Saako vanhempi antaa lapsen pelata K18 peliä kotona, vai rikkooko hän silloin lakia?
K18 Pelit
4
189
Vastaukset
- +-0
Lakia ei voi rikkoa jos ei siitä ole laissa säädetty. Jos on, laittakoot joku.
Se on siis lähinnä moraalinen asia.
Ehkä olisi parempi katsoa itse lapsen kypsyyttäkin. Jos se on adhdespelle, joka vähän väliä uhmailee vanhempiensa auktoriteetti, eikä osaa käytöstapoja ja ottaa herkästi vaikutteita negatiivisista/agressiivisista asioita, saa muutaman kerran miettiä antaako pelata niitä tappamispelejä.
Ja muutenkin minkä ikäinen lapsi on ja kuinka herkkä vastaanottamaan mitäkin asioita.
Alakouluikäisenä tuli itse pelailtua semmoisia (toki pelit muuttuneet ajan mittaan brutaalimmaksi) mutta onneksi olin sen verran fiksu ja kiltti lapsi, joka vain tykkäsi pelailla, koska vanhemmat eivät paljon katsoneet mitä pelasin. - ...
Juu ei kukaan vie vankilaan jos annat pelata 18 peliä, ikärajat on vain suosituksia, mutta ne on pakko olla koska sen laki kyllä määrää :D.
- valoja
On vastoin lakia, k18 pelin luovutus alaikäiselle. Se taas, että tuleeko poliisisetä ja sakon kirjoittaa, ei tule tapahtumaan.
- pelitrules
Jos joku on sitä mieltä että pitää ostaa k18 peli älkää olko huolissanne SE ON SAATANA SOVELLUS ELI PEGI MIKÄ SEN LUOKITTELEE (ikä rajan).et ostakaa se peli oma tunnon mukaan. Olen itse 14 ja pelaan call´of dutyy ja crysistä ja kaikkeee muta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067