Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

K18 Pelit

Ahwig

Saako vanhempi antaa lapsen pelata K18 peliä kotona, vai rikkooko hän silloin lakia?

4

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +-0

      Lakia ei voi rikkoa jos ei siitä ole laissa säädetty. Jos on, laittakoot joku.
      Se on siis lähinnä moraalinen asia.

      Ehkä olisi parempi katsoa itse lapsen kypsyyttäkin. Jos se on adhdespelle, joka vähän väliä uhmailee vanhempiensa auktoriteetti, eikä osaa käytöstapoja ja ottaa herkästi vaikutteita negatiivisista/agressiivisista asioita, saa muutaman kerran miettiä antaako pelata niitä tappamispelejä.
      Ja muutenkin minkä ikäinen lapsi on ja kuinka herkkä vastaanottamaan mitäkin asioita.

      Alakouluikäisenä tuli itse pelailtua semmoisia (toki pelit muuttuneet ajan mittaan brutaalimmaksi) mutta onneksi olin sen verran fiksu ja kiltti lapsi, joka vain tykkäsi pelailla, koska vanhemmat eivät paljon katsoneet mitä pelasin.

    • ...

      Juu ei kukaan vie vankilaan jos annat pelata 18 peliä, ikärajat on vain suosituksia, mutta ne on pakko olla koska sen laki kyllä määrää :D.

    • valoja

      On vastoin lakia, k18 pelin luovutus alaikäiselle. Se taas, että tuleeko poliisisetä ja sakon kirjoittaa, ei tule tapahtumaan.

    • pelitrules

      Jos joku on sitä mieltä että pitää ostaa k18 peli älkää olko huolissanne SE ON SAATANA SOVELLUS ELI PEGI MIKÄ SEN LUOKITTELEE (ikä rajan).et ostakaa se peli oma tunnon mukaan. Olen itse 14 ja pelaan call´of dutyy ja crysistä ja kaikkeee muta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe