Mikä noista kannattais ostaa

Vaikea löytää sopiva

Katoin pirkasta kolmea testikameraa
canon powershot s110
olympus stylus xz-10

sony dsc-rx100

mitä mieltä? Hinta kallis

jos pysytään n 400e hintaluokassa mitä muita kameroita suosittelisitte

68

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta se Canon

      Ja muista vanha viisaus:
      Jos tarvitset pokkarin, osta Canon. Jos taas tarvitset järkkärin, osta Nikon.
      Kaikki muut ovat marginaalimerkkejä joihin ei kannata rahojaan tuhlata.

    • Helppo juttu

      Noista kannattaa ostaa Sony. Hinta voi tuntua ostaessa kalliilta, mutta onhan se noista paras eikä hintakaan enää vuoden kuluttua tunnu pahalta...

    • Ei vaikeutta!

      Minulla on ollut Canon PowerShot S100 kohta vuoden ajan. Ällistyttävän hyvä kokoisekseen pokkariksi, olen ollut todella tyytyväinen! (Kuvaan kylläkin enemmän järkkärilläni, joka on merkiltään Nikon).

      S110 on S100:n uudempi sisarmalli – samaa perustekniikkaa, mutta toiminnoissa pikku eroja (S110 mm. kosketusnäyttö, S100:ssa taas GPS-paikannus). S110 oli markkinoille tullessaan selvästi kalliimpi, mutta nyt hinnat ovat esim. Rajalassa aivan tasoissa ja parhaillaan voimassa oleva cashback-hyvityskampanja koskee S110- mutta ei S100-mallia. S110-kameran saa siis käytännössä 349 eurolla ja sille rahalle löytyy todellakin vastinetta!

      http://www.rajalacamera.fi/canon-powershot-s110-black/136351B009/dp

      http://snapsort.com/compare/Canon-Powershot-S110-vs-Canon-S100

      • Nikon 1

        En kyllä ostaisi tuota Sonyn rx100 yli 600 €:n hintaan. Paljon monipuolisempi olisi tämä Nikon 1 V1,AF 3,5-5,6/10-30 järjestelmäkamera noin 350 €. Tuossa 1 Nikonissahan on sama 1 tuuman kennokoko kuin Sonyssa.


      • Ei kiitos!
        Nikon 1 kirjoitti:

        En kyllä ostaisi tuota Sonyn rx100 yli 600 €:n hintaan. Paljon monipuolisempi olisi tämä Nikon 1 V1,AF 3,5-5,6/10-30 järjestelmäkamera noin 350 €. Tuossa 1 Nikonissahan on sama 1 tuuman kennokoko kuin Sonyssa.

        Nikon 1 -sarja ei tarjoa pokkarin eikä kunnolla järkkärinkään etuja. Se kuuluu väliinputoajaluokkaan, jolle en ainakaan minä osaa nähdä kunnon tilausta markkinoilla.


      • Nikon 1
        Ei kiitos! kirjoitti:

        Nikon 1 -sarja ei tarjoa pokkarin eikä kunnolla järkkärinkään etuja. Se kuuluu väliinputoajaluokkaan, jolle en ainakaan minä osaa nähdä kunnon tilausta markkinoilla.

        Nikon 1 on paljon monipuolisempi kuin tuo Sonyn rx100 jossa ei ole EVF, ei vaihdettavaa optiikkaa mutta paljon korkeampi hinta. EI kiitos!


      • En kyllä
        Nikon 1 kirjoitti:

        En kyllä ostaisi tuota Sonyn rx100 yli 600 €:n hintaan. Paljon monipuolisempi olisi tämä Nikon 1 V1,AF 3,5-5,6/10-30 järjestelmäkamera noin 350 €. Tuossa 1 Nikonissahan on sama 1 tuuman kennokoko kuin Sonyssa.

        ostaisi myöskään Nikon 1:stä normaalihinnalla. Uudet mallit maksavat ostopaikasta riippuen 750-800€. Anttila tosin tyhjentää varastoaan myymällä vanhoja malleja puoleen hintaan. Samalla hinnalla saa tosin myös "oikeita" järkkäreitä, myös Nikoneita...


      • Nikon 1 kirjoitti:

        En kyllä ostaisi tuota Sonyn rx100 yli 600 €:n hintaan. Paljon monipuolisempi olisi tämä Nikon 1 V1,AF 3,5-5,6/10-30 järjestelmäkamera noin 350 €. Tuossa 1 Nikonissahan on sama 1 tuuman kennokoko kuin Sonyssa.

        On se kumma, kun joillekin vastaus on aina järkkäri riippumatta siitä, mitä kysyjä kysyy. Katso näitä ja mieti kumman panisit mieluummin taskuun:

        http://camerasize.com/compact/#123.41,332,ha,t

        Harva tuota Sonyn RX100:aa ostaa ainoaksi kamerakseen.


      • suo siellä …
        okaro kirjoitti:

        On se kumma, kun joillekin vastaus on aina järkkäri riippumatta siitä, mitä kysyjä kysyy. Katso näitä ja mieti kumman panisit mieluummin taskuun:

        http://camerasize.com/compact/#123.41,332,ha,t

        Harva tuota Sonyn RX100:aa ostaa ainoaksi kamerakseen.

        Kumma vaan jatkuu.
        Olisikohan kysymys vahingon kierrättämisestä. Kun on itse tullut ostettua järkkäri pelkkää tyhmyyttään niin ostakoot muutkin.
        Ehkä joillakin on ongelmia myös luetun ymmärtämisessä tai ei vaan tiedä mikä ero on kameratyypeillä.
        Saattaapa joillakin ola vain sairaalloinen tarve olla eri mieltä edellisen vastaajan kanssa.


      • suo siellä … kirjoitti:

        Kumma vaan jatkuu.
        Olisikohan kysymys vahingon kierrättämisestä. Kun on itse tullut ostettua järkkäri pelkkää tyhmyyttään niin ostakoot muutkin.
        Ehkä joillakin on ongelmia myös luetun ymmärtämisessä tai ei vaan tiedä mikä ero on kameratyypeillä.
        Saattaapa joillakin ola vain sairaalloinen tarve olla eri mieltä edellisen vastaajan kanssa.

