onneksi) valtavasti suurempi asia kuin meidän oma tempoileva ja ailahteleva tahtomisemme.

Emilia (toimittaja)

• Aksu, Aksu..Teidän usko on oikeasti vain teidän toivetta. Te toivoisitte olevan sellainen Jumala, joka kiduttaa ikuisesti vääräuskoisia. Se ei ole Jumalan vika vaan teidän vika. Teidän uskontonne on Rorschachin musteläiskätesti sanallisessa muodossa. Teidän harhanne kuvastaa teitä ihmisinä ja millaisen Jumalan te tahtoisitte olevan. On sääli, että on olemassa ihmisiä, jotka pitää kiduttamista rakastamisena. On sääli, että heitä ei auteta vaan jätetään heidät pappien armoille. Jumala olkoot armollinen teidän sielulle.

• Mitä mave nyt tarkoittaa??

• Uskonnot muodostuu sitä kannattavien ihmisten tahdosta. Millainen lahko on kyseessä, niin sen lahkon opit kertovat sitä kannattavien ihmisten moraalista. Lestat tykkää raiskata lapsia ja jotka ei tykkää, niin ne peittelee sitä. Se kertoo heidän arvomaailmasta. Mä en vieläkään tiedä, että kumpi noista on pahempi teko. Raiskaus vai sen asian peittely ja uhrien syyllistäminen. Kristitty kun pitää ikuista kiduttamista rakkauden osoituksena, niin se kertoo heidän arvomaailmasta. Muiden silmissä se on vinoutunutta käyttäytymistä, mutta kristityt pitää oikeana. Rorschaisin musteläiskätestin sanalliseksi muodoksi tuo tulee siinä vaiheessa, kun te tutkitte Raamattua. Te näette niissä teksteissä juuri sen mitä te haluatte nähdä. Oli ne kohdat miten ristiriitaisia tahansa, niin te näette ainoastaan ne kohdat ja uskotte sen olevan oikein. Se on yhtenä syynä miksi uskovaisia on erittäin helppo manipuloida. Eihän koko kristinuskoa olisi, jos papit eivät pystyisi manipuloimaan ihmisiä uskomaan absurdiin uskontoon.

• 6+7
        mave kirjoitti:

Uskonnot muodostuu sitä kannattavien ihmisten tahdosta. Millainen lahko on kyseessä, niin sen lahkon opit kertovat sitä kannattavien ihmisten moraalista. Lestat tykkää raiskata lapsia ja jotka ei tykkää, niin ne peittelee sitä. Se kertoo heidän arvomaailmasta. Mä en vieläkään tiedä, että kumpi noista on pahempi teko. Raiskaus vai sen asian peittely ja uhrien syyllistäminen. Kristitty kun pitää ikuista kiduttamista rakkauden osoituksena, niin se kertoo heidän arvomaailmasta. Muiden silmissä se on vinoutunutta käyttäytymistä, mutta kristityt pitää oikeana. Rorschaisin musteläiskätestin sanalliseksi muodoksi tuo tulee siinä vaiheessa, kun te tutkitte Raamattua. Te näette niissä teksteissä juuri sen mitä te haluatte nähdä. Oli ne kohdat miten ristiriitaisia tahansa, niin te näette ainoastaan ne kohdat ja uskotte sen olevan oikein. Se on yhtenä syynä miksi uskovaisia on erittäin helppo manipuloida. Eihän koko kristinuskoa olisi, jos papit eivät pystyisi manipuloimaan ihmisiä uskomaan absurdiin uskontoon.

puhut liian vähän mutta asiaa. ristitty näkee raamatussa juuri sen mitä haluaa nähdä. ensin he päättävät että raamatussa kerrotaan rakkauden jumalasta. kun jo kirjan alussa tapahtuu suuri surmatyö hukuttamalla, kestää ristittyjen usko rakkauden jumalaan.etukäteen päätetty on valmiiksi uskottu. pakkomielle se on.

• foksmalder

Minä puhun hyvin usein synnistä (esim. lihan syömisestä) ja siitä tulee paha olo ihmisille, sillä he kokevat tulevansa tuomituiksi. Osalla saattaa herätä syyllisyydentunto mutta se on pieni empatiakykyinen vähemmistö.

Mitäs sinä tuetko viattomien tuntevien ja tietoisten olentojen järjestelmällistä kidutusta ja murhaa? Tuhlaatko luonnonvaroja yli tarpeesi?

Minua ei ärsytä mikään muu kuin se, ettette perustele miksi esim. homous(en tiedä pidätkö homoutta syntinä mutta otin esimerkiksi kristinuskon opin synnista, jonka pitäminen syntinä on naurettavaa) olisi synti.

• keijo.leppioja

Nyt hän on myös kysymys hyvstä ja pahan vallasta ,ei ainoastaan tunteista ja usko Jeesukseen saa voiton pahan vallasta, meidän elämässä ja ajatus maailmassa myös,.Kun oikein pahat ajatukset kiusaa ja alamme voimaan huonosti ja vilkuilemaan ymparille,niin eikö ole hyvä silloin kääntyä Herran puoleen ja pyytää apua ja uskoa voittoon kun ei mikään muu enää auta ,kiitos ja siunausta,keijo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2814
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2097
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1932
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1776
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1541
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      1251
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      199
      1039
    Aihe