Eli mitä eroa kyseisillä ohjelmilla on? Onko firefox jokin uudempi päivitys firebirdistä? Onko firefox parempi selain. Omassa koneessa on firebird(0.6.1) kannattaako vaihtaa firefox:iin. Kiitokset infoa antaneille.
Firebird Vs. Firefox
8
922
Vastaukset
- mamoosh
Firefox on selain, Firebird e-postiohjelma.
- LOL
LOL
- meni!!!!
Heh, alkaa naurattaan kun katsoo millaisia wannabe-tietäjiä täälläkin liikkuu.
FAKTAA:
Selain: Phoenix->Firebird->Firefox, siis alussa oli Phoenix joka muutti nimensä Firebirdiksi, koska jokin toinen softa oli jo nimeltään Firebird, päätettiin nimi muttaa uudemmissa versioissa Firefoxiksi.
Se email-softa taas on nimeltään Thunderbird!
Mutta valistuneet tietää että kaikki sai alkunsa Netscapesta, eli ensin oli Netscape jonka lähdekoodi "vapautettiin" ts. muutettiin open sourceksi ja sen pohjalta alettiin tekemään Mozilla-projektia, tuli erillisselaimia ja Mozilla Suite ja sen pohjalta myös nykyiset Netscapet ja Beonex Communicator jolla ei Mozilla Suiteen ole muuta eroa kuin nimi, Beonexia tosin ei enää "tehdä", kaikki uudet Netscapet perustuu Mozillaan, eli ensin tulee Mozilla-julkaisu, sitten sen jälkeen Netscape. Tosin Netscapesta on huhuttu että senkin kehitys lopetettaisiin, tässä ei kukaan menetä mitään koska Mozilla ajaa ihan saman asian ja on hiukkasen kevyempikin. Mozilla elää ja porskuttaa. - mamoosh
meni!!!! kirjoitti:
Heh, alkaa naurattaan kun katsoo millaisia wannabe-tietäjiä täälläkin liikkuu.
FAKTAA:
Selain: Phoenix->Firebird->Firefox, siis alussa oli Phoenix joka muutti nimensä Firebirdiksi, koska jokin toinen softa oli jo nimeltään Firebird, päätettiin nimi muttaa uudemmissa versioissa Firefoxiksi.
Se email-softa taas on nimeltään Thunderbird!
Mutta valistuneet tietää että kaikki sai alkunsa Netscapesta, eli ensin oli Netscape jonka lähdekoodi "vapautettiin" ts. muutettiin open sourceksi ja sen pohjalta alettiin tekemään Mozilla-projektia, tuli erillisselaimia ja Mozilla Suite ja sen pohjalta myös nykyiset Netscapet ja Beonex Communicator jolla ei Mozilla Suiteen ole muuta eroa kuin nimi, Beonexia tosin ei enää "tehdä", kaikki uudet Netscapet perustuu Mozillaan, eli ensin tulee Mozilla-julkaisu, sitten sen jälkeen Netscape. Tosin Netscapesta on huhuttu että senkin kehitys lopetettaisiin, tässä ei kukaan menetä mitään koska Mozilla ajaa ihan saman asian ja on hiukkasen kevyempikin. Mozilla elää ja porskuttaa.Mutta olisin vähemmälläkin rautalangasta taivuttamisella uskonut. Varsinkin kun olen käyttänyt ko. ohjelmia pidemmän aikaa, meni Firebird ja Thunderbird sekaisin. Olen kayttänyt tietokoneita vuodesta -97 sekä Mac että PC, en pidä suinkaan itseäni wannabe-tietäjänä... eikö itsellesi milloinkaan satu erehdyksiä?
- sattuu
mamoosh kirjoitti:
Mutta olisin vähemmälläkin rautalangasta taivuttamisella uskonut. Varsinkin kun olen käyttänyt ko. ohjelmia pidemmän aikaa, meni Firebird ja Thunderbird sekaisin. Olen kayttänyt tietokoneita vuodesta -97 sekä Mac että PC, en pidä suinkaan itseäni wannabe-tietäjänä... eikö itsellesi milloinkaan satu erehdyksiä?
toki erehdyksiä, ei tässä muuten oltais ihmisiä. toki pyrkisin korjaamaan virheet välittömästi. sori jos loukkasin turhia kommentillani, jotkut täällä nimittäin oikeasti on wannabe-tietäjiä, sinua en tunne joten siksi tuo kommenttini.
- Keke
Niinkuin faqissa sanotaan:
"Firefox is the new name for Mozilla Firebird (which was the new name for Phoenix). The name had to change twice because of legal issues. There was a lengthy process in picking the name, with hours of meetings and occasionally lots of frustration."- mozilla
No enhän mä nyt tuollaista huomannut. Tyhmä kymysys: voiko tuon uuden firefox:in asentaa vanhan firebirdin päälle vai kannattaako vanha poistaa ensimmäiseksi?
- Admin
mozilla kirjoitti:
No enhän mä nyt tuollaista huomannut. Tyhmä kymysys: voiko tuon uuden firefox:in asentaa vanhan firebirdin päälle vai kannattaako vanha poistaa ensimmäiseksi?
Poista Firebird ensin, muuten tulee ongelmia.
Asenna Firefox, jossain vaiheeessa sen pitäisi kysyä haluatko tuoda vanhat asetuksesi.
Tämän jälkeen kannattaa poistaa XP:ssä (win98 taisi olla muualla)
C:\Documents and Settings\Tunnuksesi\Application Data\Phoenix hakemisto, sillä profiilit on nykyään uudessa paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2665749Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363336Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432607"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741614- 641037
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768