        Järkkäri on vakavamman harrastajan oikea kuvausväline. Mieluiten täydellä 36 mm kennolla varustettuna mutta kroppikin ajaa ohi kaikista pienikennoisista kuvan laadussa.

        Kuvaan pääosin järkkärillä (Nikon) mutta ajoittain myös pokkarikennoisella pokkarilla tai bridgellä jotka kaikki ovat siunautuneet kassiini/reppuuni ajan mittaan. Kuvanlaaduissa on selvää eroa kun niitä katselee 100% koossa näytöltä, nettikuviin ja 10-kuviksi kaikki kelpaavat ja parhaat pokkarikuvat jopa A4 printteihin ja olen A3 kokojakin nähnyt joskaan en itse printtaillut.

        Suurin ero ei synny päivänvalossa vaan "hämärissä" olosuhteissa joissa nyky järkkäreillä saa kohtuullisia kuvia vielä ISO3200 arvoilla jolla pokkarikuvat tuskin enää ovat käyttökelpoisia. Tämä koskee vanhempiakin järkkäreitä kuten Nikon D90 esimerkiksi. Uudemmat sen kun vaan parantavat tuloksia uusine kennoineen.

        Järkkäri ei ole mikään virhehankinta vaan järkiostos! Sen ominaisuuksia voi aina laajentaa varallisuustilanteen mukaan, eivätkä vanhat välineet mene hukkaan jos uusii rungon kunhan pysyy merkissä. Ainoa tilanne jossa hieman saa miettiä on siirtyminen kropista täyteen kennoon vaikka kroppilasit toimivatkin niin ne eivät pysty käyttämään koko kennoa.

        Odottelen tässä hyviä tarjouksia D800 rungosta jotta eläkeläinenkin pääsisi kameran makuun! Toivottavasti uusi malli on tulossa ja nykyhinta menee puoleen!


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Järkkäri on vakavamman harrastajan oikea kuvausväline. Mieluiten täydellä 36 mm kennolla varustettuna mutta kroppikin ajaa ohi kaikista pienikennoisista kuvan laadussa.

        Kuvaan pääosin järkkärillä (Nikon) mutta ajoittain myös pokkarikennoisella pokkarilla tai bridgellä jotka kaikki ovat siunautuneet kassiini/reppuuni ajan mittaan. Kuvanlaaduissa on selvää eroa kun niitä katselee 100% koossa näytöltä, nettikuviin ja 10-kuviksi kaikki kelpaavat ja parhaat pokkarikuvat jopa A4 printteihin ja olen A3 kokojakin nähnyt joskaan en itse printtaillut.

        Suurin ero ei synny päivänvalossa vaan "hämärissä" olosuhteissa joissa nyky järkkäreillä saa kohtuullisia kuvia vielä ISO3200 arvoilla jolla pokkarikuvat tuskin enää ovat käyttökelpoisia. Tämä koskee vanhempiakin järkkäreitä kuten Nikon D90 esimerkiksi. Uudemmat sen kun vaan parantavat tuloksia uusine kennoineen.

        Järkkäri ei ole mikään virhehankinta vaan järkiostos! Sen ominaisuuksia voi aina laajentaa varallisuustilanteen mukaan, eivätkä vanhat välineet mene hukkaan jos uusii rungon kunhan pysyy merkissä. Ainoa tilanne jossa hieman saa miettiä on siirtyminen kropista täyteen kennoon vaikka kroppilasit toimivatkin niin ne eivät pysty käyttämään koko kennoa.

        Odottelen tässä hyviä tarjouksia D800 rungosta jotta eläkeläinenkin pääsisi kameran makuun! Toivottavasti uusi malli on tulossa ja nykyhinta menee puoleen!

        Ihmisillä on erilaisia tarpeita. Osa hankkii kompaktin kakkoskameraksi järjestelmän rinnalle. Osa vain muusta syystä ei halua isoa kameraa. Tuossa ehdotettiin järjestelmää, jossa on sama kenno kuin mainitussa kompaktissa. Minä annoin linkin, joka hyvin osoitti, että tässä on syitä hankkia se kompakti. Ilmeisesti olit liian laiska klikkaamaan vaan aloitit tyypillisen järjestelmäkameroiden ylistämisen.


    • Kyselet hönttejä?

      Panasonic eli lumix on taijettu tahallaan jättää tosta pirkan nk-"testistä" jota en arvosta
      pätkänkään vertaa veks.
      Sanosin et jos ton ja sen tasosen Pirkka lehden testin perusteella alat miettiä kameraa nii..onnea vaan...

      • Minkä noista ostaisin

        Pirkassa vain sattu pistään silmään se testi. En kyllä pirkan varassa ole. Olen käyny snapsportissa ja sitten noita blogeja katellu on vain niin paljon tarjontaa että valinta on vaikea.

        Tärkeää on kestävyys ja ei liian painava. Panoraamatoiminto olisi hyvä mutta nostaa hintaa, hämäräkuvauksen laatu olisi myös tärkeä
        Iskunkestäviäkin katoin mutta ominaisuuksia ei paljon ja kalliita
        kompromissi tässä tehtävä


    • kannattais?

      Pokkareissa kilpailu on niin kovaa, että hinta-laatusuhde on kaikissa kutakuinkin kohdallaan. Kalliimpi on yleensä aina parempi.
      Mun suosikit on Samsung Android ja Sony rx100.

      • Minkä näistä ostaisin

        Kiitoksia vinkeistä tuo canon tarjous oli voimassa kesäkuulle asti ja se tuntuisi sopivalta. Ennenkuin ostan kysyisin vielä mielipidettä canonin traveller zoomista joka pian myyntiin se on:

        canon powershot sx 280 hs ja sx 270hs

        millaisiin kuvauskohteisiin soveltuisi. Haluaisin esim kuvata lintuja ja myös lähikuvia


        katsoin myös superzoomeja esim oli

        canon powershot xs50hs

        mietin vain sitä mukana kuljettamista?

