Jumala ei kuule olen väsynyt rukoiluun

-nasu-

oon lopen loppu rukouksiin. tuhansia rukouksia ja itkuja, ei yhtään vastausta.mun osalta rukoukset saa olla tässä. ateistit taitoi olla oikeessa. jumala ois kyllä vastannut jos haluais auttaa. tiedän että toiset uskovat aloittaa syyttelyni mutta so what en rukoile enää.en ole mikään jumalan koeeläin enää. auttakoot jos haluaa mutta enää en jaksa anella

54

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bishop83

Oikea ratkaisu..eihän olematon voikkaan vastata.

• kuuntele

" eihän olematon voikkaan vastata. "

Totta , olematon ei vastaa! Mutta JUMALA VASTAA aina.

Se, joka etsii Jumala oikeasti täydestä sydämestään,LÖYTÄÄ HÄNET !

Usein ihminen etsii Jumalaa hädässä ollessaan, joko synninhädässä tai sairauden koetellessa,elämän tyhjyydessä tms.
        Ne ovat niitä elämän solmukohtia jolloin kompassia tarkennetaan, minne tieni on menossa !

Alla olevassa linkissä janno kertoo miten hän löysi uskon Jumalaan.

" Kasvu tosi mieheksi. Janno oli vakuuttunut siitä, että usko sopii vain heikoille rassukoille ja vanhoille mummoille. Kun tämä tosi mies oppi tuntemaan Jeesuksen, vanhat käsitykset romuttuivat. Muutos kertoo, kuinka ihmisen elämä muuttuu radikaalisti Jeesuksen henkilökohtaisen kohtaamisen jälkeen."

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=25987

• saan vastauksen
        kuuntele kirjoitti:

Usein ihminen etsii Jumalaa hädässä ollessaan, joko synninhädässä tai sairauden koetellessa,elämän tyhjyydessä tms.
        Ne ovat niitä elämän solmukohtia jolloin kompassia tarkennetaan, minne tieni on menossa !

" Kasvu tosi mieheksi. Janno oli vakuuttunut siitä, että usko sopii vain heikoille rassukoille ja vanhoille mummoille. Kun tämä tosi mies oppi tuntemaan Jeesuksen, vanhat käsitykset romuttuivat. Muutos kertoo, kuinka ihmisen elämä muuttuu radikaalisti Jeesuksen henkilökohtaisen kohtaamisen jälkeen."

>>>>Totta , olematon ei vastaa! Mutta JUMALA VASTAA aina.>>>>

kun se sinulle vastaa aina niin kysypä jumalalta milloin luovuin hänen mielestään uskosta, kun on päivämäärä ja vuosi hukkunut. kerro sitten minulle kun kerran AINA saat vastauksen.

• bishop83
        kuuntele kirjoitti:

Kysyppäs samalla Jumalaltasi mitkä on tulevat lottonumerot, jos kerran aina saat vastauksen =))

• kuuntele
        saan vastauksen kirjoitti:

>>>>Totta , olematon ei vastaa! Mutta JUMALA VASTAA aina.>>>>

kun se sinulle vastaa aina niin kysypä jumalalta milloin luovuin hänen mielestään uskosta, kun on päivämäärä ja vuosi hukkunut. kerro sitten minulle kun kerran AINA saat vastauksen.

" Se, joka etsii Jumala oikeasti täydestä sydämestään,LÖYTÄÄ HÄNET ! "

Asenteesi kertoo, että et oikeasti etsi häntä, vikoilet vain.
        Jos olet ollut aiemmin uskossa tiedät kyllä itse milloin käänsit selkäsi Jumalalle.

Jumala sanoo sanassaan: " Minä EN KUTSUMISTANI KADU " ! Ja minkä Jumala sanoo se pitää.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
        Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Jos haluat tulla hänen tykönsä, pyydä Jeesusta antamaan syntisi anteeksi, ja tulla sumaan sydämeesi.
        Ja mitä Jeesus sanoo sulle:

Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

Kuuntelitko tuonlinkin ?

• kuuntele
        bishop83 kirjoitti:

Kysyppäs samalla Jumalaltasi mitkä on tulevat lottonumerot, jos kerran aina saat vastauksen =))

" tulevat lottonumerot,"

Jos luulit olevasi fiksu niin et ollut.

Tosin olen kuulut tapauksesta, että joku uskova rukoili lottovoittoa ja sai sen, mutta kuten tavallista mammona on kaiken pahan alku ja juuri.. Ei mennyt kovin hyvin hänellä, koska sydän kiintyi rahaan, ei Jumalaan.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 6 luku

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.

21. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

22. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä.

Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

24. Ei kukaan voi palvella kahta herraa;

sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.
        Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

• Jokainen on kokenut, ettei ole ketään, joka kuulisi rukoukset.

Olemme yksin tässä maailmassa, toinen toisiamme kuuluisi auttaa.

• 139

Miltä sinusta tuntuisi, jos menisit eksyneenä kysymään oikeaa reittiä joltakin, joka neuvoisikin sinut tietämättäsi rotkon reunalle, eikä suinkaan sinne, minne halusit?

Miksi sitten itse teet samaa muille?

Maailmassa on kuule sadoin miljoonittain ihmisiä, jotka henkensä uhallakin ovat valmiita sanomaan, että Jumala nimenomaan ON kuullut heidän rukouksensa. Miten voit tulla tänne sanomaan tuollaista potaskaa "jokaisen" puolesta?

Siinä olet oikeassa, että toinen toisiamme meidän kuuluisi auttaa - mutta sitäkään et sitten tee.

• elät harhoissa
        139 kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuisi, jos menisit eksyneenä kysymään oikeaa reittiä joltakin, joka neuvoisikin sinut tietämättäsi rotkon reunalle, eikä suinkaan sinne, minne halusit?

Maailmassa on kuule sadoin miljoonittain ihmisiä, jotka henkensä uhallakin ovat valmiita sanomaan, että Jumala nimenomaan ON kuullut heidän rukouksensa. Miten voit tulla tänne sanomaan tuollaista potaskaa "jokaisen" puolesta?

Siinä olet oikeassa, että toinen toisiamme meidän kuuluisi auttaa - mutta sitäkään et sitten tee.

sinä se olet joka täällä potaskaa jauhaa. muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta yhtä usein ku kristityt. jehovan todistajat on valmiita kuolemaan verioppinsa takia.

• helsinkijokkeri
        139 kirjoitti:

139. Jokaisen kuuluu auttaa, minäkin teen niin,

Rukoiluun kehoitus ei ole auttamista, vaan se usein vie vain syvempään epätoivoon, koska ihmistä kummempi ei rukouksia kuule.

Jos ihminen ei anna apuaan, niin avun tarvitsija on tuhon oma. En halua pettää ihmisiä turhilla lupauksilla. En ole ikinä koskaan nähnyt enkä kuullut kenenkään saaneet Jumalan apua, vaikka elin kauan kristillisissä piireissä.

• päänsisäsjumalia
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Rukoiluun kehoitus ei ole auttamista, vaan se usein vie vain syvempään epätoivoon, koska ihmistä kummempi ei rukouksia kuule.

Jos ihminen ei anna apuaan, niin avun tarvitsija on tuhon oma. En halua pettää ihmisiä turhilla lupauksilla. En ole ikinä koskaan nähnyt enkä kuullut kenenkään saaneet Jumalan apua, vaikka elin kauan kristillisissä piireissä.

ihmiset auttaakin toisiaan joskus. jumalasta on vain musta-aukko. ei näy ei kuulu

• ota selvää itse
        elät harhoissa kirjoitti:

sinä se olet joka täällä potaskaa jauhaa. muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta yhtä usein ku kristityt. jehovan todistajat on valmiita kuolemaan verioppinsa takia.

"muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta "
        Totta, niin surullisen totta! Heidän USKONTONSA käskee niin tekemään.

" Islam,Islam (arab. الإسلام‎, al-islām 'alistuminen' ;Se on maailman toiseksi suurin ja nopeimmin kasvava uskonto. Islam jakautuu kahteen pääryhmään: sunnalaisuuteen ja šiialaisuuteen.
        Jihad Sana jihad tulee verbistä, joka merkitsee pyrkimistä, taistelua ja kilvoittelua.

Jihad on monitasoinen muslimin velvollisuus ja siinä ihminen taistelee omia alhaisia taipumuksiaan vastaan.
        Se on henkistä puhdistautumista ja sisäistä valmistautumista valaistumiselle.

Jihad tarkoittaa myös kamppailua ja taistelua ulkomaailmaa vastaan.
        Islamin suuntaukset:
        Islam jakautuu kahteen pääryhmään: sunnalaisuuteen ja šiialaisuuteen. Valtaosa, 85–90 prosenttia, muslimeista on sunnalaisia.Sunnalaisuus perustuu Koraanin lisäksi hadith perimätietokokelmiin.
        Islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammadin ilmestyksien pohjalta vuonna 610. Joka viides islamia tunnustava eli muslimi on etniseltä taustaltaan arabi.

Šarian piiriin kuuluu siviili- ja rikosoikeuden lisäksi rituaalipuhtauteen ja yleiseen moraaliin liittyviä kysymyksiä. Monet säädöksistä ovat yksityisasioita, jotka eivät liity maalliseen lainsäädäntöön ..
        Alkuislamilaisuudessa Muhammad ei pakottanut ei-muslimeja kääntymään heti islaminuskoon. Valloitetut saivat pitää uskonsa ja tapansa, kunhan tunnustivat islamin ylivallan ja maksoivat veroja Medinan keskushallinnolle.
        Poliittisesta suuntauksesta,jonka tavoite on tuoda islam osaksi hallintojärjestelmää käytetään nimeä islamismi.
        Käytännössä jyrkän islamistisissa valtioissa – kuten Talibanien vuosina 1995–2001 hallitsemassa Afganistanissa.
        Islamin kritiikki
        Islamin kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota lukuisiin islaminuskoon liittyviin seikkoihin, kuten islamin julmana pidettyyn lainsäädäntöön, johon kuuluu esimerkiksi perinteisessä muodossaan
        islamista luopuneiden ihmisten rankaiseminen kuolemalla.

Niin ikään ongelmana on nähty lakia tulkitsevan uskonnollisen eliitin perinteisesti suuri valta sekä maallisen ja hengellisen vallan erotuksen puute islamilaisen ajattelun perinteessä.
        Profeetta Muhammadia islam-kriitikot ovat arvostelleet esimerkiksi hänen sotapäällikkönä toteuttamistaan verilöylyistä
        sekä hänen epäilyksiä herättäneistä seksuaalisista suhteistaan.Erikseen kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota
        Muhammadin saamien ilmestysten luotettavuuteen: kriitikot ovat suhtautuneet
        epäluuloisesti ajatukseen,
        että pitäisi uskoa jonkun tietyn ihmisen saaneen ilmoitusta jumalalta, koska heidän mukaansa ilmoitus itsessään ei sisällä mitään sen totuudellisuuden puolesta puhuvaa,
        vaan ennemminkin Koraanin on väitetty ilmentävän
        Muhammadin omaa ajattelua, mistä kriitikot ovat nähneet merkkejä monissa kohden kirjaa. Osa Koraanin jakeista nähdään palvelevan Muhammadin kulloisiakin tarpeita -

mukaan lukien jopa jakeita, jotka oikeuttavat profeetan yksittäisiä seksuaalisia haluja.
        Kriitikkojen mukaan Koraani on myös ristiriitainen, maailmankuvaltaan vanhentunut, asiavirheitä ja lainasanoja sisältävä sekä tyyliltään kömpelö kirja.
        Erityisesti islam-kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota
        naisen asemaan islamissa.
        Nainen on monissa Koraanin ja islamilaisen lain säädöksissä selvästi miestä alempi,
        esimerkiksi naisen todistuksen arvo oikeudessa on vain puolet miehen todistuksen arvosta. Lisäksi naisen asema on nähty huonona monissa islamilaisissa maissa.
        Erikseen on arvosteltu Koraanin antamaa oikeutusta orjuudelle.
        Naisen asema ei usein saavuta oikeita islamin suomia oikeuksia, muun muassa muslimimaiden ongelmista ja kulttuureista johtuen. Kuitenkin Koraanin mukaan mies ja nainen ovat tasa-arvoisia ...?!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Islam#Uskomukset_ja_velvollisuudet
        "Jihad tarkoittaa myös kamppailua ja taistelua ulkomaailmaa vastaan.
        Kuitenkin islam edellyttää, että
        " sodan syy on oikea ja kaikki muut toimintalinjat on ensin tutkittu loppuun."
        Noinkohan ? Mikähän tämän terroriteon oikeutti ?

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2013/04/1745915/manhattanilta-loytyi-911-iskun-koneen-osia
        Tai tämä tuoreempi isku Bostonissa:
        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/nain-bostonin-isku-eteni-minuutti-minuutilta/2013/04/1737745
        Ja näitähän riittää.. ! Enempää en viitsi edes etsiä.
        " sinä se olet joka täällä potaskaa jauhaa. muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta yhtä usein ku kristityt. jehovan todistajat on valmiita kuolemaan verioppinsa takia. "
        jatkuu..

• ed.
        ota selvää itse kirjoitti:

"muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta "

" Islam,Islam (arab. الإسلام‎, al-islām 'alistuminen' ;Se on maailman toiseksi suurin ja nopeimmin kasvava uskonto. Islam jakautuu kahteen pääryhmään: sunnalaisuuteen ja šiialaisuuteen.
        Jihad Sana jihad tulee verbistä, joka merkitsee pyrkimistä, taistelua ja kilvoittelua.

Jihad on monitasoinen muslimin velvollisuus ja siinä ihminen taistelee omia alhaisia taipumuksiaan vastaan.

Islamin suuntaukset:
        Islam jakautuu kahteen pääryhmään: sunnalaisuuteen ja šiialaisuuteen. Valtaosa, 85–90 prosenttia, muslimeista on sunnalaisia.Sunnalaisuus perustuu Koraanin lisäksi hadith perimätietokokelmiin.
        Islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammadin ilmestyksien pohjalta vuonna 610. Joka viides islamia tunnustava eli muslimi on etniseltä taustaltaan arabi.

Šarian piiriin kuuluu siviili- ja rikosoikeuden lisäksi rituaalipuhtauteen ja yleiseen moraaliin liittyviä kysymyksiä. Monet säädöksistä ovat yksityisasioita, jotka eivät liity maalliseen lainsäädäntöön ..
        Alkuislamilaisuudessa Muhammad ei pakottanut ei-muslimeja kääntymään heti islaminuskoon. Valloitetut saivat pitää uskonsa ja tapansa, kunhan tunnustivat islamin ylivallan ja maksoivat veroja Medinan keskushallinnolle.
        Poliittisesta suuntauksesta,jonka tavoite on tuoda islam osaksi hallintojärjestelmää käytetään nimeä islamismi.
        Käytännössä jyrkän islamistisissa valtioissa – kuten Talibanien vuosina 1995–2001 hallitsemassa Afganistanissa.
        Islamin kritiikki
        Islamin kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota lukuisiin islaminuskoon liittyviin seikkoihin, kuten islamin julmana pidettyyn lainsäädäntöön, johon kuuluu esimerkiksi perinteisessä muodossaan

Niin ikään ongelmana on nähty lakia tulkitsevan uskonnollisen eliitin perinteisesti suuri valta sekä maallisen ja hengellisen vallan erotuksen puute islamilaisen ajattelun perinteessä.
        Profeetta Muhammadia islam-kriitikot ovat arvostelleet esimerkiksi hänen sotapäällikkönä toteuttamistaan verilöylyistä
        sekä hänen epäilyksiä herättäneistä seksuaalisista suhteistaan.Erikseen kriitikot ovat kiinnittäneet huomiota
        että pitäisi uskoa jonkun tietyn ihmisen saaneen ilmoitusta jumalalta, koska heidän mukaansa ilmoitus itsessään ei sisällä mitään sen totuudellisuuden puolesta puhuvaa,
        Muhammadin omaa ajattelua, mistä kriitikot ovat nähneet merkkejä monissa kohden kirjaa. Osa Koraanin jakeista nähdään palvelevan Muhammadin kulloisiakin tarpeita -

mukaan lukien jopa jakeita, jotka oikeuttavat profeetan yksittäisiä seksuaalisia haluja.
        Kriitikkojen mukaan Koraani on myös ristiriitainen, maailmankuvaltaan vanhentunut, asiavirheitä ja lainasanoja sisältävä sekä tyyliltään kömpelö kirja.
        Nainen on monissa Koraanin ja islamilaisen lain säädöksissä selvästi miestä alempi,
        esimerkiksi naisen todistuksen arvo oikeudessa on vain puolet miehen todistuksen arvosta. Lisäksi naisen asema on nähty huonona monissa islamilaisissa maissa.
        Naisen asema ei usein saavuta oikeita islamin suomia oikeuksia, muun muassa muslimimaiden ongelmista ja kulttuureista johtuen. Kuitenkin Koraanin mukaan mies ja nainen ovat tasa-arvoisia ...?!

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2013/04/1745915/manhattanilta-loytyi-911-iskun-koneen-osia
        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/nain-bostonin-isku-eteni-minuutti-minuutilta/2013/04/1737745
        " sinä se olet joka täällä potaskaa jauhaa. muslimit on henkensä uhallakin valmiita puolustamaan harhakuvitelmiaan jumalasta yhtä usein ku kristityt. jehovan todistajat on valmiita kuolemaan verioppinsa takia. "
        jatkuu..

Jatkuu..
        Minä EN OLE se sinä, mutta vastaan kuitenkin. Jehovan todistajista on ollut jo niin monta linkkiä, etten enää viitsi laittaa, googleta itse ja lue mikä harhaoppi se on.
        Mutta ei sentään mikään terroristijärjestö.

Jeesus sanoi:
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 14
        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen ..
        JEREMIA 29
        Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ... sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon ...

• aikaa on vähän

" helsinkijokkeri"

Tuo on vain luopion puhetta. olet kääntänyt selkäsi Jumalalle ja paaduttanut omantuntosi. Tee parannus jos vielä voit.

PSALMIT 60
        Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu. 14. Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan.

• tai rotko paremminki
        päänsisäsjumalia kirjoitti:

ihmiset auttaakin toisiaan joskus. jumalasta on vain musta-aukko. ei näy ei kuulu

" jumalasta on vain musta-aukko. ei näy ei kuulu "

Puhut kai ateismin jumalasta ? Se se oikea MUSTA-AUKKO ON.

• 8+90

Islamin suuntaukset:

Islamin kritiikki

jatkuu..

ei muslimit tehneet 911 iskuja. bostonissa kyllä teki yksittäiset muslimit

• aikaa on vähän kirjoitti:

" helsinkijokkeri"

Tuo on vain luopion puhetta. olet kääntänyt selkäsi Jumalalle ja paaduttanut omantuntosi. Tee parannus jos vielä voit.

PSALMIT 60
        Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu. 14. Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan.

AIKAAONVÄHÄN. Et varmaan tajua miten minusta tuli "luopio". Siihen riitti se, että havannoin kaikki rukoukset ja kristinuskon touhut huuhaaksi. Mietin miksi Raamattu ei toimi.

Sitten luinkin Raamattua paremmin ja tajusin miksi kristinusko oli vain tyhjyyttä. Raamattu paljasti totuuden: ei ollut taivaallista Jumalaa, Jeesuksen puheet olivat vain tyhjää, tarinat yliampuvia Israelin ylistystä.

Ymmärsin miksi rukoukset eivät auttaneet.

• ota selvää itse
        8+90 kirjoitti:

ei muslimit tehneet 911 iskuja. bostonissa kyllä teki yksittäiset muslimit

" bostonissa kyllä teki yksittäiset muslimit "

Yksittäiset ne tekee aina! Ei koko muslimi yhteisö, mutta halusin vain tuoda esille sen ERON, kun tämä sokea lauma vertaa kristinuskoa, islamiin ja muihin uskontoihin.

" ei muslimit tehneet 911 iskuja." Joopa joo..Ota asiasta ensin selvää..

" Osama bin Laden siirtyi syntymämaastaan Saudi-Arabiasta Afganistaniin vuonna 1979 22-vuotiaana[15] liittyäkseen Neuvostoliiton miehitysjoukkoja vastaan CIA:n ja ISI:n tuella taistelevien muslimisissien riveihin "

" Osama bin Laden
        Osama bin Laden (koko nimeltään arab. أسامة بن محمد بن عوض بن لادن‎, Usāma ibn Muḥammad ibn `Awad ibn Lādin) (10. maaliskuuta 1957 Riad, Saudi-Arabia – 2. toukokuuta 2011 Abbottabad, Pakistan[2][3]) oli terroristijärjestö al-Qaidan perustaja ja johtaja, joka tunnetaan syyskuun 11. päivän terroritekojen epäiltynä suunnittelijana. FBI ei näytön puutteesta johtuen etsintäkuuluttanut häntä kyseisistä iskuista.

Osama bin Laden itse kiisti osallisuutensa,[4] mutta myöhemmin otti vastuun niistä.

Syyskuun 11. päivän iskujen lisäksi Osama bin Ladenia epäiltiin vuonna 1998 tehdystä pommi-iskusta Yhdysvaltain suurlähetystöön Dar es Salaamissa ja

lukuisista muista terrori-iskuista ympäri maailmaa."

• ota selvää itse

" bostonissa kyllä teki yksittäiset muslimit "

Yksittäiset ne tekee aina! Ei koko muslimi yhteisö, mutta halusin vain tuoda esille sen ERON, kun tämä sokea lauma vertaa kristinuskoa, islamiin ja muihin uskontoihin.

" ei muslimit tehneet 911 iskuja." Joopa joo..Ota asiasta ensin selvää..

" Osama bin Laden siirtyi syntymämaastaan Saudi-Arabiasta Afganistaniin vuonna 1979 22-vuotiaana[15] liittyäkseen Neuvostoliiton miehitysjoukkoja vastaan CIA:n ja ISI:n tuella taistelevien muslimisissien riveihin "

" Osama bin Laden
        Osama bin Laden (koko nimeltään arab. أسامة بن محمد بن عوض بن لادن‎, Usāma ibn Muḥammad ibn `Awad ibn Lādin) (10. maaliskuuta 1957 Riad, Saudi-Arabia – 2. toukokuuta 2011 Abbottabad, Pakistan[2][3]) oli terroristijärjestö al-Qaidan perustaja ja johtaja, joka tunnetaan syyskuun 11. päivän terroritekojen epäiltynä suunnittelijana. FBI ei näytön puutteesta johtuen etsintäkuuluttanut häntä kyseisistä iskuista.

Osama bin Laden itse kiisti osallisuutensa,[4] mutta myöhemmin otti vastuun niistä.

Syyskuun 11. päivän iskujen lisäksi Osama bin Ladenia epäiltiin vuonna 1998 tehdystä pommi-iskusta Yhdysvaltain suurlähetystöön Dar es Salaamissa ja

lukuisista muista terrori-iskuista ympäri maailmaa."

Törmäsin sinänsä mielenkiintoiseen aiheeseen toisaalla ja laitan linkin tähän, koska tämä osaltaa valaisee sitä EROA mikä länsimaisen ja muslimikulttuurin välillä on.

Nicolai Sennels (s. 1976) on tanskalainen psykologi. Hänen ensiesiintymisensä tanskalaisessa mediassa käsitteli hänen epätavallisia terapiamenetelmiään, joita hän oli kehittänyt Sönderbron nuorisovankilan ainoana psykologina, ja jotka käsittelivät tietoista ajattelua ja muodostivat erityisen vihanhallinnan ohjelman.

Sennels myös kehitti psykoterapeuttisen menetelmän, jolla opetettiin huonon tunteiden hallinnan ja empatian omaaville rikollisille kuinka ottaa vastuuta omista teoistaan.

Nicolai Sennelsin haastattelu

Tämä on suomennos Jihad Watchissa julkaistusta Nikolai Sennelsin haastattelusta "Muslims are taught to be aggressive, insecure, irresponsible and intolerant", haastattelijana Robert Spencer.
        Spencer: Nicolai, ihmiset tuntevat sinut lähinnä artikkeileista muslimien ja länsimaalaisten psykologisista eroista (täällä ja täällä). Olet myös konsultoinut Guantanamon vangin Omar Khadrin tapauksessa. Kirjoitit useita artikkeleita ja myös kirjan kokemuksistasi. Voisitko antaa lyhyen esittelyn löydöksistäsi?

Sennels: Muslimeiden ja länsimaalaisen kasvatuksen saaneiden välillä on monia eroavaisuuksia. Tunnistin neljä pääeroavaisuutta, jotka ovat tärkeitä muslimien käyttäytymisen ymmärtämisessä.
        Ne liittyvät vihaan, itseluottamukseen, niin sanottuun hallintakäsitykseen ja identiteettiin.

Länsimaalaiset on kasvatettu ajattelemaan vihastumista heikkouden merkkinä, voimattomuutena ja itsekontrollin puutteena.

"Isojen koirien ei tarvitse haukkua", niin kuin me Tanskassa sanomme.

Muslimikulttuurissa vihastuminen on voimakkuuden merkki. Muslimeille aggressiivinen käytös on jo itsessään argumentti ja tapa saada kunnioitusta.

Mutta meidän ei ole syytä olla vaikuttuneita, kun näemme kuvia partaisista miehistä hyppimässä ylös ja alas, huutaen kuin eläimet ja ampuen ilmaan. Meidän tulee ottaa se sellaisena kuin se on: ohikulkeva paikallinen hullujenhuone.

Länsimaisessa kulttuurissa itseluottamukseen kuuluu kyky ottaa vastaan kritiikkiä rauhallisesti ja vastata järkevästi.
        Meidät on kasvatettu pitämään ihmisiä, jotka suuttuvat helposti kritiikistä, epävarmoina ja kypsymättöminä.
        Muslimikulttuurissa se on juuri päinvastoin: on kunniakasta vastata aggressiivisesti ja käymällä tappeluun, jotta saat arvostelijan vetämään arvostelunsa takaisin, vaikka se johtaisi vankilatuomioon tai kuolemaan.
        He näkevät sovittelevat vastaukset uhkailuihin ja väkivaltaan heikkouden merkkinä, jota pitää käyttää hyväksi.
        He eivät näy sopuisaa vastausta kutsuksi keskusteluun, tahdikkuutena, älykkäänä keskusteluna, kompromissin hakemisena tai rauhanomaisena yhteiselona.

Hallintakäsitys on psykologinen termi, joka kuvaa sitä miten ihmiset kokevat hallitsevansa elämäänsä.
        Länsimaissa meidät kasvatetaan "sisäiseen hallintaan", joka tarkoittaa että näemme omat sisäiset tunteemme, reaktiomme, päätöksemme ja näkökulmamme tärkeimpinä elämäämme ohjaavina tekijöinä.
        Ulkoiset tekijät voivat vaikuttaa tilanteeseen, mutta asenteemme ja tulevaisuutemme määrittyvät kuitenkin siitä, miten me näemme tilanteen ja miten me siinä toimimme.
        "Sisäinen hallintakäsitys" johtaa suurempaan vastuullisuuteen ja motivoi ihmisiä ratkaisemaan omat ongelmansa...
        Jatkuu

• ed.

Törmäsin sinänsä mielenkiintoiseen aiheeseen toisaalla ja laitan linkin tähän, koska tämä osaltaa valaisee sitä EROA mikä länsimaisen ja muslimikulttuurin välillä on.

Nicolai Sennels (s. 1976) on tanskalainen psykologi. Hänen ensiesiintymisensä tanskalaisessa mediassa käsitteli hänen epätavallisia terapiamenetelmiään, joita hän oli kehittänyt Sönderbron nuorisovankilan ainoana psykologina, ja jotka käsittelivät tietoista ajattelua ja muodostivat erityisen vihanhallinnan ohjelman.

Sennels myös kehitti psykoterapeuttisen menetelmän, jolla opetettiin huonon tunteiden hallinnan ja empatian omaaville rikollisille kuinka ottaa vastuuta omista teoistaan.

Nicolai Sennelsin haastattelu

Tämä on suomennos Jihad Watchissa julkaistusta Nikolai Sennelsin haastattelusta "Muslims are taught to be aggressive, insecure, irresponsible and intolerant", haastattelijana Robert Spencer.
        Spencer: Nicolai, ihmiset tuntevat sinut lähinnä artikkeileista muslimien ja länsimaalaisten psykologisista eroista (täällä ja täällä). Olet myös konsultoinut Guantanamon vangin Omar Khadrin tapauksessa. Kirjoitit useita artikkeleita ja myös kirjan kokemuksistasi. Voisitko antaa lyhyen esittelyn löydöksistäsi?

Sennels: Muslimeiden ja länsimaalaisen kasvatuksen saaneiden välillä on monia eroavaisuuksia. Tunnistin neljä pääeroavaisuutta, jotka ovat tärkeitä muslimien käyttäytymisen ymmärtämisessä.
        Ne liittyvät vihaan, itseluottamukseen, niin sanottuun hallintakäsitykseen ja identiteettiin.

Länsimaalaiset on kasvatettu ajattelemaan vihastumista heikkouden merkkinä, voimattomuutena ja itsekontrollin puutteena.

"Isojen koirien ei tarvitse haukkua", niin kuin me Tanskassa sanomme.

Muslimikulttuurissa vihastuminen on voimakkuuden merkki. Muslimeille aggressiivinen käytös on jo itsessään argumentti ja tapa saada kunnioitusta.

Mutta meidän ei ole syytä olla vaikuttuneita, kun näemme kuvia partaisista miehistä hyppimässä ylös ja alas, huutaen kuin eläimet ja ampuen ilmaan. Meidän tulee ottaa se sellaisena kuin se on: ohikulkeva paikallinen hullujenhuone.

Länsimaisessa kulttuurissa itseluottamukseen kuuluu kyky ottaa vastaan kritiikkiä rauhallisesti ja vastata järkevästi.
        Meidät on kasvatettu pitämään ihmisiä, jotka suuttuvat helposti kritiikistä, epävarmoina ja kypsymättöminä.
        Muslimikulttuurissa se on juuri päinvastoin: on kunniakasta vastata aggressiivisesti ja käymällä tappeluun, jotta saat arvostelijan vetämään arvostelunsa takaisin, vaikka se johtaisi vankilatuomioon tai kuolemaan.
        He näkevät sovittelevat vastaukset uhkailuihin ja väkivaltaan heikkouden merkkinä, jota pitää käyttää hyväksi.
        He eivät näy sopuisaa vastausta kutsuksi keskusteluun, tahdikkuutena, älykkäänä keskusteluna, kompromissin hakemisena tai rauhanomaisena yhteiselona.

Hallintakäsitys on psykologinen termi, joka kuvaa sitä miten ihmiset kokevat hallitsevansa elämäänsä.
        Länsimaissa meidät kasvatetaan "sisäiseen hallintaan", joka tarkoittaa että näemme omat sisäiset tunteemme, reaktiomme, päätöksemme ja näkökulmamme tärkeimpinä elämäämme ohjaavina tekijöinä.
        Ulkoiset tekijät voivat vaikuttaa tilanteeseen, mutta asenteemme ja tulevaisuutemme määrittyvät kuitenkin siitä, miten me näemme tilanteen ja miten me siinä toimimme.
        "Sisäinen hallintakäsitys" johtaa suurempaan vastuullisuuteen ja motivoi ihmisiä ratkaisemaan omat ongelmansa...
        Jatkuu

Jatkuu..
        Muslimit on kasvatettu "ulkoiseen hallintakäsitykseen". Heidän yleinen tapansa käyttää termiä inshallah (jos Jumala suo) puhuessaan tulevaisuudesta, samoin kuin se tosiasia, että
        ulkoiset aukteriteetit ja perinnäistavat määräävät monista heidän elämänsä asioista, jättää hyvin vähän tilaa yksilön vapaudelle.
        Oma-aloitteisuudesta saa usein ankaran rangaistuksen. Tämä muokkaa heidän ajattelutapaansa, ja kun asiat menevät pieleen, se on aina jonkun toisen tai olosuhteiden syy.
        Valitettavasti monet länsimaalaiset menevät liiallisuuksiin vastuullisuudessaan ja alkavat ottaa vastuuta myös toisten käyttäytymisestä.
        Tilanne, jossa länsimaalaisten anteeksianto ja joustavuus sekä muslimien uhriutuminen ja syytökset kohtaavat on psykologinen sorkkarauta, joka on avannut Lännen islamisaatiolle.

Meidän ylihuolehtiva hyvinvointivaltiomme suojelee maahanmuuttajia näkemästä käyttäytymisensä seurauksia, eivätkä näin voi oppia virheistään ja saa heitä kehittämään itseään.

Ja viimeksi, identiteetillä on suuri merkitys muslimien ja länsimaalaisten psykologisiin eroihin.
        Länsimaalaiset on opetettu suhtautumaan suvaitsevaisesti muihin kulttuureihin, rotuihin, uskontoihin, jne.
        Tämä tekee meistä kritiikittömämpiä, estää meitä syrjimästä ja tekee yhteiskuntamme avoimeksi muiden kulttuureiden suuntauksille ja arvoille, jotka eivät aina ole rakentavia.
        Muslimeille on sen sijaan yhä uudelleen opetettu, että he ovat ylempiarvoisia ja että kaikki muut ovat niin kelvottomia,
        että Allah heittää heidät heidän kuoltuaan helvettiin.
        Kun monet länsimaalaiset pitävät kansallista ja kulttuurillista ylpeyttä nolostuttavana, muslimikulttuurin
        itse-ihannointi, yleiset sukulaisavioliitot, sääntö että vain muslimi voi naida muslimin ja tarkka sosiaalinen kontrolli toimii kulttuuria ja identiteettiä suojaavana mekanismina.
        Yleisesti ottaen länsimaalaiset on opetettu olemaan ystävällisiä, itsevarmoja, vastuullisia ja suvaitsevaisia, kun taas muslimit on opetettu olemaan aggressiivisia, epävarmoja, vastuuttomia ja suvaitsemattomia.
        Maahanmuuttajien täytyy haluta integroitua, heidän perheensä ja ystäviensä täytyy sallia se ja heidän on oltava henkisesti kykeneväisiä integroitumaan.

Ihmiset jotka tulevat kulttuureista, joissa fyysinen selviytyminen on tärkeintä ja

joissa uskonnollisuus ja perinteiden noudattaminen antaa enemmän arvostusta kuin hyvä koulutus tai kyky elättää itsensä,
        eivät yleensä ole kovin tuottavia, jos he voivat elää valtion kustannuksella.

Jos he sen lisäksi voivat elää eristettynä omissa yhteisöissään samasta kulttuuria olevien ja samaa kieltä puhuvien kanssa..
        http://ibnmatti.blogspot.fi/2012/04/nicolai-sennelsin-haastattelu.html

• ed.

AIKAAONVÄHÄN. Et varmaan tajua miten minusta tuli "luopio". Siihen riitti se, että havannoin kaikki rukoukset ja kristinuskon touhut huuhaaksi. Mietin miksi Raamattu ei toimi.

Sitten luinkin Raamattua paremmin ja tajusin miksi kristinusko oli vain tyhjyyttä. Raamattu paljasti totuuden: ei ollut taivaallista Jumalaa, Jeesuksen puheet olivat vain tyhjää, tarinat yliampuvia Israelin ylistystä.

Ymmärsin miksi rukoukset eivät auttaneet.

" Mietin miksi Raamattu ei toimi."

Miten tulit uskoon ? Vait tulitko edes ? Vai kävitkö vain kirkon tms. nuorten illoissa ect.
        Elitkö silloin jo homoudessa, kun rukoilit vastausta ?

• tuli ilmi
        ed. kirjoitti:

" Mietin miksi Raamattu ei toimi."

Miten tulit uskoon ? Vait tulitko edes ? Vai kävitkö vain kirkon tms. nuorten illoissa ect.
        Elitkö silloin jo homoudessa, kun rukoilit vastausta ?

Eli siinä selitys.Eli tietoinen synnissä eläminen (sille joka on tullut toduuden tuntemaan..) , estää näkemästä Jumalaa ja saamasta vastauksia.

• No jaa?
        139 kirjoitti:

"Miltä sinusta tuntuisi, jos menisit eksyneenä kysymään oikeaa reittiä joltakin, joka neuvoisikin sinut tietämättäsi rotkon reunalle, eikä suinkaan sinne, minne halusit?

Miksi sitten itse teet samaa muille?"

Nähdäkseni jokkeri tekee täsmälleen päinvastaista kuin esität. Hänhän opastaa että ei ole luottamista kaiken maailman neuvojiin vaan reitti pitää löytää itse.

"Maailmassa on kuule sadoin miljoonittain ihmisiä, jotka henkensä uhallakin ovat valmiita sanomaan, että Jumala nimenomaan ON kuullut heidän rukouksensa."

Aivan, sanan "Jumala" voi tuossa korvata monella muulla ja silti on yhtä pätevä väittämä. Kuka niistä miljoonista mahtaa olla oikeassa, vai onko kukaan?

• tuli ilmi kirjoitti:

Eli siinä selitys.Eli tietoinen synnissä eläminen (sille joka on tullut toduuden tuntemaan..) , estää näkemästä Jumalaa ja saamasta vastauksia.

helsinkijokkeri vastaa .Kun aloin epäillä kaikkia kristinsuskon juttuja, elin vankasti perheenisänä. Sain silloin kaikki vastaukset. Miksi homona eläminen tekisi asioista erilaista?

Mutta TULI ILMI, että joillakin on kummalliset käsitykset ja asenteet.

• 139

-nasu-,

monet ovat kokeneet saaneensa kaipaamansa asian/vastauksen vasta, kun ovat luovuttaneet sen etsimisessä. Ehkä Jumala haluaa tälläkin tavalla opettaa meille kärsivällisyyttä, ja sitä, mikä todella on tärkeää. Ihmiselle on aina ja kaikissa olosuhteissa tärkeintä luottaa itsensä Jumalan käsiin: uskoa, että se, mitä Hän tekee, on oikein ja hyvää, vaikka minusta juuri tässä hetkessä tuntuisikin toiselta. Tuo on tietenkin paljon helpompaa sanoa kuin tehdä.

Eräs kaikkein vaikeimpia asioita omalla uskossa kasvamiseni tiellä on ollut sen ymmärtäminen, että joskus juuri se asia, jota minä kaikkein vähiten haluan, on minulle sittenkin paras mahdollinen vaihtoehto. Nämä tällaiset asiat ymmärtää aina vasta jälkikäteen, jos silloinkaan.

• 7+7

ihminen on juuri pääsemässä eroon turhista odotuksista ja sinä haluaisit vissiin antaa turhia toiveita ja odotuksia lisää.

• bishop83

Maailmassa on kuule sadoin miljoonittain ihmisiä, jotka henkensä uhallakin ovat valmiita sanomaan, että Jumala nimenomaan ON kuullut heidän rukouksensa.

----miljoonat ihmiset uskovat valheeseen..ei siinä sen kummempaa =))

• aikaa on vähän

" miljoonat ihmiset uskovat valheeseen..ei siinä sen kummempaa"

Niin, sulla on varmaan siitä kokemusta vai kuinka ?

Maailmassa on ihmisiä esim. Kiinassa jotka ovat ennemmin kuolleet uskonsa takia, kuin kieltäneet Jeesuksen. Kommunistinen valtio ei hyväksy toisinajatteijoita ja aika suppea tuo teikäläistenkin oppi tuntuu olevan.

Minun puolestani jkn. saa uskoa tai olla uskomatta, mutta tuon esille sen mitä Raamattu JUMALAN SANA asiasta kertoo. Sinuna ottaisin ensin asiasta selvää mikä on totta ja mikä ei.

Evankeliumi Luukkaan mukaan 12
        8. Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. 9. Mutta joka kieltää minut se kielletään Jumalan enkelien edessä. ...

• kiittipapit

onneksi papit ei ole alkaneet lässyttää tässä ketjussa mitään "huomaan että sinulla on paha olla rukoilen puolestasi"

• 5pennin jumala

ite haistatin paskat jumalalle silloin kun jumala ei estänyt japanin tsunamia.tein sen myötätunnosta kuolleita ja orvoiksi jääneitä kohtaan

• keijo.leppioja

On todelal vaikeata kun ystävä ei ole saanut vastausta rukouksiin ja on minulla iteselläkin rukouksia joihin en sanut vastausta . Kuienkin rakastan Herraani ja seuraan häntä joka päivä ilon ja onnen ja puhtaan oman tunnon tähden ja rakkaus häneltä saa minut rakstamaan myäs toisia ja auttamaan heitä elämän tielle ,kiitos ja siuanusta,keijo

• 6+7

ei se ole jumala joka sinua rakastaa. se olet sinä itse uskosi kautta. psyykkinen homma

• rankkaa on elämä

Oletko maksanut kymmenyksesi kuten Jumala on sinulta edellyttänyt? Ei siis kirkolle vaan Jumalalle. Vuorokaudessa on 24 tuntia. Jaat sen kymmenellä niin saat sopivan luvun sen suhteen kuinka paljon sinun tulisi joko rukoilla tai toimia muulla tavoin palvellaksesi Jumalaa. Jos olet elänyt syntistä elämää 20 vuotta niin olet velkaa Jumalalle 20 x 365 x 2,4 tuntia, eli 17520 tuntia. Siinä sitä onkin hommaa. Vai olikohan se niin että rikkomukset pitäisi maksaa 7 kertaisesti takaisin?

http://www.youtube.com/watch?v=9S9vPu1t3Bs

• aikaa on vähän

Haista huilu, moinen eksytyksen levittäjä.

JESAJA 59
        2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
        Apostolien teot 3
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, ...

Pelastus on ARMOSTA ei teoista.

• forever is alongtime
        aikaa on vähän kirjoitti:

Haista huilu, moinen eksytyksen levittäjä.

JESAJA 59
        2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
        Apostolien teot 3
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, ...

Pelastus on ARMOSTA ei teoista.

Haistoin huilua eikä se haissut hyvälle.

- Mitä hyötyä siitä on, veljeni, jos joku sanoo, että hänellä on uskoa, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai se usko voi häntä pelastaa? (Jaakobin kirje 2:14)

- Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. (Jaakobin kirje 2:17)

- Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. (Matteus 7:29)

- Sillä minä sanon teille, että jos teidän varhuskautenne ei ole runsaampaa kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin ette missään tapauksessa tule menemään taivasten valtakuntaan. (Matteus 5:20)

Jatkakaahan sitten tätä Raamatullisen sanan levitystä jotta mahdollisimman monelta katoaa järki. Pahimpia eksyttäjiä olette te jotka puhutte Jumalasta. Toki minäkin osallistun leikkiin tuomalla täysin järjettömiä käsitteitä mitkä on kuitenkin Raamatun mukaan tulkittavissa täysin loogisiksi asioiksi.

Tässä teille järkevää totuutta:

- Tulkaa kuitenkin sanan tekijöiksi eikä vain sanan kuulijoiksi, niin että pettäisitte itsenne väärällä järkeilyllä. (Jaakobin kirje 1:22)

Lopettakaa se Raamatun toistaminen ja alkakaa tekemään sitä sanaa sen sijaan että kopioisitte sanaa.

• aika on vähän
        forever is alongtime kirjoitti:

Haistoin huilua eikä se haissut hyvälle.

- Mitä hyötyä siitä on, veljeni, jos joku sanoo, että hänellä on uskoa, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai se usko voi häntä pelastaa? (Jaakobin kirje 2:14)

- Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. (Jaakobin kirje 2:17)

- Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. (Matteus 7:29)

- Sillä minä sanon teille, että jos teidän varhuskautenne ei ole runsaampaa kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin ette missään tapauksessa tule menemään taivasten valtakuntaan. (Matteus 5:20)

Jatkakaahan sitten tätä Raamatullisen sanan levitystä jotta mahdollisimman monelta katoaa järki. Pahimpia eksyttäjiä olette te jotka puhutte Jumalasta. Toki minäkin osallistun leikkiin tuomalla täysin järjettömiä käsitteitä mitkä on kuitenkin Raamatun mukaan tulkittavissa täysin loogisiksi asioiksi.

Tässä teille järkevää totuutta:

- Tulkaa kuitenkin sanan tekijöiksi eikä vain sanan kuulijoiksi, niin että pettäisitte itsenne väärällä järkeilyllä. (Jaakobin kirje 1:22)

Lopettakaa se Raamatun toistaminen ja alkakaa tekemään sitä sanaa sen sijaan että kopioisitte sanaa.

" Lopettakaa se Raamatun toistaminen "

Itsehän juuri niin teet ja vieläpä vikoilu mielessä.

" Jatkakaahan sitten tätä Raamatullisen sanan levitystä jotta mahdollisimman monelta katoaa järki. "

Päinvastoin ! Pimeys vain katoaa.
        Jos olet pimeässä ja tulet VALOON , näetkö mitä ympärilläsi on?

Evankeliumi Matteuksen mukaan

14 "Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. 15 Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. 16 Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 2 luku
        ... sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. ...

Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.

• pimeys hallitsee
        aika on vähän kirjoitti:

" Lopettakaa se Raamatun toistaminen "

Itsehän juuri niin teet ja vieläpä vikoilu mielessä.

" Jatkakaahan sitten tätä Raamatullisen sanan levitystä jotta mahdollisimman monelta katoaa järki. "

Päinvastoin ! Pimeys vain katoaa.
        Jos olet pimeässä ja tulet VALOON , näetkö mitä ympärilläsi on?

Evankeliumi Matteuksen mukaan

14 "Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. 15 Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. 16 Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 2 luku
        ... sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. ...

Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.

"Päinvastoin ! Pimeys vain katoaa.
        Jos olet pimeässä ja tulet VALOON , näetkö mitä ympärilläsi on?"

Näen ristiriitaisen kirjan joka tarjoaa Saatanalle mahdollisuuden ohjailla ihmisiä miten hän haluaa.

"Te olette maailman valo."

No missä se maailman valo on? Jos Israelin kansan piti olla maailman valo, ei se kuitenkaan tuo valoa muille kansoille siinä määrin että ihmiset voisivat omaksua heidän elämäntavan koska Saatana tulee ja ottaa kaiken uskon pois muissa kansoissa. Eikä sinne Israeliinkaan ihan helposti muuteta kun se Saatana hallitsee Israelin poliitikkoja ja sotajoukkoja. Toki onhan tuo Israel siinä määrin maailman valo että heillä on väkilukuun nähden hyvin paljon nobel palkittuja tiedemiehiä. Tosin Saatana ottaa senkin osaamisen käyttöön tuottaakseen pahuutta tieteen avulla jotta ihmiset kärsisivät ja vihaisivat maailmaa ja luopuisivat uskosta Jumalaan. Ei ole valoa. Ainoastaan pimeyttä.

• EL.ak:IM

-nasu-

Opiskelupaikat on monellakin alalla vaikea saada. Mene lukioon.

Pointti oli se, että tuhatta pyytämääsi asiaa kohden kerran. Joku on pyytänyt tuhat kertaa yhtä juttua.

Ja jos kyse oli rukousvastauksesta, mitä et ole saanut, niin ptruu polle. Ehkä olet saanut vastauksen. Mutta et vain ole ole ollut tyytyväinen siihen.

• Jumala on /C:stä

"Jumala ei kuule olen väsynyt rukoiluun"

Jumalan kanssa ei kannata aikaansa haaskata.
      Yhtä vähän saat apua, jos kokoat tynnyreistä toteemin
      ja rukoilet sitä helppimään. Ja katso! Mitään ei tapahdu.

• tt11

Tuo nasun aloitus oli myös rukous - se oli syvä väsyneen huokaus Jumalan puoleen.

Mitä tällaisessa väsyneen pettyneessä tilanteessa tulee tehdä ?

Panna kädet ristiin ja sanoa hiljaa taikka ääneen - en jaksa enää rukoilla - auta minua - sinä tiedät asiani ja elämäni.

Ja se on siinä ! - ja sitten jatkat elämääsi ja voit vähän syrjäsilmällä tarkkailla elämääsi mitä tapahtuu.

Kuitenkin joskus jos tunnet tarvetta, niin huokaise taas Jumalan puoleen josset jaksa käyttää sanoja. Syvä huokaus vaan - mutta jos alkaa sanoja tulla ihan itsestään niin älä pidättele niiitä.

• kumpi parempi

Toivossa on hyvä elää,ellemme usko rukoukseen olemme ihan tyhjänpäällä.

• Tyhjäänhuutaja

Olen rukoillut poikani paranemista joka päivä 24 vuotta ja mitä vielä,ei merkkiäkään paranemisesta.

• olet itse kipeä

Katso! Jumala haluaa vain hyvää!

• Hei Tyhjäänhuutaja. Olen pahoillani puolestasi.

Tässä ketjussa on paljon asiaa rukoilemisesta, sen avusta tai tehottomuudesta. On ihmisiä, jotka jaksavat vuosia rukoilla, vaikkeivät saa vastausta. Ei ole ihme, että siinä kohtaa väsyy rukoilemiseen. Raamatun psalmien kirja on rukous- ja laulukirja. Siellä on väsyneiden rukoilijoiden huutoa ja huokauksia Jumalalle. Ehkä johonkin niistä voi samaistua, jos jaksaa lukea ja selata.

Ensi sunnuntai 5.5, on kirkkovuodessa päivä, jonka aiheena on Sydämen puhetta Jumalan kanssa eli rukous. Suosittelen menemään kirkkoon jumalanpalvelukseen. Messussa pitäisi olla rukous aiheena kaikessa; virsissä, teksteissä ja saarnassa. Jospa sieltä tulisi joku uusi ajatuksen siemen kotiin asti.

Jeesus opetti Isä meidän - rukouksen, siinä sanomme Jumalalle, että "tapahtukoon sinun tahtosi." Tämä on joskus vaikea sanoa Jumalalle, mielellämme tahtoisimme, että oma tahtomme tapahtuisi.

Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

• kyll'kyll'
        olet itse kipeä kirjoitti:

Katso! Jumala haluaa vain hyvää!

Totta! Tyhjäänhuutajan pitäisi päästä eroon psykopaattisuudestaan.

• yksi pohdiskelija

Enemmän minua kiinnostaa tässä se, että vaikka Jumala joskus vastaa rukouksiin, joskus ei, miksi jotkut heti kirjoittavat palstalle tai ajattelevat, että Jumalaa ei ole tai muuta vastaavaa. En ole jotenkin mieltänyt Jumalaa sellaiseksi, jonka vain pitäisi vastata jokaiseen toivomukseen ja pyyntöön, se ei siis ole se seikka joka asettaa Jumalan olemassaolon tai hyvän tahdon vaakalaudalle.

Miksiköhän ihmiset ovat niin erilaisia tässäkin asiassa?

• Hei, Vain.

Ymmärrän hyvin, että tuntuu pahalta ja kiperältä, jos rukoilee ja kokee, ettei Jumala vastaa. Se alkaa väsyttää ja tuo pettymyksen tunteita, kuten aloittaja kirjoitti.

Vaikeus on usein siinä, että Jumala vastaa omalla tavallaan ja eri aikana, kun me toivomme. Elämässä saattaa olla myös aikoja, jolloin käy päin vastoin Jumala vastaa nopeasti ja monin tavoin. Mutta on sitten näitä toisiakin aikoja. Ja kaikki asiat eivät muutu koskaan, vaikka rukoilisi. Sekin on realismia. Mutta silti on asioita, joihin vastataan.

Hyvä aloittaja, en tiedä, mitä olet rukoillut ja mitä toivonut. Jumala on kyllä olemassa. Meidän elämäämme kuuluu hengellisessä elämässä myös niin sanottuja erämaa vaiheita, jolloin todella tuntuu, että rukous ei mene kattoa korkeammalle.

Tässä hyvä linkki Saviruukku lauluun:
      http://www.youtube.com/watch?v=f0M-_-URiUk

Jumala koettelee, mutta ei hylkää. Kun savessa on yhdet jäljet, henkilö kysyi Jumalalta: - miksi hylkäsit minut, kun savessa näkyy vain yhdet jäljet. Jumala vastasi -lapseni juuri silloin sinua kannoin, kun näit hiekassa yhdet jäljet.

http://www.positiivarit.fi/jalanjaljet

Raamattu lupaa myös, että kolkuttavalle avataan ja pyytävä saa.

Luukkaan evankeliumissa näin luvataan:
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.11.html

Raamatussa myös Siilas oli eräs rukoilija. Hän rukoili ollessaan vankilassa. Siilaksesta sanotaan, että hän oli epätoivoinen ja käänsi kasvonsa seinään päin.

Me saamme rukoilla itsemme ja toistemme puolesta. Saamme kiittää asioista ja pyytää asioita.

Jos on vaikeita asioita ja on epätoivoinen kannattaa myös keskustella jonkun maalikkokristityn kanssa tai papin tai diakoniatyöntekijän tai muun kirkon työntekijän kanssa. Älä jää yksin ahdistuksesi kanssa.

Siunaavin ajatuksin Tuula -pappi

• yksi pohdiskelija

Tälläkin hetkellä minulla on eräänlainen erämaavaihe, mutta ei ole juolahtanut mieleen, että Jumalaa ei olisi olemassa, tai Hänellä sinänsä olisi jotain minua vastaan. Kaipa näihin sitten tottuu vai? (Jostain syystä toisinaan mietin, onko erämaavaihe sittenkin ihmisen itsensä jotenkin aiheuttamaa, halua välillä olla kauempana Jumalasta? Jostain syystä.)

• Tyhjäänhuutaja

Siis minun pitäisi ymmärtää Jumalaa joka haluaa lapseni kärsivän kuin itseäni joka haluan lapseni kärsimyksen loppuvan! On tämä erikoista oppia.

• simple like that

Jumala on sairas. Hän haluaa ihmisille vain pahaa: tsunameita, maanjäristyksiä, tauteja, nälänhätää, puutetta ja kurjuutta. Siksi Jumalaa pitää sanoa hyväksi!

• Hei -nasu- ja muut rukoilemiseen väsyneet ja pettyneet. Ymmärrän hyvin turhautumistanne ja pettymystänne. Minun on ollut välillä hyvinkin vaikeata käsittää, miksi Jumala ei vastaa heti rukouksiini tai ei vastaa niin kuin olisin toivonut. Olen kuitenkin elämää taaksepäin pohdiskellessani tajunnut, kuinka minua on johdatettu tiettyyn suuntaan, vaikkakin mutkien kautta, ja annettu vastauksia tajuamattani heti niitä rukousvastauksiksi.
      Haluan siis tuoda mukaan näkökulman, että aina emme saa vastauksia heti, tai huomaa sellaista saaneemme. Ennen kuin aikaa vähän kuluu ja huomaammekin, että asiat ovat järjestyneet omaksi parhaaksemme. Vaikka ne olisivat sillä hetkellä tehneetkin kipeää, eivätkä olisi menneet niin kuin toivoimme. Tästä olen saanut voimaa ja vahvistusta sille, että Jumala tietää mikä on parhaakseni, vaikka en aina itse heti tietäisikään. :)

Tyhjäänhuutajan puolesta ja poikasi puolesta olen myös kovin pahoillani. En tiedä miksi Jumala ei paranna poikaasi enkä osaa antaa sille mitään syytä.
      Toivon kuitenkin, että voitte saada voimaa Jumalalta elää sairauden kanssa, niin hyvin kuin se vaan on mitenkään mahdollista.

Simple like that, en osaa nähdä tsunameita, maanjäristyksiä, tauteja, nälänhätää, puutetta ja kurjuutta Jumalan tahtona. Vaan seurauksena luonnonilmiöistä ja ihmisen omasta toiminnasta. Eikös me ihmiset eletä niin epäoikeudenmukaisessa maailmassa omien valintojemme tähden? Siis esim. ruokaa kyllä riittäisi, mutta ovatko rikkaat kansat valmiita antamaan köyhemmille? Ja eikö ilmastonmuutos ja se että ihminen on ajanut maapallon kestävyyden äärirajoilleen toimillaan, ole tosiasia?

t.Veera-diakonissa

• Kyynikko

Kuulehan Veera, luonnoilmiöt ovat Jumalan peukalon alla nekin ja luonnonkatastrofeja on ollut paljon ennen ihmisen aikaansaamia ilmastonmuutoksiakin!

Miksi Jumala loi näin vaarallisenpaikan rakastamiensa ihmisten asuinsijaksi.
      Kun koska tahansa voi maahan esim. iskeytyä jättiläismeteori joka tappaa KAIKKI maapallon asukkaat kertaheitolla?

• ole kiltti

-nasu-,

ole ystävällinen ja kerro huolesi. Jumala on kiireinen, ja ehkä hän ajattelee, että sinä itse keksit kyllä ratkaisun ongelmaasi.

Kerro suurin piirtein huolesi ja rukoilusi aihe, jos vaikka joku muu voisi auttaa sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      2118
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      175
      1679
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1394
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1178
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      166
      1165
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      996
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      892
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      877
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe