Saako vanhempi antaa lapsen pelata K18 peliä kotona, vai rikkooko hän silloin lakia?
K18 Pelit
4
296
Vastaukset
- +-0
Lakia ei voi rikkoa jos ei siitä ole laissa säädetty. Jos on, laittakoot joku.
Se on siis lähinnä moraalinen asia.
Ehkä olisi parempi katsoa itse lapsen kypsyyttäkin. Jos se on adhdespelle, joka vähän väliä uhmailee vanhempiensa auktoriteetti, eikä osaa käytöstapoja ja ottaa herkästi vaikutteita negatiivisista/agressiivisista asioita, saa muutaman kerran miettiä antaako pelata niitä tappamispelejä.
Ja muutenkin minkä ikäinen lapsi on ja kuinka herkkä vastaanottamaan mitäkin asioita.
Alakouluikäisenä tuli itse pelailtua semmoisia (toki pelit muuttuneet ajan mittaan brutaalimmaksi) mutta onneksi olin sen verran fiksu ja kiltti lapsi, joka vain tykkäsi pelailla, koska vanhemmat eivät paljon katsoneet mitä pelasin. - ...
Juu ei kukaan vie vankilaan jos annat pelata 18 peliä, ikärajat on vain suosituksia, mutta ne on pakko olla koska sen laki kyllä määrää :D.
- valoja
On vastoin lakia, k18 pelin luovutus alaikäiselle. Se taas, että tuleeko poliisisetä ja sakon kirjoittaa, ei tule tapahtumaan.
- pelitrules
Jos joku on sitä mieltä että pitää ostaa k18 peli älkää olko huolissanne SE ON SAATANA SOVELLUS ELI PEGI MIKÄ SEN LUOKITTELEE (ikä rajan).et ostakaa se peli oma tunnon mukaan. Olen itse 14 ja pelaan call´of dutyy ja crysistä ja kaikkeee muta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432776Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 931245
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128