        Samalla kun katselin rajalan tarjouksia huomasin siellä lite minijärkkäreita kumman halvalla esim olumpus pen lite....jotain 299e miten voi olla noin halpa?

        En ole järkkäriä ostamassa vaan mietin millasia ovat käytössä? Aivan mielenkiinnon vuoksi mitä canonin nikonin tms merkkien minijärkkärit maksaa ja millaseen käyttöön?

        Minä kuvaan arkiasioita mutta linnut , luonnon kuvaaminen maisemakuvaus kiinnostais


      • Minkä näistä ostaisin kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä tuo canon tarjous oli voimassa kesäkuulle asti ja se tuntuisi sopivalta. Ennenkuin ostan kysyisin vielä mielipidettä canonin traveller zoomista joka pian myyntiin se on:

        canon powershot sx 280 hs ja sx 270hs

        millaisiin kuvauskohteisiin soveltuisi. Haluaisin esim kuvata lintuja ja myös lähikuvia


        katsoin myös superzoomeja esim oli

        canon powershot xs50hs

        mietin vain sitä mukana kuljettamista?

        Samalla kun katselin rajalan tarjouksia huomasin siellä lite minijärkkäreita kumman halvalla esim olumpus pen lite....jotain 299e miten voi olla noin halpa?

        En ole järkkäriä ostamassa vaan mietin millasia ovat käytössä? Aivan mielenkiinnon vuoksi mitä canonin nikonin tms merkkien minijärkkärit maksaa ja millaseen käyttöön?

        Minä kuvaan arkiasioita mutta linnut , luonnon kuvaaminen maisemakuvaus kiinnostais

        Noissa superzoomeissa kannattaa pitää mielessä rajoitukset. Niillä voit kuvata pitkillä polttoväleillä vain hyvässä valossa, mielellään auringonpaisteessa. Siis mihinkään vakavaan lintukuvaukseen niistä ei ole. Eri remonttia tehdä Sveitsin armeijan linkkarilla. Tuollaisessa pienessä zoomissa ongelma on vakaana pitäminen, kun käsille ei saa etäisyyttä. Tuossa välissä on myös SX500 IS, joka on painoltaan puolet SX50 HS:stä ja siitä saa paremman kuvausotteen kuin noista taskuzoomeista. Tosin kenno. ja prosessoritekniikaltaan se on vanhaa. Prosessori on kaksi sukupolvea vanhempi kuin SX280 HS:ssä ja videokuvaus on huonoa.

        Hämäräkuvauksessa nämä jäävät selvästi jälkeen S110 HS:tä. Valovoimassa on eroa 1,6 aukkoa, ja kenokokon erokin vatsaa puolta aukkoa. Uudempi prosessori ei millään riitä kuromaan tätä umpeen.

        SX260 HS:ää saa nyt 200 eurolla? Oletko valmis maksamaan yli satasen lisää uudesta prossusta?


      • Minkä noista ostaisin
        okaro kirjoitti:

        Noissa superzoomeissa kannattaa pitää mielessä rajoitukset. Niillä voit kuvata pitkillä polttoväleillä vain hyvässä valossa, mielellään auringonpaisteessa. Siis mihinkään vakavaan lintukuvaukseen niistä ei ole. Eri remonttia tehdä Sveitsin armeijan linkkarilla. Tuollaisessa pienessä zoomissa ongelma on vakaana pitäminen, kun käsille ei saa etäisyyttä. Tuossa välissä on myös SX500 IS, joka on painoltaan puolet SX50 HS:stä ja siitä saa paremman kuvausotteen kuin noista taskuzoomeista. Tosin kenno. ja prosessoritekniikaltaan se on vanhaa. Prosessori on kaksi sukupolvea vanhempi kuin SX280 HS:ssä ja videokuvaus on huonoa.

        Hämäräkuvauksessa nämä jäävät selvästi jälkeen S110 HS:tä. Valovoimassa on eroa 1,6 aukkoa, ja kenokokon erokin vatsaa puolta aukkoa. Uudempi prosessori ei millään riitä kuromaan tätä umpeen.

        SX260 HS:ää saa nyt 200 eurolla? Oletko valmis maksamaan yli satasen lisää uudesta prossusta?

        Hämäräkuvaus on tärkeä. Kävelen usein rannalla ja hämärän hetkeä kuvaan mielelläni. Loppukesällä linnutkin ovat tyynenä paikoillaan vedessä hämärän aikaan ja haluan saada kuviin mukaan tuon sävyn.

        Jokunen vuosi sitten kuvailin vanhalla filmikamera leicalla jonka sain kaverilta ilmaiseksi kun ei käyttänyt. Filmityyppejä kokeilemalla ja itse säätämällä onnistuin osittain saamaan sen täyteläisen sävyn kuviin vaikka kamera ei mikään ihme ollut mutta kestävä kuin mikä

        Eli taidan ostaa tuon s110 vaikka sen 260hs irtoaisi 200e eli ei kyllä mikään hinnankirous eli mietinpä kuin teen

        saattaa olla että joudun jossain vaiheessa hankkimaan järkkärin mutta asia kerrallaan


      • Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Hämäräkuvaus on tärkeä. Kävelen usein rannalla ja hämärän hetkeä kuvaan mielelläni. Loppukesällä linnutkin ovat tyynenä paikoillaan vedessä hämärän aikaan ja haluan saada kuviin mukaan tuon sävyn.

        Jokunen vuosi sitten kuvailin vanhalla filmikamera leicalla jonka sain kaverilta ilmaiseksi kun ei käyttänyt. Filmityyppejä kokeilemalla ja itse säätämällä onnistuin osittain saamaan sen täyteläisen sävyn kuviin vaikka kamera ei mikään ihme ollut mutta kestävä kuin mikä

        Eli taidan ostaa tuon s110 vaikka sen 260hs irtoaisi 200e eli ei kyllä mikään hinnankirous eli mietinpä kuin teen

        saattaa olla että joudun jossain vaiheessa hankkimaan järkkärin mutta asia kerrallaan

        Siis kyllä noilla zoomeillakin saa hämärässä kohtuukuvia, kun pysyy siellä laajakulmapuolella. Laatu ei tietenkään ole samaa luokkaa kuin valovoimaisemmilla kameroilla. Sen sijaan sillä pitkällä zoomilla kuvaamisen hämärässä voi suosiolla unohtaa. Siihen tarvitaan aivan toisen luokan välineet.


      • Siis kyllä
        okaro kirjoitti:

        Siis kyllä noilla zoomeillakin saa hämärässä kohtuukuvia, kun pysyy siellä laajakulmapuolella. Laatu ei tietenkään ole samaa luokkaa kuin valovoimaisemmilla kameroilla. Sen sijaan sillä pitkällä zoomilla kuvaamisen hämärässä voi suosiolla unohtaa. Siihen tarvitaan aivan toisen luokan välineet.

        S110:lläkin saa hämärässä kohtuukuvia, kun pysyy siellä laajakulmapuolella. Teleasennossa senkin valovoima pienenee yhtä huonoksi kuin noissa superzoomeissa (2.0-5.9).


    • mutta linnut

      ”Minä kuvaan arkiasioita mutta linnut , luonnon kuvaaminen maisemakuvaus kiinnostais.”

      Tuo on kova vaatimus pokkarille kun:
      – ”arkiasioiden” kuvaamiseen tarvitaan n. 50mm/35 polttoväli ja reilusti valovoimaa
      – linnut ehkä 400mm/35 polttovälillä
      – luontokuvaukseen ehkä 85–100mm/35, mielellään myös makro
      – maisemakuvaukseen 24mm/35 polttoväli

      • kikantti

        Canon 100s pokkari Gigantissa 279e. Aika hyvin kameraa tuohon hintaan.


    • Paremmaksi...

      Olympus XZ-1 Rajalassa 199€. Parempi kamera halvemmalla,

      • Minkä noista ostaisin

        On tosi halpa
        millanen merkki olympus on minulle vähän oudompi entiset kamerat canonia minoltaa leica

        tuolla hinnalla panee jo miettiin

        miten panoraamakuvaus voiko tehdä


      • Ihan täyttä roskaa

        XZ-1 = Ei kestävä kamera.


      • Kirjoitat...
        Ihan täyttä roskaa kirjoitti:

        XZ-1 = Ei kestävä kamera.

        Ihan täyttä roskaa.


      • Kaikki hajoavat
        Ihan täyttä roskaa kirjoitti:

        XZ-1 = Ei kestävä kamera.

        Ennemmin tai myöhemmin kaikki kamerat hajoavat, mutta Olympus ennemmin.


    • ---

      Aisan kannattaja

      • kikantti

        Tuo olympus ei ole taskukamera jos canon s100een vertaa. Automaattinen linssin suojuskin puuttuu. Käytettävyys canonissa eri tasolla.


      • Minkä noista ostaisin
        kikantti kirjoitti:

        Tuo olympus ei ole taskukamera jos canon s100een vertaa. Automaattinen linssin suojuskin puuttuu. Käytettävyys canonissa eri tasolla.

        Miten kestävyys? Etsin lujaa jämyä kameraa ja mietin että kumpi noista kestää pieniä tärskyjä jos sattuisi vaikka putoamaan. Onko canonilta tulossa eosM jälkeen muita minijärkkäreitä ja olen myös katellu g sarjan pokkareita. Tuossa eos M vaivaa testaajien mukaan etsimen puute ja oli vielä muuta joka varmaan seuraavassa versiossa päivitetään. Eli ostan kameran tällä viikolla ja seuraavia suositeltu

        canon s110 rajala
        canon s100
        onko noiden välillä muuta kuin hintaero?
        Canon powershot 260hs

        olympus xz - 1

        olen myös ajatellu minijärkkäriä mutta jos ostan nyt tuon pokkarin ensin ja oottelen mitä canonilta tulossa eli se giganttitarjous myös korvan taakse


      • Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Miten kestävyys? Etsin lujaa jämyä kameraa ja mietin että kumpi noista kestää pieniä tärskyjä jos sattuisi vaikka putoamaan. Onko canonilta tulossa eosM jälkeen muita minijärkkäreitä ja olen myös katellu g sarjan pokkareita. Tuossa eos M vaivaa testaajien mukaan etsimen puute ja oli vielä muuta joka varmaan seuraavassa versiossa päivitetään. Eli ostan kameran tällä viikolla ja seuraavia suositeltu

        canon s110 rajala
        canon s100
        onko noiden välillä muuta kuin hintaero?
        Canon powershot 260hs

        olympus xz - 1

        olen myös ajatellu minijärkkäriä mutta jos ostan nyt tuon pokkarin ensin ja oottelen mitä canonilta tulossa eli se giganttitarjous myös korvan taakse

        MInä en ymmärrä miksi kukaan harkitsee kameroiden pudottamista. Niissä kaikissa on se rannelenkki, joka estää putoamisen. S100:n saa tietääkseni myös kaulalle. Jos kestävää haluat, niin katso vaikka D20:tä. Tosin se muuten sitten on huonompi. Jos et käytä rannelenkkiä, kamerasi putoaa ja menee rikki. Jos käytät, se ei putoa ja mene rikki. Minulla rannelenkki on noin kolmesti pelastanut kameran.Kameralle myös kannattaa hankkia laukku

        S100:ssa on GPS, S110:ssa WiFi ja se vaatii yhteensopivan puhelimen GPS:lle.


