Saako vanhempi antaa lapsen pelata K18 peliä kotona, vai rikkooko hän silloin lakia?
K18 Pelit
4
178
Vastaukset
- +-0
Lakia ei voi rikkoa jos ei siitä ole laissa säädetty. Jos on, laittakoot joku.
Se on siis lähinnä moraalinen asia.
Ehkä olisi parempi katsoa itse lapsen kypsyyttäkin. Jos se on adhdespelle, joka vähän väliä uhmailee vanhempiensa auktoriteetti, eikä osaa käytöstapoja ja ottaa herkästi vaikutteita negatiivisista/agressiivisista asioita, saa muutaman kerran miettiä antaako pelata niitä tappamispelejä.
Ja muutenkin minkä ikäinen lapsi on ja kuinka herkkä vastaanottamaan mitäkin asioita.
Alakouluikäisenä tuli itse pelailtua semmoisia (toki pelit muuttuneet ajan mittaan brutaalimmaksi) mutta onneksi olin sen verran fiksu ja kiltti lapsi, joka vain tykkäsi pelailla, koska vanhemmat eivät paljon katsoneet mitä pelasin. - ...
Juu ei kukaan vie vankilaan jos annat pelata 18 peliä, ikärajat on vain suosituksia, mutta ne on pakko olla koska sen laki kyllä määrää :D.
- valoja
On vastoin lakia, k18 pelin luovutus alaikäiselle. Se taas, että tuleeko poliisisetä ja sakon kirjoittaa, ei tule tapahtumaan.
- pelitrules
Jos joku on sitä mieltä että pitää ostaa k18 peli älkää olko huolissanne SE ON SAATANA SOVELLUS ELI PEGI MIKÄ SEN LUOKITTELEE (ikä rajan).et ostakaa se peli oma tunnon mukaan. Olen itse 14 ja pelaan call´of dutyy ja crysistä ja kaikkeee muta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418