Saako vanhempi antaa lapsen pelata K18 peliä kotona, vai rikkooko hän silloin lakia?
K18 Pelit
4
216
Vastaukset
- +-0
Lakia ei voi rikkoa jos ei siitä ole laissa säädetty. Jos on, laittakoot joku.
Se on siis lähinnä moraalinen asia.
Ehkä olisi parempi katsoa itse lapsen kypsyyttäkin. Jos se on adhdespelle, joka vähän väliä uhmailee vanhempiensa auktoriteetti, eikä osaa käytöstapoja ja ottaa herkästi vaikutteita negatiivisista/agressiivisista asioita, saa muutaman kerran miettiä antaako pelata niitä tappamispelejä.
Ja muutenkin minkä ikäinen lapsi on ja kuinka herkkä vastaanottamaan mitäkin asioita.
Alakouluikäisenä tuli itse pelailtua semmoisia (toki pelit muuttuneet ajan mittaan brutaalimmaksi) mutta onneksi olin sen verran fiksu ja kiltti lapsi, joka vain tykkäsi pelailla, koska vanhemmat eivät paljon katsoneet mitä pelasin. - ...
Juu ei kukaan vie vankilaan jos annat pelata 18 peliä, ikärajat on vain suosituksia, mutta ne on pakko olla koska sen laki kyllä määrää :D.
- valoja
On vastoin lakia, k18 pelin luovutus alaikäiselle. Se taas, että tuleeko poliisisetä ja sakon kirjoittaa, ei tule tapahtumaan.
- pelitrules
Jos joku on sitä mieltä että pitää ostaa k18 peli älkää olko huolissanne SE ON SAATANA SOVELLUS ELI PEGI MIKÄ SEN LUOKITTELEE (ikä rajan).et ostakaa se peli oma tunnon mukaan. Olen itse 14 ja pelaan call´of dutyy ja crysistä ja kaikkeee muta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091866
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271492En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931356- 631214
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1271089The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut111086Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall218891- 151839
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20748