      • Ei vaikeutta!
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Miten kestävyys? Etsin lujaa jämyä kameraa ja mietin että kumpi noista kestää pieniä tärskyjä jos sattuisi vaikka putoamaan. Onko canonilta tulossa eosM jälkeen muita minijärkkäreitä ja olen myös katellu g sarjan pokkareita. Tuossa eos M vaivaa testaajien mukaan etsimen puute ja oli vielä muuta joka varmaan seuraavassa versiossa päivitetään. Eli ostan kameran tällä viikolla ja seuraavia suositeltu

        canon s110 rajala
        canon s100
        onko noiden välillä muuta kuin hintaero?
        Canon powershot 260hs

        olympus xz - 1

        olen myös ajatellu minijärkkäriä mutta jos ostan nyt tuon pokkarin ensin ja oottelen mitä canonilta tulossa eli se giganttitarjous myös korvan taakse

        >onko noiden välillä muuta kuin hintaero?

        Rajalassa ei ole edes hintaeroa: molemmat maksavat tällä hetkellä 399 €.

        Gigantissa S100 näkyy maksavan 279 € ja S110 puolestaan 439 €. Tälle hintaerolle ei ole mitään teknisiä perusteita. Perustekniikka on samaa ja erot koskevat toisarvoisia juttuja – toisessa on GPS-paikannus, toisessa WiFi ja kosketusnäyttö. Itse en panisi niille mitään painoa ja saattaisin valita edelleen S100:n, vaikka S110 olisi tarjolla samaan hintaan.

        Tuo S100:n hinta Gigantissa on mielestäni todella edullinen. Ostin oman S100-kamerani noin vuosi sitten Rajalan 299 euron tarjouksesta normaalihinnan liikkuessa siihen aikaan 400 euron tietämissä, ja sain mielestäni erinomaisesti vastinetta rahalleni.

        Tunnettu valokuvausblogin pitäjä Ken Rockwell on S100:sta tätä mieltä:
        http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm#pocket


      • Oly XZ-1
        kikantti kirjoitti:

        Tuo olympus ei ole taskukamera jos canon s100een vertaa. Automaattinen linssin suojuskin puuttuu. Käytettävyys canonissa eri tasolla.

        Kyllä tuo Olympus on minun taskuuni mahtunut. Pienempiäkin kamereita on (minullakin) mutta niissä ei ole yhtä valovoimaista objektiivia. Ei ole canonissakaan. Automaattisen linssinsuojuksen saa lisävarusteena jos sellaista haluaa, vaikka ei sellaisia järkkäreissäkään ole eikä siitä kukaan valita...


      • Huono yhdistelmä
        Oly XZ-1 kirjoitti:

        Kyllä tuo Olympus on minun taskuuni mahtunut. Pienempiäkin kamereita on (minullakin) mutta niissä ei ole yhtä valovoimaista objektiivia. Ei ole canonissakaan. Automaattisen linssinsuojuksen saa lisävarusteena jos sellaista haluaa, vaikka ei sellaisia järkkäreissäkään ole eikä siitä kukaan valita...

        Olyn XZ-1 on kapine, jossa on onnistuneesti yhdistelty pokkarin ja järkkärin huonoimmat puolet.


      • Taas väärin
        Huono yhdistelmä kirjoitti:

        Olyn XZ-1 on kapine, jossa on onnistuneesti yhdistelty pokkarin ja järkkärin huonoimmat puolet.

        On kaksi kameraa joissa pokkarin kuvanlaatu on yhdistetty järkkärin kokoiseen ja hintaiseen pakettiin. Ne ovat Nikon 1 ja Pentax Q


      • Niin sulta menikin
        Taas väärin kirjoitti:

        On kaksi kameraa joissa pokkarin kuvanlaatu on yhdistetty järkkärin kokoiseen ja hintaiseen pakettiin. Ne ovat Nikon 1 ja Pentax Q

        Nikon 1 ja Pentax Q ovat kokolailla laatukapineita.
        Varsinkin verrattuna Olympuksen räpellyksiin.


      • ytuiopuiyt
        Niin sulta menikin kirjoitti:

        Nikon 1 ja Pentax Q ovat kokolailla laatukapineita.
        Varsinkin verrattuna Olympuksen räpellyksiin.

        Siis täh, u43 on ehdottomasti paras peilitön järjestelmä tällä hetkellä ja sitä ei voi kukaan kiistää. O-MD ja E-P5 (tulossa) kepitää noi nikonit ja pentaksit mennen tullen. Menee kyllä aiheen viereen koska alunperin käsiteltiin pokkareita...

        Jos pitää olla "pokkari" niin satku lisää ja Olympus XZ-2. Hyvä valovoima koko polttovälialueen läpi.


      • Oly oli
        ytuiopuiyt kirjoitti:

        Siis täh, u43 on ehdottomasti paras peilitön järjestelmä tällä hetkellä ja sitä ei voi kukaan kiistää. O-MD ja E-P5 (tulossa) kepitää noi nikonit ja pentaksit mennen tullen. Menee kyllä aiheen viereen koska alunperin käsiteltiin pokkareita...

        Jos pitää olla "pokkari" niin satku lisää ja Olympus XZ-2. Hyvä valovoima koko polttovälialueen läpi.

        Epävarmatoiminen ja nyt epäkuntoinen. Siis... epäkamera.
        Toivottavasti kukaan ei sorru ostamaan.


      • werterytuyi
        Oly oli kirjoitti:

        Epävarmatoiminen ja nyt epäkuntoinen. Siis... epäkamera.
        Toivottavasti kukaan ei sorru ostamaan.

        Hö, vie takuuhuoltoon, vai ootkos se oly-palstalta tuttu metsänpeikko?


      • Oli Oly
        Oly oli kirjoitti:

        Epävarmatoiminen ja nyt epäkuntoinen. Siis... epäkamera.
        Toivottavasti kukaan ei sorru ostamaan.

        Oli takuu.
        Sitten takuu raukesi.
        Ja Oly hajosi.


      • wertyuiopå
        Oli Oly kirjoitti:

        Oli takuu.
        Sitten takuu raukesi.
        Ja Oly hajosi.

        X2-2 julkaistu 2012 photokina messuilla. Takuu on *jokaisessa* XZ-2 kamerassa vielä voimassa. Mee nyt jo metsään peikko trollauksinesi.


      • 12345t
        wertyuiopå kirjoitti:

        X2-2 julkaistu 2012 photokina messuilla. Takuu on *jokaisessa* XZ-2 kamerassa vielä voimassa. Mee nyt jo metsään peikko trollauksinesi.

        Siis XZ-2


      • Toinen malli?
        wertyuiopå kirjoitti:

        X2-2 julkaistu 2012 photokina messuilla. Takuu on *jokaisessa* XZ-2 kamerassa vielä voimassa. Mee nyt jo metsään peikko trollauksinesi.

        Kyseinen hajonnut Oly ei ollut XZ-2 vaan joku toinen malli. Mutta yhtä epävarmojahan nuo kaikki ovat.

        Peikoistasi en tiedä, mutta Olympuksen kestävyysongelmat eivät ole mikään trolli, vaan valitettava asia.


      • efksöldkf
        Toinen malli? kirjoitti:

        Kyseinen hajonnut Oly ei ollut XZ-2 vaan joku toinen malli. Mutta yhtä epävarmojahan nuo kaikki ovat.

        Peikoistasi en tiedä, mutta Olympuksen kestävyysongelmat eivät ole mikään trolli, vaan valitettava asia.

        Faktaa pöytään, ei mitään trollia. Esim. tehtaan takuuhuolto statistiikkaa tms...


      • Tuskin on julkista
        efksöldkf kirjoitti:

        Faktaa pöytään, ei mitään trollia. Esim. tehtaan takuuhuolto statistiikkaa tms...

        Mikään tehdas tuskin julkistaa takuuhuolto statistiikkaansa, eivät kehtaa.

        Huonostihan tuo menee tuo Olympuksen kamera-bisnes. Entinen johto joutui eroamaan talousrikosten takia ja uusi pääjehu on sanonut että kannattamattomat osat yrityksestä pyritään myymään tai kylmästi lakkautetaan. Ja tappiolla pyörivä kamerapuoli on varmaan aika herkästi liipaisimella. Lisäksi tämä uusi johtaja on sanonut että pitemmällä aikajänteellä Olympus tulee luopumaan kameroista kokonaan ja keskittymään lääketieteellisiin välineisiin eli endoskooppeihin.

        Joten kyllä Olympuksen kameroiden nykylaatu kuvastaa hyvinkin tätä tilannetta, kun tuotekehitykseen ei ole varaa ja kiinnostusta kunnolla satsata.


      • Ei olekaan...
        Tuskin on julkista kirjoitti:

        Mikään tehdas tuskin julkistaa takuuhuolto statistiikkaansa, eivät kehtaa.

        Huonostihan tuo menee tuo Olympuksen kamera-bisnes. Entinen johto joutui eroamaan talousrikosten takia ja uusi pääjehu on sanonut että kannattamattomat osat yrityksestä pyritään myymään tai kylmästi lakkautetaan. Ja tappiolla pyörivä kamerapuoli on varmaan aika herkästi liipaisimella. Lisäksi tämä uusi johtaja on sanonut että pitemmällä aikajänteellä Olympus tulee luopumaan kameroista kokonaan ja keskittymään lääketieteellisiin välineisiin eli endoskooppeihin.

        Joten kyllä Olympuksen kameroiden nykylaatu kuvastaa hyvinkin tätä tilannetta, kun tuotekehitykseen ei ole varaa ja kiinnostusta kunnolla satsata.

        varaa tuotekehitykseen. Eikä kiinnostusta. Muuten vain julkaisevat jatkuvasti uusia malleja. Sellaisia joista yleisö tykkää. Viime vuoden uutuus:
        http://www.dpreview.com/news/2013/01/01/best-camera-of-2012-results
        Ja uutta tämän vuoden uutuus:
        http://www.dpreview.com/previews/olympus-pen-ep5/
        http://www.sulantoblog.fi/olympus-pen-e-p5-kokeilussa/
        Huonosti menee...


      • Totta on
        Ei olekaan... kirjoitti:

        varaa tuotekehitykseen. Eikä kiinnostusta. Muuten vain julkaisevat jatkuvasti uusia malleja. Sellaisia joista yleisö tykkää. Viime vuoden uutuus:
        http://www.dpreview.com/news/2013/01/01/best-camera-of-2012-results
        Ja uutta tämän vuoden uutuus:
        http://www.dpreview.com/previews/olympus-pen-ep5/
        http://www.sulantoblog.fi/olympus-pen-e-p5-kokeilussa/
        Huonosti menee...

        Jos näennäistä 'kasvojenkohotusta', kameran kuoren muotoilun ja värityksen muuttamista pitää huippuluokan 'tuotekehityksenä' niin johan pyyhkii hyvin. Moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä...


      • Osanottoni
        Totta on kirjoitti:

        Jos näennäistä 'kasvojenkohotusta', kameran kuoren muotoilun ja värityksen muuttamista pitää huippuluokan 'tuotekehityksenä' niin johan pyyhkii hyvin. Moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä...

        Tiedänhän sen että ymmärrä en kuinka suuri on surusi määrä
        siks puhu mä en, siks vaikenen ettei sanani olisi väärä
        Tää hiljaisuus kantakoon sulle sen, osanottoni suurimman, lämpöisen..


    • kikantti

      Pokkari kulkee mukana taskussa, mutta minijärkkärille on kohta hankittava laukku, kun huomaat omistavasi muutaman objektiivin ym. Nuo on siis tehty erilaiseen käyttöön.

      Noissa pokkareissa on varmasti useimpiin tarkoituksiin riittävä kuvanlaatu ja ne ovat kätevän kokoisia. Et myöskään voi laittaa lisää rahaa objektiiveihin.

      Minijärkkärien kuvanlaatu on kuitenkin parempi ja objektiivi vaihdettavissa. Ruokahalun kasvaessa tuollainen usein hankitaan.

      • K:lla on väliä

        "Pokkari kulkee mukana taskussa, mutta minijärkkärille on kohta hankittava laukku," Tämä tarkoittaa sitä, että kun kamera ei mahdu taskuun niin sen koolla ei ole merkitystä. Siksi kannattaa ostaa paras mahdollinen taskuun mahtuva kamera niin välttyy siltä laukun ostamiselta.


    • Paras ja halpa

      Valion mansikkajugurtti.

      • Minkä noista ostaisin

        Kiitoksia paljosta infosta, minulla on ollu käsivaivoja aivan sen vuoksi kestävyydestä kysyin eli tuo rannelenkki ok käytän sitä
        eli käynpä rajalan /gigantin sivulla tekemässä valintani niin gigantissa oli joku alekoodi eli ei postikuluja !

        pokkarilla kyllä pärjää pitkälle mutta jos käsiongelma paranee ilman muuta järkkäri kiehtoo kun voi kuvata hämäräkuvia, luonnonilmiöitä ym eli nyt en vain kykene kantamaan kunnolla


    • Kameraa etsin myös

      Tuohon järkkäri/pokkari juttuun vielä sellainenkin näkökulma, että meitä on hyvin pienikätisiä kuvaajia liikenteessä. Ei jaksa aina raahata tripodia mukaansa! Pienemmästä kamerasta saa paremman otteen! Tosin minua tämä keskustelu ei kamalasti auta, kun etsin valtaisan nopeata pokkaria, jotta saan kuvattua lapsia ja eläimiä. Järkkäriä en saa roudattua mukaan, enkä saa siitä vakaata otettakaan helposti. Minulla on Canonin järkkäri ja Nikonin järkkäri, KonicaMinoltan vanha pokkari, uudempia pari Panasonicia, yksi maailman hitain Canonin pokkari
      ja yksi ihan susi Olympus, joka hajosi heti, meni vaihtoon ja tämä toinenkaan ei järin nopeudella ole pilattu.
      Nyt pitäisi löytää lemmikkien ja lasten kuvaamisen sopiva kamera, jolla voi myös kuvata pojan futistreeneissä. Ja nimenomaan pokkari, ei järkkäriä.
      On hämmentävän vaikeata seikkailla netissä etsimässä sanoilla minimum shutter lag and fast shutter speed...

      • Minkä noista ostaisin

        Joo minä kävin kokeileen lähimarketissa käsituntumaa muutamaan halpaan canoniin samoin nikon coolpix l310 nökötti alehyllyssä 169e ja oli sonya samsungia etc

        siellä oli yksi halpa canon pshot näppituntuma aika hyvä. Olivat vaan niin pieniä että epäilyttää osaako käyttää noin pieniä, kun yritti testata niin tönkkösormet väkisin paino viereisiä säätimiä.
        Coolpix oli melko raskas mutta enhän ostamasra ole.
        Minä en löytänyt sitä canon ps s100 tai s110 näppituntumaa testatakseni eli tilaan sen ja jos ei istu hyppysiin niin vaihdan johonkin isompaan.
        Lueskelin blogeja fujix20 ja sonyrx100 monet kehuneet samoin canonin g sarjaa ovat vaan niin raskaita vaikka toisaalta olen aiemmin raahannut taskussa leica mini zoom pokkaria osaa olla painava mitähän osais veikata 300-400 eli g sarjan keveimmät varmaan painaa saman?

        Eli sinä jolla kasa pokkareita ja järkkäreitä niin osta vaikka tuo fuji tai sony
        voin muuten ostaa ne sinun järkkärit ja pokkarit ei tarvis tyhjänpanttina lojua sun nurkissa


      • Minkä noista ostaisin
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Joo minä kävin kokeileen lähimarketissa käsituntumaa muutamaan halpaan canoniin samoin nikon coolpix l310 nökötti alehyllyssä 169e ja oli sonya samsungia etc

        siellä oli yksi halpa canon pshot näppituntuma aika hyvä. Olivat vaan niin pieniä että epäilyttää osaako käyttää noin pieniä, kun yritti testata niin tönkkösormet väkisin paino viereisiä säätimiä.
        Coolpix oli melko raskas mutta enhän ostamasra ole.
        Minä en löytänyt sitä canon ps s100 tai s110 näppituntumaa testatakseni eli tilaan sen ja jos ei istu hyppysiin niin vaihdan johonkin isompaan.
        Lueskelin blogeja fujix20 ja sonyrx100 monet kehuneet samoin canonin g sarjaa ovat vaan niin raskaita vaikka toisaalta olen aiemmin raahannut taskussa leica mini zoom pokkaria osaa olla painava mitähän osais veikata 300-400 eli g sarjan keveimmät varmaan painaa saman?

        Eli sinä jolla kasa pokkareita ja järkkäreitä niin osta vaikka tuo fuji tai sony
        voin muuten ostaa ne sinun järkkärit ja pokkarit ei tarvis tyhjänpanttina lojua sun nurkissa

        Joo sainpa vihdoin ja viimein tilattua, ostin s100 riittää minulle. Jos ei hyvå näppituntuma vaihdan toiseen varaversiona g15 powershot260hs mutta eiköhän se minun käsiin istu!


      • Minkä noista ostaisin
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Joo sainpa vihdoin ja viimein tilattua, ostin s100 riittää minulle. Jos ei hyvå näppituntuma vaihdan toiseen varaversiona g15 powershot260hs mutta eiköhän se minun käsiin istu!

        Canon s100 ja akun kesto

        onko s100 ssa ollu akunkesto ongelmia

        luin muutaman testin jossa sitä valiteltii
        loppuuko akku jo lyhyenki käytön jälkeen?

        Entä miten akkuasia s110


      • Ei vaikeutta!
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Canon s100 ja akun kesto

        onko s100 ssa ollu akunkesto ongelmia

        luin muutaman testin jossa sitä valiteltii
        loppuuko akku jo lyhyenki käytön jälkeen?

        Entä miten akkuasia s110

        Uskoisin, että S100 ja S110 ovat akun keston suhteen samantasoisia. Canon ilmoittaa S100:lla saatavan yhdellä latauksella noin 200 laukausta.

        Olen hankkinut jokaiseen käyttämääni digikameraan (v:sta 2000 lähtien) vara-akun. Mielestäni sellainen on ihan pakko-ostos kameran merkistä ja mallista riippumatta.

        S100-kamerani kakkosakun (NB-5L) tulin ostaneeksi täältä:
        http://www.elektroniikkaosat.com/c-60/p-831051626/Akku-NB-5L-yhteensopiva-Canon-Ixus-ym.html

        Postikuluineen 9 euroa – tuskin voi pitää kamalan kalliina.


      • Minkä noista ostaisin
        Ei vaikeutta! kirjoitti:

        Uskoisin, että S100 ja S110 ovat akun keston suhteen samantasoisia. Canon ilmoittaa S100:lla saatavan yhdellä latauksella noin 200 laukausta.

        Olen hankkinut jokaiseen käyttämääni digikameraan (v:sta 2000 lähtien) vara-akun. Mielestäni sellainen on ihan pakko-ostos kameran merkistä ja mallista riippumatta.

        S100-kamerani kakkosakun (NB-5L) tulin ostaneeksi täältä:
        http://www.elektroniikkaosat.com/c-60/p-831051626/Akku-NB-5L-yhteensopiva-Canon-Ixus-ym.html

        Postikuluineen 9 euroa – tuskin voi pitää kamalan kalliina.

        On tosiaan edullinen !

        Mistä löytyis pehmeä kameralaukku halvimmalla s100
        lle?


      • kikantti
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        On tosiaan edullinen !

        Mistä löytyis pehmeä kameralaukku halvimmalla s100
        lle?

        Anttilasta Olympuksen nahkainen pokkarilaukku istuu hyvin. 1.99€


      • Minkä noista ostaisin
        kikantti kirjoitti:

        Anttilasta Olympuksen nahkainen pokkarilaukku istuu hyvin. 1.99€

        Ostin verbatim muistikortin
        mitenpäin se tulee ohjekirjassa erilainen kortti
        s100 on kamera


      • Minkä noista ostaisin
        Minkä noista ostaisin kirjoitti:

        Ostin verbatim muistikortin
        mitenpäin se tulee ohjekirjassa erilainen kortti
        s100 on kamera

        Joo se onnistukin löyty sieltä korttipaikasta pieni merkintä joten ei ongelmaa muistikortti paikallaan

        helppokäyttöinen ainakin jo käyttöönottovaiheessa selkeä käyttää nyt kokeilen kuvien ottoa


      • Laukun ostaja.
        kikantti kirjoitti:

        Anttilasta Olympuksen nahkainen pokkarilaukku istuu hyvin. 1.99€

        Kiitos vinkistä. Ostin mainitsemasi laukun ja sopii kun nakutettu s100:seen.


    • Hyvä valinta?

      Uhohdit edelleenkin sen Panasonicin?

    • Digi Digi

      Vähän niinkun ohi aiheen, mutta te jotka olette etsimässä pokkareita, niin suosittelen myös tutustumaan näihin "vesitiiviisiin" tuffis pokkareihin. Joista löytyy lähes joka valmistajalta, mutta mainittakoon vaikka Olympuksen ja Pentaxin tuotteet.

      Ihan vain sen takia, että ainakin omat kokemukset viittaavat siihen että kestäävät paljon paremmin reppujen ja taskujen pohjalla. ja niitä voi antaa huoletta vaikka jälkikasvulle kuvattavaksi. Ja pestä linssin ihan vedellä kokeilun jälkeen.

      Huonoina puolina niissä tietysti on, että kaikki ovat suht pienillä kennoilla, eikä niissä yleensä ole käsisäätöjä, saati raw kuvausta.

    • Lön-33

      canon powershot s100 tai s110

      Viime jouluna s100 sai verkkokauppa.com 299€ ja siihen oma s100 kotelo 35€

    • Tässä on S100 230 euroa:

      http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/12871764/canon-powershot-s100-musta?gclid=CPHuzbS8pLcCFe93cAodonQAMw

      laukku 26 euroa:

      http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/11961937/canon-vaeska-dcc-1450-powershot-s95-s100?ad=hintaseuranta&ad_src=hintaseuranta.fi&ad_content=Canon DCC-1450, kamerakotelo&ad_prodid=490671

      Sitten vielä vara-akku n. kympillä ja siinä on valmis paketti reilusti alle 300 euron. Kameran oma laukku on siitä hyvä, että se antaa optimaalisimman yhdistelmän suojaa ja kompaktiutta, etenkin, jos panee kameran taskuun laukussaan.

    • Memori.
      • S100/s110

        Ehtiin jo ostaa 349e s110 eli harmi sen 230e tarjouksen suhteen mutta eipä niistä etukäteen tiedä

        no tuo s110
        oli aika sama kuin tuo s100 , joka kaverilla! Pinta on karhea pysyy näpeissä hyvin, sisus varmaan metallia tuntu jämyltä, laukaisin/zoominnamiska aika hepponen muovinen mutta hyvä käyttää
        helppo ottaa käyttöön , akku kestäny tosi hyvin kuvanlaatu hyvä ja hämärässä hyvä taisi olla joku kohinan säätökin. Valikot vaatii perehtymistä vielä.
        Ehkä kaipaisin sivullekääntyvää näyttöä. Kun kuvaa käsivaralla menee aikaa vakauttaa kamera etenkin hankalissa asennoissa. Vaatii totuttelua kun entinen kamera oli erityyppinen!
        Kosketusnäyttöä en koskenut vaan menun ja säätörenkaan kautta asetuksia testannu

        pitää jostain kehitellä nahkalaukku eli aion ostaa vara akun ja samalla laukun mistä löytys halvin laukku vai ostasinko anttilasta olyn laukun 2 eurolla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe